Soru 1: Klavyeden girilen 2 tamsayının toplamını bularak ekrana yazdıran bir program yazınız. Problemin tanımı Klavyeden girilen 2 tamsayının toplamı bulunacak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
Advertisements

Soru1: 1’den 4’e kadar olan tamsayıları ekrana tek satırda görülecek şekilde yazdıran bir programı aşağıdaki metotları kullanarak yazınız. Bir printf ifadesi.
Selçuk Üniversitesi’nin Bilişime Gönül Veren Gençleri
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Algoritma ve Akış Diyagramları
Problemi Çözme Adımları
switch - case Yapısı Döngü Yapıları
OOP UYGULAMA 5.
Selçuk Üniversitesi’nin Bilişime Gönül Veren Gençleri
Soru1: kuvvet(taban,us) Şeklinde bir yinelenen fonksiyon yazın
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI.
Algoritma ve Akış Diyagramları
ALGORİTMA ve PROGRAMLAMA
AKIŞ ŞEMALARI 2.DERS.
Soru1: Kullanıcıdan iki tam sayı girmesini isteyen ve daha sonra büyük olan sayı ile beraber ‘en büyüktür’ ifadesi yazan, ancak sayılar birbirine eşitse.
Fonksiyonlar.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Bilgisayar Programlama Güz 2011
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
C ile Programlamaya Giriş
MATLAB’ de Programlama
BİLGİSAYAR SİSTEMİ.
Diğer Bazı Komutlar ve Alıştırmalar
ALGORİTMA.
ENF 204 Bilgisayar Programlama Algoritma ve Akış Diyagramları
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
Bölüm 2 C Diline Genel Bir Bakış. 1/29 /* Örnek1- toplama.c Klavyeden girilen iki tamsayının toplamını bulup ekrana yazar. Erkan Yasan */ #include.
Programlamaya Giriş 1. Verileri İşleyerek Özet bilgiler şekline sokabilen, bu veri ve bilgileri yüksek kapasitelerde saklayıp başka ortamlara iletebilen.
BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERS 1. PROGRAM GELİŞTİRME AŞAMALARI 1- Probleme ilişkin veriler nelerdir? 2- Çözüm yöntemi nasıl olacaktır? 3- Çözüm sonucunda.
Problem 08-1: Şekildeki sistemde belirli bir ölçüm aralığında V 1 =Ku dur. u sıcaklığı 25 o ve 50 o iken V 1 gerilimi sırası ile 0.05 ve 0.10 V tur. ADC.
Algoritmalar ve Programlama I Ders 2: Akış Diyagramları
Nesne Yönelimli Programlama
Algoritma Mantığı ve Akış Diyagramları
3. HAFTA 3. Hafta.
4. Hafta1 4. HAFTA. 4. Hafta2 Fonksiyonlar  Büyük problemler, küçük parçalara bölünerek kolay çözülür  Yazılımlar benzer modüller içerirler  Hata ayıklama.
Döngü Komutları. for deyimi bir alt limitten, bir üst limite kadar programın belirli bir parçasını tekrar eder. for deyiminde sayaç artış oranı da verilmelidir.
ALGORİTMA NEDİR? İster bilgisayarda, ister matematikte, isterse günlük hayatta karşımıza çıkan her problemin çözüm yolu vardır. Örneğin yemek yerken farkında.
BİLGİSAYAR programlama II
Sıralama. Sıralama, bir dizideki sayısal elemanların küçükten büyüğe veya büyükten küçüğe, sayısal olmayan bir dizideki elemanların ise A’ dan Z’ ye.
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
Ders 2 Algoritma İfade Şekilleri
Bilgisayar Programlama Dersi KTÜ Harita Müh. Böl. 2015/2016Bahar Dönemi Doç. Dr. Oğuz Güngör Yrd. Doç. Dr. Emine Tanır Kayıkçı Yrd. Doç. Dr. Esra TUNÇ.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
PROGRAMLAMA MANTIĞI, ALGORİTMA PROBLEM ÇÖZME
Akış Diyagramları - 1. Akış Diyagramı  Algoritmalar doğal dille yazıldıklarında herkes tarafından aynı biçimde anlaşılmayabilir.  Ancak, akış diyagramlarında.
BÖLÜM 3 AKIŞ DİYAGRAMI.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
O R T L G İ M A A Ve Akış şemaları.
PROGRAMLAMA TEMELLERİ Burak UZUN Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Burak UZUN.
Algoritma ve Programlama
Algoritma ve Akış Şemaları
T.C. ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ – 2 DERSİ ALGORİTMALAR.
Programlamaya Giriş.
YAPAY ZEKA DERS NOTLARI UYGULAMALARI Bölüm 1 : Yapay Zeka
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
CEIT Hafta.
C Sharp 9. hafta - dIZILER.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
BİLGİ SAYAR.
Algoritmanın Hazırlanması
Örnekler.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ FORTRAN 77.
Algoritma Nedir? Algoritmayı, herhangi bir problemin çözümü için izlenecek yolun adımlar halinde yazılması olarak tanımlayabiliriz. Algoritma, bir problemin.
Problemi Çözme Adımları
Akis diyagramı Örnekleri
Algoritma ve Akış Diyagramları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Soru 1: Klavyeden girilen 2 tamsayının toplamını bularak ekrana yazdıran bir program yazınız. Problemin tanımı Klavyeden girilen 2 tamsayının toplamı bulunacak ve bu toplam ekrana yazılacak Çözümleme Giriş verileri: birinciSayi /* Girilecek 1. tamsayı */ ikinciSayi /* Girilecek 2. tamsayı */ Çıkış verisi: toplam /* Sayıların toplamı (gerçek sayı) */ Giriş-çıkış verisi ilişkisi: toplam = birinciSayi + ikinciSayi Çıktı görünümü: ile toplamı: Sistem çizgesi Tasarım Algoritma: 1. Kullanıcıdan birinci sayıyı al. 2. Kullanıcıdan ikinci sayıyı al. 3. Sayıların toplamını bul. 4. Toplamı ekrana yazdır. Akış çizgesi

Soru 2: Klavyeden girilen 2 tamsayıyı, büyükten küçüğe doğru ekrana yazdıran bir program yazınız. Problemin tanımı Klavyeden girilen 2 tamsayı, büyük önce, küçük sonra olacak şekilde ekrana yazdırılacak. Çözümleme Giriş verileri: birinciSayi /* Girilecek 1. tamsayı */ ikinciSayi /* Girilecek 2. tamsayı */ Çıkış verisi: Giriş-çıkış verisi ilişkisi: Çıktı görünümü: > Sistem çizgesi: Tasarım Algoritma: 1. Kullanıcıdan birinci sayıyı al. 2. Kullanıcıdan ikinci sayıyı al. 3. birinciSayı > ikinciSayı ise 3.1. Ekrana birinciSayı > ikinciSayı yazdır. 4. Değilse 4.1. Ekrana ikinciSayı > birinciSayı yazdır. Akış çizgesi

Soru 3: Klavyeden girilen 3 tamsayıyı, büyükten küçüğe doğru sıralı olarak ekrana yazdıran bir program yazınız. Problemin tanımı Klavyeden girilen 3 tamsayı, “büyük, orta, küçük” sırasında ekrana yazdırılacaktır. Çözümleme Giriş verileri: birinciSayi /* Girilecek 1. tamsayı */ ikinciSayi /* Girilecek 2. tamsayı */ ucuncuSayi /* Girilecek 3. tamsayı */ Çıkış verileri: buyuk /* üç tamsayının en büyüğü */ orta /* üç tamsayının ortancası */ kucuk /* üç tamsayının en küçüğü */ Giriş-çıkış verisi ilişkisi: Çıkış verileri, sırasıyla, sıralı giriş verilerinin değeriyle günlenecektir. Çıktı görünümü:,, Sistem çizgesi:

(Soru 3 - yanıt devam ediyor) Tasarım Algoritma: 1. Kullanıcıdan birinci sayıyı al. 2. Kullanıcıdan ikinci sayıyı al. 3. Kullanıcıdan üçüncü sayıyı al. 4. birinciSayı > ikinciSayı ise 4.1. buyuk = birinciSayi; 4.2. kucuk = ikinciSayi. 5. Değilse 5.1. buyuk = ikinciSayi; 5.2. kucuk = birinciSayi. 6. ucuncuSayi > buyuk ise 6.1. orta = buyuk; 6.2. buyuk = ucuncuSayi. 7. Değilse 7.1. ucuncuSayi > kucuk ise orta = ucuncuSayi Değilse orta = kucuk; kucuk = ucuncuSayi. 8. Sıralamayı ekrana yazdır. Akış çizgesi

Soru 4: Klavyeden girilen tamsayı değerin faktoriyelini bulup ekrana yazdıran bir program yazınız. Problemin tanımı Klavyeden girilen tamsayının, faktoriyeli bulunacak ve sonuç ekrana yazdırılacaktır. Çözümleme Giriş verisi: deger /* Faktoriyeli bulunacak tamsayı */ Çıkış verisi: faktoriyel /* Girilen değerin faktoriyeli */ Giriş-çıkış verisi ilişkisi: faktoriyel = (deger) ! faktoriyel = deger * (deger-1) * (deger-2) *... 2 * 1 Çıktı görünümü: sayisinin faktoriyeli: Sistem çizgesi:

(Soru 4 - yanıt devam ediyor) Tasarım Algoritma: 1. Kullanıcıdan faktoriyeli bulunacak sayıyı (deger) al. 2. (deger == 0) ya da (deger == 1) ise 2.1. faktoriyel = Değilse ve (deger == 2) ise 3.1. faktoriyel = Değilse 4.1. faktoriyel = deger 4.2. deger > 2 olduğu sürece; faktoriyel = faktoriyel * (deger - 1); deger = deger – 1 5. faktoriyel değerini ekrana yazdır. Akış çizgesi

Soru 5: Klavyeden girilen değer (tamsayı) adedince Fibonacci sayısını bulup ekrana yazdıran bir program yazınız. Problemin tanımı Sayıları, klavyeden girilen değere ulaşana kadar Fibonacci sayıları bulunacak ve ekrana yazdırılacaktır. Çözümleme Giriş verisi: sayiAdedi /* Listelenecek Fibonacci sayılarının adedi */ Çıkış verisi: fibonacci /* Her adımda bulunup ekrana yazdırılacak Fibonacci sayısı */ Giriş-çıkış verisi ilişkisi: defa fibonacci = fibonacci’den önceki sayı + fibonacci’den 2 önceki sayı Çıktı görünümü: Ilk adet Fibonacci sayısı : 1, 1, 2, 3, 5,... Sistem çizgesi:

(Soru 5 - yanıt devam ediyor) Tasarım Algoritma: 1. Listelenecek Fibonacci sayılarının adedini (sayiAdedi) kullanıcıdan al. 2. (sayiAdedi < 3) ise 2.1. Ekrana uyarı iletisi yaz. 3. Değilse 3.1. Listeleme bilgisini ve ilk 2 Fibonacci sayısını ekrana yaz defa; fibonacci = ikiOnce + birOnce; ikiOnce = birOnce; birOnce = fibonacci; Fibonacci sayısını yazdır. Akış çizgesi