KONU 3: MARKA KONUMLANDIRMASI VE DEĞERLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR
STRATEJİK YÖNLENDİRME
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
We bring clarity,speedimpact andto help our clients win İstanbul 28 Nisan 2011 Rekabette ayakta kalmak ve kazanmak için: Marka’nın Nimeti Tülin Şahin -
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Konumlandırma.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
10 Marka Konumlandırma Sanatı 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-2 Bölüm Soruları  Bir firma pazar içerisinde.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
1 9 Marka Değeri Yaratma.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

KONU 3: MARKA KONUMLANDIRMASI VE DEĞERLER

Marka Konumlandırması Brand Positioning Pazarlama stratejisinin merkezindedir “…şirketin sunduklarını ve imajını hedef müşterilerin zihinlerinde ayrı ve değerli bir yer dinecek şekilde tasarlamaktır.” Philip Kotler

Referans çerçevesini belirlemek Determining a frame of reference Benzerlik ve farklılık noktaları açısından ideal vurgulama noktaları nelerdir? Pazarlamacılar şunları bilmelidirler: Hedef müşteri kimdir Esas rakipler kimlerdir Rakiplerle marka arasındaki benzerlik nasıldır Marka bu rakiplerden ne kadar farklıdır

Hedef Pazar - Target Market Pazar, bir ürün veya hizmete erişebilecek durumda olan geliri bulunan gerçek ve potansiyel alıcılardır. Pazar dilimlendirmesi pazarın birbirlerine benzer ihtiyaçları olan ve benzer davranışlar gösteren, bu nedenle de benzer pazarlama karmasına ihtiyaç duyan tüketici gruplarıdır. Pazar dilimleme fayda-maliyet analizi yapılmasını gerektirir.

Diş macunu pazarı örneği- Example of the toothpaste market Dört temel dilim mevcuttur: His: Tat ve ürün görünümü vb arayanlar Sosyal nedenler: Dişlerin beyazlığını isteyenler Endişeliler: Diş çürümesinden korkanlar Bağımsızlar: Düşük fiyat arayanlar

Rekabet Durumu- Belirli bir tüketici grubunu hedeflemek rekabetin durumunu da etkiler Rekabeti çok dar tanımlamayın Örnek: Güçlü hedonik tüketim özellikleri gösteren bir hoparlör seti, tatil veya mobilya gibi ürünlerle rekabet edebilir

Benzerlik ve Farklılık Noktaları Points-of-Parity and Points-of-Difference Farklılık Noktaları (Points-of-difference (PODs)) tüketicilerin güçlü bir şekilde markayla özdeşleştirdikleri olumlu değerlendirdikleri ve rakip markanın sunamayacağını düşündükleri özellik ya da faydalardır. Benzerlik noktaları (Points-of-parity associations (POPs)), markaya özgü olmak zorunda bulunmayan, diğer markalarda da bulunabilen özelliklerdir.

POP AND POD: BMW 1991 1985 1975 1971 Varlıklı Olma, Ayrıcalıklı Olma Sürüş keyfi Varlıklı Olma, Ayrıcalıklı Olma Sürüş keyfi Eğlence Ekonomi Uluslararası Arzu Edilen

Marka Konumlandırma Rehberi Brand Positioning Guidelines Optimal rekabetçi marka konumlandırma için iki temel konu vardır: Rekabet edilecek çerçevenin oluşturulması Benzerlik ve farklılık noktalarının belirlenmesi

Defining and Communicating the Competitive Frame of Reference Marka konumlandırması için rekabet için çerçeve çizmek için gereken kategori üyeliğini belirlemektir. Konumlandırma ile ilgili tercih edilen yaklaşım tüketicileri markanın kategori üyeliği ile ilgili olarak bilgilendirdikten sonra farklılık noktalarının duyurulmasıdır.

Farklılık ve Benzerlik Noktalarının Seçilmesi Choosing POP’s & POD’s POD Belirleme Arzu Edilebilirlik kriterleri (tüketici bakışıyla) Kişisel olarak ilgili ve önemli olma Farklı ve üstün İnanılır ve güvenilir Tüketicilere Ulaşabilme Kriteri (firma bakışıyla) Uygulanabilir (Şirket gerçekten bir POD yaratabiliyor mu?) İletişimi kolay olma Korunabilir, savunulabilir ve saldırılması zor

Özellikler ve Faydaların Değişimi Attribute and Benefit Trade-offs Fiyat ve kalite - Price and quality Uygunluk ve kalite - Convenience and quality Tat ve düşük kalori - Taste and low calories Etkili ve yumuşak - Efficacy and mildness Güç ve güvenlik - Power and safety Her yerde bulunabilme ve prestij - Ubiquity and prestige Geniş kapsamlılık ve basitlik - Comprehensiveness (variety) and simplicity Güç ve zarafet - Strength and refinement

