ŞEBİNKARAHİSAR’DA KARDELENLER AÇIYOR PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FAİZ HESAPLARI ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Yönetim Kurulu Başkanı Güneş Enerjisi Sistemi
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
Tutumluluk ve Yatırım.
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
SAÇAKLIZADE KÜLTÜR EĞİTİM VE YARDIMLAŞMA VAKFI
BENİM EŞSİZ YUVAM Hazırlayan:Turan KAYA.
“Döner Sermaye ve Finans Akışı” Dokuz Eylül Üniversitesi
En ekonomik market ürünü
BENİM EŞŞİZ YUVAM Çevremizdeki canlıların yuvaları nelerdir?
Mehmet Nuri Küçükköylü İ.Ö.O.
3D DEFTER VE SES.
1. PROJEMİZİN SOSYAL YARARI: Antalya Manavgat İlçesi Uzunlar Köylü halkıyla bir araya gelmek. Köylü halkı tarımla ilgilendiği için onlarında ilgisini yaptığımız.
PROJENİN ADI: GENÇ YAKLAŞIMLAR PROJENİN KONUSU: PARALARINI AMAÇSIZ VE HESAPSIZCA HARCAYAN GENÇLERİN ÖNEMSEMELERİ GEREKEN DAVRANIŞ BİÇİMİ TASARRUF.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BİLİNÇLİ TÜKETİM ARİTMETİĞİ
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ DİL OKULU
Hayatın Ortağı Olmak... Erdal ATABEK Remziye Örselli/11 Şubat 2009.
Durum çalışması: birçok sorusu ve az cevabı olan bir kadın girişimci.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
1/20 ÖLÇÜLER (Sıvı) 7 litrede kaç tane yarım litre vardır? A B C D.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
BİLİNÇLİ TÜKETİM ARİTMETİĞİ
ENERJİ TASARRUFUNUN ÖNEMİ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
ONDALIK KESİRLERİN ÖĞRETİMİ
HOŞ GELDİNİZ!.
TUTUMLU DAVRANIYORUM ÖNCE HİKAYELER.
BABALAR VE KIZLARI.
1C:PARA Bu program genel olarak gelir ve giderlerin analizini yapmak için tasarlanmıştır.
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
Alışveriş Yapıyorum.
Bireysel Finansman KREDİ KARTLARI
TÜKETİMDE TUTUMLULUK Tutumluluk; paramızı, zamanımızı, eşyalarımızı, yiyecek ve içeceklerimizi en iyi şekilde kullanmaktır.Gereksiz yere tüketimden kaçınmaktır.
*DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM *HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI
Ailem dört kişiden oluşuyor.Annem, babam kardeşim Ayla ve ben.
Mitat Zorlu 1 ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI Adı ve Soyadı: ……….…………………………………..…… No: ……… 29 Aralık 2009 Salı Yandaki şeklin ‘sini.
“ Ortağı Olmak … ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
T M SAYI AR Z.
“Hayatın Ortağı Olmak…”
Matematik performans görevi
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
MESLEKLER AMAÇ &Haberleşme araçlarını tanıma &Yararlarını bilme &Haberleşme ile ilgili meslekleri tanıma
BİLİNÇLİ TÜKETİM ARİTMETİĞİ
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
DERS KONU: AİLEM VE BEN ELİF DELİBAŞI 3-C HAZIRLAYAN :
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
DÜNYA REKORU -68 METRE.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
PROJENİN ADI: GENÇ YAKLAŞIMLAR PROJENİN KONUSU: PARALARINI AMAÇSIZ VE HESAPSIZCA HARCAYAN GENÇLERİN ÖNEMSEMELERİ GEREKEN DAVRANIŞ BİÇİMİ TASARRUF.
Getiri Ltd. Şir.’nin Ocak 2008 ’de aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Bu ticari işlemlerin günlük ve büyük defter kayıtlarını yapınız. İşletme 7/A maliyet.
PARA BİRİKTİRİYORUM.
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
BİRİKİM YAPACAĞIM.
AYAĞINI YORGANINA GÖRE UZAT
Zülal şenlik DUYGULARıMı KONTROL EDIYORUM.  BUGÜN ANNEM BANA YENİ BİR ÇANTA ALDI ÇOK MUTLU OLDUM AĞZIM KULAKLARIMA VARDI.
ZAMİR (ADIL).
SAVURGANLIK YAPMAYINIZ
Ben İ m A İ lem Ailem dört kişiden oluşuyor.Annem, babam kardeşim Ayla ve ben.
FİNANS ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
EĞİTİM KURUMLARINDA KAYNAK VE BÜTÇE YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

