İnteraktiv iletişimi anlamak

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
YAŞAMIN ÖĞRETTİKLERİ (psikoloji arşivi)
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
? ? ? Bugünlerde şu soruları kendinize soruyor musunuz?
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
YAZ KUR’AN KURSLARINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
İCRA DAİRESİ KULLANICI MEMNUNİYETİ ANKETLERİ: VATANDAŞLAR I. TEMEL BİLGİLER GI4. Hangi sıfatla icra dairesinde bulunmaktasınız?:
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
Zor insanla başa çıkma yolları
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Ünite - 6 Başkalarına Adapte olabilmek: Temel Farklılıklar,değişim ve iletişim 1.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Altın Kurallar 1- Ucuz araba kullan ama, alabileceğin en güzel evi al.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
TEST – 1.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Etkili İletişime Giriş
Bir Ülke, Bir Bayrak.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Bu derste şunları öğreneceğiz: –CheckBox es kullanımı.
Yaşam birinci hediyedir, Sevgi ikinci, Anlayış üçüncü. Yaşam birinci hediyedir, Sevgi ikinci, Anlayış üçüncü. Bazen, arkadaşların neden bize mailleri forward.
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
-İLETİŞİM- SUNUSU.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM.
Kendimizi Koruma Yolları ve Güvenli Yaşam
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
ETKİLİ İLETİŞİM.
BİRLİKTE YAŞAMAK BİRLİKTE YAŞAM KÜLTÜRÜ. ÖNCE İNSAN ÖNCE İNSAN!
Hekim-Hasta İletişimi
BEDEN DİLİ.
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
İnternet Okur Yazarlığı
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
AİLELERİN KABUL SÜREÇLERİ Nazim DUMAN Müdür Yardımcısı Maltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi Kasım 2012.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Arkadaşlığa Ve Çekime Neler Yol Açar?Aşk Nedir? Yakın İlişkiler Kurulmasına Olanak Sağlayan Faktörler Nelerdir? İlişkiler Nasıl Biter? HANGİ ANA BAŞLIKLARI.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
1.Sınıfımızdaki arkadaşlarımızla benzerlikleriniz veya farklılıklarınız nelerdir ? Söyleyiniz.
ÇOCUKLARDA CİNSEL GELİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
KLASİK MANTIK.
İNSAN İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEN KURALLAR
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
Sunum transkripti:

İnteraktiv iletişimi anlamak Bölüm- 7 İnteraktiv iletişimi anlamak Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Esas ögesi kalitedir Bir insan ve bir obje arasındaki iletişim nedir? İnsanları sanki bir obje gibi kabul edip ona göre iletişim kurmaktır.Her gün bu tür iletişimi saysız kere yaparız.Hiç tanımadığımız birisine selam veririz.Çoğu insanın işi bu tür iletişim ile yoğundur.örneğin;e-mail,posting a message on an electronic bulletin board. Doktorlar ve onların “hasta başındaki “halleri” Doktorların hastalarla olan diyaloglarını daha üst seviyeye getirebilmek için: Doktorlar hastalarına soru sorarlar ve Onları çok duyarlı olarak dinlerler.Doktorlar bu teste tabi tutulurlar.Doktorların bu testten başarılı olması lazımdır çalışabilmek için. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc İnteraktiv iletişim-tarafsız olarak etkilemeyi ve münasebetleri yönetmeyi hedefler. Tarafsız etkileme-interaktiv iletişimde taraflar biribirlerini etkiler. Her iki tarafda etkilenir.örneğin akşam yemekte birlikte olduğunuz arkadaşınıza nereli olduğunu ,nerede büyüdüğünü sorarsanız,şayet sizi duyarsa,size cevap verir.Bazı bilgiler öğrenirsiniz.Şayet duymaz ise herhangi bir interaktiv iletişim olmamıştır. her ikinizde etkilenirsiniz. İlişkilerinizi yönetirsiniz. Durumsal münasebetler Tercihlerinizin münasebetleri Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc İlişkileri başlatmak Kısa ve uzun dönem cazibeler yakınlaşma Kompliment yapmak Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Kimi niçin severiz. Kişinin cazibesinden Kişiler arasındaki iletişimden Kısa-dönem başlangıç cazibesi Uzun dönem cazibesi Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc benzerlik “zıtlıklar caziptir,fakat çok dramatik olan zıtlıklar çok nadir sona erer.” Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Fiziksel ve seksi cazibe Fiziksel cazibe-uzun boy,iri olması,ten rengi,giyim kuşamı,saç stili,…hayranlık duyarız. Sexsi cazibe- bu hoşumuza giden birisi ile birlikte olmak ve vakit eçirmek,arzulamaktır.Fiziksel cazip olan birisi seksi olarak cazip olmayabilir.Bu tamamen kişisel değerlendirmeye bağlıdır.genel olarak biz bir çok insana cazip gelebiliriz.Ayni şekilde bir çok insan da bize cazip gelebilir.Beden dilinde buna “uygunluk hipotezi” denir. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc yakınlık Genel olarak Ne kadar yakınsanız o kadar iyidir. Bu şu demektir.Cazibe ,genel olarak bir kişinin gerek fiziksel olarak yakında ve gereksede coğrafi olarak daha yakın olmasıyla ortaya çıkar. Ne kadar yakın olursak ,uzaktakine göre o kadar cazip olabiliriz.Gözden ırak gönülden ırak ata sözünü hatırlayalım. Araştırmacılar, insanlarla tanışmak onları sevmek anlamına gelmez,fakat birisini sevmek için mutlaka ilk önce onunla tanışmak gerekir derler.İnternet in etkisinin yüz-yüze bir araya gelmedeki etkisine bakarsak bunu daha iyi anlayabiliriz. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Cazibemizle iletişim kurmak bunun için : Yakın ilişki davranışları Mümkün olduğunca Yakında olmak ve oturmak Olduğunca göz temasımızı artırmak ve temas etmek İletişimimizde yakınlaşma Vücut dilimizi kullanmak Değişik ses tonu ile konuşmak  Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Hayranlığımızı belli etmek Psikolog William Schutz derki: Üç temel iletişime esastır. Kucaklamak-sahip çıkmak Kontrol etmek İyi niyet ve sevgi göstermek Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Daha huzurlu ve rahat olmak için stratejimiz ne olmalıdır? Belirsizlikleri azaltma teorisine göre: Hareketsiz ve ilgisiz olmak Gözlem yapmak ve bilgi toplamak Aktif olarak: Üçüncü kişilerin fikrini sor ve bilgi al Birebir iletişime geçmek Doğrudan fikrini almak ve bilgi toplamak Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc İlk konuşma İlk günü hatırlayınız. “ilk sohbetleri yapmak ” ve “birlikte çıkma” önerisi yapmak. Mümkün olduğunca klişe laflardan kaçınmak ve samimi olmak Ortak şeyler bulup paylaşmak Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Daha değişik sorular sor Soruyu şahsa göre tasarla ve sor.Sanki bir iş görüşmesinde olduğu gibi soruları ard arda sorma. Örneğin:insanlar nasıl çok etkileyici konuşmacı olurlar? Sık sık “evet” ve “hayır” kelimelerini kullanmadan kaçınmak Çok şahsi sorular sorma Önce cevapları dinle,ve olumlu yanıt al. “hem fikirmiyiz?”…”ne düşünürsünüz?” gibi konuşunuz. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Güçlü sorular nelerdir Hayat koç’u Laura Whitworth a göre: “nasıl görünmek ,benzemek istersin?” “bu kanu hakkında düşünceniz,sizin için bu niye önemlidir gibi.” “ne öğrendiniz?” “gerçekten ne istersiniz?” “neye ihtiyacınız var ne olmak istersiniz?” Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Dalgınlıktan kaçınınız Kendinizi öven konuşma yapmayınız. Dünyanın merkezinde yalnızca siz olduğunuzu sanmayınız. Dalgın iletişimci stilinde olmayınız Hep siz konuşup ,kendinize odaklanmayınız. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Münasebetlerin tesisi : kendinizi açmak ve duyguları paylaşmak ilişkilerinizin kalitesini geliştiriniz Gerçeği anlamak ve geçerli kılmak Kendi farkındalığınızı artırınız Sosyal kontrolü tesis edin ve ayarlayın. Stresinizi ve rahatsızlığınızı yönetiniz Herkesin sevebileceği insani ihtiyaçları yerine getirin. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Kendinizi deşifre etmek Karşılıklı olarak fikir alış verişi yapın Hem ver ,hem al yardım et.Herhangi bir karşılık beklemeden Uyumluluk ve uygunluk göster Bazı önemli bilgilerin kendinizde kalmasına dikkat edin. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Kendinizi deşifre etmek,açmak, yakınlık göstermek ve cinsiyet Yakınlık hissetmek ve yakın olmak için sadece sizin kendinizi açıklamanız yeterli değildir.Aşağıda cinsiyette önemlidir. Bağlanmak, yakınlık ve duygusal bağlantı içinde olmak cinsiyet -bir kimsenin ilişkilerinin nasıl geliştireceğine etki eder.erkekler diğer erkeklerle yakınlaşması ortaklaşa aktiviteleriyle olur.Genelde erkeklerin yakınlığı aktivitelerin merkezinde olur. Kadınların yakınlığı daha çok iletişimlerinin merkezinde olur. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

I.Altman ve D.Taylor’e göre Sosyal penetrasyon Modeli Bu modelde ilişkilerin hangi kademesinde ne kadar ve ne çeşit bilgilerimizi karşımızdakilere açıkladığımızı gösterir. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Johari Penceresi Modeli Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Johari Penceresi…. Bu diğer bir sosyal modeldir.Bu bize kendimizi açıklamanın ilişkiden ilişkiye göre değiştiğini göstermektedir.İlişkilerin gelişmesinin bir takım kademelerden geçtiğini göstermektedir.Örneğin,kendinde olmanın dereceleri,diğerlerinin bizi nasıl anladıkları gibi.Bu metodu iki erkek geliştirmiştir. Joe Luft ve Harry Ingham.Buradaki kare bir önceki modelde olduğu gibi kendimizi temsil eder. 1.ci daire,bizim baİlişkiler daha ilerledikçe dairenin alanı genişler. 3.cü daire ise kendi hakkımızda bildiğimiz bilgileri gösterir.Fakat bu bilgileri başkaları bilmemektedir..aşlangıçde büyüktür ancak zaman içinde küçülür ancak 1.ci daire büyür. 4.cü daire ise henüz kendimizin tanımadığımız ve bilmediğimiz kısmını gösterir.hem kendimiz hemde diğerleri bizi tanıdıkça bu dairede küçülür. 2.cü daire ise daha çok beden dili ip uçlarını ve kendimizin tanımadığımız kısmlarımız gösterir.Başta küçüktür .daha sonra büyür. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Duyguların belirtilmesi Diğerlerine karşı Duygularımızı belirtmek kuvvetli bir yoldur.Bu da ilişkilerimizin güçlenmesini temin eder. Diğer kültürlere göre mukayeseli olarak, ABD derecesi ortala madadır. Aileler çocuklarına özel olarak bazı kuralları öğretirler.Özellikle duygularını belirtecekleri zaman. Amerikan Kültürünün öğrettikleri Davranış Çocuklar Duyguları kapatırlar yetişkinler Duyguları bir denklem içinde zayıflıkla gösterirler kadınlar Duygularını serbestçe gösterirler Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc