2. Saat “DeğişenDünyadaYönetim ve Liderlik” (“Supervision and Leadership in a Changing World”)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
3. Saat “Değişen Dünyada Yönetim ve Liderlik” (“Supervision and
“DeğişenDünyadaYönetim ve Liderlik” (“Supervision and Leadership in a Changing World”)
BASİT MAKİNELER.
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
hotmail.com Hazırlayan : Ta r ı k BİR Kadın Nasıl Mutlu Edilir? Çok Zor Değil. BİR Erkek, BİR Kadını Mutlu Etmesi İÇİN Yalnızca Şunlar Olmak.
Diferansiyel Denklemler
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
“DeğişenDünyadaYönetim ve Liderlik” (“Supervision and Leadership in a Changing World”)
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Algoritmalar DERS 3 Böl ve Fethet(Divide and Conquer) İkili arama
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
Süt Pazar Durumu Brüksel, 19 Ocak Pazar Durumu– 19 Ocak AB Üretimleri AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Ekim 2011 ile Ocak-Ekim 2010 kıyaslaması.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
March 2, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Öfkeyi önlemenin yolu kendini bilmektir.
“Değişen Dünyada Yönetim ve Liderlik” (“Supervision and Leadership
Diferansiyel Denklemler
1 DEĞİŞMEYİN !!!
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
KARAR ALICI OLARAK YÖNETİCİ.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Sunum transkripti:

2. Saat “DeğişenDünyadaYönetim ve Liderlik” (“Supervision and Leadership in a Changing World”)

Programın akışı (Gün 1) BaşlangıçBitişSüreAkış/içerik 09:3010:2050 dakikaYÖNETİCİ/LİDER – KISA VAKA 1 10:2010:3010 dakika 10:3011:2050 dakika KARAR VERME – KISA VAKA 2 11:2011:3010 dakika 11:3012:2050 dakikaPLANLAMA VE KONTROL 12:3013:301 saatÖğle Arası 13:3014:2050 dakikaUZUN VAKA - OKUMA 14:2014:3010 dakika 14:3015:2050 dakikaUZUN VAKA - TARTIŞMA 15:2015:4020 dakika 15:4016:3050 dakikaELEMAN ALMA 16:3016:4010 dakika 16:4017:3050 dakikaMOTİVASYON 2

Programın akışı (Gün 2) 3 BaşlangıçBitişSüreAkış/içerik 09:3010:2050 dakikaKENDİNE LİDERLİK ETMEK – YOLCULUK 10:2010:3010 dakika 10:3011:2050 dakikaKENDİNE LİDERLİK ETMEK – HARİTA 11:2011:3010 dakika 11:3012:2050 dakika KENDİNE LİDERLİK ETMEK – ENGEBELER VE ENGELLER 12:3013:301 saatÖğle Arası

4 Kararların ve karar vermenin temelleri Karar verme süreci ise, alternatifler geliştirip onları değerlendirerek tercihte bulunmak anlamına gelir. Karar, çeşitli seçenekler arasından yapılan tercih demektir.

5 Çoğu zaman karar verme gerekliliği problemler nedeniyle doğar “Problem” istenen belirli bir durum ile halihazırda olan durum arasındaki fark demektir. Neden karar veririz?

6 “Sorun çözme” için gereken adımlarla “karar vermek” için gereken adımlar aynıdır. Bazı insanlar için karar vermekle sorun çözmek aynı şeydir. Neden karar veririz?

7 Yöneticiler her zaman karar verir Neden karar veririz?

8 Verilen kararın isabetli olup olmadığı yalnızca IQ’ya değil, çoklukla “akl-ı selime” dayalıdır. Muhakeme, karar verme sürecinde kullanılan “düşünme” işlemine verilen addır. Neden karar veririz?

9 Karar türleri Bazı kararlar daha zordur, çünkü sonuçları daha önemlidir; değiştirilmeleri de daha zordur. Bunlar daha ziyade “stratejik”tir. Bazı kararlar çok kolaylıkla verilir, çünkü hangi kararın verilmesi gerektiği çok açıktır.

GÜNLÜK ÖNEMLİ VE ÖNEMSİZ KARARLARINIZA ÖRNEKLER VEREBİLİR MİSİNİZ? 10

11 Bazı kararların “rutine bağlanması” gerekir. Bunların hangi tür kararlar olduğunun bilinmesi önemli yönetsel bir beceridir. Bazı kararlar programlanabilir özellikler gösterir. Bu kararları önceden verebilirsiniz. Bazı kararlar ise bu özellikleri göstermez. Bunlar daha önce karşılaşılmamış, yeni tip sorunlara ilişkindir. …ve genellikle daha önemlidirler Karar türleri

12 Yöneticiler bu iki tür karar arasındaki farkı bilmek zorundadır, çünkü yöneticinin zamanı değerlidir. Ne kadar çok kararı rutine bağlayabilirseniz, onlara o kadar az vakit ayırmanız mümkün olur. Karar türleri

13 Şirketlerde Karar Verme “Karar Verme” konusundaki klasik görüş, yöneticilerin rasyonel davrandıklarını düşünür: Lider durum hakkında tamamen bilgi sahibidir; Kesinlikle sorunun kendisi ile semptomlar arasındaki farkı görecek düzeydedir; Dikkate alınması gereken tüm kriterlerin farkındadır; Tüm seçenekleri bilir ve her birini değerlendirebilir; En doğru seçeneği hesaplayabilir ve seçebilir; En iyi seçimi yaparken “mantıksız düşünce süreçlerinden” etkilenmez

14 Rasyonellik, gerçek hayatta birçok engelle karşılaşır “Dikkate alınması gereken seçeneklerin sayısı o kadar fazla; değerlendirilmesi gereken bilgiler o kadar karmaşıktır ki, rasyonellik düşüncesi bile hayaldir.” Şirketlerde Karar Verme

15 Herbert Simon, yöneticilerin ne şekilde karar verdiklerini açıklamak için “sınırlı rasyonellik” kavramını kullanır. “Sınırlı rasyonellik” yöneticilerin verdikleri kararların, ancak kendi değerleri, yetenekleri ve kısıtlı bilgi değerlendirme yetenekleri kadar rasyonel olabileceğini söyler. Şirketlerde Karar Verme

16 Simon’un çalışmaları 2 önemli gerçeği gösteriyor: İnsanların çoğu en iyi çözümü bulana kadar aramaz, mümkün olanlarla yetinir. Birçok bilişsel tuzak ve ön yargı karar vermemizi etkiler Bilge yöneticiler, karar verirken kendi değerleri, yetenekleri ve psikolojik zaaflarının etkisinde olduklarını dikkate alırlar. Şirketlerde Karar Verme

17 Problemi tanımla Her zaman, “Bu soruna yol açan şey neydi?” diye düşün Şirketlerde Karar Verme

18 Hedeflerine netlik kazandır Dikkate alman gereken tüm hususları yaz; Bu hususları somutlaştır Hedeflerle o hedeflere ulaştıracak yolları birbirine karıştırma Her bir hedefin ne anlama geldiğini düşün Hedeflerin seni gerçekten ilgilendirip ilgilendirmediğine karar ver

19 Seçenekleri tespit et Oluşturabileceğin sayıda seçenek oluştur Hedeflerinin her birine bak ve “Nasıl?” sorusunu kendine sor Nerede duracağını bil

20 Sonuçları tart Kendini zihnen geleceğe “ışınla” Önemsiz seçenekleri ele Kalan seçenekleri bir sonuçlar tablosuna yerleştir Şirketlerde Karar Verme

21 Karar ver! Her bir seçeneğin sonuçlarını düşün ve hedefine seni götürecek seçeneği seç

22 İyi karar nasıl verilir? Her zaman kendine şu 6 soruyu sor : Kim? Neyi? Nerede? Ne zaman? Neden? Nasıl?

23 Karar vermede kullanılan araçlardan bazıları

24 Balık Kılçığı Diyagramı İyi karar nasıl verilir?

25 Bilginizi arttırın! Deneyim kazanın Deneyim kazanın Danışmanlar kullanın Danışmanlar kullanın Çalışanlarınızdan yararlanın Çalışanlarınızdan yararlanın Araştırma yapın ve kullanın Araştırma yapın ve kullanın Verileri gördüğünüz zaman onları tanımaya kendinizi zorlayın Verileri gördüğünüz zaman onları tanımaya kendinizi zorlayın

26 Önsezi, kişinin bilgisini ve deneyimini kullandığı bilişsel bir süreçtir Önsezi, insan tabiatı tarafından yanıltılabilir. İyi karar nasıl verilir?

27 Bazı insanlar önsezilerini kullanarak karar vermeye daha eğilimlidir Araştırmalar, sistematik karar vericilerin daha adım adım yol aldığını; İçgüdülerine dayalı karar verenlerin ise daha çok deneme/yanılma yoluyla karar verdiğini gösterir. İyi karar nasıl verilir?

28 Kararının Nihai Olduğu Konusunu Abartma! Dur demeyi bilmelisin Tırmandırma hadisesi, hatalı bir karar vermeyi ve hatadan dönmeyi reddetmeyi ifade eder.

29 Zamanlamanın doğru olduğundan emin ol! Stres altında veya duygusal iniş/çıkışlar yaşadığın durumlarda karar vermekten çekin İyi karar nasıl verilir?

30 Yaratıcı olmaya çalış Yaratıcılık, problemlere orijinal, değişik çözümler getirmeye çalışmak anlamına gelir Beyin fırtınası, yaratıcılığı teşvik eden bir tekniktir. İyi karar nasıl verilir?

31 Birden fazla görüş al Daha fazla sayıda görüş almak, genellikle iyidir; ve bu görüşlerin değişik bakış açılı kişilerden gelmesi de yaratıcılığı arttırır. Anonim görüş almayı da dene Böylece insanlar gerçek fikirlerini dile getirebilirler İyi karar nasıl verilir?

32 Bilgi teknolojileri Günümüzde bilgi alma ve karar verme, onlarsız düşünülemez (Yönetim Bilgi Sistemleri) Bunlar yöneticilerin karmaşık bilgileri değerlendirmelerini olası kılar Karar destek sistemleri de yardımcı birer araçtır İyi karar nasıl verilir?

33 ERP sistemler, tüm şirket bilgilerini derleyen entegre bilgisayar sistemleridir. Eskiden insanın müdahalesi gerektiren kararlar bu sayede otomatik verilebilir. Eskiden insanın müdahalesi gerektiren kararlar bu sayede otomatik verilebilir. İyi karar nasıl verilir?

34 En iyi bilgiye sahip şirketler genellikle en başarılı kurumlardır – çünkü liderleri iyi kararlar verir. Birçok lider günümüzde “Bilgi Yönetimi”nden yararlanıyor. Bilgi yönetimi, şirket çalışan ve yöneticilerinin bilgiyi daha iyi kullanması için gereken her türlü önlem ve çabayı ifade eder. Bilgi yönetimi, şirket çalışan ve yöneticilerinin bilgiyi daha iyi kullanması için gereken her türlü önlem ve çabayı ifade eder. İyi karar nasıl verilir?

35 Psikolojik Tuzaklara Dikkat Karar vermede tuzaklar Karar verme durumunda olan kişiler, genellikle “kısaltma yollar” kullanır (“olsa olsa metodu”) “Çapalama” denilen davranış, farkında olmadan ilk duyduğunuz bilgiye gereğinden fazla önem vermenize yol açar

36 Varolan çözüm yollarının dışında alternatif düşünmemiz zordur Bu 9 noktayı yalnızca 4 çizgi kullanarak birleştirebilir misiniz? Psikolojik Tuzaklara Dikkat

37 Varolan psikolojik çerçevenizin dışına çıkın! Psikolojik Tuzaklara Dikkat

38 Algı, duyularımızla bize gelen bilgiyi ne şekilde seçtiğimiz ve yorumladığımızla ilgilidir. Her şeyi olduğu gibi görmeyebiliriz. Burada aslında 30 kutu var! Psikolojik Tuzaklara Dikkat

Küçük vaka Dağ AŞ 39

Tartışma sorular 1.Can Bey’in ne tür bilgilere ihtiyacı var ve ilk Yönetim Kurulu Toplantısnda neler söylemesi gerekiyor? 2.Can Bey’in çalışanlara, tedarikçilere ve müşterilere neler söylemesi gerekiyor? 3.Emekliye ayrılan şirket sahibi Vedat Bey’le ilişkilerini nasıl yürütmeli 40