10 Kasım Kasım 2014 (2) 2. ÜNİTE Kuvvetin büyüklüğünün ölçülmesi, kuvvetin birimi ile ilgili olarak öğrenciler; Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer ve birimini ifade eder. (2) Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer ve birimini ifade eder. 17 Kasım Kasım 2014 (4) Sürtünme kuvvetinin pürüzlü ve kaygan yüzeylerdeki uygulamaları, sürtünme kuvvetinin günlük yaşamdaki uygulamaları ile ilgili olarak öğrenciler; Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda hareketi engelleyici etkisini deneyerek keşfeder ve sürtünme kuvvetine günlük yaşamdan örnekler verir. 24 Kasım Kasım 2014 (2) 2.Ünite Değerlendirmesi (2) 3. ÜNİTE Erime, donma, kaynama, yoğuşma, buharlaşma, süblimleşme, kırağılaşma ile ilgili olarak öğrenciler; Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik deneyler yapar, elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur. 01 Aralık 2014 – 05 Aralık 2014 (4) Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik deneyler yapar, elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur. 08 Aralık Aralık 2014 (4) Erime ve donma noktası, kaynama noktası ile ilgili olarak öğrenciler; Saf maddelerin ayırt edici özelliklerinden erime, donma ve kaynama noktalarını, yaptığı deneyler sonucunda belirler. 15 Aralık 2014 – 19 Aralık 2014 (3) Saf maddelerin ayırt edici özelliklerinden erime, donma ve kaynama noktalarını, yaptığı deneyler sonucunda belirler. (1) 1. DÖNEM 2. YAZILISI 22 Aralık Aralık 2014 (2) Isı, sıcaklık, ısı alışverişi ile ilgili olarak öğrenciler; Isı ve sıcaklık arasındaki temel farkları açıklar. (2) Sıcaklığı farklı olan sıvıların karıştırılması sonucu ısı alışverişi olduğuna yönelik deneyler yapar ve sonuçlarını yorumlar. 29 Aralık 2014 – 02 0cak 2015 (2) Genleşme, büzülme ile ilgili olarak öğrenciler; Isı etkisiyle maddelerin genleşip büzüleceğine yönelik deneyler yapar ve sonuçlarını tartışır. (2) Günlük yaşamdan örneklerle genleşme ve büzülme olayları arasındaki ilişkiyi fark eder. 05 Ocak 2015 – 09 Ocak 2015 (2) Günlük yaşamdan örneklerle genleşme ve büzülme olayları arasındaki ilişkiyi fark eder. (2) 3. Ünite Değerlendirmesi 12 Ocak 2015 – 16 Ocak 2015 (1) 1. DÖNEM 3. YAZILISI (3) 4. ÜNİTE Işığın yayılması ile ilgili olarak öğrenciler; Bir kaynaktan çıkan ışığın her yönde ve doğrusal bir yol izlediğini bilir ve çizimle gösterir. 10 Kasım Kasım 2014 (2) 2. ÜNİTE Kuvvetin büyüklüğünün ölçülmesi, kuvvetin birimi ile ilgili olarak öğrenciler; Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer ve birimini ifade eder. (2) Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer ve birimini ifade eder. 17 Kasım Kasım 2014 (4) Sürtünme kuvvetinin pürüzlü ve kaygan yüzeylerdeki uygulamaları, sürtünme kuvvetinin günlük yaşamdaki uygulamaları ile ilgili olarak öğrenciler; Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda hareketi engelleyici etkisini deneyerek keşfeder ve sürtünme kuvvetine günlük yaşamdan örnekler verir. 24 Kasım Kasım 2014 (2) 2.Ünite Değerlendirmesi (2) 3. ÜNİTE Erime, donma, kaynama, yoğuşma, buharlaşma, süblimleşme, kırağılaşma ile ilgili olarak öğrenciler; Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik deneyler yapar, elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur. 01 Aralık 2014 – 05 Aralık 2014 (4) Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik deneyler yapar, elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur. 08 Aralık Aralık 2014 (4) Erime ve donma noktası, kaynama noktası ile ilgili olarak öğrenciler; Saf maddelerin ayırt edici özelliklerinden erime, donma ve kaynama noktalarını, yaptığı deneyler sonucunda belirler. 15 Aralık 2014 – 19 Aralık 2014 (3) Saf maddelerin ayırt edici özelliklerinden erime, donma ve kaynama noktalarını, yaptığı deneyler sonucunda belirler. (1) 1. DÖNEM 2. YAZILISI 22 Aralık Aralık 2014 (2) Isı, sıcaklık, ısı alışverişi ile ilgili olarak öğrenciler; Isı ve sıcaklık arasındaki temel farkları açıklar. (2) Sıcaklığı farklı olan sıvıların karıştırılması sonucu ısı alışverişi olduğuna yönelik deneyler yapar ve sonuçlarını yorumlar. 29 Aralık 2014 – 02 0cak 2015 (2) Genleşme, büzülme ile ilgili olarak öğrenciler; Isı etkisiyle maddelerin genleşip büzüleceğine yönelik deneyler yapar ve sonuçlarını tartışır. (2) Günlük yaşamdan örneklerle genleşme ve büzülme olayları arasındaki ilişkiyi fark eder. 05 Ocak 2015 – 09 Ocak 2015 (2) Günlük yaşamdan örneklerle genleşme ve büzülme olayları arasındaki ilişkiyi fark eder. (2) 3. Ünite Değerlendirmesi 12 Ocak 2015 – 16 Ocak 2015 (1) 1. DÖNEM 3. YAZILISI (3) 4. ÜNİTE Işığın yayılması ile ilgili olarak öğrenciler; Bir kaynaktan çıkan ışığın her yönde ve doğrusal bir yol izlediğini bilir ve çizimle gösterir.