Karar ve Fayda Kuramı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KARAR TEORİSİ.
Advertisements

Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Serkan UĞUR Business Sunumu 2. Kısım Paranız nasıl geri döner?
Karşılaştırıcılar Yrd.Doç. Dr.Alper Doğanalp
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd.Doç.Dr.Levent Malgaca,2010
MATRİSLER Şekildeki gibi bir cismin elemanlarından oluşan sıralı tabloya m x n tipinde bir matris denir. i= 1,2,3, .. , m ve j = 1,2,3, ... , n olmak üzere,
R2 Belirleme Katsayısı.
Kano Modeli Prof. Dr. Ali ŞEN.
En ekonomik market ürünü
FAİZ ORANI DAVRANIŞI.
KARAR MODELİ KURMA Dr. Y. İlker TOPCU
Devre Tahtası Kullanımı
4.Deney Diyot Uygulamaları
KISINTILI SULAMA 1.
5) DOĞRUSAL DENKLEM SİSTEMLERİNİN SAYISAL ÇÖZÜMLERİ
Kısım 2 Diyot Uygulamaları
Türkiye / Bölüm II Her alışverişte para kazanın..
En Küçük Kareler Metodu
7. Wheatstone Köprüsü: V1: Besleme gerilimi, V2: Ölçülen gerilim + -
END 503 Doğrusal Programlama
STRATEJİK PAZARLAMA
Veysel ASLANTAŞ & Ebubekir KAYA
Özdeğerler,Exp./harmonik girdi, spektrum
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Analiz Yöntemleri Çevre Yöntemi
DÜZGÜN DOĞRUSAL HAREKET
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
MATRİSLER ve DETERMİNANTLAR
Mükemmel İletken Yüzeyler Üzerindeki Hedeflerin Yapay Sinir Ağı İle Sınıflandırılması SENEM MAKAL
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR V ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BTÖ411 - Proje Geliştirme ve Yönetimi I Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Arif.
Prof. Dr. İlkay KUŞCU Doç. Dr. Tuğba UÇMA UYSAL
ATAMA (TAHSİS) MODELİ 17.
Analiz Yöntemleri Çevre Yöntemi
Ödev 02a Transfer Fonksiyonu: Problem 1: Problem 2: Problem 3:
RİSKLERİN TESPİT EDİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2008 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
DERS 3 DETERMİNANTLAR ve CRAMER YÖNTEMİ
ÖRNEK-1 F=180 kN ‘luk kuvvet etkisi altında kalacak olan b=140mm ve s=12mm boyutlarındaki St50 levhalar, St 44 malzemeden 22 mm çapındaki perçinler ile.
EŞİTSİZLİK GRAFİKLERİ
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
KARAR AĞACI. Sayfa 111 Bir petrol şirketi, Batman yakınında bir arazide kuyu açmadan önce başka bir firmaya jeolojik bir etüd yaptırıp yaptırmama konusunda.
END 503 Doğrusal Programlama
Pazarlama Araştırması
Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi.
VİZE ÖNCESİ GENEL TEKRAR SORULARI
DOĞRUSAL DENKLEM SİSTEMLERİ ve MATRİSLER
Çalışma Sermayesi Finansmanı
BAŞA-BAŞ NOKTASI (BREAK EVEN POINT)
Oyun Kuramına Giriş.
AC Kuplajlı Yükselteçler Türev ile İntegral Devreleri
ÜNİTE 17 HİSSE SENEDİ DEĞERLEMESİ
KARAR ÖLÇÜTLERİ.
MARANGOZ DURSUN.
Bölüm 1: Ohm Yasası ve Ohm Yasası ile Direnç Ölçümü
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Öğrencilere pazarlama ve finans konularında bilgilenme fırsatı sağlamak NEDİR? Öğrencileri Pazarlama- Finans alanlarında lider firmaların yöneticileriyle.
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Bölüm 03 Sayısal Tanımlama Teknikleri
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Bir sektörün doğrusal üretim fonksiyonu
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
MALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Ö RNEK 1 Rasgele olarak seçilen 10 ailenin gelir ve tüketimleri 100 TL cinsinden aşağıdaki gibi verilmiştir: X ve Y ortak olasılık tablosunu düzenleyiniz.
Kral şakirrrrrrrr Reklam remziiiiiiiiiiiiiiiiiiii Berat başkan oleyyyyyyyyyyyyyyyy i.
Sunum transkripti:

Karar ve Fayda Kuramı

Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 15 20 35 P(Q2)=0,35 Orta 30 10 PAK A.Ş. Pazarlama Müdürü Kıraç Bey, piyasaya sürülecek yeni deterjan için 4 farklı reklam politikasını (R1, R2, R3, R4) ele almaktadır. Bu 4 farklı reklam politikasına ve de reklamların Az, Orta ve Çok izlenmesi durumlarına göre firma için düzenlenmiş kazanç matrisi aşağıda verilmiştir. Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 15 20 35 P(Q2)=0,35 Orta 30 10 P(Q3)=0,40 Çok 25 45

Fayda fonksiyonu olarak belirlenmiştir Fayda fonksiyonu olarak belirlenmiştir. Buna göre fayda matrisini düzenleyiniz ve fayda eğrisini çiziniz. Sizce Kıraç Bey hangi tip bir karar vericidir?

Kazanç Matrisi Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 15 20 35 P(Q2)=0,35 Orta 30 10 P(Q3)=0,40 Çok 25 45 Fayda Matrisi Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 0,33 0,44 0,78 P(Q2)=0,35 Orta 0,67 0,22 P(Q3)=0,40 Çok 0,56 1,00

Doğrusal fayda fonksiyonu …

“Beklenen En Küçük Fırsat Zararı” ölçütüne göre Kıraç Bey hangi reklam politikasını seçmelidir? Ek Bilginin Beklenen Değerini bulunuz ve yorumlayınız.

Kazanç Matrisi Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 15 20 35 P(Q2)=0,35 Orta 30 10 P(Q3)=0,40 Çok 25 45 Pişmanlık (Fırsat Zararı) Matrisi