Evrimi Anlamada Engeller

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Diferansiyel Denklemler
Simetri ekseni (doğrusu)
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
Matematik Günleri.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
BASİT MAKİNELER.
8. SAYISAL TÜREV ve İNTEGRAL
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Hafta 2 Bilimin Doğası: Bilimsel bilgi ve bilimsel metod
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
FİZİĞİN DOĞASI.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
BİYOLOJİ BİLMİNE GİRİŞ VE BİLİMSEL YÖNTEM BASAMAKLARI
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Newton'un Hareket YasalarI
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
TEST – 1.
Görelilik Teorisi 1905 yılında Einstein üç makale yayınladı.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROGRAMLARI
Basit Bir Örnek π Sayısını Tahmin Karenin Alanı = 2r x 2r =4r2 Dairenin Alanı = π r2 r Dairenin Alanı Karenin Alanı = π r2 4r2 2r.
Diferansiyel Denklemler
1 DEĞİŞMEYİN !!!
DENEY TASARIMI VE ANALİZİ (DESIGN AND ANALYSIS OF EXPERIMENTS)
Yanlışlamacılık.
Sadece 1’e ve kendisine bölünen sayılardır.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
B İ L İ M Bilim: "Evrenin ya da olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneysel yöntemlere ve gerçekliğe dayanarak yasalar çıkarmaya çalışan düzenli.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
ATOMUN YAPISI.
Aristo ve Francis Bacon
Bilim Adamının Özellikleri:
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
MEKANİK Yrd. Doç. Dr. Emine AYDIN Yrd. Doç. Dr. Tahir AKGÜL.
FİZİK BİLİMİNE GİRİŞ 1. FİZİĞİN UĞRAŞ ALANLARI
Sunum transkripti:

Evrimi Anlamada Engeller Kavram yanılgıları Doç.Dr. Serhat İrez

Evrimsel bakış açısı olmadan biyoloji anlamsızdır. Evrim teorisi biyolojinin en temel teorisidir çünkü yaşamın hem bütünlüğünü hem de çeşitliliğini açıklar. “Evrimsel açıklamanın ışığında biyoloji, belki de entelektüel olarak en tatmin edici ve ilham veren bilimdir. Fakat evrimsel açıklama olmadan biyoloji küçük olgular topluluğu olarak, bazıları ilginç ve merak uyandıran, fakat anlamlı bir resim oluşturmayan bilgiler topluluğudur.” Dobzhansky, T. (1973). Nothing in biology makes sense except in the light of evolution. The American Biology Teacher, 35 (3), 125-129.

Miller, et al, Science, Aug 11, 2006

Evrim teorisini anlamayı engelleyen faktörler bilimin doğasını anlamada yetersizlikler kavramsal olarak yaşanan zorluklar, geçerliliğini yitirmiş bilimsel bilginin halen kullanılması (örn. Lamarck’ın görüşleri), dinin ortaya koyduğu açıklamalar,

Bilimin Doğası

Bilim Bilim çeşitli disiplinler yardımıyla doğal dünyada gerçekleşen olayları anlamlandırabilmek, bu olaylar hakkında doğru (ya da güvenilir) tahminlerde bulunabilmek ve dolayısıyla bu olayları kontrol edebilmek için yapılan bir girişimdir SERHAT

Bilim Bilim doğası gereği kuşkuya ve özgür tartışmaya açıktır, yeni arayış ve deneylere imkan veren bir ortam gerektirir. Bilim tanım itibari ile doğal olaylar ile sınırlıdır ve doğaüstü açıklamalardan arınmıştır SERHAT

Bilim Hangileri “bilim”dir? Biyoloji Kimya Matematik Tarih Coğrafya Astronomi Astroloji Felsefe Bilim - bilim olmayan? SERHAT

Yanlışlamacılık (sınanabilirlik) Bilim – Bilim olmayan SERHAT –YALNIŞLANABİLİRLİK (HAYATİ) Karl Popper’ın öncülüğünü ettiği yanlışlamacılık (falsification) akımına göre bir önermenin bilimsel olabilmesi için potansiyel olarak yanlışlanabilir dolayısıyla sınanabilir olması gerekmektedir. Önermenin öngörüleri olabildiğince kesinlik arz etmelidir. Sir Karl Popper Yanlışlamacılık (sınanabilirlik)

