Cengiz BEKTAŞ Coşku Diren Sönmez 20946023.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BETONARME VE ÇELİK YAPILARIN PROJELENDİRİLMESİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
Advertisements

Hazırlayan : Semiha SARAÇ
ODTU.
Otomasyonlu imalat, büyük miktarlardaki konut ihtiyacına cevap verir.
ISI YALITIMI.
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
SANATA EVET YES WE ART. FOTOGRAF SANATI ART OF PHOTOGRAPHY İSA ÇELİK.
SANAT VE TARİH MÜZESİ.
Muharrem Aktaş İnşaat Mühendisliği Bölümü
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ BURSA EVLERİ
Mohammed IV Futbol Akademisi. Proje Yeri: FasFas Proje Ofisi: Groupe 3 Architectes, SaléGroupe 3 ArchitectesSalé İşveren: Association Mohammed VI de.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER
Madde ve Isı.
Içmimarlık nedir?.
Aksaray Metro İstasyonu ile Valide Sultan Camii Arası
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU
FATİH ERDOĞAN. Fatih Erdoğan 23 Nisan 1954'te İzmir'de doğdu. Yaşamının geri kalanını İstanbul'da geçiren yazar, Kültür Koleji ve 1973'te Robert Kolej'den.
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
ÇEVRE ANALİZİ DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
NASIL BİR ODTÜ ? 7 Mayıs NASIL BİR ODTÜ ?  Öncü ve farklılık yaratan bir ODTÜ  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini koruyan ve savunan.
DANİEL LİBESKİND Duygu Göçmen
DOĞAN HASOL ŞAHİN ÇELİK
CAM EV (Johnson Evi) Mimar: Philip Johnson
Restorasyon Projesi Nasıl Hazırlanır
TABANLIOGLU MİMARLIK.
İstanbul & Pecs. Avrupa Birliği Başkenti Olmak Ülkenin bilinirliğinin artması Gelen turist sayısının artması Ekonomik açıdan gelişim Şehrin tanıtımı için.
Muhammed kahraman İçt-3
Tümevarım, gözlenen tek tek olgulardan yola çıkarak genel yargılara ulaşmaktır. Başa bir deyişle tümevarım özelden genele giden bir akıl yürütme türüdür.
TURGUT CANSEVER Betül ÜNAL
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
Bardaklara aynı sıcaklıkta çay koymamıza rağmen,bir süre sonra bardaklardaki çayların sıcaklıklarının aynı olmadığını fark ediyoruz. Çünkü bazı bardaklar.
Hazırlayan: Naz Yılmaz
? ? ? ? ? ? FRANK GEHRY FRANK GEHRY FRANK GEHRY
NEVZAT SAYIN. NEVZAT SAYIN HAKKINDA GENEL BİLGİ Ege Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Mimarlık Bölümü mezunudur.( ) Yüksek lisans çalı ş ması.
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
OSMANLI MİMARLIĞI.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, eğitim-öğretim yılında 41 öğrenciyle eğitime başlamıştır. Türk Dili ve Edebiyatı; kültürel mirasımızın geleceğe.
BETONARME TEMELLER İMO Gaziantep Şubesi Meslekiçi Eğitim Semineri
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ Prof. Dr. Mehmet SARIBIYIK İNŞAAT TEKNOLOJİSİUYGULAMALARI I TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ Yrd. Doç. Dr. Ali SARIBIYIK İNŞAAT TEKNOLOJİSİUYGULAMALARI.
GÜZEL ÜLKEM TÜRKİYE.
2017 Yılı Devam Eden Projeler
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
MODA TASARIMCILIĞI.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Doğuş Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü MİMA 101 Mimari Tasarıma Giriş Dersi Konu:Yığma Yapılar Sami Büyüksoylu.
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ YAPILARIN SINIFLANDIRILMASI HAZIRLAYAN : YUSUF KOPAL E-posta:
Resimle İlgili Meslekler
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
HAKAN GÜRSU HAYATI. Doğumu: 1959, İstanbul Endüstriyel Tasarımcı, doktoralı öğretim üyesi 1959 yılında İstanbul'da doğan Hakan Gürsu, 1984 yılında Orta.
SANATLAR VE MÜZE. Kültürel ya da tarihsel değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerlere müze adı verilir. Müzeler, toplumların bilim ve sanat.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.C.1. Mimari Tasarım.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VRF SİSTEMLERİ MMO ADANA ŞUBE / MERVE ECEMİŞ
2018 Yılı Devam Eden Projeler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Cam göz. Mimar sinan Yeniçeri ordusunda bir asker olarak değil, istihkâm işlerinin idare ve tasarımından sorumlu olarak görev yapan Mimar Sinan’ın ilk.
Sunum transkripti:

Cengiz BEKTAŞ Coşku Diren Sönmez 20946023

Cengiz Bektaş Denizli, 1934 Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık ve İç Mimarlık bölümlerinde okudu. Münih Teknik Üniversitesi’nde Mimarlık bölümünü bitirdi. Güncel Ofisi, Bektaş Mimarlık İşliği. Mimar Sinan Güzel Sanatlar ve Marmara Üniversitesi’nde ders vermekte.

Tasarım Kuramı “Amacım doğanın kan dolaşımı içinde olan işler yapmak.” Yerel kültür – mimarlık ilişkisi. “Mimarlık insancıl oylumlar yaratmaktır bana göre.” Yapı ayrıntıları ve gereçlerinde doğaya, çevreye, tutumluluğa uygunluk: Kültür birikiminin bilincinde yapılar! Mekan anlayışı ve iç-dış uyuşumunda tutarlılık.

“ Yapı benim için bir kimlik, bir organizmadır “ Yapı benim için bir kimlik, bir organizmadır. Mesela Mihrimah, bir kadına duyulan yasak sevgidir. Şehzadebaşı bir hüzündür; karısı yüzünden ilk karısından olan çocuğunu öldürmüş bir adamın hüznüdür. Süleymaniye Süleyman’dır.” “Tasarım süreci; akışkanlığı ve değişimi birlikte gerektiren bir arayıştır.”

Yapılarından Örnekler Akdeniz Üniversitesi Olbia Kültür Merkezi, Antalya 1999

Akdeniz Üniversitesi Olbia Kültür Merkezi, Antalya 1999 -Yerin yükseltilerine göre kesintisiz akan bir oylum. -Birbiri içine akan alanlar. -Her işleve olanak veren yeşille gölgelendirilmiş bir çözüm. -Temellerin kazılmasıyla ortaya çıkan taşlarla (traverten), ahşapla, sıvasız yapım yöntemi. Yapı 2001 Ağa Han Mimarlık Ödülü’nü almıştır.

Türk Dil Kurumu, Ankara 1972-1973

Türk Dil Kurumu, Ankara 1972-1973 -Birbirini 15 cm aşan kat döşemelerinin çıkıntılarına yerleştirilen sürgülerle havalandırılmış dış cephe. -Tek gereçle (betonarme) bitirilmiş strüktür. -Ahşap Bölmeler, dolaplarla mobilya ve iç bölümleme. -Mimarlarca Cumhuriyet dönemi mimarlığına örnek gösterilen yirmi yapıdan biri. 1978 Ulusal Mimarlık Sergisi Ödülü almıştır.

Afrodisyas Ek Müzesi, Aydın 2006-2007

Afrodisyas Ek Müzesi, Aydın 2006-2007 -Çelik bir yapı olarak tasarlanan müze, kazıklar üzerine oturtulacak biçimde tasarlandı. -Kazıklar hiçbir tarihsel duvar kalıntısına denk gelmeyecek,hiçbir ağaca dokunmayacak biçimde yerleştirildi. -Cepheler ve çatı çift havalandırma katmanlı.

Uluslararası Endüstri ve Ticaret Bankası (Bakırköy Şubesi), İstanbul 1985-1986

Uluslararası Endüstri ve Ticaret Bankası (Bakırköy Şubesi), İstanbul 1985-1986 -Dar iki sokağın iki sokağın buluştuğu köşe başına içiyle açılan, çalışanlara iç-dış karışımı bir oylum sunan yapı, çıplak beton uygulama. -Kışa yaza göre ayarlanabilen, ısı toplayan ya da dıştan gelen ısıyı, soğuğu yalıtan cephe.

Gökdelen Çarşı, Mersin 1987-1992

Gökdelen Çarşı, Mersin 1987-1992 -Mersin’de sosyal bir merkez, çarşı. -Yapı, mimarın alışıldık tasarımlarından çok farklı ve şehrin dokusu dışında olan tek yapısı. -175 metre yüksekliğinde ve 52 katlı; Mersin’in tüm noktalarından rahatça görülebiliyor. -Otel ve ofis olarak kullanılıyor. -Yapıldığı dönemde Singapur ile Frankfurt arasındaki en yüksek betonarme bina olarak gösteriliyordu.

Türk Dil Kurumu, Ankara 1972-73 Projede çalışma yerleri U sofalı bir Antalya evi gibi büyük bir oylum etrafına yerleştirilmiştir. Bu U form Bektaş’ın akışkan formlarına uygun olarak tasarlanmıştır. Mevcut binaya geçiş bu oylumdan sağlanmaktadır. İnce modüler döşemelerin bu oylumla bütünleşmesi amaçlanmış, kolon ve kirişlerle birleşimin bölünmesi istenmediği için kaset döşeme tercih edilmiş.

Her kat döşemesi bir alttaki döşemeyi 15 cm taşacak şekilde yerleştirilmiştir. Bektaş, bu taşmaların eski Ankara evlerini anımsattığını söyler.

Cengiz Bektaş’ın tasarımlarında ilk kriterin doğaya saygı olduğu söylenebilir. Bu yüzden teknolojiyle hizmete sunulan yeni malzemelerin arasından doğaya en uyumlu olanı seçmeye ve yapılarında doğayla uyumlu sürdürülebilir çözümler üretmeye çalışır. Bu çabanın bir sonucu olarak da söz konusu taşmaların amacı, yazın temiz havayı içeri almaktır.

İç ile dış arasındaki ilişkiyi olabildiğince sıkı tutmaya çalışır İç ile dış arasındaki ilişkiyi olabildiğince sıkı tutmaya çalışır. Camın tercih edilmesi ve rasyonalist tavrı ile yapı cephesinde modern bir yaklaşım hakimdir. Cam aynı zamanda, içerde oluşturulmuş avlunun dışarı ile ilişkisini sağlamaktadır. Böylece iç-dış ilişkisi oluşturulmuştur. Bektaş, bulvara karşı tasarlanan bu yapıda “alçak gönüllü bir anıtsallığı” vurgulamaya çalıştığını belirtir. Cephedeki vurgu, her ne kadar belirli bir işlev yüklenmiş olsa da Bektaş bu tavrını biçimci olmasından ötürü eleştirmektedir.

Bektaş’ın çoğu projesinde tercih ettiği merkezi plan şeması, Frampton’un öz-bilinç ilkesine uymaktadir.Çünkü Bektaş’ın bu tavrı, gelenekten gelmektedir. Dolayısıyle aynı zamanda çağdaş bir olaydır.

Bununla beraber merkezin diğer mekanlarla bütünlüğünü sağlamak yolunda Bektaş, teknolojiden de yararlanmaktadır. Sonuç olarak bu mimarinin, ‘eleştirel bölgeselci’ tanımına uygun olduğunu söylemek mümkündür. Cengiz Bektaş bu yapısıyla 1978 Ulusal Mimarlık Sergisi Ödülü’nü almıştır.

Kaynakça Bayındırlık ve İskan Bakanlığı 2009 Kentleşme Şurası Yerel Kültür ve Mimarlık İlişkisi Cengiz Bektaş Örneği (Yüksek Lisans Tezi) Özlem Aksu Mimarlıkta Eleştiri/Tüm Yapıları 4, Cengiz Bektaş Mimarlığımızın Cumhuriyeti, Cengiz Bektaş http://www.buildingdecoration.net http://www.mimarizm.com