ETNİKMERKEZCİLİK BUDUNMERKEZCILIK ETHNOCENTRISM ILET 321 KÜLTÜRLERARASI İ LET İ Ş İ M BECER İ LER İ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
Advertisements

YEN İ DO Ğ ANLARI TANIYIN!
A GAP YEAR PLAN Bir ara / boş YIL PLANI
Kelime Uygulama Sunumu - 48 Bu sunumdaki kelimeler… Docile To dominate To donate Dramatic Earthquake.
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck! But... if you send it to (at least) 2 friends... you'll have 3 years of good luck!!!
OLMAYI İSTERİM. I would like to be. MR CAN AKIN DUSSELDORF
THE PRESENT PERFECT TENSE
Atama ve eşleme (eşleştirme) problemleri (Matching and Assignment problems)
THE PRESENT PERFECT TENsE
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck! But... if you send it to (at least) 2 friends... you'll have 3 years of good luck!!!
YEREL KÜLTÜRLERİN KORUNMASI YEREL KÜLTÜRLERİN KORUNMASISunumcu: Ömer Günaydın Ömer Günaydın PRESERVATION OF LOCAL CULTURES PRESERVATION OF LOCAL CULTURES.
EXPRESSING OPINIONS ( fikirleri belirtme)
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
Today’s Lesson By the end of this lesson you should be able to say phone numbers in Turkish.
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİMDE ENGELLER: -ETNİKMERKEZCİLİK -STEREOTİP
EXPRESSING AGREEMENT AND DISAGREEMENT
Woman to Woman Encouragement Kadının Bir Kadına Desteği.
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
ILET 321 KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
Messages From Mevlana Mevlana'dan Mesajlar Written: Poet Nilüfer Dursun Translated By: Poet Can AKIN.
21/02/2016 A Place In My Heart Nana Mouskouri « Istanbul « (A Different Adaptation)
RELIGIOUS TRADITIONS BAGS TO DO IN YOUR CITY T.C. Ünye Kaymakamlığı ANAFARTA ORTAOKULU.
Environmental pollution Traffic Infrastructural problems Unconscious employee Urbanization and industrialization Lack of financial sources.
There was a man who was thinking of building an honourable structure that could last for milleniums and show the king’s power. So, he racked his brain.
SORU KELİMELERİ TEOG SINAVINDA HAYAT KURTARIR!
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Ben İstanbul'um I'm Istanbul Poem : Nilufer DURSUN Translated by : Can AKIN.
ILET 321 KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
SIK kullanılan CÜMLELER
What is lost in translation?
LITERARY TRANSLATION 2 Week 5. In-class translation workshop.
Practice your writing skills
GREETING MANNERS AND POLITE WORDS EMLAK KREDİ BANKASI İLKÖĞRETİM OKULU İstanbul(Bakırköy) SELAMLAMA VE KİBAR SÖZLER.
Neil Armstrong
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Grade 8 Unit 7 Bilginbakterim.com.
ILET 321 KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
CHAPTER 1 uzm. Psk. Özlem ataoğlu
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
IF CLAUSE TYPE 2 Conditionals.
20 SAYING FROM OUR COUNTRY TURKEY
Would you like a different color?
THE CANTERVILLE GHOST by Oscar WILDE CHARACTERS.
Excuse me. Afedersiniz. 1.
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck!
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK. THE LIFE OF MUSTAFA KEMAL.
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
A short information about Afghanistan East West North South This is Afghanistan map and flag’s color.
Döngüler ve Shift Register
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MAKİNA TEORİSİ II GİRİŞ Prof.Dr. Fatih M. Botsalı.
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
PREPARED BY: 9-B STUDENTS. Sumerians, who laid the foundations of great civilizations and the world cultural heritage, emerged to the st The Sumerians.
DÜZLEMSEL MEKANİZMALARIN
HAVE TO - MUST.
UNIT 6 Future Perfect.
ELİF SU KÜÇÜKKAVRUK. plants When you touch this plant, it can be like the photograph. When you let go, it becomes normal.
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
Sunum transkripti:

ETNİKMERKEZCİLİK BUDUNMERKEZCILIK ETHNOCENTRISM ILET 321 KÜLTÜRLERARASI İ LET İ Ş İ M BECER İ LER İ

Farklı kültürden iki kişi karşılaşınca?  Biribirine gönderdikleri sözsüz mesajlar / beden dili kıyaslanır, yorumlanır,  Örne ğ in: Selamlaşma ritüelleri -Tokalaşma? Öpüşme? Eli kalbin üzerine götürme?  İ nanç, De ğ er ve Yargı ögeleri kıyaslanır, yorumlanır,  Önyargı, Basmakalıp (streotip) ve Etnikmerkezci davranışlar öne çıkar

‘Algı’sal Dünya  Do ğ ayı nasıl algılarsınız?  Kadın – Erkek ilişkisini, rollerini nasıl algılarsınız ?  Zamanı, Zaman Kullanımını nasıl algılarsınız ?  Arkadaşlı ğ ı nasıl algılarsınız?  Etrafımızdaki dünyayı tüm bu filitrelerden süzerek gördüklerimizle algılarız

ALGI: Ne görüyorsunuz?

Ne görüyorsunuz?

 HEP İ M İ Z B İ R ‘ALGI DÜNYASI’NDA YAŞIYORUZ !  KÜLTÜREL İ NANÇ – DE Ğ ER – YARGI ve DAVRANIŞ KALIPLARIMIZ  B İ ZE ETRAFIMIZDAK İ DÜNYAYI NASIL ALGILAMAMIZ GEREKT İĞİ N İ GÖSTEREN EN ÖNEML İ ÖGELERD İ R.

 KÜLTÜREL ÖZELL İ KLER İ M İ Z B İ ZE B İ R İ Ş İ N NASIL ‘DO Ğ RU’ YAPILACA Ğ INI D İ KTE EDER, ANCAK;  B İ R KÜLTÜRDE B İ R İ Ş İ N YAPILIŞ ŞEKL İ ‘DO Ğ RU’ KABUL ED İ LSE DE, B İ R BAŞKA KÜLTÜRDE ‘DO Ğ RU ‘ OLMAYAB İ L İ R.  B İ R İ NSAN HAYATININ SONUNA KADAR DO Ğ DU Ğ U ÜLKEDE AYNI KÜLTÜRDE YAŞARSA B İ R SORUNLA KARŞILAŞMAYAB İ L İ R

KÜLTÜRLERARASI İ ŞB İ RL İĞİ  KEND İ KÜLTÜRÜMÜZDEN FARKLI B İ R KÜLTÜRDEN GELEN B İ R İ İ LE İ LET İ Ş İ ME G İ RD İĞİ M İ Z ZAMAN ORTAK B İ R ‘DO Ğ RU’ MUZ OLMAYAB İ L İ R ve BU B İ R PROBLEM YARATAB İ L İ R.  BU DURUMDA KARŞIMIZDAK İ K İ Ş İ Y İ YARGILAMAK VE ‘DO Ğ RU’ YU BULMAK İ Ç İ N KÜLTÜRLERARASI İ LET İ Ş İ M BECER İ LER İ NE GEREKS İ N İ M DUYARIZ:  (FARKLI BAKIŞ AÇISI İ LE BAKMA BECER İ S İ )

 JAPON HALKI ‘CHOPSTICK’ İ LE  H İ NTL İ – PAK İ STANLI ‘EL İ ’ İ LE  FRANSIZ METAL ‘ÇATAL-KAŞIK’ İ LE YER;  HANG İ S İ ‘DAHA DO Ğ RU’ DUR?  MÜSLÜMANIN ‘TEK’ TANRISI,  BUD İ ST’ İ N’ÇOK’ TANRISI VARKEN,  H İ NTL İ N İ N ‘H İ Ç’ TANRISI YOKTUR.  HANG İ S İ ‘DAHA DO Ğ RU’ DUR?  SUUD İ ARAB İ STAN’DA VE AFGAN İ STAN’DA KADINLAR PEÇE TAKAR, KKTC’DE TAKMAZ  HANG İ S İ ‘DAHA DO Ğ RU’ DUR?

ETN İ KMERKEZC İ L İ K YUNANCA ‘ETHNOS’ (HALK) VE İ NG İ L İ ZCE ‘CENTER (MERKEZ) SÖZCÜKLER İ N İ N B İ LEŞ İ M İ D İ R.  ETNOSENTR İ ZM TER İ M İ W İ LL İ AM G. SUMNER TARAFINDAN İ NSANLARIN KEND İ GRUPLARI İ LE D İĞ ERLER İ N İ ÖTEK İ LEŞT İ RMELER İ ÜZER İ NE YAYINLANMIŞTIR. SUMNER, BU TER İ M İ DAHA ÇOK GURUR, K İ B İ R, B İ R GRUBUN İ NANÇLARININ D İĞ ERLER İ N İ NK İ NE ÜSTÜN GÖRME OLARAK KULLANMIŞTIR  B İ R AŞ İ RETE, KAB İ LEYE, BOYA VE BENZER İ ETN İ K GRUBA BA Ğ LILIK İ LE TAR İ F ED İ LEN, B İ R K İ MSEN İ N KEND İ KÜLTÜRÜNÜ TEMEL OLARAK ALMASI VE D İĞ ER KÜLTÜRLER İ KEND İ KÜLTÜRÜ AÇISINDAN DE Ğ ERLEND İ RMES İ İ LE TAR İ F ED İ LEN İ LKEL DUYGULAR  GENEL ANLAMDA ‘TUNNEL V İ S İ ON’ OLARAK ALGILANIR.  KISITLI B İ LG İ LER İ M İ ZLE BAŞKALARI HAKKINDA EKS İ K VE YANLIŞ ÖNGÖRÜLERDE BULUNMAKTIR  ETN İ KMERKEZL İ K İ Ş İ LER KEND İ ÜLKE VE TOPLUMLARININ D İĞ ER ÜLKE VE TOPLUMLARA MODEL OLMASI GEREKT İĞİ NE İ NANIRLAR.

ETN İ KMERKEZC İ L İ K  FARKLI KÜLTÜRLER İ, KEND İ KÜLTÜRÜMÜZÜN YAPISAL ÖZELL İ KLER İ İ LE KIYASLAYIP YARGILAMAK  KEND İ KÜLTÜRÜMÜZÜ D İĞ ER KÜLTÜRLERDEN ÜSTÜN GÖRMEK  KEND İ KÜLTÜRÜMÜZÜN ‘HERŞEY İ N MERKEZ İ NDE’ OLDU Ğ UNA İ NANMAK  KEND İ KÜLTÜRÜMÜZÜN ‘DE Ğ ER – İ NANÇ –DAVRANIŞ KALIPLARI’ G İ B İ YAPISAL ÖZELL İ KLER İ N İ N ‘MÜKEMMEL’ OLDU Ğ UNA VE BU ÖZELL İ KLER İ N D İĞ ER KÜLTÜRLER TARAFINDAN ADAPTE ED İ LMES İ GEREKT İĞİ NE İ NANMAK

 ETNOSENTR İ K B İ REYLER D İĞ ER SOSYAL TOPLULUKLARI KEND İ SAH İ P OLDU Ğ U BEL İ RL İ ETN İ K GRUP VEYA KÜLTÜRE GÖRE ÖZELL İ KLE D İ L, YAŞAYIŞ, ADET VE D İ NE GÖRE DE Ğ ERLEND İ RMES İ D İ R.  BU ETN İ K AYRIMLAR VE ALT AYRIŞTIRMALAR HER B İ R ETN İ KL İĞİ N KEND İ BENZERS İ Z KÜLTÜREL K İ ML İĞİ N İ N TANIMLANMASINA H İ ZMET EDER.  ETNOSENTR İ K GÖRÜŞLER UÇ NOKTALARDA ÇATIŞMALARA NEDEN OLAB İ L İ R.  S İ YAS İ BA Ğ DAŞMAZLIKLAR, SAVAŞ, TERÖR İ ZM VE HATTA SOYKIRIMLARLA SONUÇLANAB İ L İ R. [  YUGOSLAVYA ETN İ K BÖLÜNMEYE U Ğ RAMIŞ VE İ Ç SAVAŞTA YÜZB İ NLERCE İ NSAN HAYATINI KAYBETM İ ŞT İ R.

HEP İ M İ Z ETN İ KMERKEZC İ Y İ Z. PEK İ SORUN NED İ R?  ETN İ KMERKEZC İ L İ K BAŞKALARINI YANLIŞ ANLAMAMIZA VE İ LET İ Ş İ M PROBLEMLER İ NE NEDEN OLUR.  B İ ZLER OLAYLARA A KEND İ PENCEREM İ ZDEN BAKARIZ, BAŞKALARININ NASIL DAVRANMASI GEREKT İĞİ NE KEND İ İ NANÇ VE NORMLARIMIZA GÖRE KARAR VER İ R İ Z. ANCAK BU UTANILACAK B İ R DURUM DE Ğİ LD İ R: HEP İ M İ Z ‘B İ R DERECE’ ETN İ KMERKEZC İ Y İ Z

ETN İ KMERKEZC İ L İ K DİLDİL  HAR İ TA  YEMEKLER  ATASÖZÜ  SÖYLENCE- FIKRA – H İ KAYE

ETN İ KMERKEZC İ L İ K 1. MY CULTURE SHOULD BE THE ROLE MODEL FOR OTHER CULTURES. (1)Strongly Disagree (2)Disagree (3)Agree (4) Strongly Agree 2. OTHER CULTURES SHOULD TRY TO BE MORE LIKE MY CULTURE. (1)Strongly Disagree (2)Disagree (3)Agree (4) Strongly Agree 3. MOST OTHER CULTURES ARE BACKWARD COMPARED TO MY CULTURE. (1)Strongly Disagree (2)Disagree (3)Agree (4) Strongly Agree 4. MOST PEOPLE FROM OTHER CULTURES DO NOT KNOW WHAT’S GOOD FOR THEM. (1)Strongly Disagree (2)Disagree (3)Agree (4) Strongly Agree 5. MOST PEOLE WOULD BE HAPPIER IF THEY LIVED LIKE PEOPLE IN MY CULTURE. (1)Strongly Disagree (2)Disagree (3)Agree (4) Strongly Agree 6. PEOPLE IN MY CULTURE HAVE JUST ABOUT THE BEST LIFESTYLES OF ANYWHERE. (1)Strongly Disagree (2)Disagree (3)Agree (4) Strongly Agree

ETN İ KMERKEZC İ L İ K 7. I RESPECT THE VALUES AND CUSTOMS OF OTHER CULTURES. (1)Strongly Disagree (2)Disagree (3)Agree (4) Strongly Agree 8. I DISLIKE INTERACTING WITH THE PEOPLE FROM DIFFERENT CULTURES. (1)Strongly Disagree (2)Disagree (3)Agree (4) Strongly Agree 9. I DO NOT TRUST PEOPLE WHO ARE DIFFERENT. (1)Strongly Disagree (2)Disagree (3)Agree (4) Strongly Agree 10. I DO NOT COOPERATE WITH PEOPLE WHO ARE DIFFERENT. (1)Strongly Disagree (2)Disagree (3)Agree (4) Strongly Agree 11. I HAVE LITTLE RESPECT FOR THE VALUES AND CUSTOMS OF OTHER CULTURES. (1)Strongly Disagree (2)Disagree (3)Agree (4) Strongly Agree 12. PEOPLE IN MY CULTURE COULD LEARN A LOT FROM PEOPLE IN OTHER CULTURES. (1)Strongly Disagree (2)Disagree (3)Agree (4) Strongly Agree

Examples:  Accents: Ethnocentric Americans may say that another person has an accent, implying that the other person speaks different, strange, & un-American  Legal Age of Alcohol Consumption: the US has a higher drinking age of most other countries & does not emulate other countries by lowering the legal age because they think it is the best age for a person to be able to start consuming alcohol American Ethnocentrism

Examples:  Capitalism vs. Communism: for years, the US has fought to end communism because they believe capitalism trumps all  Driving: Ethnocentric Americans say that driving on the left side of the road is the ‘wrong side’ & that the right side is the ‘correct side’ American Ethnocentrism

 ETHNOCENTRIC VIEWS LEAD TO STEREOTYPING  STEREOTYPE: GENERALIZATIONS ABOUT A GROUP OF PEOPLE WHEREBY WE ATTRIBUTE A DEFINED SET OF CHARACTERISTICS TO THIS GROUP; CAN BE POSITIVE OR NEGATIVE

ETHNOCENTRIC STREOTYPES EXTREME EXAMPLES:  AMERICANS ARE OBESE & UNEDUCATED  CANADIANS SAY ‘EH’  RICH PEOPLE ARE SNOBBY & MEMBERS OF COUNTRY CLUBS  ASIANS ARE GENIUSES & BAD DRIVERS  ENGLISH PEOPLE DRINK TEA & HAVE BAD TEETH  WOMEN ARE BAD DRIVERS & EMOTIONAL  MEN ARE STRONG & SMARTER THAN WOMEN

ETN İ KMERKEZC İ L İ K