1Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Diferansiyel Denklemler
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Enfeksiyon Kontrol Programlarının Oluşturulması
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Finansal Göstergelerin Anlamı Oral Erdoğan Piri Reis Üniversitesi Kocaeli, 30 Kasım
İNTERNET.
IRAK TÜRKLERİ VE İNSAN HAKLARI
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
AMASYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları -
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
ÖZGE AKMAN Yan ve argo anlam.
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf (Gündüz)
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Uygulamalı Örneklem Seçimi
Köylü ulusun efendisidir.
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
1 İZMİR ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ-2008 İZMİR ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ BİT ÇALIŞMALARI.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
ORMAN HAFTASI MART.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Uygulamalı Örneklem Seçimi
DOĞA VE İNSAN DOĞAL SİSTEMLER
TEST – 1.
1 Kapsamlı Sağlık Bakımı Prof. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
TÜRKİYE’NİN BİTKİ ÖRTÜSÜ
İNSAN VE ÇEVRE Hazırlayan: FATİH BAYTOZ
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Ek-2 Örnekler.
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
Diferansiyel Denklemler
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Sadece 1’e ve kendisine bölünen sayılardır.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
HAZIRLAYAN HATİCE DOĞAN
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
Yer kabuğunun gizemi dünya ve evren
-İLETİŞİM- SUNUSU.
CÜMLENİN ÖĞELERİ /ÖZNE
İnsan Sindirim Sistemi
Bioatıklardan Aktif Karbon Üretimi ve Metal Adsorpsiyonu
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
FEN BİLİMLERİ DERSİ 5.SINIFLAR HAFTALIK KONU DAĞILIMI 15 Eylül Eylül 2014 (1) İlk ders genelgesi, 5.Sınıf Fen Bilimleri müfredatının.
SÖZCÜKTE ANLAM (Mecaz-Soyut-Somut)
Sunum transkripti:

1Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme

2Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Plan Kavram Kavramsallaştırma İşletimselleştirme Kavramsallaştırma ve işletimselleştirme örnekleri

3Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Kavram Kavram: “Bir dizi gözlem, duygu ve düşünceyi özetleyen bir zihinsel imge” Sözcüklerin günlük dilde gevşek kullanımı Bilim dilinde sözcüklerle tam olarak ne demek istendiği açıklanmalı Kavramları kavramsallaştırmak, işletimselleştirme ve ölçmenin temelidir

4Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Berkin...

5Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr “Orantısız güç kullanımı” kavramı? Orantısız güç kullanımı (Disproportionate use of force) Orantısallık hukuki bir kavram ( ality_(law)) ality_(law))

6Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Orantılılık Hukuki bir kavram Orantılılık “daha önceki bir hasar ya da yaralanmayla ilişkili olamaz – saldırganlığı yasal olarak sona erdirmek amacıyla ilgili olmak zorunda” “orantılılık gücün spesifik olarak silahlı bir saldırıyı sona erdirmek için kullanılıp kullanılmadığıyla ilgilidir. Dolaylı olarak, güç başka bir amaçla kullanıldıysa, örneğin sivillere gereksiz yere zarar verildiyse, aşırı olur.” Kaynak:

7Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Aşırı güç kullanımı Aşırı güç kullanımı (Excessive use of force) “Aşırı güç”ün somut bir tanımı yok ama “makul olandan daha fazla güç kullanılması” olarak tanımlanıyor Aşırı güç kullanımı insan haklarını, kişinin anayasal haklarını ihlal ediyor

8Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr

9Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr

10Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Kaynak:

11Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Konsey'den yapılan açıklamada, 'Güvenlik kuvvetlerinin güç kullanması gerektiğinde bunun gerekli hale gelmesi ve kesin bir şekilde orantılı olması gerekir. Örneğin bazı kararlarda Mahkeme (AİHM), hastaneler de dahil olmak üzere kapalı alanlarda göz yaşartıcı gaz kullanımının gerekli ya da orantılı olmadığı sonucuna varmıştır'

12Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Kaynak:

13Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Orantısızlık... Eğer “sivil hasarı azaltmak için bir girişimde bulunulduysa, büyük ölçüde hasar veren saldırı bile... yasal olur.” Orantısızlık sivillere büyük zarar verme riskiyle karşılaştırıldığında seçilen hedefin değeri küçük olduğunda bile ordu saldırıyı seçtiğinde meydana gelir. Kaynak:

14Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Bu nedir? Kaynak: N.G. Namıkoğlu, Türkiye’nin ağaçları ve çalıları. İstanbul: NTV Yayınları, 2007, s. 16

15Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Orman nedir? “Kendine özgü bir mikroklima yaratabilecek kadar saha ve kesafete sahip ağaç- ağaççık toplulukları ile, ortak yaşam koşullarında dengeli bir şekilde yaşamını bu topluluğa bağlamış flora ve faunaya; tüm bu canlı varlıkları üzerinde barındıran araziye orman denir.” Kaynak: M.F. Onur, Bir orman bilim ve fen bakımından niteliğini yitirir mi?

16Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Ağaç nedir? “...boyu en az beş metre, gövde çapı da on santimetreden aşağı olmayan, dal, sürgün ve yaprakların oluşturduğu tepe tacını tek bir gövde ile taşıyan, her yıl çap artımı yaparak kalınlaşan, boy büyümesi yaparak boylanan ve dokularındaki hücrelerin büyük bölümü odunlaşmış olan uzun ömürlü odunsu bitkilerdir.” Kaynak: N.G. Namıkoğlu, Türkiye’nin ağaçları ve çalıları. İstanbul: NTV Yayınları, 2007, s. 16

17Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Çalı nedir? “Toprak seviyesinden itibaren aynı ya da yakın kalınlıklarda birçok gövdesi bulunan ve en çok beş metreye kadar boylanabilen odunsu bitkilere de ‘Çalı’ adı verilir.” Kaynak: N.G. Namıkoğlu, Türkiye’nin ağaçları ve çalıları. İstanbul: NTV Yayınları, 2007, s. 16

18Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Ağaççık nedir? “Çalı ile ağaç arası, gövde yerine az odunsu birkaç daldan oluşan, boyları 2-7 metre arasında değişen taflan, fındık gibi bitkiler.” Kaynak:

19Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Peki, niçin önemli? Bilimsel araştırmalar açısından Politika geliştirme açısından

20Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Ağaçların sınıflandırılması Kaynak: N.G. Namıkoğlu, Türkiye’nin ağaçları ve çalıları. İstanbul: NTV Yayınları, 2007, s. 18

21Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Niçin önemli?

22Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Niçin önemli? (devamla)

23Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Niçin önemli? (devamla) Kaynak: M.F. Onur, Bir orman bilim ve fen bakımından niteliğini yitirir mi?

24Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Din-Siyaset Arasındaki Nedensel İlişkiler Kişi din aracılığıyla kontrol altına alamadığı bazı kuvvetlere tabi olduğu hissine karşı bir kişisel güvenlik mekanizması kurar İslamiyette, seçkinler dini – halk dini şeklinde başlangıçtan beri bir ayrılık olmuştur Osmanlıda seçkinler kültürü – halk kültürü ayrılığı vardır Cumhuriyetin modernleştirici aydınları bu dini ikiliğe önem vermemişlerdir Kaynak: Mardin, 2008 s

25Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Düşünce Sorusu Şerif Mardin’in din ile siyaset ilişkisi için kullandığı kavramları nasıl kavramsallaştırır, işletimselleştirirsiniz?

26Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleriwww.acikders.org.tr Özet Kavram Kavramsallaştırma İşletimselleştirme