İLK OKUMA-YAZMAYA BAŞLAMA VE İLERLEME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bu bölüme yazı yazılmaz.
Advertisements

“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
ABDULLAH KÜÇÜK TÜRKÇE ÖĞRETMENİ.
SES BİLGİSİ.
NOKTALAMA VE YAZIM KURALLARI
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
o l o t o n o na o ta ol ta ot lat la ot o to O nat ton ton o tel lo
Sesleri Tanıyalım, Okuyalım
SES BİLGİSİ HAZIRLAYAN:FERİT GÜL.
ZİHİN ENGELLİLERE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
İlk Okuma ve Yazma Öğretimi
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
YENİ ÖĞRETİM SİSTEMİ.
HECE BİLGİSİ.
TÜRKÇE SÖZCÜK.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
SES BİLGİSİ Türkçe Öğretmeni.
Alfabemizde 29 harf vardır.Her harfin büyüğü ve küçüğü vardır.
PARMAK OYUNLARI.
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
“l" sesinin verilmesi 1- Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “l” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Bir dünya bırakın şarkısı söylenirken.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
SÖZLÜK KULLANMAYI ÖĞRENİYORUM
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
"e" sesinin verilmesi 1- Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “e” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin e bebeğim e ee eee) TEKERLEME Lale.
SÖZLÜK KULLANMAYI ÖĞRENİYORUM
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Sesleri (Harfleri) Öğreniyoruz
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Bu sunumda yazım kuralları konusu içerisindeki sayıların yazımı ve satır sonundaki kelimelerin yazımını işleyeceğiz. ADI SOYADI : İmran Yücel BÖLÜMÜ :
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
YAZIM KURALLARI.
İlk okuma yazma öğretimi
E ,e L , l A . a T ,t SESLERİ İLE ÇALIŞMALARIMIZ
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
arkadaş B) konuk C) öğrenci
TÜMCE(CÜMLE) Duygularımızı, düşüncelerimizi, tam olarak anlatan sözcük ya da sözcük öbeklerine TÜMCE denir.
İLK OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts
o sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
ı sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
HECE BİLGİSİ.
Hissettirme Aşamalar Okuma Yazma Birleştirme Değerlendirme.
b sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
Hece Bilgisi Ağzımızın bir hareketiyle söylenen ses veya ses topluluğuna hece denir. Duyu kelimesi du – yu olmak üzere ağzın iki hareketiyle söylenmektedir.
TÜRKÇE HARF (SES ) BİLGİSİ Hazırlayan :Güler Köse Özel Akev İlkokulu
İLKOKUMA – YAZMA ÖĞRETİMİ
e sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
HARF BİLGİSİ Hikmet SIRMA
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
Özel Gereksinimli Bireylerde Okuma Yazma Öğretimi
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
ÖZEL EĞİTİM İHTİAYACI OLAN ÖĞRENCİLERE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Atatürk Hakkında neler biliyorsunuz?
ADIM 1 2 Harf Seç – 1 Sesli 1 Sessiz olsun. Örnek : «AS»
Davut Yıldırım.
Bilgisayar ve Erişim Güvenliği: Parola Güvenliği
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARI MUSTAFA KILIÇLI SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS.
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder
EZGİ DENEMELERİ YAPALIM
HAYAT BİLGİSİ Metin KELEŞ Zeki Sabah İlkokulu. KİTAPLAR Neler öğrendim neler, Karalar, denizler, ülkeler. Neler öğrendim neler, Hayvanlar, ağaçlar, bitkiler.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI III: METİN AKTARMALARI
Sunum transkripti:

İLK OKUMA-YAZMAYA BAŞLAMA VE İLERLEME HAZIRLAYAN ÖMER ER

a. Sesi Hissetme ve Tanıma Sesi hissetme ve tanıma aşaması tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesini sağlamaya yöneliktir. Bu aşamada aşağıdaki çalışma ve etkinlikler yapılmalıdır.

a. Sesi Hissetme ve Tanıma 1-Kısa öyküler anlatma, drama yapma, tekerleme ya da şarkı söyleme gibi etkinliklerle ses hissettirilir.

a. Sesi Hissetme ve Tanıma 2-Sesin geçtiği kelimelere örnekler buldurulur. Örneğin tanıtılan sesin hangi öğrencilerin adında bulunduğu, hangi bitki, hayvan veya eşya adında olduğu sorulabilir. 3-(Bu kelimeler söylenirken ilgili ses vurgulanır. Öğrenciler örnekler vermeye özendirilir.)

a. Sesi Hissetme ve Tanıma 4-Görsellerden yararlanılarak sesi ayırt etme çalışmaları yapılır (Sesin bulunduğu ve bulunmadığı kelimelerin resimleri gösterilerek bu kelimelerde ilgili sesin geçip geçmediğini belirlemeleri istenir).

B-Sesi Okuma ve Yazma Sesin yazıdaki sembolü olan harf aşağıdaki sıraya göre yazılmalı ve okunmalıdır. 1-Öğretmen tahtada bu harfin nasıl yazıldığını göstermeli ve öğrencilerle birlikte okumalıdır.

Sesi Okuma ve Yazma 2-Alıştırma kitabındaki büyükçe çizilmiş harfin üzerinden öğrenciler ok yönünde defalarca giderek harfin yazılışına hazırlanmalıdır.

Sesi Okuma ve Yazma 3-Öğrencilerin, satır aralıklarına (dört çizgi üç aralık) yazılmış harf örneklerinin üstünden kalemleriyle gitmeleri sağlanmalıdır.

Sesi Okuma ve Yazma Dört çizgi üç aralıktan oluşan satır aralarına öğrenciler harfleri yazmalı; ne yazdıkları sorularak harfin doğru yazımı ve seslendirilmesine özen gösterilmelidir.

Sesi Okuma ve Yazma Yazılması zor olan (a, A, k, y, g, G, f, ) harflerinden önce, bu harflerin yazımına yönelik hazırlayıcı çizgi çalışmaları yapılabilir.

Ses Grupları Tablosu 1 E, L, A, T 1. Grup : e, l, a, t İ, N, O, R, M Sesler alfabedeki sıralarına göre değil aşağıda verilen sıraya göre ele alınmalıdır. Ayrıca, gruplardaki seslerin yerleri değiştirilerek farklı gruplamalar da yapılabilir. Ses gruplarının düzenlenmesinde, harflerin yazım kolaylığı ve anlamlı hece (kelime) üretmedeki işlekliği dikkate alınmalıdır. 1 E, L, A, T İ, N, O, R, M U, K, I, Y, S, D Ö, B, Ü, Ş, Z, Ç G, C, P, H Ğ, V, F, J 1. Grup : e, l, a, t 2. Grup : i, n, o, r, m 3. Grup : u, k, ı, y, s, d 4. Grup : ö, b, ü, ş, z, ç 5. Grup : g, c, p, h 6. Grup : ğ, v, f, j

Ses Grupları Tablosu 1. Büyük Harfler Büyük harfler verilirken oluşturulan kelime ve cümlelerden yararlanılabilir. Bunun için özel adların yazım kuralından, cümleye büyük harfle başlama kuralından hareket edilebilir

Ses Grupları Tablosu Örneğin “ela” kelimesi üretildiğinde bu kelimenin farklı anlamları üzerinde durularak insan adı olan “Ela” kelimesinin yazım şekli gösterilmelidir. Elde edilen büyük harfin yazım şekli üzerinde durulmalıdır.

Ses Grupları Tablosu Bitişik yazıda C,Ç,I,İ,J,O,Ö,P,S,Ş,U,Ü,V,Z harflerinin büyük ve küçükleri benzerdir.

Ses Grupları Tablosu Bitişik eğik yazıda, harfler üstten bağlanır ve harflerin noktaları ve noktalama işaretleri kelime yazımı bittikten sonra konur.

Örnek : Fatma, Nevin, Papatya, Vatan, Temel Ses Grupları Tablosu Bitişik yazıda “F, N, P, V, T ” harfleri yazılış özelliği bakımından kendinden sonra gelen küçük harfle bağlanmaz. Büyük harf yazıldıktan sonra kalem kaldırılır. Örnek : Fatma, Nevin, Papatya, Vatan, Temel

Ses Grupları Tablosu Bitişik yazı büyük harfleri ile kelime yazılırken harfler birleştirilmez . Örnek : A N K A R A

Ses Grupları Tablosu 2. Rakamlar Rakamlar Matematik Dersi programının gerektirdiği zamanda verilmelidir. Ancak rakamların yazılışları ses öğretimi tamamlandıktan sonra gösterilmelidir. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0

C-Heceler Kelimeler ve Cümleler Oluşturma İlk okuma-yazma öğretiminin en önemli aşaması heceler üretme; hecelerden kelimeler, kelimelerden de cümleler oluşturmadır. Bu aşamada aşağıdaki çalışmalar yapılmalıdır. 1-Verilen ilk iki sesin ardından bu seslerden hecelere ulaşılmalıdır. 2-Elde edilen hecelerle okuma ve yazma çalışmaları yapılmalıdır.

Heceler Kelimeler ve Cümleler Oluşturma 3-Verilen her yeni ses, önceki öğrenilenlerle ilişkilendirilmeli yeni heceler ve kelimeler oluşturulmalıdır.

Heceler Kelimeler ve Cümleler Oluşturma 4-Her ses grubu tamamlandıktan sonra yapılan çalışmalar gözden geçirilmeli ve değerlendirilmelidir. Bir sonraki ses grubuna geçişte öğrencilerin daha önce verilenleri öğrenmiş olmalarına dikkat edilmelidir.

Heceler Kelimeler ve Cümleler Oluşturma 5-Sesler verildikçe üretilen heceler artacak bunlara bağlı olarak kelime ve cümle oluşturma süreci de kolaylaşacaktır. Bu süreçte elde edilen kelimelerden özel ad olanlar ile cümle başlarının yazımında büyük harf yazımı ve kullanımı eş zamanlı olarak verilmelidir.

Heceler Kelimeler ve Cümleler Oluşturma 6-Elde edilen kelime ve cümlelerin anlamları üzerinde durulmalıdır. 7-Öğrenciler, kelime ve cümle oluşturmaya özendirilmelidir. Oluşturulan kelime ve cümleler okunmalı, yazılmalıdır.

d-Metin Oluşturma Öğrenilen kelimelerden, yeni cümleler, cümlelerden yararlanılarak metin oluşturulmalıdır. Metin yazdırılırken doğru yazma ve yazı estetiğine özen gösterilmelidir.

d-Metin Oluşturma Öğrenciler yazılarını dört çizgi üç aralıktan oluşan satır çizgilerine yazmalıdırlar. Ayrıca kendi oluşturdukları farklı metinleri okumaları teşvik edilmelidir.

4-Okur Yazarlığa Ulaşma Bu aşama ilk okuma-yazma öğretim sürecinin son aşamasıdır. Serbest okuma-yazma aşaması da denilmektedir. Bu aşamada öğrencilerin şiirleri, tekerlemeleri, hikâyeleri ve okuma kaynaklarından seçtikleri metinleri sınıftaki arkadaşlarına okumaları sağlanmalıdır.

4-Okur Yazarlığa Ulaşma Ayrıca kendilerini yazılı olarak ifade etmeleri ve yazılanları okuyarak paylaşmaları sağlanmalıdır. Yazılarını tek çizgili defter satırı üzerinde yazmalıdırlar.

Uygulamalar“ e ” Sesi a-Sesi Hissetme ve Tanıma Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır:

5-Uygulamalar“ e ” Sesi a-Sesi Hissetme ve Tanıma Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle “e” sesi hissettirilmelidir. Örneğin: Bebeğini uyutmaya çalışan bir anne canlandırılabilir. Annenin bu sırada söylediği “eee….eee….” sesi çıkarılır.

5-Uygulamalar“ e ” Sesi a-Sesi Hissetme ve Tanıma Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin “e” sesinin olduğu kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir. Örneğin; öğretmen “erik, etek, fare, kale, Emel, Ece, Elif vb.”

5-Uygulamalar“ e ” Sesi a-Sesi Hissetme ve Tanıma “e” sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır. Adlarında “e” sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız

5-Uygulamalar“ e ” Sesi a-Sesi Hissetme ve Tanıma Değerlendirme: İçinde “ e “ sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kağıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden “ e “ sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.

Uygulamalar b. Sesi Okuma ve Yazma Bu aşamada tanıtılacak sesin sembolü olan harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır: e Öğrencilerin harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir.

