Karar ve Fayda Kuramı
Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 15 20 35 P(Q2)=0,35 Orta 30 10 PAK A.Ş. Pazarlama Müdürü Kıraç Bey, piyasaya sürülecek yeni deterjan için 4 farklı reklam politikasını (R1, R2, R3, R4) ele almaktadır. Bu 4 farklı reklam politikasına ve de reklamların Az, Orta ve Çok izlenmesi durumlarına göre firma için düzenlenmiş kazanç matrisi aşağıda verilmiştir. Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 15 20 35 P(Q2)=0,35 Orta 30 10 P(Q3)=0,40 Çok 25 45
Fayda fonksiyonu olarak belirlenmiştir Fayda fonksiyonu olarak belirlenmiştir. Buna göre fayda matrisini düzenleyiniz ve fayda eğrisini çiziniz. Sizce Kıraç Bey hangi tip bir karar vericidir?
Kazanç Matrisi Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 15 20 35 P(Q2)=0,35 Orta 30 10 P(Q3)=0,40 Çok 25 45 Fayda Matrisi Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 0,33 0,44 0,78 P(Q2)=0,35 Orta 0,67 0,22 P(Q3)=0,40 Çok 0,56 1,00
Doğrusal fayda fonksiyonu …
“Beklenen En Küçük Fırsat Zararı” ölçütüne göre Kıraç Bey hangi reklam politikasını seçmelidir? Ek Bilginin Beklenen Değerini bulunuz ve yorumlayınız.
Kazanç Matrisi Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 15 20 35 P(Q2)=0,35 Orta 30 10 P(Q3)=0,40 Çok 25 45 Pişmanlık (Fırsat Zararı) Matrisi