Yazılım Sertifikasyonunda Karşılaşılan Zorluklar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Parti Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet prosesini ayrıntılı biçimde.
Advertisements

Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun Tasarısı Çalıştayı
This project is produce with the financial assistance of EU
Zaman Kaydı SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Zaman Çizelgesi (CATS), bir çalışanın.
Servislerin Dışarıdan Tedariki SAP Best Practices.
Yeni TTK ve Doküman Yönetim Süreçleri Nasıl Dönüştürülüyor?
Depo Onarımı SAP Best Practices.
Zaman ve Malzemeye Dayanan Faturalamayla Servis
Copyright 2006 Thomson Corporation 1 Ulusal Akademik Site Lisansı (UASL) Projesi çerçevesinde THOMSON SCIENTIFIC – ISI WOK EĞITIM SEMİNERLERİ – 2007 TEKNİK.
Başbakanlık e-Kurum Projesi 18 Ocak 2010 Dr. Nihat YURT Başbakanlık EKG.
Microsoft Gelişim Atölyesi Kampı 2 Şubat 2010 – Microsoft Türkiye İstanbul Ofisi Mesut MERT Teknoloji Danışmanı Microsoft Corporation.
Sabit Fiyatlı Faturalamaya Sahip Spot Danışmanlık SAP Best Practices.
Sabit Fiyatlı Faturalamaya Sahip Servis SAP Best Practices.
İÇERİK İhtiyaç Amaç Yazılım Emniyeti Yaşam Döngüsü Süreçleri Sonuç
Teslimat olmadan Stok Nakli
ARTEV Management Platform ‘Intellectual Asset Management at Enterprises ARTEV Consortium Partners Entelektüel Varlıkla ile Büyüyen Yerel bir KOBİ Başarı.
Birtel İletişim Teknolojileri
Örnek ve Simülasyon Maliyet Hesaplaması SAP Best Practices.
Mali Muhasebede Dönem Sonu Kapanışı
SAP Best Practices Hazır Sektörel & Sektörler Arası Know-How SAP Müşterileri ve SAP İş Ortakları için Kullanılabilirlik.
Satış Miktarı Tahmini SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Satış tahminini üç aylık.
MESH MÜHENDİSLİK ve YAZILIM A.Ş. Şirket Sunumu
RAYLI SİSTEMLER VE HAVA ARAÇLARI EMNİYET SERTİFİKASYONU BENZERLİKLERİ
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Düşük Sıcaklık Güç Üretimi Section 14.
Stok İşlemesi: Iskarta Stoku ve Bloke Stok SAP Best Practices.
Müşteri Konsinye İşlemleri
Satış: Dönem Sonu Kapanış İşlemleri
Dahili Projeler SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Herhangi bir profesyonel hizmet.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Copyright © The OWASP Foundation Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the OWASP License. The OWASP.
Copyright © The OWASP Foundation Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the OWASP License. The OWASP.
E-Hizmet: Şikayet ve İade Yönetimi CRM için SAP Best Practices SAP Best Practices.
TÜRKİYE’DE SAĞLIKLI İŞLEYEN BİR FİNANSAL RAPORLAMA ALTYAPISININ TASARLANMASI 17 Eylül 2014, Ankara Murat SANCAR PwC Türkiye Bölgelerden Sorumlu Ortak.
Genel Masraf Yeri Planlaması
Fiziksel Envanter / Envanter Sayımı ve Karşılaştırması SAP Best Practices.
Seyahat Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Ortaya çıkan tüm seyahat masraflarının.
Satıcı Değerlendirmesi ile Tedarik için Kalite Yönetimi
Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret A.Ş.
Study Turkish © 2010 Study Turkish Derivative Suffixes -l ı, -s ı z.
Yeniden İşleme (Stoka Üretilen Malzeme) SAP Best Practices.
Duran Varlık Muhasebesi
Müşteri Teklifi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Standart müşteri teklifinin müşteri.
Dönem Sonu Kapanış Projeleri SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu Senaryo projelere.
Seri Numarası Yönetimi SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Faaliyet prosesini ayrıntılı.
Sabit Fiyata ve Z&M Faturalamasına Sahip Satış Sözleşmesi SAP Best Practices.
Bölüm Raporlaması SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bölüm raporlamasının amacı,
Dönem Sonu Kapanışı Servis Siparişleri SAP Best Practices.
İç Sipariş AR&GE Planlaması SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Amaç  Bu proses, masrafları.
Türkiye için SAP Best Practices Baseline Package V1.605 What's New.
STM İNFO Hakkında ULAKBİM UASL Antalya 2007 Metin Tunç STM-INFO Bilgi Hizmetleri ve Yayıncılık
Avrupa’da Fen Eğitimi için Topluluk Murat YATAĞAN
Onur Görür Ürün Grubu Pazarlama Müdürü Microsoft Türkiye.
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
Mikroiktisat: Teori ve Uygulama Bölüm 2 Arz ve Talep
These courseware materials are to be used in conjunction with Software Engineering: A Practitioner’s Approach, 6/e and are provided with permission by.
INFORMED CONSENT Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAS Dept. of History of Medicine & Ethics.
TASARLA | TEST ET | UYGULA Brick com Exclusive Türkiye Distribütörü Teleone Türkiye 2016.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
Determination of uncertainties in energy and exergy analysis of a power plant Prof. Dr. H. Mehmet Şahin Gazi Üniversitesi Enerji Sistemleri Mühendisliği.
Office 365 Bulutta Lider Güvenlik ve Kullanım Barış Bilge Bekoğlu
Anadolu Üniversitesi Arkeoloji Bölümü
Son Para Politikası Deneyimimiz Üzerine Gözlemler: Temel Kavramlar ve Türkiye Uygulaması Murat Ucer 12 Ekim
AE= COS (Phi_e) *Cos (Lambda_e)
Testedilebilir Gereksinimler (Testable Requirements)
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
AE= COS (Phi_e) *Cos (Lambda_e)
Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü
IOS’ta Mapbox ile Çevrimdışı ve Çok Katmanlı Harita Oluşturma ve Performans Kaybını Önleme Alperen ERASLAN Cem GÜNDÜZ Doruk PANCAROĞLU.
Sunum transkripti:

Yazılım Sertifikasyonunda Karşılaşılan Zorluklar 07.06.2012 Reşat Erhan YÜCEER – eyuceer@stm.com.tr

İçerik Ön Bilgi Rehber dokümanlarla ilgili zorluklar Takvimsel zorluklar Organizasyonel zorluklar Süreçsel zorluklar Yönetimsel zorluklar

Yazılım uçuş sistem ve ekipmanlarının vazgeçilmez bir parçasıdır. Uçuşa Elverişlilik ve Yazılım Yazılım uçuş sistem ve ekipmanlarının vazgeçilmez bir parçasıdır. Emniyet bir seçenek değil zorunluluktur.

Rehber dokümanların tüm taraflarca aynı şekilde yorumlanmaması. Rehber Dokümanlarla İlgili Zorluklar Rehber dokümanların tüm taraflarca aynı şekilde yorumlanmaması. Hedef veya gereksinimlerin karşılanma yöntemlerinin belirsizliği Rehber dokümanların uygulamasındaki tecrübe eksikliği

Yazılım takvimi hazırlanırken Takvimsel Zorluklar Yazılım takvimi hazırlanırken sertifikasyona ait aiktivitelerin göz önüne alınmaması ve/veya yeterli süre öngörülmemesi.

Yazılım emniyeti ve sertifikasyona ait organizasyonel eksiklik Organizasyonel Zorluklar Yazılım emniyeti ve sertifikasyona ait organizasyonel eksiklik Sistem-Emniyet-Yazılım üçlüsünün entegre çalışmaması Yazılım projesi içerisinde yazılım emniyeti ve sertifikasyon tecrübesi olan kaynakların bulunmaması.

Proje Yönetimi ve sertifikasyon süreçlerinin entegre olmaması Süreçsel Zorluklar Proje Yönetimi ve sertifikasyon süreçlerinin entegre olmaması Yazılım süreçlerinde emniyet ve sertifikasyonun yer almaması

Yazılım sertifikasyonu süreçleri yerine çıktılarının doğrulanması. Yönetimsel Zorluklar Yazılım emniyeti ve sertifikasyona ait süreçlerin yeteri kadar iyi yönetilmemesi Yazılım sertifikasyonu aktivitelerinin kalite aktivitesi olarak yorumlanması Yazılım sertifikasyonu süreçleri yerine çıktılarının doğrulanması.

Arz Ederim.

Sorular

© STM 2010 All Rights Reserved ANKARA TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGESİ, BİLKENT CYBERPARK, E BLOK 5.CADDE NO: 6/A 06800, ANKARA, TURKIYE TEL : 0 312 266 35 50 FAKS : 0 312 266 35 51 www.stm.com.tr © STM 2010 All Rights Reserved Bu doküman ve içerdiği tüm bilgiler STM AŞ’nin fikri mülkiyetidir. Bu dokümanın dağıtımı veya sunumu ile bu haklar ortadan kalkmış olmaz. STM AŞ’nin yazılı izni olmadan bu dokümanın ve içerdiği bilgilerin üçüncü kişilere aktarımı, çoğaltımı ve dağıtımı yapılamaz. Bu doküman ve içeriği hazırlanma amacının dışında kullanılamaz. This document and all information contained herein is the sole property of STM AŞ. No intellectual property rights are granted by the delivery of this document or disclosure of its content. This document shall not be reproduced or disclosed to a third party without the express written consent of STM AŞ. This document and its content shall not be used for any other purpose other than for which it is supplied.