Bilim – Bilim olmayan “Işık saniyede 300.000 km hızla hareket eder.” “Bir Öklid çemberi üzerindeki her nokta merkeze eşit uzaklıktadır.” “Yakın zamanda güzel bir haber alacaksınız.” SERHAT Bu tanımlamalara göre mesela astroloji gibi bilme yollarının sunduğu önermeler tam anlamıyla yanlışlanamayacağından (ya da sınama imkanı olmadığından dolayı) bilimden ayrılırlar

Bilimsel yöntem “Bilimsel yöntem genellikle hipotezle başlar ve deneylerle devam eder, eğer hipotez doğru ise teori olma yoluna gider ancak ben evrim teorisinin bir hipotez olarak başladığı ve deneylerle test edildiği konusunda bir şey bilmiyorum. Nerede test edildiğini siz biliyor musunuz? Bütün bildiğimiz, eğer yanlış hatırlamıyorsam, Galapagos adalarındayken pek çok şeyin Darwin’in dikkatini çektiği ve bu fikri ortaya attığı. Bir teori... Bunun önemli bir şey olduğu konusunda ya da Darwin’in konu ile ilgili gerçek anlamda bilimsel bir araştırma yapıp yapmadığı konusunda emin değilim.”

Bilimsel Yöntem Problemin Belirlenmesi Problemle İlgili Verilerin Toplanması Hipotezin Kurulması Hipoteze Dayalı Tahminlerin Yapılması Kontrollü Deneylerin Yapılması Teori Kanun Yapılan deney ve gözlemler hipotezi desteklemezse hipotez değiştirilir SERHAT McComas (1998) bütün bilim insanları tarafından kullanılan evrensel bilimsel yöntem efsanesinin oldukça masum bir çalışmanın sonuçlarının yanlış kullanılmasına bağlamaktadır. Buna göre hikaye Keeslar isimli bir araştırmacının 1945 yılında bilimsel araştırmanın ilkelerinin (değişkenlerin kontrolü, raporlama, gözlem gibi) yer aldığı bir liste oluşturması ve bu listeyi rafine ederek bilim insanlarına dağıtılacak bir anket haline getirmesi ile başlamıştır. Araştırmaya katılan bilim insanlarından ankette yer alan ilkeleri önem sırasına göre derecelendirmeleri istenmiş ve sonuçta elde edilen liste bilimsel problemlerin araştırılmasında önemli ilkeler olarak yayınlanmıştır. Ancak bu liste ders kitabı yazarları tarafından bilimsel araştırmalarda kullanılacak yöntem olarak yorumlanmış ve günümüze evrensel bilimsel yöntem olarak gelmiştir. Bireyleri evrensel ve adım adım takip edilen bir bilimsel yöntemin varlığına yönlendiren diğer bir faktör de bilimsel dergilerde araştırmaların sonuçlarının aktarılış biçimidir (McComas, 1998). Bilimsel dergiler araştırma sonuçlarının standart bir biçimde sunumunu gerektirir ancak sunumda kullanılan bu format çok nadir olarak gerçekte araştırmanın nasıl yapıldığını yansıtır.

Bilimsel Yöntem Bilimin kompleks yapısıyla uyuşan evrensel bir yöntemden söz etmek imkansızdır. “bilimin evrensel ve sıkı sıkıya belirlenmiş kurallara göre işlev gösterdiği fikri gerçekçi değildir” ve “bilimi adapte olamayan, dogmatik bir hale getirir” Paul Feyerabend Yönteme Karşı (1975) SERHAT Gerçekte bilimin kompleks yapısıyla uyuşan evrensel bir yöntemden söz etmek imkansızdır (NSTA, 2000). Feyerabend’in (1975) belirttiği gibi “bilimin evrensel ve sıkı sıkıya belirlenmiş kurallara göre işlev gösterdiği fikri gerçekçi değildir” ve “bilimi adapte olamayan, dogmatik bir hale getirir” (s.295). Chalmers da (1999) birbirinden farklı birçok bilim dalında birçok değişik yöntem olduğunu belirtir ve bu yöntemlerin her zaman bir değişim içinde olduğunu belirtir. Bilim insanlarının yaptığı çalışmalar yakından incelendiğinde bilim insanlarının problemlere katı bir bilimsel yöntem kullanarak değil yaratıcılık ve hayalgücü ile yaklaştıkları ortaya çıkmaktadır.

