ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLAR Bir öğretmen, görev süresi içinde üstün zekalı çocuklarla ya hiç karşılaşmaz, veya bir kez karşılaşabilir…Bu özel durumdan dolayı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
Advertisements

EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLER
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
GÖLCÜK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
HOŞGELDİNİZ BİLİM SANAT MERKEZLERİNE
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ VE YAPILACAK ÇALIŞMALAR.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
SAMSUN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
HOŞGELDİNİZ ÜMRANİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Bazı özel yetenekliler
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
Özel Yetenekli Bireyler
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI (TANIMI-ÖZELLİKLERİ VE AİLELERE.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ UYUM DÖNEMİ VELİ TOPLANTISI.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TESPİTİ VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ (BİLSEM) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EKİM 2016
KARAMAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum Başlıkları: BİLSEM Nedir? Ne Değildir? Bilsem program Basamakları Özel Yetenekli Bireylerin Özellikleri Tanılama Süreci.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BAFRA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MDÜRÜLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum transkripti:

ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLAR Bir öğretmen, görev süresi içinde üstün zekalı çocuklarla ya hiç karşılaşmaz, veya bir kez karşılaşabilir…Bu özel durumdan dolayı genellikle öğretmenler sınıflarındaki parlak çocukları üstün zekalı zannedebilirler… Üstün zekalı çocuklar, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek performans gösteren, motivasyon sağlayan, aykırı fikirler üreten çocuklardır.Zeka bölümleri 110-120 arasında olanlar parlak, 120-130 arasında olanlar üstün zekalı, 130-200 arasında olanlar ise dahi çocuklardır.Toplamda üstün zekalı çocuklar toplumda %2, dahi çocuklar ise % 0,2 oranında bulunurlar…

PARLAK ÇOCUK İLE ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUK ARASINDAKİ FARKLAR PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN ÇOCUK >İlgilidir. ::Oldukça fazla meraklıdır. >Sorulara cevap verir. ::Sorunun ayrıntılarını tartışır. >Yanıtları bilir. ::Sorular sorar. >Grubun üst dilimindedir. ::Grubun çok ötesindedir. >Uyanıktır. ::Anlamı kavrar, anlam çıkarır, gözlem yapar. >Verilen işi tamamlar. :: Projeler oluşturur. >İyi fikirleri vardır. :: Alışılmamış tuhaf fikirleri vardır. >Okuldan hoşlanır. :: Öğrenmekten hoşlanır. >Güçlü belleği vardır.. :: İsabetli tahminlerde bulunur. >Öğrenirken eleştireldir. ::Öğrenirken mutlu olur. >Verilenleri kolaylıkla alır. ::Verilenleri alırken coşkulu ve gergindir. > Kolaylıkla öğrenir. ::Verilenleri zaten bilmektedir. >Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır. ::Karmaşıklık onu coşkulandırır… >Akranlarıyla olmaktan hoşlanır. ::Büyük yaştakileri ve yetişkinleri seçer. >bilgiyi özümser. ::Bilgiyi değiştirip uygular.

Benzer ve farklı yönler şu şekildedir: Üstün zekalı çocuklarla, öğrenme güçlüğü çeken çocukların bazen benzeyen veya farklı yönleri vardır.Öğretmen bu durumu iyi izlemelidir… Benzer ve farklı yönler şu şekildedir: Üstün Zeka/Yetenek Belirtileri *Mükemmel uzun süreli bellek. *Geniş sözcük dağarcığı. *Okuduğunu çabuk anlama. *Matematiksel akıl yürütme başarısı. *Tartışmalarda gelişmiş sözler söyleme. *Bilgisayar kullanmada beceriklilik. *Kavramların özünü alabilme. *Daha güç işlerde başarılı olma. *Karmaşıklığı çözebilme. *Aşırı yaratıcılık ve yüksek hayal gücü. *Sonuca çabuk ulaşabilme. *Keskin gözlemci olma. *Çok iyi duyabilme. *Çok ilginç fikirlere sahip olma. Öğrenme Güçlüğü Belirtileri >Zayıf kısa süreli bellek. >Konuşurken, yazarken kullandığından daha fazla sözcük kullanma. >Sözcükleri çözümlemeye uğraşma. >Hesaplamada zorlanma. >Yazılı çalışma yapmayı reddetme. >Okunaksız el yazısı olması. >Telaffuz ve sesle ilgili konularda güçlük çekmesi >Basit, ardışık materyalle uğraşma. >Ezberlemede güçlük çekme. >Çoğunlukla derse katılmama. >Duygularının mantıksal sonuca varmayı önlemesi. >Zayıf işitsel bellek. >Zayıf dinleme becerisi.

Üstün Zeka/ Yetenek Belirtileri Öğrenme Güçlüğü Belirtileri *Aşırı meraklı olma, cok soru sorma. *Yüksek düzeyde enerjisi olma. *Algılayıcı ve bilgin olma. *Mükemmel espri anlayışının olması. *Sanat, bilim, geometri, mekanik, teknoloji ya da müzikte başarılı olma. >Dilbilgisi, dilde vurgu ve imla konularında zayıflık >İlgi duymadıkça öğrenmeme. >Ders sınavlarında başarısızlık. >Umutsuz olma, düzensiz olma. >Zayıf olduğu konulardan zekice kaçınma. >Yabancı dil, vb. ses, bellek ve ardışıklıkla ilgili konularda başarısız olabilme.

Üstün zekalı çocuklar, çoğunlukla hiperaktif çocukların davranışlarını sergilerler.Sınıf yönetimi açısından, bu çocuklarda şöyle olumsuz nitelikler gözlenir: *Bilgi, ilgi ve beceri düzeyinde ihtiyaçları karşılanmazsa çabuk sıkılırlar, yerinde duramayan bir duruma gelirler. *Sınıfları ve yaşları düzeyinin üzerinde umulmayan sorular sorabilirler. *Herhangi bir konuyu işlerken yanılgıyı bulmak, eleştiri, itiraz gibi tepkiler vermeleri doğaldır… *Konuşmayı severler.Ders dışı veya ders işlenirken tartışmalarda konuşma düzenini sağlamak oldukça zordur. *Bazı durumlarda yaptıkları tepkiler garip hatta anormal görülebilir… *Hayal güçleri güçlü olduğundan çoğu kez aykırı fikirler ortaya ayarlar.Bunları gerçek yaşamla ilişkilendirirler. *Kendilerini yaşıtlarıyla aynı seviyede görmezler.Tecrit edilmiş, bir köşeye itilmişlik hissine kapılırlar. Bu nedenlerle çocukların davranış ve düşüncelerine saygı gösterilmelidir.Özel programların yanında sıcak bir okul ve aile ortamı gereklidir…Bunun yanında okul idaresi ve müfettişlerin de bilinçli olması gerekir.Çünkü bilinçsiz beyinler, sizi çocukların davranışlarına bakarak değerlendirirler, eleştirebilirler….

*Daha çok problem çözme tekniğini gerektiren ödevler verilmelidir. ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİ ÇOCUKLARIN SINIF YÖNETİMİ VE DERS BAŞARISINDA ÖĞRETMENE DÜŞEN GÖREVLER *Çocuğun ders ve ödevlerini sınıfın üzerinde tutmalı ve ona uygun ödevler verilmelidir. *Daha çok problem çözme tekniğini gerektiren ödevler verilmelidir. *Yarı teknik malzemelerin okunması, özetlenmesi, model yapılması, şema çizimi, çalışma prensiplerinin açıklanması ödevleri verilmelidir. *Tartışma, proje, dramatizasyon çalışmalarına yer verilmelidir. *Ders etkinliklerinde kitabi etkinliklerden çok, gözleme dayalı deneylere yer verilmelidir. *Kendilerine özgü ilgileri olduğundan, grupla olduğu kadar bireysel çalışmalara da önem vermelidir. *Okul içi ve dışı etkinliklere yönlendirmelidir. *Önderliği gerektiren ya da önderliği geliştirmeye fırsat veren çalışmalara katılması için teşvik edilmelidir. *Anne ve babaları ile işbirliği yapmalı, onlara, çocuklarını ihmal etmeden ve gurura kapılmadan yetiştirilmelerini sağlayan anlayış geliştirilmelidir… * Bu çocuklara üstünlük duygusu yaratmak zararlı sonuçlar doğurabilir.Çocuk, diğer çocuk- ları kendinden aşağı görmemelidir.Yoksa yalnız bir kişi olarak kalabilir…

SON BİRKAÇ SÖZ… Üstün zekalı bir çocuğun öğretmeninin de üstün zekalı olması gerekmez. Kişisel karakteri yüksek, kendine güvenen, mesleğini seven… Baskıcı, otoriter olmayan, yol gösteren, kuralcı değil yenilikçi… Öğrencilere değer veren, onların isteklerini ön plana çıkaran, eşit davranan, hayal gücü yüksek, üretken olmalıdır… Asla kişisel şov, şöhret, gösteriş peşinde olmamalıdır… Ayrıca unutulmamalıdır ki, üstün zekalı çocuklar duygusaldır.Çabuk kırılırlar.Bazı alanlarda yaşıtlarından daha geri kaldıkları görülür… *Hatta matematik ve sözel alanda uyumsuzluk gösterebilirler… *Özellikle kızlarda zaman zaman depresyon ve düşük özgüven belirtileri görülebilir…. *Öğretmen bütün bu kriterleri dikkatle göz önünde bulundurmalıdır… *******Araştırma-gözlem-hazırlama:Şahimerdan DURMUŞ Ulugazi İlköğretim Okulu - İZMİT