DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARINIZ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ATATÜRK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Yaptığımız iş ne olursa olsun, o işi aşkla yapmalıyız… Rehber öğretmen Zeliha ATAŞCI.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Verimli Ders Çalışma Semineri
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
Verimli Ders Çalışma Semineri
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
Verimli Ders Çalışma Teknikleri
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Verimli Ders Çalışma Semineri
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli.
(REHBERLİK DANIŞMANI)
Verimli Ders Çalışma Semineri öyle bir hayat yaşadım ki cenneti de gördüm cehennemi de öyle bir aşk yaşadım ki tutkuyu da gördüm pes etmeyi de bazıları.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Verimli Ders Çalışma Semineri ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler” ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
ARJANTİN İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME *GÜLGÜN SÜYÜR* Psk. Dan.

DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARINIZ? Ben nasıl çalışırsam başarılı oluyorum? Ders çalışmamı engelleyen etkenler nelerdir?

Çalışılacak süre önceden planlanmalı Her çalışma öncesi bir konuyu bitirmeyi hedefleyin ve bu hedefe ulaşmaya çalışın.

Çalışma Odası ve Masası

Sandalye Sessizlik Posterler Çalışma Köşesi Çalışma Masası Sadece Çalışmak İçindir

“Zihnin Dağılmasını Önlemek” Amaç: Bu bölümde, çalışmaya başladıktan sonra çalışmayı sürdürmeyi engelleyen zihin dağılmasının içten ve dıştan kaynaklanan sebepleri anlatılmış ve bunlarla başa çıkacak yollar önerilmiştir.

ZİHİN DAĞILMASINA YOL AÇAN İÇ SEBEPLER

Hayal kurmak ENDİŞELER

televizyon yatarak çalışmak TELEFON POSTERLER MÜZİK DİNLEMEK ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇARAK DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN DIŞ SEBEPLER yatarak çalışmak TELEFON POSTERLER MÜZİK DİNLEMEK

YATILI OKULLARDA EĞİTİM BAŞARISI DAHA YÜKSEKTİR -Düzenli ve programlı çalışma saatleri. -Etüt odalarının zihnin dağılmasına sebep olacak ve çalışmayı engelleyecek uyaranlardan arındırılmış olması. -Sabah etütleriyle sağlanan tekrar imkanı.

ÖĞRENMENİN ÖNŞARTLARI Öğrenmenin ön şartlarını bir kere daha tekrarlayalım. Uyanıklık ve dikkat Motivasyon Aktif katılım Geri bildirim (mümkün olan en kısa zamanda sonuçlardan haberdar olmak)

HAYATINIZ KİMİN ELİNDE? Eğer hayatınızla ilgili sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı her zaman engelleyecek birçok sebebiniz olacaktır.

Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz bir söz söylemiş olduğu için çalışmak istemeyeceksiniz,

bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için çalışmaya isteksiz olacaksınız, x+y+z=A

bir başka gün canınız sıkkın olduğu için,

bir diğer gün hava içinizi kararttığı için,

bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. vb.. Bu listeyi her gün için birden çok sebeple doldurmak mümkündür.

DİNLEME dinleyen kişi tarafından işitilenlerin anlaşılmasıdır. Dinlemek ve not tutmanın önemi Sadece duyuyor olmamız aynı zamanda dinliyor olduğumuz anlamına gelmez. DİNLEME dinleyen kişi tarafından işitilenlerin anlaşılmasıdır. DUYMAK ile DİNLEMEK arasındaki farkı iyi bilmek gerekir. Bir öğrenci, ders sırasında işittiklerini, ders sonunda hatırlamıyorsa, derste anlatılanları dinlememiş demektir.

DERSİ DERSTE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın O gün derste öğreneceğiniz konuları okuyarak gelin Not tutmak ders boyunca uyanık kalmanızı sağlar ve dikkatinizi derse yoğunlaştırır. HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR.

Devamsızlık yapmamaya özen gösterin. Öğretmen ders anlatırken genelde “Bu sınav sorusudur” demez. Ancak konunun önemli olan noktalarını anlatırken belli kelimeler kullanarak, mimiklerle veya ses tonunda faklılıklar yaratarak anlamlı işaretler verir

PROGRAM NEDİR,NİÇİN PROGRAMLI ÇALIŞMA YAPILMALIDIR? Belirlediğimiz amaçlara ulaşabilmemiz için günlük faaliyetlerimizi “öncelik sırasına” koymamız gerekir. TV seyretmek Arkadaşlarla buluşmak Ders çalışmak Müzik dinlemek Yemek Uyku Dershane

GÜNLÜK ÇALIŞMA PROGRAMI -O gün öğrenilen konuların tekrarı ve test çözümü, -Ödevlerin tamamlanması -Bir gün sonra işlenecek konuların ön hazırlığını içermelidir. ÖYLEYSE PROGRAM -Zamanı etkin bir şekilde kullanmanızı -Neye nereden başlayacağınıza karar vermenizi -Bilgilerinizi ne kadar özümsediğinizi görmenizi -Ne zaman dinlenip,ne zaman çalışacağınıza karar vermenizi -Geleceğinize bir adım daha yaklaşmanızı.......kolaylaştırır. -Güven ve motivasyon sağlar.

PROGRAM YAPILIRKEN ŞU İLKELERİ GÖZÖNÜNDE BULUNDURUNUZ Bir günde kaç saat çalışabileceğinizi belirleyin, Günün hangi saatlerinde çalışabileceğinizi belirleyin, Çalışmak için belirlediğiniz saatler , yorgun olmayacağınız ve çalışma dışında her şeye “hayır” diyebileceğiniz saatler olsun.

Dinlenme araları önemlidir 100% Planlanmış aralar verildiği zamanki hatırlama eğrileri 75% İki saat hiç ara verilmediği zaman hatırlama eğrisi 50% İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan hatırlama eğrisi 25% 0% 1 saat 2 saat öğrenmenin başladığı nokta

NASIL BİR ZAMANLAMA , DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR 45’+5’+10’=60’ 45 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelisiniz

Öğrendiklerinizi beyninizde nasıl saklayabilirsiniz?

ÖĞRENME = Anlamak+Hatırlamak+Uygulamak AŞAMALARINDAN OLUŞUR..

Anlaşılan bilgilerin oturması, anlaşılması için zamana ihtiyaç vardır. Ayrıca sınav öncesi yapılan çalışma da anlamak için vakit yoktur. Tam anladığınız noktada bilgiyi hafızanıza geçirmek için yeterli zamanınız kalmaz. (Öğrenmenin hatırlama aşamasında problem olur) Tekrar ve zihnimizden uygulama imkanımız kısıtlı olur (Öğrenmenin uygulama aşamasında problem olur) Ayrıca bu durum bizim sınava stresli girmemize neden olacaktır

Hafızanın işleyişi ve unutma 100% anında 90% 80% 70% 60% 20 dakika 50% 1 saat 40% 9 saat 30% 20% 10% 0% 1 gün 2 gün 7 gün 30 gün öğrenmenin başladığı nokta

Çalıştığınız bilgilerin uzun süreli hafızaya kodlanabilmesi için Tekrar yapmalısınız

Düzenli tekrarlarla hatırlanan miktarın sürekli üst düzeyde tutulması 10% 0% 10 dak 1 gün 7 gün 30 gün 6 ay öğrenmenin başladığı nokta

Ders çalışmaya nasıl konsantre olabilirsiniz?

Ders planınız neden bozulur? Amaçlarınız net değilse Bilgi eksikliklerinizi giderememişseniz Özel işleriniz daha fazla vaktinizi alıyorsa Çalışmaya karşı motivasyonunuz yoksa ve çalışmayı sürekli erteliyorsanız..

Zamandan kazanmak için her şeyi tekrarlamak yerine konunun önemli kısımları tekrarlanmalıdır. Yapacağınız planda hangi günlerde hangi konuların çalışılacağı, tekrar edileceği veya test çözüleceğini belirleyebilirsiniz.

Konular arasında mantıksal çıkarımlarda bulunarak veya neden sonuç ilişkileri kurarak çalıştıklarınızın kalıcı olmasını sağlayabilirsiniz.

NASIL VE NİÇİN ÖĞRENDİĞİNİZİ NE ÖĞRENDİĞİNİZLE BİRLEŞTİRİN.. EN İYİ ÖĞRENEBİLDİĞİNİZ ZAMANI VE ORTAMI KEŞFEDİN.. BİR ŞEYİ ÖĞRENİRKEN TÜM DUYULARINIZDAN YARARLANIN..

Programlı Çalışma Programlı çalışma sizin bu yarışa daha etkili bir şekilde hazırlanmanıza yardımcı olur. Programlı çalışma ile daha az zamanda daha çok bilgiye ulaşmanız mümkündür. Programlı çalışma ile ders dışındaki aktivitelere daha fazla zaman ayırırsınız. Hazırlayan: Salim Ünsal

Program Nasıl Hazırlanır? 1. Aşama Eksiklerinizi tespit etmeli, Her ders ile ilgili hangi konuları öğreneceğinizi belirlemeli, Bunları sıralamalısınız. 2. Aşama Belirlediğiniz konuları haftanın günlerine bölmeli ve her günü bir veya birkaç konu çalışacak şekilde ayarlamalısınız. 3. Aşama Günlük Ders çalışma zamanınızı, Okuldaki sürenizi, Sosyal aktivitelerinizi, Fizyolojik ihtiyaçlarınızı gidereceğiniz süreleri dikkate almalısınız. Hazırlayan: Salim Ünsal

İyi Bir Program Nasıl Olmalıdır? İdeal program, uygulanabilen programdır. Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. Aynı güne ait dersler içeriği birbirine benzemeyenlerden oluşmalıdır. Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zaman dilimine sarkmamalıdır. Mantık içerikli dersler, sabah saatlerine, yorum içerikli dersler ise akşam saatlerine denk getirilmelidir. Hazırlanan programa zorunluluktan değil sorumluluk taşıyarak uymalısınız. Hazırlayan: Salim Ünsal

İyi Bir Program Nasıl Olmalıdır? Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır. Günlük, haftalık ve aylık tekrarlar programa yansıtılmalıdır. Sene başındaki program yapısı ile sene ortası ve sonundaki program yapısı birbirinden farklı olmalıdır. Hazırlayan: Salim Ünsal

ŞİMDİYİ DEĞİL GELECEĞİ DÜŞÜNÜN!!

SEÇİCİ OL DİKKATLİ OL! O SENİ DEĞİL, SEN ONU YÖNET HER PROGRAMI SEYRETME BOŞA GEÇEN ZAMAN, SİZİN GELECEĞİNİZDİR