Yaratıcılık ve Hayal Gücü Mantığın kullanılması ve delillerin bu çerçevede incelenmesi bilim için gerekli ancak yeterli değildir. Bilimde açıklamalar “üretilir” ve bu da bilim insanlarının yaratıcılığını gerektirir. Friedrich August Kekulé Benzen molekülünün halkasal yapısı (1866) SERHAT Bilimde yaratıcılık ve hayal gücünün yeri: Mantığın kullanılması ve delillerin bu çerçevede incelenmesi bilim için gerekli ancak yeterli değildir (AAAS, 1990). Bilimsel bilginin üretilmesi kaçınılmaz olarak yaratıcılığı ve hayal gücünü gerektirir. Bilim, sanılanın aksine tamamiyle soğuk, mantıklı ve düzenli bir aktivite değildir. Bilim açıklamalar “üretilir” ve bu da bilim insanlarının yaratıcılığını gerektirir. Bilimin bu özelliği bilimde tahmin ve teorik kabullerin önemi ile birlikte, atom, kara delikler, tür gibi gerçekliğin birebir kopyası olmaktan ziyade işlevsel olan teorik modellerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Öğrenciler arasında, genelde bilim insanlarının yaratıcılık ve hayal güçlerini bilimsel çalışmaların dizaynı aşamasında kullandıklarına dair bir inanç vardır. Bilim insanları yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini bilimsel bir problemin şekillendirilmesinden araştırmanın tasarımına ve sonuçların yorumlanmasına kadar bütün aşamalarda kullanırlar. Bilim sadece gözlem yapıp data toplamaktan ibaret değildir. Deney ve gözlemlere dayalı oluşturulan teorilerden akıl ve mantık süzgecinden geçerek ortaya çıkar. Bu teorilerden yeni hipotezler oluşturmada aklın ve mantığın rolü büyüktür. Bundan dolayı bilim adamlarının zihni, yaratılıcılığı, ve hayal gücü bilimsel bilginin oluşmasındaki önemi öğrenciye vurgulanmalıdır.

Bilimde delillerin niteliği “Daha önce bilimde kanıtların ve deneylerin öneminden bahsetmiştim, evrim teorisi konusunda deney yapmanın imkanı yoktur. Bu durumda bence evrim teorisini bilimsel bir teori olarak tanımlamak tehlikeli ve yanlıştır.” “... Evrim teorisini ispatlamak çok zor... Eğer evrimi ispatlamak istiyorsan mesela bir hayvanın şimdiki halinin fotoğrafını çekmelisin ve bir milyon yıl sonra yine fotoğraflamalısın.”

Bilimde bilgi kaynakları ve deliller Bilimde gözlem ve deneyler çok önemli bir yer tutar. Bir bilimsel iddianın geçerliliği o olay ile ilgili yapılan gözlem ve deneylerle sağlanır Atom teorisi AJDA Bugüne kadar herhangi bir atomun yapısı direk olarak gözlenememiştir. Ancak laboratuvar ortamında elde edilen verilerin ve gözlenen bazı etkilerin yorumlanması sonucunda atomun yapısına dair güvenilir bilgilere ulaşılmış ve bu bilgiler ışığında atom modelleri geliştirilmiştir. Bilimsel araştırmalar genelde gözleme dayalı sorularla başlar. Gözlem tabiattaki olayları açıklamaya yarayan yollardan birisidir. Gözlemleri doğrudan ve doğrudan olmayan olarak ikiye ayrılabilir. Doğrudan gözlem çıpla gözle yapılabilen gözlemlerdir. Örnek olarak eski yunan bilim adamlarının gökyüzünü gözemleyerek vardıkları sonuçlar doğrudan gözleme dayanır. Günümüzde çıplak gözle gözlemlemenin mümkün olmadığı gökyüzü objelerinin teleskopla izlenmesi, doğrudan olmayan gözleme örnek olarak verilebilir.   Bilim yalnızca gözlemlerden elde edilen verilerin birikimi sonucu oluşmamıştır. Diğer bir yolda çıkarsamadır. Çıkarsama gözlemlemenin mümkün olmadığı yerde yapılır. Atom teorisi, ve evrim teorisi gibi teoriler deneye ve gözleme dayalı olarak yapılan çıkarsamalarla kurulmuştur. Öğrencilerin bu iki yolun birbirinden farkları hakkında görüşlerinin geliştirilmesi gerekir.

