Öğretmen okulun ilk gününde, 5

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bu Sunu Aydın BOZAN tarafından hazırlanmıştır.
Advertisements

Onlara sahip olduklarınızın en iyisini veriniz.”
ÜÇ FİLTRE SOKRATES. ÜÇ FİLTRE SOKRATES SOKRATES (M.Ö ) “Kendi kendini tanı" özdeyişinin felsefesinin temel kuralı olduğuna inanmış, “Hiç bir.
Iletişimde üç filtre
ATATÜRK’ÜN OKUDUGU OKULLAR
KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
Bunu okursanız iyi olur
KIRMIZI BAŞLIKLI KIZ.
Öğretmen okulun ilk gününde, 5
HERKES İÇİN BİRAZ MUTLULUK
EVİMİ VE AİLEMİ SEVİYORUM
…Bu sunuda anlatılan olaylar gerçekten yaşanmıştır…
Hayat ertelenemez… Ümit Aydemir.
Yabancı! Ben doğmadan birkaç ay önce, babam Tennessee’de bizim küçük kasabamıza gelen bir yabancı ile tanışmış. Babam, ilk gördüğü andan itibaren bu yabancıya.
Bir süre önce, başka bir kadınla çıkmaya başladım ve bu aslında
Lütfen Bu iletiyi okuyun.
BİR ÖYKÜMÜZ VAR.
BOŞANMA SEBEBİ.
SENİ ÇOK SEVİYORUM ANNE …
Düzenlenmiş yeni hali ile sunuyorum...
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
4. Sınıf 1. Ünite 1.2. Allah’a Şükür
Yavrum ve ben.
Zor insanla başa çıkma yolları
Araştırma ve Değerlendirme Formu
Adam üç yaşındaki kızına, pahalı bir hediyelik kaplama kağıdını ziyan ettiği için kızmıştı.
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
?.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Hayatta, birinin eksikliğini hissettiğimiz
BAYKUŞ KARDEŞİN PARTİSİ.
…Bu sunuda anlatılan olaylar gerçekten yaşanmıştır…
BİR BABANIN ENGELLİ OĞLUNA MEKTUBU
ŞEHİT POLİS İSMAİL ÖZBEK ORTAOKULU KESTEL / BURSA
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
Okulun ilk günü, ilk derste profesörümüz, önce kendini tanıttı, sonra 'Bu yıl, yepyeni bir öğrencimiz var. Çok ilginç biri bakalım bulabilecek misiniz'
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
Şiddetle itiraz ettim: "Ama ben seni seviyorum!!!"
ÇOCUKLAR İÇİN BEŞ SEVGİ DİLİ
Yaşam birinci hediyedir, Sevgi ikinci, Anlayış üçüncü. Yaşam birinci hediyedir, Sevgi ikinci, Anlayış üçüncü. Bazen, arkadaşların neden bize mailleri forward.
Belki bu açıklayıcı olur ;
2. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
BAŞARI VE MOTİVASYON.
ÖĞRETMENLİK SANATI Kayseri TEKDEN Koleji.
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
Ş.S * Okulun ilk gününde 5. sınıfın önünde dururken, öğretmen çocuklara bir yalan söyledi. Çoğu öğretmen gibi, öğrencilerine baktı.
Hazırlayan Şevval KATIRCI.
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
DÜRÜSTLÜK BİR ERDEMDİR
ERGENLE İLETİŞİM.
BİR AŞK HİKAYESİ Bizimkisi bir aşk hikayesi
MERHAMET ŞEVKAT FEDAKARLIK
PARA BİRİKTİRİYORUM.
BOŞANMA SEBEBİ.
Bunu okumak sizi herhangi bir borç yükü altına sokmayacaktır.
Lütfen Bu iletiyi okuyun. Bir zamanlar oldukça kırıcı karaktere sahip bir çocuk vardı. Bir gün babası çocuğa bir çuval dolusu çivi vererek, her sinirlendiğinde.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
Bunu okursanız iyi olur. Bir şey kaybetmezsiniz....
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
DEMO SLAYT Yolda karşılaştığımızda ezan okunuyordu. -Gel seni camiye götüreyim, dedim. Bugün Cuma biliyorsun. -Sen de benim camiye gitmediğimi biliyorsun,
ZAMİR (ADIL).
Tehlike nedir?.
Oğlum ve ben.
Atatürk’ün Çocukluk Anıları
İNANILMAZ AMA GERÇEK. > Okulun ilk gününde 5
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Sunum transkripti:

Öğretmen okulun ilk gününde, 5 Öğretmen okulun ilk gününde, 5. Sınıfın önünde dururken, çocuklara bir yalan söyledi:

Çoğu öğretmen gibi, öğrencilerine baktı ve hepsini aynı derecede sevdiğini söyledi.

Ancak bu imkansızdı, çünkü ön sırada, oturduğu yerde bir yana kaykılmış ismi Mustafa Yılmaz olan bir erkek çocuk vardı.

Mediha öğretmen bir yıl önce Mustafa’yı izlemişti ve diğer çocuklarla iyi oynamadığını, elbiselerinin kirli olduğunu ve sürekli olarak kirli dolaştığını gözlemlemişti.

İlave olarak Mustafa tatsız olabiliyordu.

Bu öyle bir noktaya geldi ki, Mediha öğretmen O’nun kağıtlarını büyük bir kırmızı kalemle işaretlemekten, kalın çarpılar(X) yapmaktan ve kağıdın üstüne büyük “0" (en düşük derece) koymaktan zevk alır oldu.

Mediha öğretmen, sınıfındaki her bir çocuğun geçmiş kayıtlarını incelemesi gerekiyordu; Mustafa’nın kayıtlarını en sona bıraktı.

Ancak, onun hayatını gözden geçirdiğinde, bir sürpriz ile karşılaştı.

Mustafa’nın birinci sınıf öğretmeni şöyle yazmıştı:

“Mustafa gülmeye hazır parlak bir çocuk “Mustafa gülmeye hazır parlak bir çocuk. Ödevlerini derli toplu ve temiz yapıyor ve de çok terbiyeli. O’nun etrafta olması çok eğlenceli.”

İkinci sınıf öğretmeni şöyle yazmıştı:

“Mustafa mükemmel bir öğrenci, sınıf arkadaşları tarafından çok seviliyor, ama annesinin ölümcül bir hastalığı olduğu için sıkıntı içinde ve evdeki yaşamı mücadele içinde geçiyor.”

Üçüncü sınıf öğretmeni şöyle yazmıştı:

“Mustafa’nın annesinin ölümü O’nun için çok zor oldu “Mustafa’nın annesinin ölümü O’nun için çok zor oldu. Mustafa elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyor, ama babası O’na ilgi göstermiyor ve eğer bazı adımlar atılmazsa evde ki yaşamı yakında onu etkileyecek.”

Mustafa’nın dördüncü sınıf öğretmeni şöyle yazmıştı:

“Mustafa içine kapanık ve okulda derslere çok fazla ilgi göstermiyor “Mustafa içine kapanık ve okulda derslere çok fazla ilgi göstermiyor. Çok fazla arkadaşı yok ve bazen sınıfta uyuyor.”

Bunları okuyunca, Mediha öğretmen problemi kavradı ve kendinden utandı.

Öğrencileri ona güzel kurdelelerle ve parlak kağıtlara sarılmış hediyeleri getirdiğinde bile çok kötü hissediyordu.

Mustafa’nın hediyesini alıncaya kadar bu böyle devam etti.

Mustafa’nın hediyesi bir marketten aldığı kalın, kahverengi ambalaj kağıdı ile beceriksizce sarılmıştı.

Mediha öğretmen O’nu diğer hediyelerin ortasında açmaktan acı duydu.

Mediha öğretmen pakette taşlarından bazıları düşmüş yapma elmas taşlı bir bilezik ve çeyreği dolu olan bir parfüm şişesini çıkarınca çocuklardan bazıları gülmeye başladı.

Ama O, bileziğin ne kadar güzel olduğunu haykırdığında çocukların gülmesi kesildi.

Bileziği taktı ve parfümü bileklerine sürdü.

Mustafa, o gün okuldan sonra öğretmenine şunu söylemek için kaldı:

“Öğretmenim bugün aynı annem gibi kokuyordunuz.”

Çocuklar gittikten sonra, Mediha öğretmen en az bir saat ağladı.

O günden sonra, okuma-yazma ve matematik öğretmeyi bıraktı O günden sonra, okuma-yazma ve matematik öğretmeyi bıraktı. Bunun yerine, çocukları eğitmeye başladı.

Mediha öğretmen, Mustafa’ya özel ilgi gösterdi.

Onunla çalışırken, zihninin canlanmaya başladığı görünüyordu Onunla çalışırken, zihninin canlanmaya başladığı görünüyordu. O’nu daha fazla teşvik ettikçe, daha hızlı karşılık veriyordu.

Yılsonuna kadar Mustafa sınıftaki en başarılı çocuklardan biri oldu ve tüm çocukları aynı derecede sevdiğini söylemesine rağmen, Mustafa O’nun gözdelerinden biri olmuştu.

Bir sene sonra, Mediha öğretmen kapısının altında Mustafa’dan bir not buldu, O’na “tüm yaşamında sahip olduğu en iyi öğretmen olduğunu” söylüyordu.

Altı yıl sonra Mustafa’dan bir not daha aldı.

Liseyi bitirdiğini, sınıfında üçüncü olduğunu ve O’nun halâ hayatındaki en iyi öğretmen olduğunu yazmıştı.

Bundan dört yıl sonra, bazı zamanlar zor geçmesine rağmen okulda kaldığını, sebatla çalışmaya devam ettiğini ve yakında fakülteden en yüksek derece ile mezun olacağını yazan başka bir mektup aldı.

Yine Mediha öğretmen’in tüm yaşamında ki en iyi ve en favori öğretmen olduğunu yazmıştı.

Sonra üç-beş yıl daha geçti ve başka bir mektup geldi.

Bu kez fakülte diplomasını aldıktan sonra, biraz daha ilerlemeye karar verdiğini açıklıyordu.

Mektup onun halâ karşılaştığı en iyi ve en favori öğretmen olduğunu açıklıyordu.

Ama şimdi ismi biraz daha uzundu.

Mektup söyle imzalanmıştı: Prof.Dr. Mustafa Yılmaz (Tıp Doktoru)

Hikaye burada bitmiyor.

Ortaya çıkan başka bir mektup var.

Mustafa bir kızla tanıştığını ve onunla evleneceğini söylüyordu.

Babasının birkaç hafta önce vefat ettiğini açıklıyordu ve evlenme töreninde Mediha öğretmenin damadın annesine ayrılan yere oturup-oturamayacağını soruyordu.

Hiç şüphesiz Mediha öğretmen bunu kabul etti. Ve tahmin edin ne oldu?

Taşları düşmüş olan o bileziği taktı Taşları düşmüş olan o bileziği taktı. Dahası, Mustafa’nın annesinin süründüğü parfümden sürdü.

Birbirlerini kucakladılar ve Dr Birbirlerini kucakladılar ve Dr.Mustafa, Mediha öğretmen’in kulağına şöyle fısıldadı:

“Bana inandığınız için teşekkür ederim, öğretmenim “Bana inandığınız için teşekkür ederim, öğretmenim. Bana önemli olduğumu hissettirdiğiniz ve bir fark meydana getirebileceğimi gösterdiğiniz için çok teşekkür ederim.”

Mediha öğretmen gözlerinde yaşlarla şöyle dedi:

“Yanlış düşüncelere sahiptim “Yanlış düşüncelere sahiptim. Bir fark meydana getirebileceğimi bana öğreten sensin. Seninle tanışıncaya dek, nasıl öğreteceğimi bilmiyordum.”