İnsanlarla İletişimin

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
BDP 2014 YEREL SEÇİM PERFORMANSI. GENEL VERİLER - 1 ● TOPLAM KAZANILAN BELEDİYE SAYISI 101 (2009'da 78) ● KAZANILAN İL SAYISI BŞB / 8 İL ● KAZANILAN.
SAYI TABLOSU 100 İçinde Doğal Sayılar Başla Hazırlayan:Metin CEYLAN.
DOĞAL SAYILAR.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
EBOB EKOK.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Sayı Doğrusunda Toplama İşlemi Yapalım
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
2/H Sınıfı Bilgi Yarışması
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖLÇÜM VE DENETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Katsayılar Göstergeler
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
Proje Konuları.
SAYI TABLOSU 100 İçinde Doğal Sayılar Başla ? Boş (?)
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

İnsanlarla İletişimin 102 Kuralı

TEMEL İLKELER 1. Zayıf yanlarınızı açıklayın 2. Sabırlı olun 3. Belirsizliklerden kaçının 4. Sizi dinleyenlerin anlayacağı sözcükler seçin 5. İnsanların gönlünü almaktan korkmayın. 6. Sinirlerinize hakim olun. 7. Şaka yapacağınız zaman iyi düşünün. 8. İkna yoluna gidin 9. Konunuzu iyi bilin 10. Sorulara karşılık verin.

İŞİN FELSEFESİ 11. Ayrıntıları anımsamadan söze başlamayın 12. Karşınızdakilerin tepkilerine dikkat edin 13. Düşünmeden konuşmayın 14. İnsanlar duymak istediklerini duyarlar 15. İnsanların heveslerini kırmayın 16. Gereksiz eleştirilerden kaçının

17. Kaybetmeyi bilin 18. Makul olun. Duyarlı olun. 19. Olumlu bir ton kullanın 20. Sürekli dert yanan biri olmayın 21. Görüşlerinizi başkalarına zorla kabul ettirmeye çalışmayın 22. Esnek olun.

DAVRANIŞ ALIŞKANLIKLARI 23. Gürültü yapmayın. 24. Konuşmaya herkesi katın. 25. Karşınızdakini bütün dikkatinizle dinleyin. 26. Ağzınıza bireyler almak alışkanlığından vazgeçin. 27. Ayaklarınızı masaların üstüne koymayın. 28. Sesinizi duyurun. 29. İş yemeğinde basit yemekler ısmarlamayın. 30. Biri sizinle konuşurken işinizle meşgul olmayın.

31. Yüz ifadenizi kontrol edin. 32. Karşınızdakilerin sinirini bozmayın. 33. Başkasının sözünü kesmenin pek çok yolu olduğunu unutmayın. 34. Birisi konuşurken, başkalarıyla fısıldaşmayın. 35. Yerinde, duramayan biri olmaktan kaçının 36. Duman makinesi olmayın. 37. Birisi konuşurken, önünüzdeki kağıtlara çiziktirmekten vazgeçin. 38. Rahat oturun.

TEKNİKLER 39. Aynı sözcükleri dilinize dolamaktan vazgeçin. 40. Sözü başkalarının ağzından kapmayın. 41. Çift anlamlı sözcüklerden kaçının. 42. Ne zaman susmak gerektiğini bilin. 43. Sözünüzü güçlü bir tonla bitirin. 44. Kendi kendinizi baltalamayın. 45. Başkalarını kötülemeyin. 46. Açıklayıcı ibarelerden kaçının.

47. Öğütlediğiniz şeyleri kendiniz de uygulayın. 48. Sorunuzu sorduktan sonra, susun ve dinleyin. 49. Karşınızdakilere zaman tanıyın. 50. Herkesin anlayabileceği sözcükler kullanın. 51. Konuşmadan önce düşünün. 52. Sessizlik yararlı olabilir. Susmasını da öğrenin. 53. İş konusunda öncelik verin. 54. insanlara ne yapacaklarını öğretmek merakından vazgeçin.

TELEFON 55. Telefonda önce kendinizi tanıtın. 56. Ahizenin içine doğru konuşun. 57. Telefonda konuşurken bir şey yemeyin. 58. Doğru numarayı çevirdiğinizden emin olun. 59. Telefonda gürültü yapmayın. 60. İletişimin "Altın Kuralı" nı utmayın: Karşınızdakinin sözünü kesmeyin. 61. Düşünceli davranın. 62. Telefona öncelik vermeyin.

63. Arada bir şeyler söyleyerek dinlediğinizi belli edin. 64. Çevrenizdekilerin konuşmanızı bölmelerine göz yummayın. 65. Dikkatinizi dağıtmayın. 66. Telefon hattının boş olup olmadığını kontrol edin. 67. Kendinizi düşlere kaptırmayın. 68. Karsınızdakilere konuşma fırsatı tanıyın. 69. Telefon etme nedeninizi belirtin. 70. Sesinizin tonu çok önemlidir.

71. Yazdıklarınız hemen unutulmaz. NASIL YAZMALI? 71. Yazdıklarınız hemen unutulmaz. 72. Tertipli olun. 73. Ağdalı sözcükler kullanmayın. 74. Kötü haberleri yumuşak dille iletin. 75. Yazdığınızı hiç değilse bir kez okuyun. 76. Alçakgönüllü olun. 77. Gereksiz şeyler yazmaktan kaçının. 78. Adları, unvanları ve bas harfleri doğru kullanmaya özen gösterin.

79. Tembellik etmeyin, üşenmeyin. 80. Sözcükleri süslemekten kaçının. 81. Yazınızı okuyun, neden ve kimden söz ettiğinizi anlamasını sağlayın. 82. Yazdığınız kişinin gözünü korkutmayın. 83. Birine cevap yazarken, yeni sorulara yol açmayın. 84. Yazınızı, olumlu, gönül alıcı bir cümleyle tamamlaya çalışın.

NEZAKET KURALLARI 85. Size akıl danışılmadıkça öğüt vermeyin. 86. Durumunuzdan sürekli yakınıp durmayın. 87. Konuşmanın tadını kaçırmayın. 88. Gereksiz yere zıtlık yaratmayın. 89. Adil davranın. 90. Her yerde ve her zaman sözcülük görevini üstlenmeyin. 91. Böbürlenmeyin. 92. Başkalarının canını sıkacak esprilerden kaçının.

93. İnsanları terslemeyin. 94. Ölü gibi durmaktan vazgeçin. 95. Her soruya karşılık tekmil vermekten kaçının. 96. Önemli kişilerin adlarını her lafın arasına sıkıştırmayı huy edinmeyin. 97. Olduğunuz gibi görünün. 98. Önyargılarınızı açığa vurmayın. 99. Yüksekten atmayın. 100. Herkesin işine burnunuzu sokmayın. 101. Üstünlük sağlamaya çalışmayın.

SONSÖZ 102. Dinlemesini bilin.