HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Değişkenler ve bellek Değişkenler
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAKIM TALİMATLARI B.E.Ü
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
HİKMET SIRMA (ARİFİYE/SAKARYA) 1-A SINIFI 1 Mehmet YÜCEDAĞ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
MATRİSLER ve DETERMİNANTLAR
PROTOKOL.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ORAN ve ORANTI DOĞRU ORANTI c a x b c . b = a . x.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
İSTATİSTİK VE GRAFİKLER Belirli amaçlar için planlı ve sistemli olarak gözlem ve araştırma yoluyla elde edilen bilgilerin sayılarla ifade edilmesine istatistik.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
1/20 ÇARPMA İŞLEMİ A B C D x 5 işleminin sonucu kaçtır?
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA TABLO VE GRAFİKLER HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA

TABLO VE GRAFİKLER

fotoğraf makinesinde fotoğrafın ton dağılımını gösteren grafiktir. TABLO VE GRAFİKLER Histogram,  fotoğraf makinesinde fotoğrafın ton dağılımını gösteren grafiktir.

ÖRNEK 89 ailenin 1 ayda tükettikleri ekmek sayıları verilmiştir. TABLO VE GRAFİKLER ÖRNEK 89 ailenin 1 ayda tükettikleri ekmek sayıları verilmiştir. 10, 10, 11, 12, 13, 11, 10, 12, 14, 10,15, 15, 15, 15, 16, 16,  15, 18 ,19, 16,17, 21, 20, 22, 23, 23, 24, 21, 22, 23, 21, 20,  22, 31, 32, 33, 34, 33, 38, 33, 32,36, 35, 39, 36, 35, 36, 37,  40, 44, 41, 42, 43, 44, 46, 45, 45, 47, 48, 49,48, 49, 49, 46,  50, 51, 52, 54, 52, 53, 51, 50, 50,51, 55, 56, 57, 58, 59, 58, 55, 56, 55, 57, 57, 26, 27, 25, 25 Bu verileri 10 gruba ayırarak grafik üzerinde  gösterelim.

ÖRNEK 89 ailenin 1 ayda tükettikleri ekmek sayıları verilmiştir. TABLO VE GRAFİKLER ÖRNEK 89 ailenin 1 ayda tükettikleri ekmek sayıları verilmiştir. 10, 10, 11, 12, 13, 11, 10, 12, 14, 10,15, 15, 15, 15, 16, 16,  15, 18 ,19, 16,17, 21, 20, 22, 23, 23, 24, 21, 22, 23, 21, 20,  22, 31, 32, 33, 34, 33, 38, 33, 32,36, 35, 39, 36, 35, 36, 37,  40, 44, 41, 42, 43, 44, 46, 45, 45, 47, 48, 49,48, 49, 49, 46,  50, 51, 52, 54, 52, 53, 51, 50, 50,51, 55, 56, 57, 58, 59, 58, 55, 56, 55, 57, 57, 26, 27, 25, 25 Bu verileri 10 gruba ayırarak grafik üzerinde  gösterelim. Veri grubunun açıklığını; 59-10= 49 bulunur.

ÖRNEK ≈ 89 ailenin 1 ayda tükettikleri ekmek sayıları verilmiştir. TABLO VE GRAFİKLER ÖRNEK 89 ailenin 1 ayda tükettikleri ekmek sayıları verilmiştir. 10, 10, 11, 12, 13, 11, 10, 12, 14, 10,15, 15, 15, 15, 16, 16,  15, 18 ,19, 16,17, 21, 20, 22, 23, 23, 24, 21, 22, 23, 21, 20,  22, 31, 32, 33, 34, 33, 38, 33, 32,36, 35, 39, 36, 35, 36, 37,  40, 44, 41, 42, 43, 44, 46, 45, 45, 47, 48, 49,48, 49, 49, 46,  50, 51, 52, 54, 52, 53, 51, 50, 50,51, 55, 56, 57, 58, 59, 58, 55, 56, 55, 57, 57, 26, 27, 25, 25 Bu verileri 10 gruba ayırarak grafik üzerinde  gösterelim. Veri grubunun açıklığını; 59-10 = 49 bulunur. Grup genişliği; 49 açıklık 4,9 5 ≈ Istenilen grup sayısı 10

Tablo: Aylık Tüketilen Ekmek Sayısı TABLO VE GRAFİKLER Tablo: Aylık Tüketilen Ekmek Sayısı

Grafik: Aylık Tüketilen Ekmek Sayısı TABLO VE GRAFİKLER Grafik: Aylık Tüketilen Ekmek Sayısı

TABLO VE GRAFİKLER ÖRNEK Atatürk Ortaokulunda, 8.sınıf öğrencileri arasında kitap okuma yarışması yapılıyor. Yarışmada öğrencilerin 1 dakikada okudukları  kelime sayıları aşağıda verilmiştir: 149, 154, 168, 176, 170, 169, 163, 175, 156,142, 154, 149, 173, 140, 156, 143, 152,  150,170, 169, 150, 176, 147, 171, 153, 164, 142, 140,147, 149, 150, 143, 170, 144,  153, 159,156, 158, 149, 170, 170, 176, 174, 160, 164, 162, 173,170, 173, 149, 176,  175, 168, 176,143, 162, 166, 163, 160, 166, 175, 164, 176, 163, 165, 169,143, 176,  155, 153, 170, 159,165, 157, 163, 167, 171, 154, 153, 156, 146 Bu verileri 9 gruba ayırarak grafik üzerinde  gösterelim.

TABLO VE GRAFİKLER ÖRNEK Atatürk Ortaokulunda, 8.sınıf öğrencileri arasında kitap okuma yarışması yapılıyor. Yarışmada öğrencilerin 1 dakikada okudukları  kelime sayıları aşağıda verilmiştir: 149, 154, 168, 176, 170, 169, 163, 175, 156,142, 154, 149, 173, 140, 156, 143, 152,  150,170, 169, 150, 176, 147, 171, 153, 164, 142, 140,147, 149, 150, 143, 170, 144,  153, 159,156, 158, 149, 170, 170, 176, 174, 160, 164, 162, 173,170, 173, 149, 176,  175, 168, 176,143, 162, 166, 163, 160, 166, 175, 164, 176, 163, 165, 169,143, 176,  155, 153, 170, 159,165, 157, 163, 167, 171, 154, 153, 156, 146 Bu verileri 9 gruba ayırarak grafik üzerinde  gösterelim. Veri grubunun açıklığını; 176-140= 36 bulunur.

TABLO VE GRAFİKLER ÖRNEK Atatürk Ortaokulunda, 8.sınıf öğrencileri arasında kitap okuma yarışması yapılıyor. Yarışmada öğrencilerin 1 dakikada okudukları  kelime sayıları aşağıda verilmiştir: 149, 154, 168, 176, 170, 169, 163, 175, 156,142, 154, 149, 173, 140, 156, 143, 152,  150,170, 169, 150, 176, 147, 171, 153, 164, 142, 140,147, 149, 150, 143, 170, 144,  153, 159,156, 158, 149, 170, 170, 176, 174, 160, 164, 162, 173,170, 173, 149, 176,  175, 168, 176,143, 162, 166, 163, 160, 166, 175, 164, 176, 163, 165, 169,143, 176,  155, 153, 170, 159,165, 157, 163, 167, 171, 154, 153, 156, 146 Bu verileri 9 gruba ayırarak grafik üzerinde  gösterelim. Veri grubunun açıklığını; 176-140= 36 bulunur. Grup genişliği; Grup genişliği = 5 olur 36:9 = 4

Tablo: Öğrencilerin Okuduğu Kelime Sayıları TABLO VE GRAFİKLER Tablo: Öğrencilerin Okuduğu Kelime Sayıları

Grafik: Öğrencilerin Okuduğu Kelime Sayıları TABLO VE GRAFİKLER Grafik: Öğrencilerin Okuduğu Kelime Sayıları

Grafik: Öğrencilerin Okula Gidiş Saatleri TABLO VE GRAFİKLER ÖRNEK Grafik: Öğrencilerin Okula Gidiş Saatleri

Grafik: Öğrencilerin Okula Gidiş Saatleri TABLO VE GRAFİKLER ÖRNEK Grafik: Öğrencilerin Okula Gidiş Saatleri 1- Okula hangi saatler arasında en çok öğrenci gelmiştir?   2- Okula hangi saatler arasında en az öğrenci gelmiştir? 3- Bu histogramda kaç grup vardır? 4- Bu histogramın grup genişliği kaçtır?

Tablo: Elma Ağaçlarından Toplanan Elmalar TABLO VE GRAFİKLER ÖRNEK Tablo: Elma Ağaçlarından Toplanan Elmalar

Tablo: Elma Ağaçlarından Toplanan Elmalar TABLO VE GRAFİKLER ÖRNEK Tablo: Elma Ağaçlarından Toplanan Elmalar Bir çiftlikteki elma ağaçlarının bir yılda verdiği elma miktarlarının aralığı tabloda verilmiştir. Tablodaki verilerle histogram oluşturalım.

Grafik: Elma Ağaçlarından Toplanan Elmalar TABLO VE GRAFİKLER Grafik: Elma Ağaçlarından Toplanan Elmalar

TABLO VE GRAFİKLER HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) internet sitesinden TABLO VE GRAFİKLER HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA   Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) internet sitesinden  yararlanarak histogram oluşturulabilecek verilere örnekler bulunuz.