 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
-Demografik- Nüfus Analizi
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
İNTERNET.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
AVRUPA ÇEVRİMİÇİ ÇOCUKLAR TÜRKİYE BULGULARI BASIN TOPLANTISI
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
EBOB EKOK.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ RAPORU Türkiye’de Yerleşik Yüksek Öğretim Kurumları Turizm Eğitim Analizi Bu çalışmada yer alan tüm veriler T.C.Milli Eğitim.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Türkiye’de Kayıt Dışılık
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Proje Konuları.
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Sunum transkripti:

 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül (12-19 yaş arasındaki gençler ve ebeveynleri)  Avrupa Çevrimiçi Çocuklar Anketi 2010 (9-16 yaş arasındaki gençler ve ebeveynleri)

ÇOCUKLAR BİLGİSAYARI VE İNTERNETİ NE İÇİN KULLANIYOR?

2011 yılı Nisan ayında gerçekleştirilen Türkiye genelinde hanelerin %42,9’u İnternet erişim imkânına sahiptir. Bu oran 2010 yılının aynı ayında %41,6 idi. (TÜİK)

 Türkiye'de internet abone sayısı yaklaşık 13 milyon oldu. Abonelerin 5 milyon 400 bini mobil, 450 bini kablonet, 6 milyon 940 bini ise ADSL ile internete bağlanıyor.

EU Kids Online Raporuna Göre Türkiye Düşük Kullanım Düşük Risk Grubunda

Cinsiyete Bağlı İnternet Kullanımı (Ebeveynlerde)  Erkeklerde %87  Kadınlarda %82  Erkeklerde %54,9  Kadınlarda %35,3

Bilgisayarı evde ortak yaşam alanında kullanma oranı.  %67  %24

Kızlar Erkekler Çocuklarda cinsiyete bağlı internet kullanımı, kullandıkları web sitelerine göre değişmektedir.  Günde 2-4 saat  Sosyal paylaşım siteler  Günde 4-6 saat  Şiddet içerikli çevrimiçi oyunlar

AvrupaTürkiye Her iki grupta da gençler, interneti ebeveynlerinden daha iyi kullandıklarını belirtmişlerdir.  Çok doğru %37  Biraz doğru %31  Doğru değil %32  İnternet gençler için %60  İnternet herkes için %40

AvrupaTürkiye İnternete bağlandıkları yer.  Evden %85  Okuldan %63 1)Kendi odasında %48 2)Cep telefonundan %31 3)Her 5 çocuktan 1’i avuç içi cihazlarıyla  Evden %62,8  Okuldan %31,6  İnternet cafe %20

Sosyal paylaşım sitesinde profile sahip olma.  Avrupa’da %57  EU Kids raporuna göre Türkiye’de %85  Hazırlanan bildiride 1)%87 (çocuklar) 2)%18(ebeveynler)

AvrupaTürkiye Filtre programı kullanımı.  Avrupa’da %72  Türkiye’de %46  Türkiye’de %20

Çocukların ailelerinin kullandığı web sitelerine bakış açısı  %76,92’si sıkıcı buluyor  %7,6’sının ailesi hiç internet kullanmıyor  %2,5’i ailesinin hangi siteleri kullandığından haberdar değil  %2,5’i yararlı buluyor  %10,25’i eğlenceli buluyor  Ebeveynlerin ve çocuklarının ortak kullandıkları sitelerde durum  %25’i Facebook  %5’i haber siteleri ve gazeteler  %70’i Google

Arama Motoru

Çocukların  %69,23’ü interneti yalnız kullanmayı tercih ediyor  %30,76’sı yalnız ya da ailesi yanındayken kullanabileceğini söylüyor

 Türkiye’deki çocukların %14’ü daha önce tanımadıkları bireylerle internetten görüştüğünü ve bunların da %2’si internet dışında buluştuklarını belirtmiştir.  Avrupa’da ise bu oranlar sırasıyla %25 ve %6’dır.

Sonuçlar  Her bireyin bilgiye ulaşma ve paylaşma hakkı olduğu gibi çocuklarında bilgiye ulaşma hakları vardır.  Çocuklarımızın doğru bilgiye doğru biçimde ulaşmak için bilinçlendirilmeye ihtiyaçları vardır.  Güvenli internet kullanımı konusunda büyük eksiklikler bulunmakta.

 Çocuklar ve ebeveynler güvenli internet kullanımı için okullar ve medya (yazılı ve görsel basın) aracılığı ile bilinçlendirilmelidir.  Bu konunun topluma yansımasının ne denli büyük olacağı düşünülerek doğru politikalar geliştirilmeli ve uygulanmalıdır.  Yasaklamak yerine bilinçlendirme çalışmaları yapılmalıdır.  Kişisel verilerin korunmasına ilişkin yasa tasarısı bir an önce çıkarılmalıdır.

Yasaklamak çözüm değildir!

İnternetin toplumlarda oluşturduğu değişim iyi algılanarak yeni politikalar geliştirilmelidir.

Teşekkür Ederim Demet CENGİZ Teknolojiden beklentilerinizi almanız dileklerimle.