ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN NEDEN SİZ DE OLMAYASINIZ WONDERFUL.
Advertisements

BAŞARILI BİR ÖĞRETMEN NASIL OLUNUR? Dersimiz.com Katkılarıyla
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN Türkiyenin rehberlik servisi Şükrü AKKAYA.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
REHBERLİK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Etkili Öğretmenlik.
KIYMET NECİP TESAL İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK SERVİSİ
Aile Eğitimi Etkinlikleri
“Her Öğretmen Rehberdir”
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MERHABA.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Sınav ve Sınav Kaygısı ZEHRA AKÇA Gündem Sınav Nedir? Sınavla kaygının ilişkisi nedir? Sınav Kaygısının belirtileri nelerdir Sınav Kaygısının olası nedenleri.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
Sorunlu Öğrencilere Yardım Etmenin Etkili Yolları
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
AİLE EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI. ÇOCUĞA; İNANDIĞINIZI, GÜVENDİĞİNİZİ VE SEVDİĞİNİZİ BELLİ EDİNİZ !
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
1 ŞÜKRÜ AKKAYA PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ HAZıRLAYAN: AHMET AKTAŞ. 1- DÜRÜST VE DOĞAL OLUN Kesinlikle yapay olmayın. Siz ne kadar saklamaya çalışsanız bile mutlaka açık verirsiniz.
1 ŞÜKRÜ AKKAYA PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Bayram KOÇ Öğrencilerle İyi İlişkiler Kurma Yolları Öğrencilerle İyi İlişkiler Kurma Yolları.
ÇOCUK VE SUÇ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Dr. İhsan Bozanoğlu Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN

NEDEN SİZ DE OLMAYASINIZ WONDERFUL

EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN   EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN İyi bir dinleyici Hoşgörülü Dürüst, açık ve güvenilir Özür dileyebilen Yüreklendirici ve yardımcı İşini büyük bir heyecanla yapan Kendisine güvenen, kendisiyle barışık olan Sempatik ve esprili Sevgi dolu bir insan

MESLEKİ BİLGİYE HAKİM BİR ÖĞRETMEN  BRANŞ FORMASYON AKTÜEL FORMASYON

İMAJI DÜZGÜN DAKİK BİR ÖĞRETMEN ZAMANIN KIYMETİNİ BİLEN    BEDENSEL BAKIM     KIYAFET BAKIMI ZAMANIN KIYMETİNİ BİLEN GELİŞİM KOLLEJİ

PARADİGMASI GENİŞ ÇOK YÖNLÜ BİR ÖĞRETMEN   PARADİGMASI GENİŞ ÇOK YÖNLÜ BİR ÖĞRETMEN Günlük Gazeteleri Takip Edebilme İyi Bir Gözlemci Olma TV, Radyo Takip Edebilme Aylık ve Haftalık Dergileri Takip Edebilme Sinema ve Tiyatroyu Takip Edebilme

MUTLULUĞU ÖĞRETEN BİR ÖĞRETMEN   MUTLULUĞU ÖĞRETEN BİR ÖĞRETMEN     İNSANLARI SADECE GELECEĞE HAZIRLAMA DEĞİL, GÜNLÜK YAŞANTILARINDA DA ETKİLİ OLABİLME.

GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA (DİKSİYON) ŞİVESİ DÜZGÜN VE KİBAR BİR ÖĞRETMEN GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA (DİKSİYON)

ÖĞRETMENLİK VE İŞLEVLERİ ÖĞRETME GÖREVİ ÖĞRENME SÜRECİNE REHBERLİK ETME YARDIMCI OLMA ÖĞRENME HEDEFLERİNİ AÇIKLAMA GERÇEKÇİ ÖĞRENME AMAÇLARI OLUŞTURMA

MESLEKİ / KONU ALANI UZMANLIK GÖREVİ YAŞAM BOYU ÖĞRENMEYE KATILMA MESLEKİ YENİLİKLERE AYAK UYDURMA GELİŞMELERİ YAKINDAN TAKİP ETME YAŞANILAN ANIN ÖTESİNE GEÇME GELİŞEN TEKNOLOJİ

ÖĞRENCİ DANIŞMANLIK GÖREVİ. ÖĞRENCİ FAALİYETLERİNİ YÖNETİN VE İYİ YAPILAN İŞİ ÖDÜLLENDİRİN ÖĞRENCİLERE GÜLÜMSEYİN VE GEREKİRSE ONLARLA BİRLİKTE GÜLÜN ÖĞRENCİLERLE OLAN İLİŞKİLERİNİZDE DOSTÇA VE NAZİK DAVRANIN

ETKİLİ BİR ÖĞRETMEN GEREKTİĞİ ZAMAN ÖĞRENCİYE ARKADAŞTIR HARİKA ETKİLİ BİR ÖĞRETMEN GEREKTİĞİ ZAMAN ÖĞRENCİYE ARKADAŞTIR ETKİN DİNLEME BECERİLERİ GELİŞTİRİN ÖĞRENCİLERİN YAPABİLECEKLERİNİN EN İYİSİNİ YAPMAYA TEŞVİK EDİN ETKİN DİNLEME YAPILIR

İDARE VE YÖNETİM GÖREVİ BİR EĞİTİM PROGRAMI PLANLAMAK FİZİKSEL İMKANLARIN ÖĞRETİM GEREÇLERİNİN PLANLANMASI DÜZENİ VE KORUNMASI ÖĞRENCİLERE GÖRE DÜZENLEME VE GÜNCELLEŞTİRME.

ÖĞRETMENİN KENDİSİNİ HATALI GÖRMESİNE NEDEN OLAN YAYGIN İNANÇLAR İYİ ÖĞRETMEN SAKİNDİR, TELAŞLANMAZ, SİNİRLENMEZ, SOĞUK KANLIDIR. İYİ ÖĞRETMEN ÖNYARGILI VE YANLI DEĞİLDİR, ÖĞRENCİLERE EŞİT DAVRANIR. İYİ ÖĞRETMEN HER ŞEYDEN ÖNCE TUTARLIDIR. DEĞİŞMEZ, UNUTULMAZ, HATA YAPMAZ. İYİ ÖĞRETMEN HER SORUNUN CEVABINI BİLİR.

ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLİŞKİSİNDE ÖNEMLİ NOKTALAR AÇIKLIK ÖNEMSENMEK BİRBİRİNE İHTİYAÇ DUYMAK BİRBİRİNDEN AYRI OLMAK İHTİYAÇLARINI KARŞILIKLI OLARAK GİDEREBİLMEK

İSTENMEYEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI *NOTLA TEHDİT ETME *CEZA OLARAK ÖDEV VERME *SADECE ANLATIM YÖNTEMİNİ KULLANMA DERSE GÜDÜLEMEME, CESARETLENDİRMEME, *ÖDEVLERİ KONTROL ETMEME *SINIFA SIRTINI DÖNME

* İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI DÜZELTMEME *SADECE BAŞARILI OLANLARA SÖZ HAKKI VERME * YANLIŞ DAVRANIŞI VEYA YANITI AŞIRI ELEŞTİRME, OLUMSUZ SÖZLERLE ETİKETLEME *ÖĞRETMEDİĞİ KONULARDA SINAV YAPMA *DERSİ İYİ PLANLAYAMAMA, ÖĞRENCİLERİ BOŞ BIRAKMA

* ZORLAMA İLE DİSİPLİN SAĞLAMA * SINIFTA HERKESİN GÖREBİLECEĞİ YERDE DURMAMA * ÖĞRENCİLERİN PSİKOLOJİK, SOSYAL, AKADEMİK YETERLİK VE GELİŞİM DÖNEMLERİ GİBİ ÖZELLİKLERİNİ TANIMAMA * ÖĞRENCİLERİN EKONOMİK DURUMUNA BAKMADAN ARAÇ GEREÇ İSTEME *İSTENEN DAVRANIŞ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEME

*ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI YERİNE KİŞİLİĞİNİ ELEŞTİRME * ÖĞRETMENİN KENDİ DAVRANIŞLARI VE DİĞER ÖĞRETMENLERİN DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ TUTARSIZLIK *ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI YERİNE KİŞİLİĞİNİ ELEŞTİRME *İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN ORTAM OLUŞTURMAMA *İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN PEKİŞTİRECİ ZAMANINDA VERMEME * HAKLI İLE HAKSIZ ÖĞRENCİYİ AYIRT EDEMEME

*DERSE GİRİP DERSİ İŞLEYİP DERSTEN ÇIKMA; * CİNSEL, SOSYAL, EKONOMİK VE BAŞARI DURUMU VB. ÖZELLİKLERE GÖRE AYRIM YAPMA, SÜREKLİ AYNI ÖĞRENCİLERE SOSYAL ALANLARDA GÖREV VERME *DERSE GİRİP DERSİ İŞLEYİP DERSTEN ÇIKMA; KİTAP ÖĞRETMENİ OLMA, DERSİ SOĞUK BİR ATMOSFERDE İŞLEME *İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDE İSTENENLERDEN DAHA FAZLA DURMA, ANA KONUYU KESİP AYRINTILARLA FAZLA İLGİLENME

*BAZI ÖĞRENCİLERE İSMİ İLE HİTAP EDERKEN DİĞERLERİNE HİTAP ETMEME *ÖDÜL VE CEZAYI ADİL KULLANMAMA *KÖRÜ KÖRÜNE İTAATE ALIŞTIRMAK İÇİN DİSİPLİN CEZASI VERME, *ANA DİLİNİ İYİ KULLANMAMA ( ÖRN. ARGOLU KONUŞMA ) *BAŞARILI İLE BAŞARISIZ ÖĞRENCİLERİ AKADEMİK AÇIDAN AYIRT EDEMEME ( ÖRN. HER İKİSİNE DE AYNI NOTU VERME ) *FİZİKSEL CEZA VERME

ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER 1. ARA SIRA UFAK TEFEK DİSİPLİN OLAYLARINI ŞAKAYA DÖNÜŞTÜRÜN. 2. EĞLENCELİ DURUMLARDA SINIFLA BİRLİKTE GÜLERSENİZ SINIFI KONTROL EDEMEZ HALE GELMEKTEN KORKMAYINIZ. 3. ÖĞRENCİNİN HİÇ BİR SORU SORMAKSIZIN İTAATKAR DAVRANMASININ ARZU EDİLİR BİR ŞEY OLMADIĞINI BİLİNİZ. 4. BİR ÖĞRENCİYİ UYARMANIZ GEREKİYORSA BUNU HERKESİN ÖNÜNDE YAPMAYINIZ.

5. DİSİPLİN SAĞLAMANIN BİRÇOK ÖĞRETMENİN İDDİA ETTİĞİ KADAR ÖNEMLİ BİR SORUN OLMADIĞINI UNUTMAYINIZ. 6. BAZEN ÖĞRETMENLERİN TUTUMU YÜZÜNDEN DE ÖĞRENCİLERİN DİSİPLİN KURALLARINA UYMADIKLARINI AKLINIZDAN ÇIKARMAYINIZ. 7. ÖĞRENCİLERİNİZDE KENDİ KENDİNİ DİSİPLİNE EDEBİLME ALIŞKANLIĞI GELİŞTİRMEYE ÇALIŞINIZ. KÖTÜ BİR DAVRANIŞIN HER ŞEYDEN ÖNCE KENDİ KİŞİLİĞİNE KARŞI BİR SAYGISIZLIK OLDUĞUNU BELİRTİNİZ. 8. UNUTMAYINIZ Kİ ÖĞRETMENİN SINIFTA DİSİPLİN SAĞLAMAK İÇİN ÇOK SERT OLMASI GEREKMEZ.

9. SUÇLUYU BULAMADIĞINIZ ZAMAN TÜM SINIFI CEZALANDIRMAKTAN KAÇININIZ. 10. DİSİPLİN PROBLEMLERİNE MANİ OLMAK, BİR KERE OLDUKTAN SONRA ONU DÜZELTMEK İÇİN UĞRAŞMAKTAN DAHA KOLAYDIR. 11. DİSİPLİN PROBLEMİ SİZİ AŞMADIKÇA BAŞKALARINA DUYURMAYINIZ. 12. DERHAL ÖNLEM ALINMASI GEREKEN DURUMLARDA YA DA SINIFTA DERS YAPMANIZ İMKANSIZLAŞTIĞI HALLERDE İDAREYE HABER VERİNİZ. 13. SINIFTA DİSİPLİNİ BOZAN BİR DAVRANIŞ OLUŞTUĞUNDA TEPKİDE BULUNMADAN ÖNCE BİRAZ DÜŞÜNÜNÜZ.

ÖĞRETMEN - ÖĞRENCİ- VELİ İLİŞKİSİ   I L I M L I L I K S O Ğ U K L U K SESİN TONU YUMUŞAK SERT YÜZ İFADESİ GÜLÜMSEME, İLGİLİ OLMA DONUK YÜZ, DUYGUSUZ İFADESİZ YÜZ DURUŞ DİĞERLERİNE DOĞRU EĞİLMİŞ, - RAHAT - KİŞİNİN DURUŞUNUN KARŞISINDAKİNDEN GERİYE DOĞRU OLMASI - SINIRLI -

ÖĞRETMEN - ÖĞRENCİ- VELİ İLİŞKİSİ   ILIMLILIK SOĞUKLUK GÖZ GÖZE GELME DİĞERLERİNİN GÖZÜNE BAKMA BAKMAKTAN KAÇINMAK JESTLER AÇIK, HAZIR OLMA DURUMU KAPALI, MESAFELİ, KENDİNİ SAVUNUCU OLMA VE DİĞERLERİNDEN KENDİNİ UZAK TUTMA DURUŞ MESAFESİ YAKIN MESAFELİ