MATEMATİK KONU:PERMÜTASYON VE OLASILIK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FAKTÖRİYEL VE PERMÜTASYON
Advertisements

Bu 10 arkadaş en güzel fikrin Eğitim Fakültesinin ön kapısında fotoğraf çekinmek olduğunu düşünürler ve okul bitmek üzere olduğundan bu işi her hafta yapmaya.
OLASILIK.
BU KONUDA ÖĞRENECEKLERİMİZ
KÜMELER.
10.Hafta istatistik ders notlari
RASYONEL SAYILAR Q.
TAM SAYILAR.
BAĞINTI SAYISI VE ÇEŞİTLERİ Kim korkar matematikten?
DOĞAL SAYILAR.
~~MATEMATİK DÖNEM ÖDEVİ~~
MATEMATİK.
ÖNERMELER KÜMELER Matematik Programınd​a 9. sınıftaki değişiklik​ler
BAĞINTI T ANIM: Boş olmayan A ve B kümeleri için, A×B nin her alt kümesine, Adan B ye bir bağıntı denir.A×B nin her alt kümesine de A dan A ya bir bağıntı.
MATEMATİK 6. SINIF KONU: KÜMELER.
KÜMELER.
PERMÜTASYON.
PERMÜTASYON.
Faktoriyel Kavram Genel Çarpma Kuralları Permütason Test.
KOMBİNASYON SBS 8.SINIF Aşağı Yön Tuşları ile ilerleyiniz.
PERMÜTASYON & KOMBİNASYON
KÜMELER.
KÜMELER GEZEGENİNE HOŞ GELDİNİZ.
KOMBİNASYON SBS 8.SINIF Aşağı Yön Tuşları ile ilerleyiniz.
OLASILIK.
DERS 3 DETERMİNANTLAR ve CRAMER YÖNTEMİ
Tam Sayılarda Çarpma İşlemi
D O G A L S A Y I L A R.
FONKSİYONLAR f : A B.
DOĞAL SAYILAR VE TAM SAYILAR
Ö.T.M.G Öğr. Gör. Özgür ŞİMŞEK Ozan Yusuf YILMAZ /B
OLAY, İMKÂNSIZ OLAY, KESİN OLAY
PERMÜTASYON.
İki Basamaklı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi
TAM SAYILAR Pınar AKGÖZ.
Adnan KAYNAK Okulunun Adı:Mimar Sinan Anadolu Teknik ve E. M
ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR ÇİĞDEM DEMİR 3/B ZAHİDE TRAMPACI
ÜNİTE 2 OLASILIK, İSTATİSTİK VE SAYILAR
KÜMELER.
KARTEZYEN ÇARPIM Sıralı İkili İki Kümenin Kartezyen Çarpımı
1. Bir zar ardı ardına iki kez atılıyor. Birinci atışta 6 ve
Çarpma İşleminin Özellikleri
HAZIRLAYAN: MURAT KULA
RASYONEL SAYILAR Q.
TAM SAYILARI SAYI DOĞRUSUNDA GÖSTERME TAM SAYILARDA DÖRT İŞLEM
MUSTAFA GÜLTEKİN Matematik A Şubesi.
KÜMELER.
KÜMELER.
ÜSLÜ SAYILAR.
KÜMELER ERDİNÇ BAŞAR.
BAĞINTI & FONKSİYONLAR.
KÜMELER.
BAH TABLOSU.
OLASILIK İstatistik Doç. Dr. Şakir GÖRMÜŞ SAÜ.
RASYONEL SAYILAR Q.
FONKSİYONLAR.
OLASILIK İstatistik Doç. Dr. Şakir GÖRMÜŞ SAÜ.
Matematiksel Veri Yapıları. İçerik Matematiksel Veri Yapıları – Kümeler – Diziler – Fonksiyonlar – İkili ilişkiler Sonsuz kümeler – Sonlu nicelik – Sonsuz.
Doğal Sayılar ve Okunuşları
Adı, Soyadı:Süleyman İNAN Okulunun Adı:Mimar Sinan Eml Okulunun Bulunduğu Mahalle:Fatih Mah. Okulun Bulunduğu İl:Aydın.
Sayı değeri
beraber yapalım Değişme özelliği Problemler gibi şeyler var.
ABAKÜSTEKİ SAYILAR.
MATEMATİK DERSİ ORAN ORANTI SORU VE ÇÖZÜMLERİ.
07 MAYIS 2014 SAKARYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAÜLTESİ.
4 – 5- 6 Basamaklı Doğal Sayılar ve Bölük kavramı
TAM SAYILAR.
Özel Çakabey Anadolu Lisesi
KÜMELER.
Sunum transkripti:

MATEMATİK KONU:PERMÜTASYON VE OLASILIK

PERMÜTASYON VE OLASILIK Genel Çarpma Özelliği: Art arda iki işlemden biri a farklı yoldan, ikincisi birinciye bağlı olarak b farlı yoldan gerçekleşiyorsa, bu iki işlem birlikte a.b farklı yoldan gerçekleşir. Edirne’den İstanbul’a kara yolu, demir yolu ve hava yolu ile gidilmektedir.İstanbul’dan Samsun’a kara yolu, demir yolu, deniz yolu ve hava yolu ile gidilebilmektedir. Ahmet’in Edirne’de okumakta olan ağabeyi İstanbul’daki teyzesine uğrayıp memleketi olan Samsun’a kaç değişik yoldan gidebilir?

Edirne 3 yol ile İstanbul 4 yol ile Samsun Edirne’den Samsun’a 3.4= 12 yoldan gidilebilir.

Birbirinden farklı n elemanın her farklı sıralanışına bu elemanların bir permütasyonu denir ve elemanının farklı permütasyonlarının sayısı P(n,n)=n! dir. A={3,4,5,6} kümesinin elemanları ile rakamları farklı, 4 basamaklı kaç doğal sayı yazılabilir? 4 3 2 1 P(4;4)=4!=4.3.2.1=24 doğal sayı yazılabilir.

n Elemanlı Bir Kümenin r li Permütasyonları n elemanlı bir kümenin r<n olmak üzere r elemanlı her bir permütasyonuna (sıralanışa), n elemanlı bir kümenin r li permütasyonu denir. Genel olarak; n n elemanlı bir kümenin r li permütasyonlarının sayısı, P(n;r)= n! (n-r)! dir.(r<n) A={2,3,4,5,6} kümesinin her elemanını bir defa kullanmak şartıyla, üç basamaklı kaç doğal sayı yazılabilir? 2! 5! P(5;3) = (5-3)! = 60’ tane doğal sayı yazılabilir.

1elma, 1 armut, 1 üzüm kaç farklı şekilde yenilebilir? Üzüm, elma, armut Elma, üzüm,armut Armut, elma, üzüm Üzüm, armut, elma Armut, üzüm, elma Elma,armut, üzüm Sonuç: n farklı nesne n! şekilde sıralanır.

Çembersel (Dönel) Permütasyon Genel olarak; n elemanlı bir kümenin çembersel permütasyonlarının sayısı, (n-1)! dir. 5 kişilik bir öğrenci grubunun yuvarlak bir masa etrafına kaç değişik şekilde oturtabiliriz? Masa yuvarlak olduğundan başlangıç noktası belli değildir.öğrencilerden biri oturtulup yeri belirlenir.geriye kalan 4 kişi kendi aralarında P(4;4)=4! Olduğundan 5 öğrenci yuvarlak masa etrafına 4!=24 değişik şekilde oturabilir.

Tekrarlı permütasyon n elemanlı bir kümenin n1,n2,n3, Tekrarlı permütasyon n elemanlı bir kümenin n1,n2,n3,...,nmtanesi aralarında aynı ise bu kümenin n’li permütasyon sayısı n! n1!.n2!n3!...nm! YAKACAK kelimesindeki harflerin yerleri değiştirilerek anlamlı ya da anlamsız 7harfli kaç farklı kelime yazılabilir? 7! = 420 değişik kelime yazılabilir. 2!.3!.1!1!

OLASILIK Günlük yaşamımızda olasılık kavramıyla her zaman karşılaşırız. Örneğin; Pazar günü yağmur yağma ihtimali var. Bu dersten geçme olasılığım çok yüksek. Bu ifadeler gibi sonucundan kesinlikle emin olmadığınız düşünce tarzları matematikte olasılık adı altında incelenir. Tüm hallerin oluşturduğu kümeye örnek uzay denir. Örnek uzayın her bir alt kümesine olay denir. Uygun olaylar Tüm olaylar = s(A) s(E) = P(A)

İki zar birlikte atılıyor İki zar birlikte atılıyor.Gelen sayıların toplamının 10 gelme olasılığı nedir? E={(1,1),(1,2),(1,3),(1,4),(1,5),(1,6),(2,1),(2,2),(2,3),(2,4), (2,5),(2,6),(3,1),(3,2),(3,3),(3,4),(3,5),(3,6),(4,1),(4,2),(4,3),(4,4),(4,5),(4,6),(5,1),(5,2),(5,3),(5,4),(5,5),(5,6),(6,1),(6,2),(6,3),(6,4),(6,5),(6,6)} s(E)=36 A={(4,6),(6,4),(5,5)} s(A)=3 s(E) O(A)= s(A) = 36 3 1 12

:: . .. Bir zar ile bir madeni para aynı anda atılıyor. Paranın yazı zarın 2’nin katı olan bir sayı gelmesi olasılığını bulalım. E={Y,T} A={T} ise s(A) = 1 s(E) = 2 ise P(A) = s(A) s(E) 1 2 = E2={1,2,3,4,5,6} ise s(E2) = 6 B=(2,4,6) s(B) = 3 ise P(B) = 1 2 3 6 = P(AUB) = P(A).P(B) = 1 2 . = 4