BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
Advertisements

ATOMUN YAPISI Elementlerin tüm özelliğini gösteren en küçük parçasına atom denir.Atomu oluşturan parçacıklar farklı yüklere sahiptir. Atomda bulunan yükler;
Sosyal Bilimlerde Kullanılan Temel Kavramlar
SANAT KURAMLARI.
Bilişsel Öğrenme Teorileri ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
Hafta 2 Bilimin Doğası: Bilimsel bilgi ve bilimsel metod
VIII. Ünite Bilim Felsefesi.
İNCELİK KURAMINDA GELİŞMELER VE KAVRAMSAL SORUNLAR: YÜZ’E BAKIŞ
Felsefe Haftası.
Atomu oluşturan parçacıklar farklı yüklere sahiptir.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
MSGSÜ Felsefe Bölümü 30 Nisan 2013 Cemsinan Deliduman
GELİŞİM VE ÖĞRENME Eğitim Fakültesi Prof.Dr.Mustafa Ergün
ÜNİTE 2: KILASİK MANTIK KONU KAVRAM ÇEŞİTLERİ.
Öğrenme-Öğretme Süreci
GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı (Perception, İdrak) Prof.Dr. Mustafa Ergün.
EMPİRİZM.
Bilim ve Bilimsel Araştırma
Görelilik Teorisi 1905 yılında Einstein üç makale yayınladı.
Natüralist eğitim felsefesi
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Kuhn ve Bilimsel Devrimler
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROGRAMLARI
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Felsefe –Bilim Bağlantısı. Bunalımdaki paradigmadan ayrılarak yeni bir olağan bilim geleneğini üretecek olan bir başka paradigmaya geçiş, birikime dayalı.
Bilişsel Hedeflere Göre Davranış Yazma
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME VE ZEKÂ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
ÖĞRETMEN: BETÜL KARAVELİOĞLU
EDİMSEL KOŞULLANMANIN EĞİTİME UYGULANMASI
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
B İ L İ M Bilim: "Evrenin ya da olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneysel yöntemlere ve gerçekliğe dayanarak yasalar çıkarmaya çalışan düzenli.
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
Bilim Adamının Özellikleri:
ATOM.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
Sosyoloji Tarihi-A Ders.
BÖLÜM 3 Üçüncü Bölüm Konuları DENEY NEDİR? DEĞİŞKENLER DENEYSEL DESENLER PROBLEMDEN DENEYE: İŞİN ÖZÜ VERİ.
BÖLÜM 1 DÜNYAYI KAVRAMAKBİLGİ KAYNAKLARIBİLİMSEL AÇIKLAMANIN DOĞASIPSİKOLOJİ BİLİMİ Birinci Bölüm Konuları.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
TÖREL- AHLAK GELİŞİMİ AHLAK; Bir toplumda bireylerin tümü için geçerli ve uyulması gereken davranışlar, kurallar bütünlüğüdür. AHLAKLI OLMA; Toplumun gelenek,
IV. Ünite Ahlak Felsefesi ETİK.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 1
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Karşılaştırmalı Eğitim
EKOSİSTEM Geyiklerin yaşadığı yerde sadece canlılar mı görülüyor? Canlıların, yaşamını sürdürebilmesi için hava, su, toprak gibi cansız faktörlere ve güneş.
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
1/17 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ Musa çankaya. 2/17 Bilim; doğruyu ve bilgiyi araştırma, bilgi edinme ve bilgiyi düzenleme süreci, evreni anlama ve tanımlama.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VIII. Ünite AD:Talip SOYAD:KILIÇ SINIF:10/I NO:2082 KONU:BİLİM FELSEFESİ.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Paradigma Prof. Dr. Mustafa Ergün AKÜ - Eğitim Fakültesi Prof. Dr. Mustafa ERGÜN

PaRaDiGMa Ar.Gör.Nuray Kurtdede Prof. Dr. Mustafa ERGÜN

PARADİGMA Paradigmayı, belli bir bilim topluluğuna araştırmalarında yol gösteren ve onların hayata bakışlarını belirleyen bir pencere olarak tanılayabiliriz. Paradigma bir felsefe, bir bakış açısı bir değerlendirme biçimidir. Bir paradigma içinde , hem temel soruların hem de cevapların çerçevesi bellidir. Prof. Dr. Mustafa ERGÜN

Thomas Kuhn paradigma kavramını kullanmıştır. Ona göre paradigma, bilim topluluğunun çalışmalarında örnek aldığı model, yine bilim topluluğunun paylaştığı bütün değerler ve alışkanlıklardır. Prof. Dr. Mustafa ERGÜN

Thomas Kuhn’a göre bilimsel teoriler aslında paradigmalardır. Farklı dünya görüşleri ve yerleşik düşünce kalıpları olan paradigmalar birer karşılaştırma modelleridir. Bu modelleri olaylarla karşılaştırmak için kullanırız. Bu nedenle onların doğru ve yanlışlıklarından söz edilemez. Newton’un mekaniği, Copernicus’un güneş merkezli sistemi ya da herhangi bir kuram paradigma olabilir. Prof. Dr. Mustafa ERGÜN

Paradigma, olaylarla karşılaştırılan kuramsal-kavramsal sistemlerdir. Örneğin, Newtoncu paradigma, iki yüzyıl sonra yerini başka kavramsal sisteme, görelilik kuramına, terk etmiştir.Yani Newton mekaniği yanlış olduğu ya da yanlışlandığı için değil; olayları açıklamada yetersiz kaldığı için terk edilmiş bir paradigmadır. Prof. Dr. Mustafa ERGÜN

Kuhn’a göre, paradigmalar kıyaslanamaz. Çünkü farklı kuramları birbirleriyle kıyaslamak için kullanılabilecek ve kendileri herhangi bir ölçüte bağlı olmayan nesnel ölçütlere ihtiyaç vardır. Kuhn’a göre nesnel ve evrensel ölçütler yoktur. Prof. Dr. Mustafa ERGÜN

Paradigma değişimleriyle bilim topluluğunun yaşadığı dünya da değişir. Bilim adamlarının içerisinde yaşadığı kavramsal sistem ye kültür onlara neyi öğretmişse bilim adamları onu görmektedir.Bu yüzden iki paradigma farklı boyutlarda yaşar. Paradigma değişimleriyle bilim topluluğunun yaşadığı dünya da değişir. Bir konuda yapılan çalışmada aynı olguyu en iyi ve en tutarlı olarak açıklayan kuram ön plana çıkar ve paradigma oluşur. Prof. Dr. Mustafa ERGÜN

Bir kuramın paradigma olarak kabul edilmesi için rakiplerinden güçlü olması şarttır. Örneğin, 18. yy.lın ikinci yarısında elektrik konusunda çalışan bir çok bilim adamı ve kuram vardı. Elektrikle ilgili etkileri en iyi açıklayan kuram Franklin’in araştırmaları olmuştur. Prof. Dr. Mustafa ERGÜN

Yeni paradigma, ortaya çıktıktan sonra, önceki paradigmayı benimseyen bilim topluluğu tarafından tepkiyle karşılanır. Bir paradigma hiçbir zaman kendini rakiplerine ikna yoluyla kabul ettiremez. Geçerli paradigmanın yerini bir diğerinin alması “devrim”dir. Bu bilimsel gelişme sürecidir. Prof. Dr. Mustafa ERGÜN

Kuhn’a göre bilimin işleyişi şu şekilde gerçekleşmektedir: Bilim öncesi dönem Olağan bilim Bunalımlar Bilimsel devrim Yeni olağan bilim Yeni bunalımlar Prof. Dr. Mustafa ERGÜN

Eğitimde de değişik paradigmalar olabilir; Eğer idealist görüşe sahipseniz ,her insanın zihninde doğuştan bilginin var olduğunu kabul edersiniz. Bu paradigmaya göre yapacağımız eğitim düzenlemeleri farklıdır. Realist görüşü benimserseniz, insan zihninin doğuştan boş olduğunu kabul edersiniz ve yapacağınız eğitim-öğretim düzenlemeleri de ona göre olur. Prof. Dr. Mustafa ERGÜN

Değişik paradigmalar eğitim sistemimizi etkiler Değişik paradigmalar eğitim sistemimizi etkiler. Dini konularda ağırlıklı öğretim yöntemi ezber olur. Teknik, fen konularında uygulama ağırlıktadır. Bakış açımız ona göre değişir. Prof. Dr. Mustafa ERGÜN