ZORBACA DAVRANIŞLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Advertisements

Şİddet Muhammet GÜLER.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
ŞİDDET NEDİR? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların
ŞİDDETİ TANIMA VE ÖNLEMEDE AİLENİN ROLÜ
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Okullarımızda Yaygın Bir Sorun:
ŞİDDET VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
ANNE BABA TUTUMLARI.
KONU : ÖĞRENCİLER ARASI ARTAN ŞİDDET EĞİLİMİ
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ANASINIFI VELİ SEMİNERİ
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HOŞGELDİNİZ.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
ŞİDDETİ TANIMA VE ÖNLEMEDE ÖĞRETMENİNİN ROLÜ
AKRAN ZORBALIĞI.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
7-19 Yaş Psiko-Sosyal Gelişim Özellikleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ZORBALIK.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ŞİDDET VE ŞİDDETLE BAŞ ETME
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
ŞİDDET VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI VELİLERE ÖNERİLER
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
ŞİDDETİ TANIMA VE ÖNLEMEDE ÖĞRETMENİNİN ROLÜ
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
SERVET AKAYDIN ORTAOKULU
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
ŞİDDET VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
ŞİDDET VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Rehberlik Servisi.
ANA BABA VE ERGENLİK.
ŞİDDETİ TANIMA VE ÖNLEMEDE ÖĞRETMENİNİN ROLÜ
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
AKRAN ZORBALIĞI.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
AİLEDE İLETİŞİM.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

ZORBACA DAVRANIŞLAR

ZORBACA DAVRANIŞ NEDİR? BULLYING= ZORBACA DAVRANIŞ Sözel ve fiziksel küçük düşürücü davranışlar.

Zorbaca davranışlar Saldırı Tehdit Ad takma Sosyal izolasyon Vurma İşkence Küçük düşürmek

Zorbaca davranışların özellikleri Agresyon Düzenli zaman aralıklarında gerçekleşme Kurbanların kendilerini korumakta zorluk çekmesi.

Zorbaca davranışlara maruz kalan çocuklarda gözlenen belirtiler; Düşük kendine güven İçine kapanıklık Depresyon İntehar düşünceleri Akademik başarıda düşüş.

İstatistikler Orta öğretim öğrencileri * %51 zorbaca davranışlara maruz kalma * %54 okulda zorbaca davranışlar olduğunu bildirmişlerdir.

Yurt dışı araştırması; Kız öğrencilerinde erkek öğrenciler kadar grup kurdukları ve sözel olarak zorbaca davranışlar ile akranlarına tacizde bulundukları ortaya çıkmıştır. Erkeklerin erkek arkadaşlarına zorbaca davranışlarda bulundukları. Kızların ise hem erkek hem kız arkadaşlarına zorbaca davranışlarda bulundukları ortaya çıkmıştır.

Zorbaca davranışlara maruz kalan ergen ve çocukların ileride birer zorba davranış sergileyen bireyler olma olasılığı çok yüksektir.

Zorbaca davranışlarda bulunana ergen ve çocukların çevresinde güç aldıkları bir grup bulunur. Bu grup kendileri ileride zorba davranışlara maruz kalmamak için çevrede olurlar ve gülüp alay ederek zorba davranışlara destek verirler.

Zorbaca davranışlarda bulunan çocukların özellikleri: Engellenmiş Daha önce zorbaca davranışlara maruz kalmış Örnek alacak rol modelleri yoktur ya da zayıftır. Aile içinde ihmal Aşırı-uygunsuz etkileşimlere sahipler Davranış problemleri

Okul içinde gösterdikleri davranışlar Ad takma Sosyal izolasyon Hakkında dedikodu yapmak İtip kakmak

Zorbaca davranışlarda bulunan çocukların fiziksel-aile-ve kişilik özellikleri: Fiziksel olarak güçlüler Koordinasyonları yüksek Spor ve bahçe oyunlarında başarılı Enerjik- aktif.

Zorbaca davranışlarda bulunan çocukların fiziksel-aile-ve kişilik özellikleri: Acıya dayanma eşikleri yüksek Gözüpek Mağdurlardan yaşça ve bedence büyükler Fiziksel olarak çekicidirler

Zorbaca davranışlarda bulunan çocukların fiziksel-aile-ve kişilik özellikleri: Kaygı düzeyi düşük Güce dayalı benlik algısına sahip Kendisini sert-başarılı-becerikli görür Tatminsizlik duymaz

Zorbaca davranışlarda bulunan çocukların fiziksel-aile-ve kişilik özellikleri: Kendisini okulda aldığı notlara göre daha başarılı görür Güvenli –dışa dönük ve rahattır. Baş etme etme becerileri yüksektir. Bağımsız ve kendini güvenle ortaya koyabilir.