Uygulamalar b. Sesi Okuma ve Yazma Tanıtılan sesin sembolünü (harf) satır aralığına yazdırınız ve okutturunuz. eeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeee eeeeeee

Uygulamalar b. Sesi Okuma ve Yazma Değerlendirme: Tanıtılan “ e “ sesini bir dizi sembol içinden seçmelerini sağlayınız. e * + e + * * + * + * e * + e + * * + * + * e

Uygulamalar “ l ” Sesi a. Sesi Hissetme ve Tanıma Bu aşamada tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanmalıdır. Bunun için tanıtılacak ses ile ilgili aşağıdaki etkinlikler yaptırılmalıdır:

Uygulamalar “ l ” Sesi a. Sesi Hissetme ve Tanıma Canlandırma, tekerleme, şarkı, öykü vb. etkinliklerle “ l ” sesi hissettirilmelidir. Örneğin: Öğrencilerin bildiği bir şarkının melodisini “lal la lal la lal ...” şeklinde söyleyebilirsiniz.

Uygulamalar “ l ” Sesi a. Sesi Hissetme ve Tanıma Öğretmenin söylediği kelimelerden, öğrencilerin “ l ” sesinin geçtiği kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir. Sessiz harflerin tanıtılmasında kelimelerde harfin aşamalı olarak sonda, ortada ve başta olduğu örnekler seçilmelidir. Örneğin; “kol, gül, bal, zil, elma, kelebek, gelin, kale, limon, lale vb.”

Uygulamalar “ l ” Sesi a. Sesi Hissetme ve Tanıma “ l ” sesinin olduğu ve olmadığı kelimelerin görsellerini kullanarak öğrencilerin sesi ayırt etmeleri sağlanmalıdır. Adlarında “l ” sesi geçen görsellerin altlarındaki kutuyu boyayınız.

Uygulamalar “ l ” Sesi a. Sesi Hissetme ve Tanıma Değerlendirme: İçinde “l “ sesinin geçtiği ve geçmediği resimlerden oluşan bir çalışma kâğıdı düzenlenmelidir. Öğrencilerden “l “ sesinin geçtiği resimleri belirlemeleri istenir.

Uygulamalar “ l ” Sesi b. Sesi Okuma ve Yazma Bu aşamada harfin yazımı için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır: l Harfin yazılış yönüne dikkat ederek üzerinden defalarca gitmelerini sağlayınız. Bunu yaparken keçeli kalem, boya kalemi vb. kalın uçlu kalemler kullanılabilir.

Uygulamalar “ l ” Sesi b. Sesi Okuma ve Yazma llllllllllllllllllllll llllllllll lllllllll

Uygulamalar “ l ” Sesi c. Sesten Hece ve Kelime Oluşturma Önce “e ” ve ardından “ l ” sesleri yan yana getirilerek birlikte okunur. Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır.

Uygulamalar “ l ” Sesi c. Sesten Hece ve Kelime Oluşturma “ e “ sesi tahtaya yazılarak öğrencilerden okumaları istenir. Harfi defterlerine yazmaları istenir.

Uygulamalar “ l ” Sesi c. Sesten Hece ve Kelime Oluşturma “ l ” sesi tahtada yazılarak birkaç defa öğrencilere okutulur. Öğretmen, doğru seslendirme yapılabilmesi için örnek seslendirme yapmalıdır.

Uygulamalar “ l ” Sesi c. Sesten Hece ve Kelime Oluşturma “ e ” ve “ l ” sesi yan yana getirilerek her ikisinin birlikte nasıl okunabileceği sorulur. Öğrencilerin cevapları dikkate alınarak “el ” okunur ve yazılır. Öğretmen okumanın doğruluğunu kontrol etmeli, kendisi örnek okumalar yapmalıdır.

el el el el el el .l .l .l el el el e. e. e. e. el el el el Değerlendirme: Oluşturulan kelimeyi öğrencilere yazdırınız ve okutunuz.

1. Kelime Üretme Öğrenilenlerin kalıcılığını sağlamaya yönelik etkinliklerin ardından aşağıdaki uygulama sırası izlenerek açık heceye ulaşılmalıdır. el e ele

1. Kelime Üretme Bu süreçte şu işlemler yapılmalıdır: 1-“ el ” kelimesi gösterilerek öğrencilerden okumaları istenir. 2-“ e ” sesi gösterilerek okumaları istenir.

