İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
“ETKİLİ İLETİŞİM” Psikolog Hasan KAYA.
her şeyin anlamı vardır
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
Antalya Rehberlik ve Araştırma Merkezi
İLETİŞİM.
DİNLEME.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
İletişim Sanatı 1.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İletişim ve Empati.
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
Psikolojik Danışman ve Rehb.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
İletişimin Temelleri.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
İlköğretim Grubu ÖĞRETMEN EĞİTİM SEMİNERİ
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Enfeksiyon Kontrol Hemşireliği Eğitimi
HASTA YARARINA İLETİŞİMİ GELİŞTİREN VE
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
SEMPATİ.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İletişim SAĞLIK İLETİŞİMİ - 1 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ PSK. ÖZLEM HEMŞİNLİ

İLETİŞİM Düşünce, bilgi ve görüşlerin konuşma, yazı ve resim gibi semboller kullanarak paylaşımı ve aktarımıdır

İki insan birbirinin farkına vardığı andan itibaren iletişim başlar; İki insan birbirinin farkına vardığı andan itibaren iletişim başlar; söylediği, söylemediği, yaptığı, yapmadığı her şeyin anlamı vardır

İLETİŞİMDE; Beden dili %60 Ses tonu %30 Sözler %10 etkilidir

Sözsüz İletişim Yüz ifadesi Göz teması Ses tonu Fiziksel temas Görünüş(kıyafet,saç) Vücut/duruş Yakınlık Fiziksel mimikler,el ve ayak hareketleri Başın konumu

Etkili Bir İletişim İçin; Açık ve doğru mesaj vermek Saygı duymak, güven vermek Göz teması kurmak Beden diline dikkat etmek Sen dili yerine ben diliyle konuşmak Karşılıklı iletişim kurmak Geribildirimde bulunmak Dinlemeyi öğrenmek Empati kurmak

KARŞILIKLI DİNLEME Dinleme bir sanattır, gerçek dinleme konuşmaktan daha zordur, gayret ve disiplin gerektirir.

EMPATİ Bir insanın kendisini, karşısındakinin yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi ve bu durumu ona iletmesi sürecine denir.

Sen Dili Suçlayıcıdır. Davranıştan çok kişiliğe yöneliktir. Kişiye anlaşılmadığını hissettirir. Yeniden konuşma isteğini engelleyicidir. Neye kızıldığının anlaşılmamasına neden olur. Kişiyi incitir, kırar. Kişinin direnmesine, yani savunucu iletişime geçmesine neden olur.

Ben Dili Savunmaya itmez. Suçluluk hissettirmez. Duygunun nedeni anlaşıldığı için iletişim sağlıklı olur. Ben iletisi alan kişi başkalarını düşünmeyi de öğrenir. Yakınlaşmayı sağlar. Anlaşmazlıkları azaltır. Konuşan kişiyi rahatlatır.

Sen dili: Hiç benim fikrimi sormuyorsun, kendini akıllı sanıyorsun. Ben dili: Bu konuda fikrimin sorulmayışına üzüldüm. Sen dili: Akşam yemeğe yine geç kaldın. Ben dili: Çok üzülüyorum, ailemiz akşam yemeklerinde hiç bir araya gelemiyor. Sen dili: Yeter, kes sesini soru sorma. Ben dili: Devamlı soru sorman beni sinirlendiriyor.

HASTA MEMNUNİYETİ

SAĞLIK ÇALIŞANLARINA SORULMUŞ; Eğer siz ya da ailenizin bir üyesi hizmet almak için bir kliniğe gelseydiniz ne beklerdiniz?

SAĞLIK ÇALIŞANLARI BAŞVURANIN YERİNE KENDİLERİNİ KOYARAK şu cevapları vermişlerdir; Temiz, rahat bir kurum En az sıkıntıyla etkili bir hizmet ve yöntem seçeneği Açık, kısa, öz, doğru bilgi Yeterli ve saygılı personel Mahremiyet ve güvenilirlik isteriz.

Hasta ve Çalışanların Temel Olarak İstedikleri Aynı Şeyler Olduğuna Göre Sorun Ne?

Sağlık sistemi Sosyal güvenlik sistemi Yetersiz hastane koşulları Uygun olmayan çalışma saatleri ve personel eksikliği İdari problemler Kısacası iletişim eksikliği

Bunun İçin; Hastanıza ayırdığınız zaman az da olsa onun tamamını hastaya ayırın! Hastanın söyleneni anlayıp anlamadığından emin olun! Hastanıza ismiyle hitap edin! Kolaylaştırıcı olun Gerektiğinde espri yapın Gerektiğinde hastanızın üstüne gidin Açık uçlu sorular sorun Sonuç cümlesi kullanın

ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM İŞİTME SORUNU OLAN HASTAYLA İLETİŞİM Ses tonunu ayarlamak, kağıda yazdırmak, beden dilini kullanmak, bu hastalarla iletişimde temel noktalardır.

Duyduklarımızın %5’ini, gördüklerimizin %25’ini, yaptıklarımızın yaklaşık olarak %90’ını anımsarız. Her zaman söylendiği gibi, çocuklukta bisiklete binmeyi öğrendiyseniz, uzun yıllar boyunca kullanmasanız bile asla unutmazsınız. Bunun nedeni, başarılı davranışları anımsama eğilimidir. Aynı şey iletişim becerisi konusunda da geçerlidir.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER