Verimli Ders Çalışma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BELİRLENEN HEDEFLERE ULAŞMAK İÇİN
Advertisements

ÇATALCA İMAM HATİP VE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
BAŞARI İÇİN ETKİN ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
İzzet ayaydın ali sarIyörük ilköğretim okulu rehberlik servisi
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Semineri
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ MAHİDE KOŞUKÇU İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
YGS ve LYS başarısı için öğrencilerimizin yapması gerekenler Yunus Emre Anadolu Lisesi-Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri Seminerine HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

Verimli Ders Çalışma

İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ

? AMAÇLARI BELİRLEMEK NEDEN ÖNEMLİDİR

Başarıya giden yol çok çalışmaktan değil, etkili çalışmaktan geçmektedir.

! Unutmamak gerekir ki başarılı bir insan belirlediği amaçlarına belirli bir zaman diliminde ulaşmış insandır.

UZAK VADELİ AMAÇLAR

ORTA VADELİ AMAÇLAR

KISA VADELİ AMAÇLAR

AMAÇ BELİRLEMENİZ: Dikkatimizin dağılmamasına Daha az hayal kurmamıza Planlı ve programlı çalışmamıza yardım eder.

Öğrenme tekrarlayarak ve yaşantı yoluyla davranışta ve düşünce düzeyinde meydana gelen oldukça devamlı bir değişikliktir.

İnsanlar 20 dakika içinde öğrendiklerinin yarısına yakın bir bölümünü unutmaktadırlar.

Öğrenciler öğrendiklerinin %80’nini bir saat sonra unutmaktadırlar.

Unutmanın önüne geçebilmek için düzenli tekrarlar yoluyla Uzun Süreli Hafızaya geçirmek gerekmektedir.

Kısa Süreli Hafızadaki bilgi çabuk unutulur.

Uzun Süreli Hafızaya yerleştirilen bilgi uzun süre saklanabilir.

Öğrenilen konu Tekrar yoksa bilgi unutulur Uzun Süreli Kısa Süreli Hafıza Kısa Süreli Hafıza Tekrar yoksa bilgi unutulur

Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz Öğrenilen konu Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz

Ders programında bulunması gereken etkinlikler Uyanış saati Yemek saatleri Okula ya da dersaneye gidiş geliş saatleri Ders çalışma saatleri Boş zamanları değerlendirme saatleri

O gün görülecek konuya bir gün önceden mutlaka (İSOAT) yöntemine göre hazırlanmalıdır.

En ideal ders çalışma süresi 40 dakikadır.

40 dakikalık ders çalışmasından sonra mutlaka 10 dakikalık bir tekrar yapılmalıdır. 10 dakikalık tekrardan sonra mutlaka 10 dakikalık dinlenmeye vakit ayrılmalıdır.

10 dakikalık dinlenmede TV’den uzak durun.

40’ ders çalışma + 10’tekrar+10’dinlenme

İlk tekrar 40 dakikalık çalışmanın sonunda yapılmalıdır. Bu tekrar öğrenilen konunun 24 saat hafızada kalmasını sağlar.

İFİKAN yöntemiyle ders dinlendikten sonra evde yapılacak ikinci bir on dakikalık tekrar bilginin bir hafta süreyle hafızada kalmasını sağlar.

Hafta sonu konunun 10 dakikalık üçüncü kere tekrarı bilginin bir ay süreyle hafızada kalmasını sağlar.

Bir ay sonra aynı konunun 4. Kere 10 dakikalık tekrarı o bilginin uzun süreli hafızaya kaydedilmesinden dolayı çok uzun saklanmasını sağlar.

Unutulmamalıdır ki;yapılan bu tekrarlar ders çalışma programının temelini oluşturmaktadır. Amaç.öğrenilen bilginin düzenli tekrarlarla K.S.H.’da U.S.H. ya aktarılmasıdır.

Ders çalışma programınızı renkli kalemlerle ve büyük bir kağıda yapılması sizin ders programınıza daha kolay motive olmanızı sağlar.

ETKİN DİNLENME (İSOAT)

İ-İZLE S-SOR O-OKU A-ANLAT T-TEKRAR

İZLE : KONUNUN ANA FİKRİNİ ÖĞRENMEK İÇİN 4-5 DAKİKALIK BİR SÜRE İLE KONUNUN BİR BÜTÜN OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİDİR.