VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
3D DEFTER VE SES.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ZEKİ KONUKOĞLU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ HOŞGELDİNİZ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
Rakamlarla Öğrenme Biz.. %80 Söylediklerimizin %90
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
“DERS ÇALIŞMAK: Bir şey öğrenme etkinliği ya da süreci olarak tanımlanabilir.” der Öğretmen.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Verimli Ders Çalışma Semineri
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ADAPAZARI REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞMALIYIM?
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Kestanelik Çok Programlı Lisesi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
VerİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?.
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

NİÇİN EĞİTİM ALIYORUZ? EĞİTİM , İNSANLARIN DEĞERLER SİSTEMİNİ ETKİLER VE GELİŞTİRİR. EĞİTİM , İNSANLARA İHTİYAÇ DUYDUĞU BİLGİYİ KAZANDIRIR. EĞİTİM , İNSANIN HAYATA BAKIŞINI BELİRLER. EĞİTİM,DÜNYAYI DAHA İYİ TANIMAMIZA YARDIMCI OLACAK BİLGİLERİ ALMAMIZI SAĞLAR.

NİÇİN EĞİTİM ALIYORUZ? EĞİTİM , İNSANA MESLEK VE STATÜ KAZANDIRIR, KENDİNE VE AİLESİNE İMKAN VE İTİBAR SAĞLAR. İYİ BİR EĞİTİM , İNSANIN HAYAT STANDARTINI YÜKSELTİR. EĞİTİM ,YENİ İLGİ ALANLARI GELİŞTİRMEMİZİ SAĞLAR.

NİÇİN EĞİTİM ALIYORUZ? EĞİTİM , İNSANIN DÜŞÜNCE ÜRETMESİNİ SAĞLAR. EĞİTİM , OBJEKTİF DÜŞÜNMEYİ SAĞLAR. İYİ BİR EĞİTİM; İYİ BİR İŞ, İYİ BİR EŞ SEÇİMİNİ SAĞLAR. KISACA EĞİTİM; İNSANA İNSAN OLMAYI ÖĞRETİR.

“ GECE, 2’ YE KADAR DERS ÇALIŞTIM, SABAH SAAT 5’TE KALKTIM, SINAVIM YİNE İSTEDİĞİM GİBİ GİTMEDİ” ÖNEMLİ OLAN, ÇOK ZAMAN KULLANMAK DEĞİL, ZAMANIN VERİMLİ DEĞERLENDİRİLMESİDİR.. ÖNEMLİ OLAN, ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL, PLANLI, KARARLI VE DEVAMLI ÇALIŞMAKTIR.

PLANLI DERS ÇALIŞMA HEM DERS ÇALIŞMAYA, HEMDE DERS DIŞI ETKİNLİKLERE YETERLİ VAKİT AYIRABİLMEK İÇİN GEREKLİDİR.

ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ 1-Uygun bir çalışma ortamı, çalışmak için ayrılan zamandan en üst düzeyde verim sağlar. 2-Çalışma odası iyi havalandırılmış uygun ısıda ve iyi aydınlatılmış olmalıdır.

3-Havalandırılmamış oda, oksijen eksikliği nedeniyle baş ağrısı yapar ve verimi düşürür. 4- Çalışma ortamı sessiz olmalıdır. Dışardan gelen gürültü, ses, radyo ve tv. sesi dikkatin dağılmasına neden olur. 5-Ders mutlaka çalışma masasında çalışılmalıdır ve masa kişinin boyuna uygun yükseklikte olmalıdır.

6-Dersle ilgili tüm kitap defter, materyaller masa üzerinde bulundurulmalıdır. 7-Sandalye dik oturmaya uygun olmalı, geriye yaslanan veya sallanan şekilde olmamalıdır. 8-Çalışma masasının etrafında öğrencinin dikkatini dağıtacak resim, ışık olmamalıdır.

9-Çalışma masasında çekirdek çitlemek, müzik dinlemek, TV izlemek, mektup yazmak, hayal kurmak kötü bir alışkanlık yapacağından, öğrenci masada bulunduğu sürece zamanının tümünü etkili şekilde ders çalışmakla geçirmelidir. 10-Yatarak ve müzikle ders çalışmak zaman öldürmekten başka bir anlam ifade etmemektedir.

NOT TUTMAK

! Dersi izlerken not tutmak “aktif katılımı” sağlar böylece uyanık kalmak dikkatin konu üzerinde yoğunlaşmasına neden olur. !Ders izlerken ve dinlerken not tutmak, öğrenmenin en önemli engellerinden olan UNUTMA ‘yı azaltır. !Unutma engeli not tutularak aşılabilir.

Not tutarken bilgileri hem okur hem de işitiriz !Not tutarken bilgileri hem okur hem de işitiriz. Bu durumda bilgilerin beyinde kalıcı hafızaya yerleşmesiyle verimli ve etkili öğrenme sağlanmış olur. !Öğretmen ders anlatırken; konu ile ilgili önemli tanım, kavram, ilke ve hipotezleri açıklayan notlar tutmalısınız.

Aktif Dinleme AKTİF DİNLEME

Günlük yaşamda da dinleme, temel bir iletişim becerisidir. Dinleme becerisi gelişmemiş olanların etkili not tutma becerileri de gelişemez. Çünkü dinleme ve not tutma birbirleriyle ilişkilidir. Ders dikkatle izlenmeli, anlaşılmayan yer varsa derste sorulmalı ve derse aktif olarak katılmalıdır.

+Dersi, derste öğrenen öğrenciler, dinleme becerisi kazanmış olanlardır. +Derste dinleyerek öğrenme, öğrencinin dersi kendi başına öğrenmesinden hem daha etkili hem de daha kısa sürer. +İyi dinleyici olmak, aktif dinleme becerisi kazanmayı gerektirir. Aktif dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır. Dinlemeye hazırlıklı olan öğrenci, derse hazırlıklı gelen, derste öğretmene soracağı soruları hazırlayarak gelen öğrencidir.

TEKRAR !Düzenli tekrar yapmayan öğrenci, daha önce öğrendiği bilgilerin çok azını hatırlayacağı için bilgiler arasındaki bağlantıyı kurmakta zorlanır ve verimi düşürür. !Tekrarlar, notların gözden geçirilmesi gibi, konuyla ilgili testlerin çözülmesiyle de yapılabilir.

!Günlük, haftalık, aylık tekrarlarınızı yapın. !Akşam, o gün okulda öğrendiklerinizi tekrar edin, konuyla ilgili problem çözün. !Günlük, haftalık, aylık tekrarlarınızı yapın. !Anlamadığınız konu varsa, başka konuya geçmeden mutlaka öğrenin.

!Derste işlenilen konuyu öğrenmek ve öğrendiklerinizi pekiştirmek için; değişik kaynak,kitap ve dergilerden yeteri kadar soru çözün.

MOTİVASYON Öğrenme ve başarılı olma konusunda öğrencilerin en çok yakındıkları sorun, çalışmaya başlama ve sürdürme güçlüğüdür.

MOTİVASYON PROBLEMLERİ Çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum. Kitabı açıyorum ve kitaba bakarak öylece oturuyorum. Bir türlü dersin başına oturamıyorum. Bu cümleler çoğaltılabilir. Bunların tümüne motivasyon eksikliği diyebiliriz.

MOTİVE OLAMAMANIN NEDENLERİ: Amaçsız olmak, Belirlenmiş bir hedefin olmaması, Heyecan duymama, Yarışma duygusundan yoksun olma, Çalışmayı sevmeme, Bazı ders ve konulara karşı ilgisizlik, Başarısız olmaktan korkmak.

Motivasyon İçin, Öğrenmenin gerekli ve zevkli bir uğraş olduğuna inanılmalıdır. Toplum, bilgisiz ve cahil kimseleri işe yaramaz, bilgili ve üretkenleri ise saygın ve aranan kimseler olarak görmektedir. Siz hangisi olmak istersiniz? Toplumda aranan, beğenilen ve istenilen biri olmak istiyorsanız çalışma alışkanlıklarınızı hemen gözden geçirin. Hatalı davranışları atın.

Etkin ve verimli çalışma yöntemlerini öğrenin ve uygulayın. Başaracağınıza inanın ve kararlı olun. Sonuçları değerlendirin.

DERS ÇALIŞMA PROGRAMI NASIL HAZIRLANIR?

23.10/24.00 kitap oku ve uyu İYİ GECELER Bugünün dersleri ÖRNEK DERS ÇALIŞMA PROGRAMI Fizik 18.00 eve geliş 20.50/21.30-Coğrafya hazırlık Matematik 18.00 / 19.00 dinlenme ve yemek 21.30/21.40 Dinlenme Dil anlatım 19.00/19.30 –Fizik günlük tekrar 21.40/22.20-Kimya hazırlık Yarınki dersler 19.30/20.00 Dil Anlatım günlük tekrar 22.20/22.30 Dinlenme Coğrafya 20.00/20.30-Matematik günlük tekrar 22.30/23.10 Sağlık Bilgisi hazırlık Kimya 20.30/20.50 Dinlenme 23.10/24.00 kitap oku ve uyu İYİ GECELER Sağlık Bilgisi

1. AŞAMA Okuldan eve geldiğiniz zaman yemek yiyip,yeteri kadar dinlenin.

2. AŞAMA HERGÜN DÜZENLİ TEKRAR YAPIN Okulda o gün içerisinde gördüğünüz dersleri ana hatları ile tekrar edin.Konularla ilgili farklı kaynaklardan soru çözerek bilgilerinizi pekiştirin.

3. AŞAMA Günlük tekrarlarınız bittikten sonra ertesi günün derslerini çalışmaya başlamadan önce15-20 dakika dinlenin.Dinlenme sırasında TV’den ve gürültülü müzik dinlemekten kaçının.

4.AŞAMA Dinlenmeden sonra ertesi günün derslerine çalışmak için hazırlanınız.Programınıza çalışacağınız dersleri 40 dakika çalışma,15 dakika dinlenme olarak yerleştiriniz.Dersleri programa yerleştirirken,1 sözel ders,1 sayısal ders şeklinde olmasına dikkat ediniz.

5.AŞAMA Ertesi günün tüm derslerini programınıza bu biçimde yerleştirdikten ve çalışmalarınız bittikten sonra,yatıncaya kadar mutlaka kitap okuyunuz.

BAŞARILAR DİLERİM TİJEN ALTINIŞIK PSİKOLOJİKDANIŞMAN

23.10/24.00 kitap oku ve uyu İYİ GECELER Bugünün dersleri ÖRNEK PROGRAM Fizik 18.00 eve geliş 20.50/21.30-Coğrafya hazırlık Matematik 18.00 / 19.00 dinlenme ve yemek 21.30/21.40 Dinlenme Dil anlatım 19.00/19.30 –Fizik günlük tekrar 21.40/22.20-Fizik hazırlık Yarınki dersler 19.30/20.00 Dil Anlatım günlük tekrar 22.20/22.30 Dinlenme Coğrafya 20.00/20.30-Matematik günlük tekrar 22.30/23.10 Sağlık Bilgisi hazırlık Kimya 20.30/20.50 Dinlenme 23.10/24.00 kitap oku ve uyu İYİ GECELER Sağlık Bilgisi

DERSLERE ÖZGÜ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

MATEMATİK

MATEMATİK ÖDEVLERİ DÜZENLİ YAPIN EZBERLEMEYİN, NASIL VE NİÇİNİ ANLAMAYA ÇALIŞIN ÇÖZEMEDİĞİNİZ PROBLEM İÇİN YARDIM İSTEYİN ALIŞTIRMALARI KENDİ BAŞINIZA YAPMAYA ÇALIŞIN

BİR PROBLEM NASIL ÇÖZÜLÜR? *PROBLEMİ İKİYE BÖLÜN VERİLEN NE? İSTENEN NE? *PROBLEMİN HANGİ KONUYLA İLGİLİ OLDUĞUNA KARAR VERİN *DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ KAĞIDA DÖKÜN

PROBLEM NASIL ÇÖZÜLÜR? CEVABI BULUNCA KONTROL EDİN DOĞRU DEĞİLSE NEDENİNİ ARAŞTIRIN BULAMAZSANIZ ÖĞRETMENİNİZDEN YARDIM İSTEYİN

MATEMATİKTEN KORKMAYIN

FEN BİLGİSİ

KONUYU DERS KİTABINDAN BÜTÜN OLARAK OKUYUN TEMEL KAVRAMLARI LİSTELEYİN VE AKIŞ ŞEMASI ÇIKARIN ANA FİKİRLERİ ÇIKARIN DERS KİTABINI DETAYLI BİR ŞEKİLDE OKUYUN

TÜRKÇE

TÜRKÇE KİTAP OKUYUN DERSİ AKTİF OLARAK DİNLEYİN GÜNLÜK TEKRARLAR YAPIN ÖZELLİKLE DİLBİLGİSİ İÇİN ÖN HAZIRLIK YAPIN GÜNLÜK TUTMA ALIŞKANLIĞI KOMPOZİSYON YAZMA GÜCÜNÜ ARTTIRIR

YABANCI DİL

YABANCI DİL DERSE HAZIRLIKLI GELİN HATA YAPMAKTAN KORKMAYIN SIK TEKRAR YAPIN YENİ ÖĞRENİLEN KELİMELERLE CÜMLE KURMAYA ÇALIŞIN ŞARKI DİNLEYİP ANLAMAYA ÇALIŞIN

YABANCI DİL OKUMA PARÇALARINI EVDE YÜKSEK SESLE OKUYUN ÖĞRENMEKTE OLDUĞUNUZ DİL İLE İLGİLİ SEVİYENİZE UYGUN KİTAPLAR OKUYUN

SOSYAL BİLGİLER

SOSYAL BİLGİLER DERSE HAZIRLIKLI GELİN SEBEB-SONUÇ İLİŞKİLERİNE DİKKAT EDİN DERTE NOT ALIN SIK TEKRAR YAPIN

SINAV TÜRLERİ

KLASİK YAZILI SINAVLAR EN İYİ BİLDİĞİNİZ SORUDAN BAŞLAYIN SORUYU İYİ OKUYUN VE SADECE İSTENİLENİ YAZIN CEVABI DÜZENLİ YAZMAK İÇİN BİR TASLAK OLUŞTURUN

TEST TÜRÜ SINAVLAR YANLIŞ CEVAP PUAN KAYBETTİRMİYORSA BOŞ SORU BIRAKMAYIN YANLIŞLIĞINDAN EMİN OLDUĞUNUZ ŞIKLARI ELEYEREK DE SONUCA ULAŞABİLİRSİNİZ ZORLANDIĞINIZ SORULARI GERİ DÖNMEK ÜZERE ATLAYIN

Selahattin ALTINIŞIK PSİKOLOJİK DANIŞMAN BAŞARILAR DİLERİM Selahattin ALTINIŞIK PSİKOLOJİK DANIŞMAN