Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

TEMEL YAŞAM DESTEĞİ.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ.
KARDİYO-PULMONER-SEREBRAL RESÜSİTASYON (CPR)
DOĞAL SAYILAR.
HASTA YARALININ BİRİNCİ VE İKİNCİ DEĞERLENDİRMESİ.
HOŞGELDİNİZ.
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ BECERİSİ
DS FA.EU.TE2 04.SNM.EG
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
Elazığ İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ÇOCUKLARDA TEMEL YAŞAM DESTEĞİ
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
Sivil Toplum Kuruluşlarına İlk Yardım Kursu- Afet Yönetim Merkezi
ÇOCUKLARDA TEMEL YAŞAM DESTEĞİ
DOLAŞIM SİSTEMİ VE KALP MASAJI KALP; DOLAŞIM SİSTEMİ İÇİNDE İTİCİ BİR ÖZELLİĞE SAHİPTİR. KALP YAKLAŞIK OLARAK KİŞİNİN YUMRUĞU BÜYÜKLÜĞÜNDE, İÇİ BOŞ KASTAN.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
ANKARA Acil Sağlık Hizm. Şb.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Pediatrik Kardiyopulmoner Canlandırma
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
ÖĞR.GÖR. ÖZLEM KARATANA RESÜSTASYON DERS 1
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Yrd. Doç. Dr. Menderes KILDIRAN
ÇOCUK VE BEBEKLERDE TYD UYGULAMALARI
YABANCI CİSİM. YABANCI CİSİMLE TIKANMA Yabancı cisme bağlı ölümlerin %90’ı 5 yaş altında görülür. Yabancı cisme bağlı ölümlerin %90’ı 5 yaş altında görülür.
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ SOLUNUM DURMASI:
Temel Yaşam Desteği Bölüm 3.
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ BURSA. TEMEL YAŞAM DESTEĞİ TYD, hayatı kurtarmak amaçlı yapılan bir seri eylemden oluşur, TYD, OED haricinde profesyonel ekipman olmadan.
1.  Bebek ve küçük çocuklarda burun delikleri dardır.  Dişler ve diş etleri hassastır.  Dil, ağız boşluğu ile orantılı olarak değerlendirildiğinde.
HASTA YARALININ BİRİNCİ VE İKİNCİ DEĞERLENDİRMESİ.
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ AKADEMİ AKAD ÖZEL EĞİTİM MERKEZİ.
(3)-TEMEL YAŞAM DESTEĞİ
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ Öğr. Gör. Sinan YENAL DEÜ-SHMYO Paramedik programı
GEMİDE ACİL TIBBİ DURUM TEMEL EĞİTİM
YETİŞKİNLERDE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ (TYD)
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ Bir önceki sunumlar daha ayrıntılı!!!!!!!!!!!!!11
BEBEKLERDE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ ( 0-1 YAŞ)
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ BEÜ ZONGULDAK SAĞLIK YÜKSEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ A.D.
YETİŞKİNLERDE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ PRM.KÜBRA NUR DEMİRCİ.
Sunum transkripti:

Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü EĞİTİM BİRİMİ

TEMEL YAŞAM DESTEĞİ Bebek -Çocuk-Erişkin

HEDEFLER İnfant, çocuk ve erişkin hasta ayırımı yapabilmek Temel yaşam desteği(TDY) basamaklarını uygulayabilmek İnfant, çocuk ve erişkin hastalarda TYD farklılıklarını bilmek Özel durumlarda TYD basamaklarını uygulayabilmek

Yeni doğan 0-28 gün Bebek 1 ay-1 yaş Çocuk 1- 8 yaş Erişkin 8 yaş üstü

Ortak basamak 1.Olay yeri, hasta ve kendi güvenliği. Olay yerini değerlendir tehlikeli unsurların olup olmadığına bak Trafik kazası ise: olay yeri güvenlik, kör noktalar, patlama ,yanma tehlikesi Evde ise gaz kaçağı, saldırgan insanlar,

Erişkin TYD Bilinç: omuzlardan tutarak sars ve sesli-ağrılı uyaran ver.

Hava yolu-A Pozisyon 90 derece Travma yok ….baş çene Travma var….. çene itme SOL. DEĞERLENDİR AYNI ANDA DOLAŞIM

Karotis 2-3 parmak kendi tarafından 10 sn Dolaşım Karotis 2-3 parmak kendi tarafından 10 sn

Erişkin- hemen ara arattır 112 Erişkin- hemen ara arattır

C.A.B. Erişkin iki el…30/2 Dak. 100 5 cm

Bilinç : omuzlardan sars ve sesli uyarı. Çocuk TYD Bilinç : omuzlardan sars ve sesli uyarı.

60-90 derece Sol. Değerlendir 5-10 sn. Pozisyon 60-90 derece Sol. Değerlendir 5-10 sn.

Sol. Yok – Gasping 2 soluk 1,1.5 saniye

Karotis –femoral max.10 sn Nabız Karotis –femoral max.10 sn

Nabız sayısı dakikada 60 altında CPR Nabız yok Nabız sayısı dakikada 60 altında 5 TUR 15/2 İki kişi 30/2 tek kişi Dak.100 5 cm

112

Bilinç Topuk , parmak uyarı Bebek TYD Bilinç Topuk , parmak uyarı

Hava yolu Baş çene 60 derece 5-10 sn.

2 kurtarıcı soluk ağız ve buruna beraber Solunum 2 kurtarıcı soluk ağız ve buruna beraber

Dolaşım Brakial nabız max.10 san.

CPR 2 Parmak Meme ucu çizgisi 4 cm 100-120 dak. 15/2 iki kişi 30/2 tek kişi 5 tur

112

A (airway) havayolu

Head tilt-chin lift manevrası (baş-çene manevrası) Hastanın başı bir el ile alnından geriye itilip, diğer elin işaret ve orta parmağı ile çenesi öne doğru çekilerek solunum yolunun açıklığı sağlanır. Hastada travma şüphesi varsa, servikal travma olabileceği düşünülmelidir. Baş-çene manevrası yapmak sakıncalıdır.

Head tilt-chin lift manevrası (baş-çene manevrası)

Jaw-thrust manevrası (Güvenli çene manevrası)

Bebeklerde Çocuklarda özellikle bebeklerde başa pozisyon verilirken hiperekstansiyondan kaçınılmalıdır,bu durum hava yolunun kapanmasına neden olabilir. Süt çocuğunda boyun nötral pozisyona getirilirse omuzun en üst kısmı ile tragus aynı hizaya gelir ve havayolu rahatlar.

küçük bebeklerde omuzların altına rulo fleksiyonu önlenebilir. 2 yaşından daha küçük bebeklerde omuzların altına rulo şeklinde bir havlu konarak başın fleksiyonu önlenebilir.

B (breathing) solunum Çocuğun ya da bebeğin hava yolu açıldıktan sonra, solunumu Bak-Dinle-Hisset yöntemi ile 5-10 saniye değerlendirilir

Yapay Solunum Çocuklarda ve bebeklerde 2 kurtarıcı soluk verilerek yapay solunuma başlanır. Yapay solunum Çocuklarda ağızdan - ağıza Bebeklerde ağızdan - ağız ve buruna yapılır. Bebeklerde sadece ağız dolusu hava üflenir.

Yapay Solunum Yapay solunum dakikada Çocuklarda 15-20 Bebeklerde 20-25 olacak hızda yapılır

Yapay solunuma rağmen göğsün kalkmadığı görülürse hava yolu tekrar değerlendirilmeli ve doğru pozisyon verilerek tekrar yapay solunum uygulanmalıdır. Bunlara rağmen göğüs kalkmıyorsa yabancı cisim aspirasyonu düşünülmelidir.

DOLAŞIMIN KONTROL EDİLMESİ İki kez hayat kurtarıcı soluk verildikten sonra çocuklarda dolaşımın varlığını kontrol etmek için aşağıdaki belirtilerden biri aranmalıdır. Yeterli ve spontan solunum Öksürük Spontan hareketler Nabız varlığı (10 saniye içinde hissedilmelidir)

DOLAŞIMIN KONTROL EDİLMESİ Dolaşımın mevcut olması yeterli olduğu anlamını taşımaz. Nabız sayısının 60/dk’dan düşük ve periferik dolaşımın bozuk olduğu durumlarda dolaşım yetersiz olarak kabul edilir. Bu durumda da kalp masajı yapmak gereklidir

C (circulation) dolaşımın desteklenmesi Çocuklarda karotis arterden Bebeklerde femoral veya brakial arterden 10 saniye nabız bakılır

Nabız olmadığına emin olunursa göğüs kompresyonuna başlanır.

Çocuklarda ve Bebeklerde tek kurtarıcı ile 30 / 2

Çocuklarda ve Bebeklerde iki kurtarıcı ile 15 / 2

Bebeklerde göğüs kompresyonu Bebeklerde dış kalp masajı 2 parmakla yapılır. İki meme başından geçen hayali bir çizginin bir parmak kadar altına iki parmak yan yana yerleştirilir. Kalp masajı, göğüs kemiği 4 cm içeri çökecek şekilde yapılır.

Çocuklarda Göğüs Kompresyonu Kalp masajı tek elle basılarak yapılır. Bası noktası yetişkinlerde olduğu gibi belirlenir. Büyük çocuklarda tek elin basısı yetersiz görülürse yine yetişkinlerdeki gibi uygulama yapılır. Bası gücü ise göğüs boşluğu 5 cm çökecek şekilde olmalıdır.(1/2-1/3) Çocuklarda da dakikada 100 bası uygulanır.

Yabancı Cisim Aspirasyonu Bilinç Açıksa Çocuklarda Heimlich Manevrası

Yabancı Cisim Aspirasyonu Bebeklerde sırtına 5 kez vurulur + Sternum üzerine 5 kez bası uygulanır

Bilinç Kapanınca Çene kaldırma manevrası ile ağız ve farinks kontrol edilir Temel yaşam desteğine başlanır ve devam edilir.

TEŞEKKÜRLER…