ÜÇ BOYUTLU DÜNYAYA HOŞGELDİNİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3/A SINIFI.
Advertisements

GEOMETRİK CİSİMLER.
PRİZMATİK YÜZEYLER Düzlemsel bir çokgene dayanan ve bu çokgenin düzlemini tek noktada kesen sabit bir doğruya paralel olarak kayan bir doğrunun oluşturduğu.
GEOMETRİK CİSİMLER.
GEOMETRİK CİSİMLER S.BAYHAN.
DİK PRİZMALARIN ÖZELLİKLERİ
TEMEL DİKKLİK KAVRAMI E d k O Düzlemde G F E n m d B p Uzayda.
Kazanımlar : Geometrik Cisimler
ÇOKGENLER.
GEOMETRİK CİSİMLERDE DÖNME HAREKETİ
Bu slaytımızda PİRAMİT hakkında bilgiler izleyeceğiz.
Geometrik Cisimler.
GEOMETRİK CİSİMLER.
AYDINLIKEVLER İLKÖĞRETİM OKULU
Cisim yüksekliği tabana dik olan Cisim yüksekliği tabana dik olmayan
GEOMETRİK CİSİMLER.
KATI CİSİMLERİN ALAN VE HACİMLERİ
GEOMETRİK CİSİMLER VE ÖZELLİKLERİ
GEOMETRiK CiSiMLER.
GEOMETRİK ŞEKİLLER.
PİRAMİDİN , DİK KONİNİN VE KÜRENİN ÖZELLİKLERİ, ALAN VE HACİMLERİ
GEOMETRİK CİSİMLER KONİ.
GEOMETRİK CİSİMLERİN SİMETRİLERİ
ÜÇGENLER Düzlemde birbirine doğrusal olmayan üç noktayı birleştiren, üç doğru parçasının oluşturduğu çokgendir. A,B,C şeklide 3 açı(3 köşe) ve a,b,c şeklinde.
DİK PİRAMİDİN YÜZEY ALAN BAĞINTISI
GEOMETRİK CİSİMLER.
Uzayda Kapalı Yüzeyler
BİR DÜZLEM İLE BİR GEOMETRİK CİSMİN ARA KESİTİNİ BELİRLEME
PRİZMAYI İNŞA EDER, TEMEL ELEMANLARINI BELİRLER
MEHMET GÖK 2/B SINIFI ÖĞRETMENİ
TEMEL DİKKLİK KAVRAMI E d k O Düzlemde G F E n m d B p Uzayda.
YENİ MATEMATİK Cisim Atölyesi
FATMA ALTAY Matematik A
TUĞBA TAŞOLUK İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Çokgenler.
Pİramİtler.
DİKDÖRTGEN-KARE KONU ANLATIMI VE SORU ÇÖZÜMLERİ
PİRAMİT, KONİ VE KÜRE Bu slayt 8.sınıf düzeyindeki öğrencilere, matematik dersi ünite 4 konusu anlatımı için düzenlenmiştir.
Uzayda Kapalı Yüzeyler
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK
DİK PRİZMALAR.
DİKDÖRTGENLER PRİZMASI
Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özge Kurtgöz
GEOMETRİK CİSİMLER ABDULLAH AYDEMİR
KATI CİSİMLERİN ALAN VE HACİMLERİ
GENEL TEKRAR 2.DÖNEM
Geometrik Cisimler PİRAMİT.
PRİZMALAR.
HAZIRLAYAN: KÜBRA NUR UÇAN /A
ÜÇGENLER.
GEOMETRİK CİSİMLER.
GEOMETRİK CİSİMLER.
ÇEMBER, DAİRE VE SİLİNDİR
ÜÇGENLER.
Geometrik cisimler Semboller: cm2, m2 Emine çil
DÖRTGENLER.
GEOMETRİK CİSİMLER.
DİK PRİZMALARIN ALAN ve HACİMLERİ
YÜZEY :Cisimlerin hava ile temas eden bölümlerine yüzey denir.
GEOMETRİK ŞEKİLLER KARE
DİKDÖRTGENLER PRİZMASI KARE PRİZMA VE KÜPÜN HACMİ
ÇOK YÜZLÜLER VE ARAKESİTLERİ: Çok yüzlüler, tüm yüzleri ve tüm ayrıtları eş olan düzgün cisimlerdir. Bu cisimlere PLATONİK CİSİMLER denir. Bütün yüzleri.
PRİZMALAR VE PİRAMİTLER
GEOMETRİK CİSİMLER VE ÖZELLİKLERİ
5.Sınıf GEOMETRİK CİSİMLER Düzenleyen : Ömer TÖK.
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER
ÜCRETSİZ VE ÖZGÜN ETKİNLİKLER
İLKER ALPÇETİN FL 11-A 68.  Alt ve üst tabanları daire olan dik silindire dik dairesel silindir denir.  Silindirin altında ve üstünde oluşan kesitlere.
KATI(GEOMETR İ K) C İ S İ MLER MATEMATİK PROJE SLAYTI M.AŞKIN ERDOĞAN
Sunum transkripti:

ÜÇ BOYUTLU DÜNYAYA HOŞGELDİNİZ İÇERİĞE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ

İÇİNDEKİLER KONU ANLATIMI HAZIRLAYANLAR KAZANIMLAR ALIŞTIRMALAR ÇALIŞMA YAPRAĞI

GEOMETRİK CİSİMLER SUNUSU içindekiler

KAZANIMLAR Piramidi inşa eder, temel elemanlarını belirler ve yüzey açınımını çizer. 2)Koninin temel elemanlarını belirler,inşa eder ve yüzey açınımını çizer. devam

Bir düzlem ile bir geometrik cismin ara kesitini belirler, inşa eder ve çizer. Çizimleri verilen yapıları çok yüzlülerle oluşturur.Çok yüzlülerle oluşturulan yapıların görünümlerini çizer. içindekiler

Ders:Matematik Geometrik cisimler

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI Çevremizde Gördüğümüz Düzgün Geometrik Cisimler Nelerdir?Araştırınız. Dünyanın 7 Harikasından Olan Ve Mısır’da Bulunan Geometrik Cisimlerin Adı Nedir?Bu Cisimlerin Geometrik Özelliklerini Araştırınız. Günlük Hayatta Da Çok Oynadığımız Top,acaba Geometrik Bir Şekil Midir? Annemizin Mutfakta Kullandığı Geometrik Şekiller Nelerdir?Araştırınız.

PİRAMİT

Ali o sene 8. sınıfı bitirmişti. Kendini çok yorgun hissediyordu Ali o sene 8. sınıfı bitirmişti. Kendini çok yorgun hissediyordu. Çünkü bütün sene çalışmıştı. Babası Ali’ye bir sürpriz yapmaya karar vermişti. Onu Mısır’a tatile götürecekti. Ali bunu duyunca çok mutlu oldu çünkü Mısır’ı çok merak ediyordu. Mısır’a vardıklarında büyük bir heyecanla piramitleri görmeye gittiler. Rehberleri bilgi vermeye başlamıştı bile. ‘’Şu gördüğünüz büyük piramit Keops piramitidir. Sağında ve solunda Kefren ve Mikorinos piramitlerini görmektesiniz.’’ Ali bir yandan rehberi dinlerken aklına 8.sınıfta Ayşe öğretmeninin geometri dersinde anlattığı piramitler geldi. Ayşe öğretmen sadece formülleri vermiş ve Ali bunları anlamadan ezberlemeye çalışmıştı. Formülleri sık sık unuttuğu için de soruları çözerken hep zorlanmıştı.

Ayşe öğretmen o derste şöyle demişti: ‘’Piramitler üç boyutlu geometrik cisimlerdir. Eni, boyu ve yüksekliği vardır.Bir çokgensel bölge alıp bu çokgenin dışından seçtiğimiz noktayı çokgenin her noktası ile birleştirirsek bir piramit oluşturmuş oluruz.’’ O zaman Ali’ye bu ifade çok karışık gelmişti. Bir türlü zihninde canlandıramamıştı. Ali Keops piramidini görünce bunu anlamıştı. Öğretmeninin çokgensel bölge dediği piramidin tabanı olmalıydı. Seçilen nokta piramidin tepe noktasıydı. Çünkü Ali Keops’a bakınca tabanın her noktasının (her köşesinin) piramidin tepe noktası ile birleştiğini görmüştü.

Ayşe öğretmen ‘’Seçtiğimiz noktadan yani piramidin tepe noktasından tabana indirilen dikme piramidin yüksekliğidir.’’ Diyerek devam etmişti. Keops’a baktıkça daha çok şey hatırlıyor ve anlıyordu. Ali tabanın hangi çokgenden oluştuğunu merak etmişti. Çünkü derste öğretmeni onlara ‘’Piramit adını tabanından alır. Tabanı üçgen ise üçgen piramit, kare ise kare piramit ,dikdörtgen ise dikdörtgen piramit olur.’’ Diyerek örnekler vermişti.Keops piramidinin tabanının 4 kenarı vardı. Rehberlerine sorduğunda bunun bir kare piramit olduğunu söylemişti Ali’ye.Adımlarıyla sayarak kenarların eşit adımlarından oluştuğunu görmek isterdi ama piramit çok büyük oluğu için buna gücünün yetmeyeceğini biliyordu.

Uzunca bir patatesi enine ortadan keserek yarısını masanın üzerine koyunuz. Bıçakla patatesin en üst noktasından aşağı, eğik bir doğrultuda keserek kesilen parçayı atanız. Aynı noktadan başka bir doğrultuda yine aşağı doğru eğik kestiğiniz parçayı atınız. Aynı işlemi en az üç kez tekrarlayarak bir geometrik cisim oluşturunuz.Yaptığınız hazırlık çalışmalarında öğrendiğiniz cisimlerden hangisine benziyor? Bu cismin adını söyleyiniz. CİSMİMİZİN ADI:”PİRAMİT”DİR.

ŞİMDİ ŞEKLİ GÖRELİM VE ÖZELLİKLERİNİ ÖĞRENELİM: 1.Taban yüzeyi bir düzgün çokgendir. 2.Yan yüzler birbirine eş ikizkenar üçgenlerdir. 3.Yan yüzlerin tepe noktası ortaktır. 4.Tepe noktasını tabanın ağırlık noktasına birleştiren dikme,piramidin yüksekliğidir. 5.Yan yüzeylerden birine ait olan yükseklik piramidin yan yüz yüksekliğidir. 6.Piramitler tabanın yüzeyine göre adlandırılır. ŞİMDİ ŞEKLİ GÖRELİM VE ÖZELLİKLERİNİ ÖĞRENELİM:

ÖZELLİKLERİ ŞEKİL ÜZERİNDE GÖRELİM: Tepe noktası Yanal yüz Yanal yüz Yanal yüzün yüksekliği Üçgen piramit Kare piramit taban taban Yükseklik

DÜNYAMIZDA GÖREBİLECEĞİMİZ ÖRNEKLER:

ÜÇGEN PİRAMİDİN AÇINIMI: Tepe noktası taban Yan yüzeyler tıklayınız devam Tepe noktası

SIRA GEOMETRİK CİSİMLERİN ARA KESİTLERİNİ BULMAYA GELDİ: -Tabanlarına paralel olacak şekilde, -Eksenlerinden geçecek veya paralel kalacak şekilde, -Merkezlerinden geçecek şekilde bulalım.

ÇÖZÜM: KÖŞE SAYISI:7 YÜZ SAYISI:6 AYRIT SAYISI:11,ise K+Y-A=7+6-11=2

AŞAĞIDAKİ CİSİMLERE GÜNLÜK HAYATTA KULLANDIĞINIZ VEYA GÖRDÜĞÜNÜZ CİSİMLERDEN ÖRNEKLER YAZINIZ. KONİ: KÜRE: PİRAMİT:

KONULAR Piramit Koni Küre Ara Kesit Belirleme İçindekiler