Dolaylı gözlem Ancak bilimde pek çok olayın direk olarak gözlenemez. Atom teorisi, Evrim teorisi AJDA

Günümüzde: Scanning Tunneling Microscopy AJDA Galyum arsenid. Galyum atomları (mavi küreler), arsenik atomları (kırmızı küreler)

Bilimsel teori ve kanunların yapısı ve aralarındaki ilişki “Evrim teorisi mesela, bana göre hala ispatlanamamış durumdadır ve bu yüzden teori olarak kalmıştır.” “... Birşey hakkında ancak hiçbir şüphemizin kalmadığı anda bilimsel olarak nitelendirebiliriz, bir teori doğru ya da yanlış olabilir ve dolayısıyla bilimselliği tartışılır.”

Bilimsel bilgi: Teori ve Kanun Bilimsel Teori nedir? Bilimsel Kanun nedir? Teoriler ne zaman kanun olur? AJDA____SERHAT Bilimsel ve teoriler arasındaki farklar genellikle öğrenciler tarafından yalnış anlaşılmaktadır. Teoriler kanunların zayıf yada tamamlanmamış şekli olarak düşünülmektedir. Bilimsel kanunlar genellikle gözlemler elde edilir. Öğneğin yerçekimi kanunu cisimlerin yeryüzünün her yerinde yeryüzünün merkezine düştüğünü bize ifade eder. Bilimsel teoriler genellikle direk gözlemlenemeyen olaylarla ilgilidir. Bilim adamları bu olayları açıklamak için çıkarsama yapıp teori üretirler.

Bilimsel yöntemde teori ve kanun Problemin Belirlenmesi Problemle İlgili Verilerin Toplanması Hipotezin Kurulması Hipoteze Dayalı Tahminlerin Yapılması Kontrollü Deneylerin Yapılması Teori Kanun Yapılan deney ve gözlemler hipotezi desteklemezse hipotez değiştirilir

Bilimsel Teori Teori = Açıklama İspatlanamaz veya çürütülemez Açık uçludur Her zaman çözülmesi gerekli olan problemleri vardır. Bu durum bir zaafiyet değil aksine bir güçlülük ifadesidir. SERHAT Kanun ve teoriler farklı bilimsel bilgileri temsil ederler ve birbirlerine dönüşmezler (McComas, 1998; Ryan & Aikenhead, 1992). Teoriler doğada gerçekleşen olaylar hakkında yapılan açıklamalardır. Bunlar güçlü delillerle desteklenmiş tutarlı açıklamalardır ve kanunlar kadar önemlidirler (Abd-El-Khalick ve ark., 2001). Bilimsel iddiaların değerlendirmeleri farklı seviyedeki bilgi iddiaları için farklı yaklaşımlar ile yapılır. Örneğin bir gerçeklik iddiasını değerlendirmede genelde gözlem kullanılırken bir hipotezin değerlendirilmesinde deney kullanılır. Teorilerin değerlendirilmesi ise ne kadar iyi açıklama ve ilişkilendirme yaptıklarına göre yapılır. Dolayısı ile teoriler ispatlanmaz veya çürütülmez. Teoriler doğal olarak açık uçludur ve her zaman çözülmesi gerekli olan problemleri vardır. Bu durum bir zaafiyet değil aksine bir güçlülük ifadesidir.

Bilimsel Kanun Kanun = Doğadaki olayların tarifi Newton'ın evrensel kütleçekim yasası “Her bir noktasal kütle diğer noktasal kütleyi, ikisini birleştiren bir çizgi doğrultusundaki bir kuvvet ile çeker.Bu kuvvet bu iki kütlenin çarpımıyla doğru orantılı, aralarındaki mesafenin karesi ile ters orantılıdır” SERHAT Kanunlar ise belli şartlar altında doğada bir olayın nasıl gerçekleştiğini tarif ederler (NSTA, 2000; Ryan & Aikenhead, 1992). Teoriler gibi kanunlar da değişime açıktır. Bilimsel kanun ve teorileri çok iyi bilinen bir örnekle açıklamak aralarındaki ilişkiyi anlamada yardımcı olabilir. Örneğin Newton nesneler arasındaki (var olduğu düşünülen) çekim etkileşimini kütle ve kütleler arası uzaklık değişkenlerini kullanarak tarif etmiş ve bugün bildiğimiz kütle çekim kanunu fiziğin temel kanunları arasına girmiştir. Newton’un yaptığı iş sadece doğada gerçekleşen bir olayı tarif etmektir.

Teori ve kanun “... yerçekimi gerçekten var ve tarif ettiğimiz kanunlara göre hareket ediyor. ... [ancak] yerçekimine neden olan olayları açıklayan bir açıklama [teori] geliştiremedim” (Isaac Newton, Mathematical Principles of Natural Philosophy) SERHAT Ancak objelerin neden Newton’un tarif ettiği kanundaki gibi birbirini çektiği konusunda bugün bile üzerinde uzlaşılmış bir açıklama yoktur. Yani bugün genel olarak kabul görmüş bir çekim teorisi bulunmamaktadır. Eğer teori ve kanunlar arasında hiyerarşik bir ilişki olsaydı ve teoriler ancak ispatlanınca kanun olsaydı, Newton’un önce çekim teorisini ortaya atması gerekmez miydi? Son derece ilginç bir şekilde aslında Newton kendisi çalışmalarında teori ve kanun arasındaki ayırımı yapmıştır. Newton, ünlü eseri Mathematical Principles of Natural Philosophy’de, “... yerçekimi gerçekten var ve tarif ettiğimiz kanunlara göre hareket ediyor. ... [ancak] yerçekimine neden olan olayları açıklayan bir açıklama [teori] geliştiremedim” (McComas 1998’den alınmıştır) demiştir. Diğer taraftan teorilerin ispatlanması ve bilim dünyasında kabul görmesi ile kanunlara dönüştüğü inancı, bilim camiasında bu işi yapacak bir üst kurulun varlığını gerektirir. Ancak bilim dünyasında yeteri kadar ispatlanan dolayısıyla artık kanun olmaları gereken teorileri takip eden, onları kanun olarak kabul eden bir kurulun olmaması bu düşüncenin ne kadar temelsiz olduğunun bir başka göstergesidir.

Evrim ile ilgili kavramsal zorluklar

Evrim teorisi ile ilgili kavram yanılgıları İnsanlar maymundan türemiştir

Evrim teorisi ile ilgili kavram yanılgıları Doğrusal (lineer) evrim anlayışı

Evrim teorisi ile ilgili kavram yanılgıları Lineer (doğrusal) evrim Yaşam ağacı (Dallanan evrim) Karmaşık Basit

Evrim teorisi ile ilgili kavram yanılgıları Evrimsel süreçte canlılar daha iyiye doğru gider YANLIŞ DOĞRU

Evrim teorisi ile ilgili kavram yanılgıları Fosil kayıtlarındaki boşluklar evrim teorisini çürütmektedir Canlılık tarihinde yer almış ve yok olmuş bütün canlıların fosilleri bulunmamıştır. Sebep: yumuşak dokuların kolay fosilleşmemesi, fosilleşme için gereken çevre koşullarının olmaması veya fosillerin henüz bulunamamasıdır. Fosillerin bulunamaması veya beklendiğinden farklı fosillerin bulunması evrimi haksız çıkarmaz. Bilim insanları çok sayıda fosil bulmuştur, bulmaktadır.

Evrim teorisi ile ilgili kavram yanılgıları Evrim test edilemez Darwin 1859’da kuşların sürüngenlerden evrildiğini söylemiştir; Archaeopteryx, sürüngen iskeletine sahip ancak kuş benzeri tüyleri olan canlı fosili 1862’de bulunmuştur.

Evrim teorisi ile ilgili kavram yanılgıları Evrim teorisi kriz içindedir ve bilim insanlarının çoğunluğu tarafından reddedilmektedir.

67 Ulusal Bilim Akademisi (2006)