1. Kelime Üretme 3-Önce “ el ” sonra “ e ” sesi aralarında boşluk bırakılmaksızın yazılarak oluşan yeni kelimenin nasıl okunabileceği sorulur.

1. Kelime Üretme 4-Öğrencilerin okuma denemelerinin ardından doğru okumayı yaparak tekrarlamaları istenir. “ el ” kelimesine “ e ” sesi eklenerek oluşturulan yeni kelime hecelemeden okunmalıdır.

1. Kelime Üretme “ ele ” kelimesi birkaç defa okunarak yazılır. Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle oluşturulabilir ve okutturulabilir. Cümleler oluşturulurken görsellerden yararlanılmalıdır.

1. Kelime Üretme Örneğin: Öğrencilerinizden bunlara farklı isimler vermelerini isteyiniz. Cümlenin anlamlı hale getirilmesinde şarkı, tekerleme ve görseller kullanılmalıdır. El ele tutuşan çocukların resmi yapılabilir. “El ele, el ele verin çocuklar “ şarkısı söylenebilir. Değerlendirme: Öğrencilere “ ele “ kelimesini yazdırınız ve okutunuz.

2. Açık Heceye Ulaşma “ ele ” kelimesinden yararlanarak le hecesine ulaşmak için aşağıdaki sıra takip edilmelidir. 1-“ ele ” kelimesini tahtaya yazınız. Öğrencilerinizin de defterlerine yazmalarını isteyiniz. 2-“ ele ” kelimesini okumalarını isteyiniz.

2. Açık Heceye Ulaşma 3-“ ele ” kelimesinde heceler vurgulu okunarak öğrencilerin bu heceleri hissetmelerini sağlayınız. 4-“ ele ” kelimesinde “ e “ açıkta kalacak şekilde “ le ” hecesinin üstü kapatılarak okumalarını isteyiniz.

2. Açık Heceye Ulaşma 5-“ ele ” kelimesinde “ e ” nin üstünü kapatarak “ le ” hecesinin nasıl okunabileceğini sorunuz. Okuma denemelerinin ardından sizden sonra tekrar etmelerini isteyerek “ le ” hecesini birlikte okuyunuz

2. Açık Heceye Ulaşma Farklı metinlerde bu hecenin geçtiği yerleri belirlemelerini, göstermelerini ve okumalarını isteyiniz. “ el ” ve “ le ” hecelerini karıştırmamaları için aşağıdaki çalışmaları yaptırınız.

2. Açık Heceye Ulaşma Karışık olarak verilen heceleri okumaları, Söylenilen heceyi göstermeleri, Söylenen heceleri yazmaları Farklı metinlerde bu heceleri bulup okumaları sağlanabilir.

3. Metin oluşturma: Elde edilen kelimelerden yararlanarak cümle, cümlelerden metin oluşturunuz. Üretilenleri okumalarını ve yazmalarını sağlayınız.

4. Hece, Kelime ve Cümle Oluşturma Ses Hece Oluşturma Hece ve ses kaynaştırma Kelime Oluşturma Cümle Oluşturma Metin Oluşturma “e ” “l ” “a ” “t ” e el l a al at t et el e = ele el ele e, le le al a = ala al ala a, la la at a = ata at ata a, ta ta et e= ete et ete e, te te ele Not: Büyük harfler özel adlarla birlikte verilmelidir. ela , Ela, E, e ata, Ata A, a atla Cümleler oluştururken öğrencilerinizin adlarından yararlanabilirsiniz. el ele. Görsellerden yararlanabilirsiniz. Ela al. Ela at. Tahmin yaptırabilirsiniz. Ela ………atla.

4. Hece, Kelime ve Cümle Oluşturma Ses Hece Oluşturma Hece ve ses kaynaştırma Kelime Oluşturma Cümle Oluşturma Metin Oluşturma “i ” “n ” i il l e en n a an in il i = ili il ili i li li en e = ene en ene e ne ne an a = ana an ana a na na n i = ini in ini i ni ni eli,, ile, ali, Ali A, a eti ana anne anla enli neli tane, taneli, etli teni, elli, Ali ile Ela Ali ile Ela el ele. Ali et al. Ali at al. Anne et al. Ela elli tane al.

HAZIRLAYAN ÖMER ER

İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER