İşletmeler ve Girişimcilik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Diferansiyel Denklemler
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
4 KARE.
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
21. Yüzyıl becerileri.
March 2, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Öfkeyi önlemenin yolu kendini bilmektir.
İşletme ve Girişimci Fikirden..... Gerçeğe.
Diferansiyel Denklemler
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Bölüm 2 Girişimci Zihnine Giriş: Fikirden Gerçeğe.
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

İşletmeler ve Girişimcilik Fikirden..... Gerçeğe

Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Hayal etme bilgiden daha önemlidir; Bilgi sınırlar içindedir, hayaller dünyayı dolaşır (A.Einstein) Mantığınız sizi A noktasından B’ye götürür, hayalleriniz ise her yere! Yaratıcılık ilişkisiz görüneni ilişkilendirme gücüdür (W.Plomer)

Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Yaratıcılık; yeni fikirler-düşünceler geliştirmek, problem ve fırsatlara yeni bakış açıları getirmektir… Yenilik; problem(sorun) ve fırsatlara insanların yaşamını daha iyi ve kaliteli kılacak şekilde yaratıcı çözümler getirebilmek ve uygulayabilmektir.

Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Yaratıcılık – yaşamı sürdürmek için gereklidir… Yenilikçiler daima geleneksel varsayımlara bakış açılarına aykırı düşünceler taşır… Geleneksel varsayımlar ve Paradigmalar yaratıcılığın en büyük düşmanıdır

Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Bir paradigma, dünyanın ne olduğu, ne olması ve nasıl işlemesi gerektiği konusunda akıllarda önceden oluşmuş/oluşturulmuş bir düşünce tarzıdır.

Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Yaratıcılık öğretilebilir mi? Uzun yıllar boyunca insanların yaratıcı (serbest düşünceli, hayalperest, girişimci) ya da tersi (katı, dar görüşlü, mantıkçı) oldukları kabul edilmiştir. Oysa ki araştırmalar bireyin yaratıcılığı öğrenebileceğini göstermiştir….

Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Her insanın daha fazla fikir üretebilmeye yardımcı olacak davranış ve teknikler konusunda eğitilebileceği konusunda yaklaşımlar vardır.. Bunun için yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi gerekir…

Metafor Rüya/hayal Espri Belirsizlik Oyun Yaklaşık Fantezi Paradoks (çelişki/yanıltma) Dağınıklık, yayılma İçgüdü - 6. duyu Genelleme Çocuk(luk) Mantık Neden Netlik Tutarlılık, uyumluluk Çalışma (iş) Tam Gerçek(lik) Doğrudan Odaklanma Analiz (İrdeleme) Spesifik (özel) Büyük olma (Adult)

Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Tablonun sol tarafı esnek (soft), sağ tarafı katı düşünceyi (hard thinking) yansıtmaktadır... Yaratıcı düşünce sol taraf ile ilgilidir Yaratıcı düşünce… İnsanların beyninin sol yarısı gelenekçi (tutucu), diğer yarısı(sağ) ise yenilikçidir.. Diğer bir deyişle beynin bir yarısı daima çocuk kalır.. İnsanların önemli bir kısmı bu yarıyı ihmal ederler.. Oysa ki beynin sağ tarafı daha fazla kullanılarak yenilikçilik geliştirilebilir..

Beynimizin Özellikleri

Beynin sağ yarısını kullanmak için… Daima daha iyi bir yol var mıdır? Sorusunu sormak … Rutin, geleneksel ve yerleşik kuralları bir kez daha gözden geçirip sorgulamak… Tepkisel olup, daima pencereden dışarı bakmak ve derin düşünmek… Çok boyutlu düşünmeyi öğrenmek.. Akla dayanan oyunlar oynamak..

Beynin sağ yarısını kullanmak için… Birden fazla doğru yanıt olabileceğini düşünmek… Hata ve yanlışları başarıya giden yoldaki duraklar olarak kabul etmek.. Sorunları yeni fikirlerin ateşleyicisi olarak kabul edmek..

Beynin sağ yarısını kullanmak için… Yenilikçi çözümler üretmek için ilgisiz olarak görülen fikirler üzerinde daha fazla durmak.. Helikopter bakışı becerisi kazanmak; günlük sorunların üzerine çıkıp tüm olaylara yüksekten bakmaya çalışmak

Yaratıcılık konusundaki engeller Daima tek doğru yanıtı aramak… Mantık üzerine aşırı odaklanmak.. Kurallara aşırı bağlı kalmak.. Kolaycılık üzerine yoğunlaşmak.. Oyun’u yalnızca bir eğlence olarak kabul etmek…

Yaratıcılık konusundaki engeller Aşırı bir şekilde uzmanlaşmak.. Belirsizlikten kaçmak.. Aptal konumuna düşme korkusu Hata ve başarısızlıktan korkmak… Kendisinde yaratıcı özellik olmadığına inanmak..

Yaratıcılık nasıl geliştirilir…? Örgütsel yaratıcılığı geliştirme; Farklılığı benimsemek, korumak ve teşvik etmek.. Yaratıcılığı herkesten beklemek… Hata olmasını beklemek ve hoşgörmek… Merakı cesaretlendirmek… Sorunları fırsatlar olarak kabul etmek..

Yaratıcılık eğitimi sağlamak… Yaratıcılığı desteklemek.. Örgütsel yaratıcılığı geliştirme Yaratıcılık eğitimi sağlamak… Yaratıcılığı desteklemek.. Fikirlerin ortaya çıkarılması için süreçler geliştirmek… Yenilikçiliği ödüllendirmek… Yenilikçi davranış modeli oluşturmak.

Bireysel Yaratıcılığı geliştirme Kendi öz yaratıcılığınıza izin verin… Aklınıza her gün yeni bir girdi sağlayın… Düşünce ve fikirlerinizi daima bir yere yazın… Hataların yaratıcı gücüne inanın.. Başkalarını dinleyin...

Bireysel yaratıcılığı geliştirme Bir çocukla konuşun… Yaratıcılığı tetikleyen kitaplar okuyun ve yaratıcılık dersi alın... Ara sıra dinlenin..

Yaratıcılık süreci… Hazırlık Araştırma Transformasyon (Dönüşüm)… Fikirleri beklemeye bırakma – kuluçka.. Aydınlatma – ışığı yakma… Doğrulama - Onaylama… Uygulama…

Hazırlık Yaşam boyu öğrenci kalın.. Her alandan okuyun... Yalnızca uzmanlık alanınızdan değil.. İlgilendiğiniz yazıları saklayın ve dosyalayın... Başkaları ile tartışın Farklı ülkeleri ve kültürleri görün Dinleme becerilerinizi geliştirin

Araştırma Problemin ve durumun net olarak anlaşılması, ve karar verilmesi aşamasıdır.. problemin unsurları iyice algılanmalıdır... bu nedenle girişimci bulunduğu çevreyi ve ortamı iyi gözlemelidir..

Transformasyon(dönüşüm) Benzerlikçi düşünce (convergent thinking): olaylar ve veriler arasındaki benzerlikleri ve bağlantıları görme ve yakalama becerisi Farklılığa dönük düşünce (divergent thinking): olaylar ve veriler arasındaki farklılıkları görme ve yakalama becerisi

Toplanan veriler nasıl fikre dönüştürülür Büyük resmi yakalamak için sık sık küçük parçaları değerlendirin... Durumun parçalarını yeniden düzenleyin (puzzle gibi) Konuya ilişkin değişik yaklaşımlar geliştirin... (deneme – yanılma)

Kuluçka Konudan bir süre için uzaklaşın... Gündüz rüyası görmek için zaman ayırın... Gevşeyin ve oyun oynayın... Sorun ya da fırsat için hayal kurun... Sorun ya da fırsat üzerinde farklı bir ortamda çalışın

Işığı Yakma Bu süreç birkaç dakikadan birkaç yıla kadar değişebilir... Daha önceki süreçlerin tamamı “evreka” faktörü üzerinde etkilidir... 200 kişi üzerinde yapılan bir araştırmada genellikle yaratıcı fikrin sorundan uzaklaşıldığı zaman akla geldiğini göstermiştir (% 80)

Doğrulama / Onay Bu gerçekten iyi bir çözüm müdür? Çalışır mı? Uygulanması mümkün müdür? Buna gerçekten gereksinim var mıdır? Eğer varsa en uygun olanı bu mudur? Bu ürün ya da hizmeti biz sunabilir miyiz? Yeterliliklerimiz ve kapasitemiz buna uygun mudur? Maliyeti nedir? Uygun bir fiyata satılabilir mi?

Bu aşama fikrin gerçeğe dönüşme aşamasıdır Uygulama Bu aşama fikrin gerçeğe dönüşme aşamasıdır Girişimci fikri eyleme dönüştüren kişidir.. Bir girişimcinin felsefesi “hazır ol, amaçla ve ateş et” tir... “Hazır ol ve amaçla, amaçla, amaçla” değildir...

Yaratıcı süreci geliştirme teknikleri Küçük gruplar oluşturma ... 5-8 kişi Her bireye yer verilebilir, rütbe önemli değildir Problemi iyi tanımlamak.. 40 - 60 dakika ile sınırlamak Bir kişiyi kayıt için görevlendirmek (katılımcı olmamalı)

Brainstorming (yoğun tartışma) Uygun bir oturma düzeni (U şeklinde) Mantığı devre dışı bırakmak Her düşünceyi cesaretlendirmek Sayısal hedefler belirlemek Eleştirileri devre dışı bırakmak Katılımcıların fikir oto-stop’u yapmasını teşvik etmek

Yaratıcı süreci geliştirme teknikleri Mind Mapping (düşüncenin haritalanması) Katılımcılara konu ile ilgili bir yazılı metin ya da bir resim göstermek... Daha sonra bu yazı ve resimle ilgili bütün görüşleri almak... Fikirlerin sayısı azaldığında durdurun ve yaratıcılığı teşvik etmek... Daha sonra da en uygun fikirleri tartışmaya açarak en iyisini belirlemeye çalışmak...

Mindmapping Ana konu bir daire içine alınarak sayfanın ortasına taşınır ve bu ana konuya bağlantılı olan yan konular yine daireler içinde ana konuyla birleştirilir. Bu şekilde her yeni çizilen daire yeni bir kök olur ve bu şema kök-dal ilişkisi sayesinde büyür. Bu teknik bir çok alanda kullanılabilir. Örneğin ekonomi tarihini incelerken dönemleri kendi içinde inceleyebilmek gibi.

Yaratıcı süreci geliştirme teknikleri Rapid prototyping (Prototip oluşturma) Bir fikir ya da model oluşturma – yaratma sürecidir.. 3 R diye tanımlanan 3 temel ilkesi vardır... Raugh (kabataslak), Rapid (hızlı) ve Right (doğru) Modeller mükemmel olmak zorunda değildir.. Daha sonra mükemmel duruma getirilmeye çalışılır

Bölüm Slayt Sonu