Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
Öğretim İhtiyacını Belirleme
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
Duran Uygur
Terim Çalışmalarında İş Süreci Doç. Dr. Ender Ateşman.
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
Öğretim Stratejileri ve Kavram Öğretimi
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
FMEA Failure Mode and Effects Analysis-Hata Türü ve Etkileri Analizi
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM TASARIMI
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Ö Ğ RETIM TASARIMCISININ IŞ YERINDEKI GÖREVI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Pazarlama Araştırması
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Akran destekli öğrenme
PEER SUPPORT TEAM.
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
11 - YAPILANDIRILMIŞ GRİD
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Kritik Finansal Sistemlerde Yazılım Değişiklik ve Takip Yönetim Sistemi Mehmet Vacit BAYDARMAN BİLGİ TEKNOLOJİLERİ.
Bilişim sistemlerinin türleri
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Sistem Analizi Sistem Analisti
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Faaliyet Planlamasının Yapılması
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Proje Zaman Yönetimi Proje Yönetimi.
Geleneksel Tasarım Araçları
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
GÖREV ANALİZİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlama
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz

ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ

Görev Analizinin yararlarI Performans problemini çözmek için gerekli olan içeriği belirler. Konu alanı uzmanının her basamağı tek tek göz önüne almasını sağlar. Tasarımcı, içeriği öğrencilerin bakış açısından görebilir.

Görev analizi Görev analizine hazırlık Görev analizi teknikleri Konu alanı uzmanı Öğretim tsarımcısı Görev analizi teknikleri Konu/tema/kavram analizi Yöntem analizi Kritik olay metodu

KONU ANALİZİ Konu: Görev Analizi I. Yöntemleri A. Konu analizi: Hedeflenen dersin içeriğini ve içeriğin yapısını belirler. B. Yöntem analizi: Görevlerin tamamlanması için gerekli olan adımların belirlenmesi. C. Kritik olay metodu: Olaydan olaya değişkenlik gösteren işlemleri analiz eder.

Olgular Kavramlar İçerik yapISI Konuların yapı taşlarıdır. Öğrenmek için ezberlenmesi ve hatırlanması gerekir. Örnekler: İsimleri simgeler, yerler, tarihler Tanımlar Obje ve olaylara ilişkin açıklamalar Olgular Benzer ya da bağlantılı fikirleri, olayları, ya da objeleri gruplandırmak için kullanılan kategorilerdir. Somut kavramlar örn: meyve Soyut kavramlar örn: güvenlik, barış, adalet vb. Kavramlar

İlkeler ve kurallar Yöntemler İçerik yapISI İki kavram arasındaki ilişkiyi açıklar. Örn: Fiyat düştükçe talep artar. Örn: Kırmızı ışıkta dur. İlkeler ve kurallar Öğrenenin verilen bir görevi tamamlamak için yerine getirmesi gereken adımlar dizisidir. Örn: Kek tarifi Örn: yazılımdaki hatayı onarma Yöntemler

Bireyler arası beceriler İçerik yapISI İnsanlarla etkileşimde kullanılan sözel ve sözel olmayan beceriler. Örn: Mülakat becerilerini geliştirme Örn: Gruba liderlik etme Bireyler arası beceriler Davranışlara sonuç veren eğilimlerdir. Örn: Güvenlik önlemleri Tutumlar

Kon analizi yaparken Ana kategorileri belirleme Her bir kategoriyi daha detaylı tanımlama Bu taslaktaki olguları, kavramları ve ilkeleri belirleme Tekrar taslağı gözden geçirme ve düzenleme Değişik içerik yapılarını belirleme (olgular, kavramlar, ilkeler, bireyler arası beceriler ve tutumlar) İlişkili içerik yapılarını gruplandırma Bir mantık dahilinde sıralı bir şekilde düzenleme Sonuç taslağını hazırlama

YÖNTEM ANALİZİ Somut veya soyut davranışların uygun yapıdaki adımlara bölünmesi. 3 soru içerir:

YÖNTEM ANALİZİ: Tablo Yöntem analizi tablosu Adım İpucu 1. 2. i. ii.

YÖNTEM ANALİZİ: akIŞ ŞEMASI

YÖNTEM ANALİZİ YAPARKEN Her bir adımla ilgili ip uçları ve geribildirimleri tanımla Adımlar ve sıralamaları konu alanı uzmanına göre değil genel geçer kabul edilenlere göre olmalıdır Karar verme adımları tanımlama Bütün adımların tam ve doğru bir şekilde tanımlandığını kontrol etme Kritik adımları (sakatlanmalar, ekipman hasarları ve kayıpları) tanımlama

KRİTİK OLAY METODU Olaydan olaya değişkenlik gösteren bir işlemi analiz etme Daha çok bireyler arası beceriler ve tutumları analiz etmede kullanılır. Örn: Disiplin sorunu olan öğrenciler ile başa çıkma Örn: Satış işlemi gerçekleştirme Örn: Bireylerarası anlaşmazlıkların çözümü Konu alanı uzmanına şu sorular sorulabilir: Bir görevi başarı ile tamamlama esnasındaki üç olayın tanımlanması Bir görevin başarısız olma esnasındaki üç olayın tanımlanması

KRİTİK OLAY METODU Kritik olay mülakatı üç çeşit biliye dayanır?

GÖREV ANALİZİ YAPARKEN Kendi kendinin konu alanı uzmanı olmak Bir uzmandan kontrol veya destek için yardım isteme Veri toplama teknikleri Literatür tarama Konu alanı uzmanı ile mülakat Kayıt tutma metodları