Zorbaca davranışlarda bulunan çocukların fiziksel-aile-ve kişilik özellikleri: Mağdurun cezayı hak ettiğine inanır Sosyal yönden cüretkar olarak tanımlanır. Evde az zaman geçirir Aile içinde olumlu etkileşimi az

Zorbaca davranışlarda bulunan çocukların fiziksel-aile-ve kişilik özellikleri: Güvenli-hazır cevap-dalgacı ve alaycıdır. İletişimde başarılıdır Başı otorite ile derde girdiğinde kurtulmayı bilir. Kendi sosyal idealine uygun olan baskın ve güçlü erkeklere uyma gösterir.

Zorbaca davranışlarda bulunan çocukların fiziksel-aile-ve kişilik özellikleri: Yaşıtlarınca kabul edilen maço imajı taşır Evdeki denetim ve yönlendirme zayıftır. Eve geliş saatleri denetlenmez. Anne babalarına yönelik olumsuz duygu taşırlar.

Zorbaca davranışlarda bulunan çocukların fiziksel-aile-ve kişilik özellikleri: Aile içindeki empati düzeyi-sevgi-şefkat düşüktür. Tutarsız kontrol ve disiplin yöntemleri ile büyürler Aile içinde saldırganlığa göz yumulur. Güçlü ve sert imajı güçlendirilir. Anne –babanın geçmişte zorna olma ihtimali yüksektir.

Zorbaca davranışlarda bulunan çocukların fiziksel-aile-ve kişilik özellikleri: Anne baba arasında evlilik problemleri ve kaotik ev ortamı vardır.

Zorbaca davranışlara maruz kalan çocukların fiziksel-aile ve kişilik özellikleri: Bu çocukların bir kısmı ev yaşamından hoşlanıyor. Ailesi ile yakın ilişki içinde Çekingen-içe dönük-endişeli-pasif

Zorbaca davranışlara maruz kalan çocukların fiziksel-aile ve kişilik özellikleri: Bazılarının başkalarına olan ilgileri az İletişim becerileri zayıf Sosyal olarak duyarsız Sosyal becerilerde problem.

Okul içinde gösterdikleri davranışlar Cinsel içerikli ad takma Fiziksel zarar verme Taciz içerikli dokunuşlar Taciz içerikli mesajlar Taciz içerikli e postalar

Uyum bozuklukları Kaygı sorunları Aşağılık duygusu Yetersizlik duyguları Çaresiz ve etkisiz hissetme

Zorbaca davranışları hak ettiğine inanma Spor yetenekleri olmayabilir. Bahçe oyunlarına ilgileri ve becerileri daha düşük Enerji düzeyleri-acıya dayanma düzeyleri düşüktür.zorbalardan yaşça ve bedence küçük olabilirler.

Fiziksel bozuklukları Gözlük kullanmaları Aşırı şişmanlık Aşırı zayıflık olabilir.

Aşırı koruyucu anne baba tutumları Anne babanın beklentilerini karşılayamayacaklarına inanıyor olabilirler.

Zorbaca davranışlara maruz kalan çocukların okulda gösterecekleri belirtiler. Teneffüslerde genellikle yalnızdır,sınıfta hiç yakın arkadaşı yoktur. Takım oyunlarına seçilmez veya en son seçilir.

Zorbaca davranışlara maruz kalan çocukların okulda gösterecekleri belirtiler. Teneffüslerde öğretmen veya diğer yetişkinlere yakın olmak ister. Sınıfta konuşma zorluğu çeker ,endişeli ve güvensiz bir yüz ifadesine sahiptir. Okul başarısı aniden veya yavaş yavaş düşer.

Zorbaca davranışlara maruz kalan çocukların okulda gösterecekleri belirtiler. Canını acıtmaktan korkar. Yaşıt grupları içinde kendini göstermekten (fiziksel veya sosyal olarak) kaçınır.

Zorbaca davranışlara maruz kalan çocukların evde gösterecekleri belirtiler. Eve üstü başı ,kitapları ve çantası yırtılmış veya kirlenmiş gelmesi. Belli bir açıklama olmaksızın vücüdunda yara ,çürük,kesik ,tırnak izi olması.

Zorbaca davranışlara maruz kalan çocukların evde gösterecekleri belirtiler. Eve arkadaş getirmemesi,arkadaşlarına hiç gitmemesi. Partilere davet edilmemesi,kendi partisine okuldan kimseyi davet etmek istememesi.

Zorbaca davranışlara maruz kalan çocukların evde gösterecekleri belirtiler. Okula gitmek istememesi ,okul değiştirmek istemesi ,sabahları iştahsızlık çekmesi ,sürekli karın ağrısı ve baş ağrısı. Okula giderken yolu gereksiz uzatması.

Zorbaca davranışlara maruz kalan çocukların evde gösterecekleri belirtiler. Korkulu rüyalar görmesi,uykusunda ağlaması,,yatağını ıslatması. Ödev yapma isteğinin azalması. Duygusal değişiklikler ,sık ve nedensiz ağlama. Sık sık nedensiz ekstra para istemesi.

ÖYKÜ 4 :Ali,11 yaşında. Kollarında ısırma izleri ve morluklar var ÖYKÜ 4 :Ali,11 yaşında.Kollarında ısırma izleri ve morluklar var.Bir hafta içinde iki kez gömleği ve pantolonu yırtılmış bir şekilde eve geldi.Uyku sorunları var.Uyurken dişlerini gıcırdatıyor ve bağırarak uyanıyor. Okula gitmede isteksizlik gösteriyor.Okul vakti yaklaştığında sık sık nedensiz karın ağrıları var.Okula giderken annesinin de gelmesini istiyor.Annesi gelmediğinde her zaman kullandığı yoldan değil farklı bir yoldan okula gidiyor.  

Zorbaca davranış karşısında çocuklara verilecek etkin cevap önerileri

Öğütler; Kendine güvenlerini arttırmaları Fiziksel olarak zorbaca davranışlara cevap vermeleri Zorbaca davranışları görmezden gelmeleri

Öğütler; Kendilerini toplamaları Konuyu arkadaşları ile paylaşmaları Konu hakkında aileleri ve öğretmenleri ile konuşmaları Dışarıda yardım aramaları

Çocuğu mağdur aile için önerilecekler; Çocuklarını gözlemelerini İletişimlerine dikkat etmelerini Olayları kaydetmelerini

Çocuklarının duyguları ile ilgilenirken kendi duyguları ile baş etmeye çalışmalarının zorluğu üzerine konuşun.

Aile içindeki davranışların çocuk üzerindeki olası etkilerini irdeleyin.

Çocuklarına yeni beceriler öğretmeleri için yeni bilgiler verin.

Olumlu konuşma provaları yaptırın. İntikam almak ve suçlamak yerine çözüme odaklanmaları üzerine konuşun. Çocuklarına kendini korumayı öğretmeleri, Çocuklarının yeni arkadaşlar edinmesi Grup etkinliklerine katılması için destek olmaları gerektiğini hatırlatın.

Çocuklarına destek bulmaları Okulla bağlantı kurmaları Öğretmenleri ve okulun psikolojik danışmanları ile konuşmaları yönünde gerekli yönlendirmeleri yapın.

ÖYKÜ 5 :Ahmet,13 yaşında.Sınıf içerisinde liderlik özellikleri göstermekte.Okul başarısı orta düzeyde.Okulun futbol takımında ve kaleci.Oldukça popüler bir çocuk.Küçük sınıf öğrencilerinden ve sınıf arkadaşlarından okul idaresine sık sık şikayetler var.Tuvaletlerde kendinden küçük sınıfların öğrencilerini sıkıştırıyor ve korkutuyor.Sınıf arkadaşlarının eşyalarına zarar veriyor.Kız arkadaşlarına lakap takıyor ve cinsel içerikli sataşmalarda bulunuyor.

Çocuğu zorbaca davranışlarda bulunan aileler için öneriler

Çocukları ile iletişim kurmaları –olumlu ilişkiler sürdürmeleri Aile içinde zorbaca davranışlara dikkat etmeleri Çocukları ile okuldaki davranışları hakkında konuşmaları için teşvik edin.

Olaylarla uğraşmalarını Eğer okul onlarla bağlantı kurarsa sakin davranmalarını Bu konuyu çocukları ile konuşmalarını Çocuğu zorba olarak etiketlememelerini önerin.

Çocuklarını yeniden eğitmeleri Kural koymaları Eğer davranışları için bir neden söylerse böylesi durumlarda başka nasıl davranabileceğini konuşmaları için destekleyin.

Çocuğun zorbalığının etkilerini fark etmesine yardımcı olmalarını Zarar verdiği çocukların neler hissedeceğini anlamasını sağlamaları için destek olun. Olaya karışan diğer çocukların anne –babalarıyla konuşmaları için gerekli ortamı sağlayın.

TEŞEKKÜRLER