KONUŞMAYAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ KONUŞAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ İSTEKTE BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Advertisements

Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM DERSİ
HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
KÖTÜ HABERİ VERME “Giving a bad news”
AĞLAYAN HASTA İLE İLETİŞİM
Şİddet Muhammet GÜLER.
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
Hasta-hekim/hastane ilişkisi Hipokrat Günümüze Yüz yüzeİleri teknoloji KutsalSofistike BüyüselModern hastaneler.
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
TEDAVİYİ RED EDEN HASTA İLE İLETİŞİM
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Devirme 9 Nisan 2017.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
YAŞLI HASTA İLE İLETİŞİM
MİMARLIK ve TIP: İKİ TEKHNÉ BİR ETHIK
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
BB419 BAHÇE BİTKİLERİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE 3 teorik Pazartesi 13:30-16:15 Doç. Dr. Zeynel DALKILIÇ ,
ÇOCUĞUMUN KAYGISINI AZALTMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
CİNSEL İÇERİKLİ DAVRANIŞLARDA BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ: NEDEN VE NASIL? Çankaya Belediyesi Örneği
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
SINAV KAYGISINI NASIL YENERİZ ?
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
Çocuk ve Yas.
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
BAĞIMLILIK AİLE EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
22 Mayıs 2014 Tarih ve resmi gazeteye göre.
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
İÇERİK Hastalarla sağlık çalışanını karşı karşıya getiren nedenler
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
BAĞIMLI KİŞİLİK VE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Bilal BİLGİN - Gazi Anaokulu- Rehber Öğretmeni
MADDE BAĞIMLILIĞI.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
KAYGI İnsanoğlunun yaşadığı en doğal ve varoluşundaki en temel duygulardan biridir. İnsanoğlunun yaşadığı en doğal ve varoluşundaki en temel duygulardan.
Klİnİk öğretİmde etİk.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Kişilik Yapısı Kesin bir kişilik yapısı tanımlanamamakla birlikte, dikkate değer ölçüde narsisistik özellikler taşıyan ve yalnızlığa eğilimli kişiler olduğu.
Hastaneye Yatmanın Çocuk ve Aile Üzerine Etkileri Yrd. Doç. Dr
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
BÖLÜM 4 ; İLETİŞİMDE ENGELLER
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
Mezunlarımızın İş İmkanları Nelerdir?
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM
Sunum transkripti:

KONUŞMAYAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ KONUŞAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ İSTEKTE BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri Hemşireliği AB Dalı 08.04.2017

KONUŞMAYAN HASTA İLE İLETİŞİM Nedeni anlaşılmaya çalışılmalı; Konuşmamanın (suskunluğun) 4 şekli vardır; 1. Düşünceli S:Önemli bir konuda konuşurken susarsa Yapılacak şey; sessizliğin bozulmaması ve beklenmesi gerekir. 2. Dirençli S: Hasta konuşma konusunda direnç gösteriyorsa bir süre susmasına izin verilir ve sonra Yapılacak şey;“çok sessizleştiniz, ne düşündüğünüzü söyler misiniz?”gibi sorularla konuşması sağlanabilir. 08.04.2017

3. Duygusal S: Hasta duygularını kontrol edebilmek için susabilir. Yapılacak şey; Bir süre izin verilmeli, hasta konuşmuyorsa devam edip etmeme konusunda seçenek sunulmalıdır. 4. Sinirli S: Hasta sinirli ve öfkeli ise konuşmak istemeyebilir. Yapılacak şey; Hastanın uygun olduğu zamanda onunla konuşulabileceği söylenmelidir. 08.04.2017

Hastanın bakımını iyi yapmak, hastaya karşı ilgili görünmek ve Bazen de hastaların insanlara karşı güven duyma ile ilgili sorunları da olabilir, bu nedenle de konuşmak istemeyebilir. Yapılacak şey: Hastanın bakımını iyi yapmak, hastaya karşı ilgili görünmek ve verilen sözlerin yerine getirilmesine dikkat etmek gerekir. Ancak bu sayede güven ilişkisi kurulabilir ve belki de hasta sizinle konuşabilir. 08.04.2017

SÜREKLİ KONUŞAN HASTA İLE İLETİŞİM Nedeni; 1. Hastanın anlatma, katarsiz (duygusal boşalım) olma ihtiyacı var. 2. Konuşmasına sınır koyamıyor olabilir. Yapılacak şey; 1. Başlangıçta konuşmanızın ne kadar süreceğini söyleyebilirsiniz (sınır koyma) (saygı sınırlarını bozmadan) ***“Bu sabah sizinle konuşmak için 10/20 dakikam var. Hangi konuda konuşmak istersiniz? Zaman dolunca hastayı uyarabilir “birkaç dakika sonra gitmek zorundayım, özellikle konuşmak istediğiniz bir şey var mı?” Bu şekilde sınır koyma, hastanın hemşirenin zamanını kötüye kullanmasını önler. Hasta zamanını daha iyi kullanmayı öğrenir. SÜREKLİ KONUŞAN HASTA İLE İLETİŞİM 08.04.2017

2. Hastanın konudan uzaklaştığı noktalarda hastayı konuya döndürerek belli bir sınırla boşalımını sağlama (Tekrar konuya dönme). Hasta ayrıntılara girdiğinde ve konudan ayrıldığında hemşire araya girerek hastanın tekrar konu üzerine yoğunlaşmasını sağlayabilir. Örn:1. Hemşire: İlk ne zaman rahatsızlanmıştınız sorusuna tekrar dönebilir miyiz? 08.04.2017

SÜREKLİ İSTEKTE BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM Nedeni: Güvende hissetme gereksinimini karşılamak için sağlık personelini yada aileden birini sürekli isteklerde bulunarak yanlarında tutmak isteyebilirler. Temel sorun; İlgi, özgüveni koruma, ait olma, sevilme gereksinimi, Yardım alma isteği, ölüm korkusu, sevgi gereksinimi nedeniyle yalnızlık hissetme Güvende hissetme gereksinimi Saygınlık ve değerlilik kazanma çabası Durumunun, kendisinin önemsenmeyeceği endişesi, Bağımlılığın yaşattığı regresyon (gerileme=yaşına uygun olmayan davranışlarda bulunma) Uyaran azlığına bağlı kaygı, Durumuyla ilgili bilgi eksikliğine bağlı kaygı. 08.04.2017

Bu tür hasta davranışında hemşirelerin verdikleri yanlış tepkiler; Önce hastanın her isteğini yerine getirirler, sonra hastaya öfke duyma, hastanın isteklerini önemsememe ve hastadan uzaklaşma davranışında bulunurlar. 08.04.2017

Bir yeri bir şey olmuştur. Serumu akmıyordur…. Sadece sorun çıkardığında ilgi ve yardım gösterildiğini fark eden hasta kendisinin bir insan olarak fark edilmesini sağlamak amacıyla semptomlar geliştirir. Bu semptomlarsa; Sürekli ağrısı vardır. Bir yeri bir şey olmuştur. Serumu akmıyordur…. 08.04.2017

Hemşire olarak yapılacaklar Bu durumda hastanın isteklerine yoğunlaşmak yerine, hastanın durumu nasıl yaşadığına yoğunlaşmak gerekir. Bunun içinde hastanın davranışına yönelik kapsamlı veri toplamak gerekir. Şu sorulara cevap bulmak gerekmektedir. Hastanın isteklerinin niteliği nedir? İstekleri kime yönelmiştir? İstekleri ne zaman artmaktadır? Hangi durumda azalmaktadır? Gerçek gereksinimlerini açıkça ifade ediyor mu? İsteklerde bulunma davranışı hangi amaca hizmet ediyor? 08.04.2017

Yapılacak şey (Müdahale); Gerçek gereksinimi belirlenir Müdahale planını hastayla yapılır Uyaranlar arttırılır Güvende olduğu kendisiyle ilgilenildiği hissettirilir. Bunun için; Belli aralarla yanına gidilir. Randevu verilir Gecikme olacaksa haber verilir. 08.04.2017

Hemşirenin sakin ve güven verici bir ses tonuyla konuşması önemlidir. Güven verici ilişkiyi sürdürmek için verilen sözler yerine getirilmelidir. Genellikle hastanın tedavi prosedürleriyle, günlük rutinlere katılımıyla ilgili bilgi vermek, hastayı kendi tedavisine katmak hastanın korkularını azaltır ve kontrol duygusu sağlar. Hastanın isteklerini göz ardı etmek ve hastayla tartışmak hastanın anksiyetesini ve korkusunu arttırır. 08.04.2017

Egzersiz 1 21 yaşındaki üniversite öğrencisi bayan hasta trafik kazası geçiriyor ve kalça kırığı nedeniyle ortopedi servisine yatırılıyor, hasta daha önce hastaneye yatmamış. Ailesi uzakta olduğu için gelememişler, hasta sürekli zile basarak hemşireyi çağırıyor;”Çok üşüyorum, battaniye yok mu?(oda sıcak, battaniye geliyor ama örtmüyor), yastığım çok sert rahatsız oluyorum, başım dönüyor, tansiyonumu ölçün (tansiyonu normal, birkaç dakika sonra tekrar tansiyonun ölçülmesini istiyor) Odamı değiştirmek istiyorum, ben burada sıkılıyorum, çarşaflarım kirlenmiş, değiştirin. Bu serum çok yavaş akıyor, tıkandı mı?” 08.04.2017

Görünen Neden? Üşüyor Gerçek Neden? Yalnız hissediyor Korkuyor Hastaların kendilerini güvenlikte hissetmek, yalnızlık ve fiziksel sınırlılıkları nedeniyle sürekli isteklerde bulunarak sağlık personelini yanlarında tutmaya çalışabilirler. 08.04.2017