ŞEBİNKARAHİSAR’DA KARDELENLER AÇIYOR PROJESİ EV EKONOMİSİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

PROJENİN KONUSU: GİTTİKÇE ZORLAŞAN HAYAT ŞARTLARINDA, EV EKONOMİMİZİ YENİDEN DÜZENLEME VE TASARRUF TEDBİRLERİ

PARAYI TUTUMLU KULLANMAK SURETİYLE ZOR GÜNLER İÇİN BİRİKİM YAPMAK PROJENİN AMACI: BİLİNÇLİ TÜKETİM PARAYI TUTUMLU KULLANMAK SURETİYLE ZOR GÜNLER İÇİN BİRİKİM YAPMAK

PROJENİN AŞAMALARI: PLANLAMA AŞAMASI ARAŞTIRMA AŞAMASI UYGULAMA AŞAMASI MEVCUT DURUM ANALİZİ SONUÇ

NEDEN TASARRUF YAPMAK ZORUNDAYIZ ? BİLİNÇLİ BİR TÜKETİM İYİ BİR GELECEK ZOR GÜNLERE HAZIRLIK

MEVCUT DURUM ANALİZİ: GEREKSİZ HARCAMA YAPIYORUZ UZUN VADELİ PLAN ÜRÜN FİYATLARINI ARAŞTIRMIYORUZ GEREKSİZ HARCAMA YAPIYORUZ UZUN VADELİ PLAN YAPMIYORUZ REKLAMLARDAN ETKİLENİYORUZ ZEVKLERİMİZİ ÖN PLANDA TUTUYORUZ TASARRUF KAYGISI TAŞIMIYORUZ

PLANLAMA: AİLEMLE PAYLAŞTIM. BİZ 5 KİŞİLİK BİR AİLEYİZ. ANNEM, BABAM, ABLAM, KARDEŞİM VE BEN. BABAM AİLE GİDERLERİMİZİN ÇOK FAZLA OLDUĞUNUNDAN SÖZ EDİYORDU. GİDERLERİMİZİ NASIL AZALTABİLECEĞİMİZİ DÜŞÜNDÜM. BUNUN İÇİN FEDAKARLIK YAPABİLECEĞİMİ, TASARRUF TEDBİRLERİ PLANLAYABİLECEĞİMİ, BAŞARIRSAM, BAŞARIMIN SEBEP VE SONUÇLARINI GÖRMEK İSTEDİĞİMİ AİLEMLE PAYLAŞTIM.

BÜTÇE: GELİR: 900 YTL Maaş GİDER: 900 ile 950 YTL ARASI

SÜRE : 1 AY

PROJE ORTAKLARIM: ANNEM BABAM ABLAM ve KARDEŞİM ÖĞRETMENİM

FAALİYETLER: BABAM AYIN 15’İNDE MAAŞ ALDI. AİLEMLE, “TASARRUF TEDBİRLERİ” KONULU BİR TOPLANTI YAPTIK. İLK İŞ OLARAK GELİR ve GİDERLERİMİZİN LİSTESİNİ ÇIKARDIK. GİDERLERİMİZDEN TASARRUF YAPABİLECEKLERİMİZİ BELİRLEDİK.

FAALİYETLER : AİLEDE GÖREV DAĞILIMI YAPTIK. ABLAM; ELEKTRİK VE SUYUN LÜZUMSUZ HARCANMAMASI İÇİN GÖREVLENDİRİLDİ. BEN ÖDEVLERİMİ TELEFONLA ARKADAŞIMDAN İSTİYORDUM. ARTIK OKULDA DAHA DİKKATLİ DAVRANIYORUM. GEREKSİZ YERE TELEFON KULLANMIYORUM. BABAMLA ANNEM CEP TELEFONUNU FAZLA KULLANMAMA KARARI ALDI. KÜÇÜK KARDEŞİM YENİ OYUNCAKLAR İSTEMEYECEKTİ. ABLAM VE BEN OKUL HARÇLIKLARIMIZI DAHA PLANLI KULLANMAYA BAŞLADIK. ALIŞVERİŞ YAPTIĞIMIZ MARKETLER KONUSUNDA DAHA SEÇİÇİ DAVRANMAYA BAŞLADIK.

SIRA GİDERLERİMİZ 937 YTL TOPLAM 1 MUTFAK MASRAFLARI 250 YTL 2 ABLAMIN VE BENİM OKUL MASRAFLARIM 80 YTL 3 BABAMIN, ANNEMİN VE KARDEŞİMİN ÖZEL MASRAFLARI 120 YTL 4 TELEFON FATURASI 50 YTL 5 ELEKTRİK FATURASI 39 YTL 6 DOĞALGAZ FATURASI 180 YTL 7 SU FATURASI 48 YTL 8 TEMİZLİK MALZEMELERİ 60 YTL 9 BABAMIN VE ANNEMİN CEP TELEFONLARI 70 YTL 10 DİĞER MASRAFLAR 40 YTL TOPLAM 937 YTL

AİLEMİZİN GİDER GRAFİĞİ

TASARRUF YAPABİLECEĞİMİZ MASRAFLAR SIRA TASARRUF YAPABİLECEĞİMİZ MASRAFLAR 1 MUTFAK MASRAFLARI 2 OKUL MASRAFLARIMIZ 3 ÖZEL MASRAFLAR 4 TELEFON FATURASI 5 ELEKTRİK FATURASI 6 DOĞALGAZ FATURASI 7 SU FATURASI 8 TEMİZLİK MALZEMELERİ 9 CEP TELEFONLARI 10 DİĞER MASRAFLAR

DEĞERLENDİRME 1 ayın sonunda harcama tablomuz yandaki gibi oldu. Planlı para harcamak ailemize toplamda : 937 - 803 134 YTL tasarruf ettirdi. SIRA GİDERLERİMİZ 1 MUTFAK MASRAFLARI 230 YTL 2 OKUL MASRAFLARIMIZ 70 YTL 3 ÖZEL MASRAFLAR 100 YTL 4 TELEFON FATURASI 38 YTL 5 ELEKTRİK FATURASI 35 YTL 6 DOĞALGAZ FATURASI 175 YTL 7 SU FATURASI 8 TEMİZLİK MALZEMELERİ 50 YTL 9 CEP TELEFONLARI 10 DİĞER MASRAFLAR TOPLAM 803 YTL 134 YTL

ÖNCEKİ SONRAKİ GİDERLERİMİZ GİDERLERİMİZ 803 YTL 937 YTL TOPLAM TOPLAM SIRA GİDERLERİMİZ 1 MUTFAK MASRAFLARI 250 YTL 2 OKUL MASRAFLARIMIZ 80 YTL 3 ÖZEL MASRAFLAR 120 YTL 4 TELEFON FATURASI 50 YTL 5 ELEKTRİK FATURASI 39 YTL 6 DOĞALGAZ FATURASI 180 YTL 7 SU FATURASI 48YTL 8 TEMİZLİK MALZEMELERİ 60 YTL 9 CEP TELEFONLARI 70 YTL 10 DİĞER MASRAFLAR 40 YTL TOPLAM 937 YTL SIRA GİDERLERİMİZ 1 MUTFAK MASRAFLARI 230 YTL 2 OKUL MASRAFLARIMIZ 70 YTL 3 ÖZEL MASRAFLAR 100 YTL 4 TELEFON FATURASI 38 YTL 5 ELEKTRİK FATURASI 35 YTL 6 DOĞALGAZ FATURASI 175 YTL 7 SU FATURASI 8 TEMİZLİK MALZEMELERİ 50 YTL 9 CEP TELEFONLARI 10 DİĞER MASRAFLAR TOPLAM 803 YTL

1 AYDA BİLİNÇLİ HARCAMA SONUCU 134 YTL TASARRUF

BU PROJE EN ÇOK BABAMIN HOŞUNA GİTTİ. BABAM BANKADA BİR HESAP AÇTIRDI. TASARRUF ETTİĞİMİZ BU PARAYI HESABA YATIRDI. TABİ HESABI PROJENİN MİMARI OLARAK BENİM ADIMA AÇTIRDI. AYNI ZAMANDA BU PROJEYİ HAZIRLARKEN ÇARPMA, BÖLME, TOPLAMA, ÇIKARMA GİBİ MATEMATİKSEL İŞLEMLERİ KULLANARAK PROBLEM ÇÖZME BECERİMİ GELİŞTİRDİM.

SONUÇ BİLİNÇLİ BİR TÜKETİM VE PLANLAMA SONUCU, HEM İHTİYAÇLARIMIZI KARŞILADIK. HEM GELECEĞE DAHA GÜVENLİ BAKMAYA BAŞLADIK.

PROJEYİ HAZIRLAYIP SUNAN: YUNUS EMRE CEYLAN 6/A SINIFI NUMARA: 3087 ŞEHİTLER İ.Ö.O. REHBER ÖĞRETMEN: MAHMUT CELEP

KAYNAKÇA MARKETLER www.tuketiciler.org www.turkhukuksitesi.com

TEŞEKKÜRLER BÜLENT AKDEMİR GİRESUN ÜNİVERSİTESİ ŞEBİNKARAHİSAR MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRETİM GÖREVLİSİ selam naber