Özellikler ve Faydalar Arasındaki farklılıkların Ortadan Kaldırılması Ayrı pazarlama programları oluşturun İkincil çağrışımların desteklenmesi (ortak markalama) İlişkileri negatiften pozitife yönelik yeniden tanımla

Temel (çekirdek) Marka Değerleri Core Brand Values Bir markanın zihindeki konumlandırmasını oluşturan beş ila on arasındaki soyut kavram ya da tanımlardır. Ortak ve farklı noktalarla ilişki kur Zihin haritası  Temel (çekirdek) marka değerleri  Marka mantrası

Marka Mantraları* - Brand Mantras Markanın canı ve ruhunun dillendirilmesidir. “markanın özü” veya “temel marka vaadi”ne benzer Marka konumlandırması ve marka değerinin reddedilemez şekilde özünü veya ruhunu anlatan üç ila beş arasındaki sözcüklerdir Dikkate alınması gerekenler - Considerations İletişim kur Basitleştir İlham verici ol * pozitif bir etki yaratmak amacıyla birbirine eklenmiş kelimelerin oluşturduğu bir dizidir

Mantra Tasarımı - Designing the Brand Mantra Marka fonksiyonları terimi, markanın sunduğu ürünün, hizmetin, deneyimlerin veya faydaların niteliklerini tanımlar. Tanımlayıcı dönüştürücü niteliklerini daha fazla açıklar. Duygusal dönüştürücü bir başka niteliği-marka ne kadar kesin olarak ve ne şekilde faydalar sağlar?

Mantra Tasarımı - Designing the Brand Mantra Duygusal Dönüştürücü Tanımlayıcı Dönüştürücü Marka Fonksiyonları Nike Otantik-Authentic Atletik Performans Disney Eğlence (Neşe)-Fun Aile- Family Eğlence –Entertainment Eğlence (Neşe)- Fun Arkadaşlar-Folks Gıda-Food

İç Markalama-Internal Branding Örgüt üyeleri markayla ve markanın temsil ettiğiyle düzgün şekilde bütünleşmiştir. Hizmet işletmeleri için hayati önemdedir

Marka Denetimi - Brand Audit Dışsal olarak ve müşteri odaklı değerlendirme yapılır. Markanın sağlığının (gücünün) belirlenmesi, sermayesini oluşturan kaynakların ortaya çıkarılması ile birlikte bu sermayenin artırılması ve geliştirilmesine yönelik öneriler sunmak için kapsamlı inceleme yapılmasıdır. Marka vizyonu, misyonu, vaadi, değerleri, konumu, kişiliği ve performansını içerir. 20

Marka Envanteri - Brand Inventory Bir şirketin sattığı tüm ürün ve hizmetlerin nasıl markalandırıldığı ve pazarlandığının cari kapsamlı profilidir. Marka Unsurları – Destekleyici pazarlama programları Rakip markaların profili POP ve PODler Marka mantrası 20

Marka Envanteri - Brand Inventory Markanın konumlandırılması için temel teşkil eder Marka sermayesinin daha iyi yönetilmesi için imkanlar sunar. Faaliyetler, marka uzatmaları, alt markalar arasındaki mesaj tutarlılığını değerlendirerek, tekrar, çakışma ve düzensizliği önlemeye çalışmak 20

Marka Keşfi - Brand Exploratory Tüketicilerin markayı nasıl algıladığına dair detaylı bilgi verir Farkındalık Beğeni düzeyi Çağrışımların benzersizliği Müşteri tabanlı marka sermayesinin kaynaklarının tanımlanmasına yardımcı olur. Markanın çekirdeğini oluşturan bilgiye dayalı yapıları rakipleriyle birlikte açıklar. 20

Önerilen Marka Denetiminin Ana Hatları Suggested Brand Audit Outline Marka denetim hedefleri, bakış açısı ve yaklaşımı Markanın arka planı (içe bakış) Sanayi hakkında bilgi Müşteri analizi (trendler, güdüler, algılamalar, ihtiyaçlar, segmentasyon, davranış) Marka envanteri Unsurlar, cari pazarlama programları POPlar, PODlar Markalandırma stratejileri (uzatmalar, alt markalar vb.) Marka portföy analizi Brand portfolio analysis Rakiplerin marka envanteri Competitors’ brand inventory Güçlü ve zayıf yönler Strengths and weaknesses 20

Marka Denetiminin Ana Hatları Marka Keşfi - Brand exploratory Marka çağrışımları Marka konumlandırma analizi Tüketici algılama analizi (rekabete kıyasla) Rakip analizinin özeti SWOT analizi Marka sermayesi değerlendirmesi Stratejik marka yönetimi önerileri 20