ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Öğretim Stratejileri ve Kavram Öğretimi
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
Görsel / Uzaysal Zeka.
Öğrenme-Öğretme Süreci
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MERHABA.
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
11 - YAPILANDIRILMIŞ GRİD
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
GÖREV ANALİZİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER Doç.Dr. Şirin Karadeniz

ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ

Stratejiler Sunum stratejileri Üretici stratejiler Bilginin öğrenciye sunumu: Düzanlatım, çoklu ortam, web temelli öğrenme vb. Bireyselleştirilmiş öğretim veya grupla öğretim Üretici stratejiler Öğrenenin var olan bilgi ile yeni bilgi arasındaki ilişkiyi kurması ve motive olması

Üretici Stratejiler Hatırlama stratejileri Tekrarlama, prova etme, gözden geçirme, hatırlatıcılar Bütünleştirme stratejileri Kendi kelimeleri ile ifade etme, sorular ve örnekler üretme Örgütleme stratejileri Ana fikirleri analiz etme, sınıflandırma, tablolar kullanma Detaylandırma stratejileri Kendi fikirlerini ekleme: Zihinsel haritalar üretme, diyagramlar çizme, cümle detaylandırmaları

Genişletilmiş Performans-İçerik Matrisi

Olgular Somut ve soyut olgular: Somutlaştırma Kullanılabilecek üretici stratejiler: Prova-pratik (içinden tekrar etmek, yazmak, olguyla ilgili soruları cevaplandırmak) Detaylandırma (Olgunun neden doğru olduğunu veya önemini açıklamak) Hatırlatıcılar (Altını çizme, akrostiş)

Kavramlar Kullanılabilecek üretici stratejiler: Somut ve soyut kavramlar: Somutlaştırma Kullanılabilecek üretici stratejiler: Hatırlamak için: tekrar etme, prova, gözden geçirme, hatırlatıcılar Bütünleştirme: Örnek yaptırma Örgütleme: Sınıflandırma: Kavrama ilişkin örnek ve zıt örnekleri listeleme veya diğer kavramlar ile benzerlik ve farklılıklarını tanımlama

İlke ve Kurallar Kural Örnek Bütünleştirme (İlkeyi kendi cümlesi ile ifade etme) Bütünleştirme Örgütleme (İlkenin temel parçalarını bulma, ilkeyi benzerleri ile karşılaştırma) Detaylandırma (İlkeyi açıklayan bir diyagram çizme)

Yöntem Bir işi başarmak için gerçekleştirilmesi gereken adımların sırasıdır (Örn: matematik problemi çözme, tamir etme). Hatırlama performansı Uygulama performansı

Bilişsel Yöntemler Psikomotor Yöntemler Gösterme Örgütleme Detaylandırma Pratik Psikomotor Yöntemler Görevin modellenmesi Gösterme Örgütleme Pratik

Bireyler Arası Beceriler ve Tutum Model sunma Video vb. Örgütleme Sözel ve imajsal modeller: Sürecin ifade edilmesi, adımlar arası ilişkiler vb. Detaylandırma Zihinsel tekrar Video veya vaka çalışmaları Açık uygulama Rol oynama ardından tartışma