Orjinal Adı: Little Boy İngilizce’den Çeviren:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ADIN YERİNE KULLANILAN SÖZCÜKLER
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
İngilizce’den Çeviren Dr. M. Fatih Taşar
Çocuğunun Koçu olarak Aile
İLKÖĞRETİME BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
Yavrum ve ben.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
Psikolojik Danışman Yıldıray ÇAMDEVİREN
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Fizik Öğretiminde Temel ve Güncel Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
REHBERLİK.
ANASINIFI YAZ TATİLİ ÖDEVİ
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Sarı Yumak ile Kara Yumak arkadaş olmuşlardı
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Aile Eğitimi Etkinlikleri
Öğrenmeye Hazır Bulunuşluluk
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ NAZİLLİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ.
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
 Zeka, yaratıcılık, sanat, spor, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda akranlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren bireyler ‘özel.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KIRMIZI FİL NEREDE ?.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
Özel Yetenekli Bireyler
Küçük Çocuk Yazan: Helen Buckley Orjinal Adı: Little Boy
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Eğitimde Dönüşüm Neden Dönüşüm
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
İngilizce’den Çeviren Dr. M. Fatih Taşar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÜSTÜN ZEKA VE ÜSTÜN YETENEKLİLER.  “Zihinsel yeteneklerinin ya da zekalarının birden çoğunda akranlarına göre üst performans gösteren ya da gizil güce.
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Orjinal Adı: Little Boy İngilizce’den Çeviren: Küçük Çocuk Yazan: Helen Buckley Orjinal Adı: Little Boy İngilizce’den Çeviren: Dr. M. Fatih Taşar

Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde Okula giden bir küçük çocuk vardı. O küçücüktü, Ve okul da koskocaman. Ve küçük çocuk, Avluya açılan bir kapıdan geçip, Sınıfına hemencecik girebileceğini öğrenince Mutlu oldu. Ve, gözünde okul ona Artık koskocaman gözükmedi.

Bir sabah Artık uzunca bir süredir küçük çocuk okullu iken Öğretmen dedi ki: ‘Bugün bir resim çizeceğiz.’ ‘Ne güzel!’ diye düşündü küçük çocuk. Resim yapmasını severdi. Bir sürü resim çizebilirdi: Aslanlar, kaplanlar, Tavuklar, inekler, Trenler, gemiler- Hemen pastel boya kutusunu çıkarıverdi. Ve çizmeye koyuldu.

Fakat öğretmen seslendi: ‘Bekleyin! Daha hemen başlamayın!’ Herkesi süzdü, hazırlar mı diye baktı.

‘Şimdi’ dedi öğretmen, ‘Çiçekler çizeceğiz.’ ‘Ne hoş’ dedi küçük çocuk. Çiçek çizmeyi çok severdi. Ve güzel mi güzel çiçekler çizmeye başladı. Pembe ve mavi ve turuncu boyalarıyla. Fakat ‘Bekleyin!’ dedi öğretmen. ‘Ben göstereceğim size nasıl çizeceğinizi.’ Onunki kırmızıydı, yeşil saplı. ‘Haydi’ dedi öğretmen. ‘Artık başlayabilirsiniz.’

Küçük çocuk, öğretmenin çiçeğine baktı. Sonra da kendi çiçeğine. Kendi çiçeğini öğretmeninkinden daha çok sevmişti, Fakat bunu söyleyemedi, Defterindeki sayfayı çevirdi Ve öğretmeninkine benzer bir çiçek çizdi. Kırmızıydı, yeşil saplı.

Başka bir gün, Küçük çocuk kapıyı dışardan Kendi başına açmıştı, Ve o anda öğretmen şöyle dedi: ‘Bugün killi çamurla birşeyler yapacağız.’ ‘Ne güzel!’ diye düşündü küçük çocuk. Killi çamurla oynamayı severdi.

Killi çamurdan bir sürü şey yapabiliyordu: Yılanlar ve kardan adam, Filler ve fareler, Arabalar ve kamyonlar- Ve killi çamura elini uzattı. Bir avuç almak için çekiştirirken çamuru, Öğretmen dedi ki: ‘Bekleyin! Daha başlama zamanı gelmedi!’ Herkesi süzüp, hazırlar mı diye baktı.

‘Şimdi’ dedi öğretmen, ‘Bir kap yapacağız.’ ‘Ne hoş’ dedi küçük çocuk. Kap yapmayı çok severdi. Ve her boyda türlü şekillerde kaplar yapmaya başladı. Fakat ‘Bekleyin!’ dedi öğretmen. ‘Ben göstereceğim size nasıl yapacağınızı.’ Ve herkese gösterdi, derin bir kabın Nasıl yapılacağını. ‘Haydi’ dedi öğretmen. ‘Artık başlayabilirsiniz.’

Küçük çocuk öğretmenin kabına baktı. Sonra da kendininkine. Kendi yaptığı kabı öğretmeninkinden daha çok sevdi. Fakat birşey söylemedi. Elindeki killi çamuru bir top halinde yuvarladı yine. Ve öğretmeninki gibi bir kap yaptı. Derin bir kap.

Ve çok geçmeden Küçük çocuk beklemeyi öğrendi, Ve izlemeyi, Ve tam öğretmeninki gibi şeyler yapmayı. Kendi başına artık hiçbirşey yapmadı.

Bir gün geldi Küçük çocuk ve ailesi Başka bir eve taşındılar, Başka bir şehirde, Ve küçük çocuk Başka bir okula gidiyordu tabii ki.

Bu okul, öncekinden Daha da büyüktü. Ve sınıfına Avludan bir kapı da yoktu. Üst kata yüksek basamaklardan çıkmak zorundaydı, Ve uzun bir koridor boyunca Gitmeliydi sınıfına.

Ve daha ilk günü Yeni okulunda, Öğretmen seslendi ‘Bugün bir resim çizeceğiz.’ ‘Ne güzel!’ dedi küçük çocuk, Ve öğretmeni bekledi, Ne yapılacağını söylemesi için. Fakat öğretmen, bir şey söylemedi. Sadece sınıfta sıraların arasında dolaştı.

Küçük çocuğa geldiğinde ‘Sen resim çizmek istemiyor musun?’ dedi. ‘Evet.’ Dedi küçük çocuk, ‘Ne çizeceğiz?’ ‘Sen çizmeden, ben bilemem ki?’ dedi öğretmen. ‘Nasıl çizmemi istiyorsunuz?’ diye sordu küçük çocuk. ‘Niçin? Nasıl istiyorsan öyle.’ Dedi öğretmen.

‘Ve her renk olabilir mi?’ diye sordu küçük çocuk. ‘Her renk’ dedi öğretmen. ‘Eğer herkes aynı resmi çizseydi Ve aynı renkleri kullansaydı, Kimin, neyi çizdiğini nasıl bilebilirdim. Ve hangisinin hangisi olduğunu.’

‘Bilmiyorum’ dedi küçük çocuk.

Ve kırmızı bir çiçek çizmeye başladı, yeşil saplı.

Bazı üstün yetenekliler Albert Einstein 4 yaşında konuştu. 7 yaşında okumayı öğrendi.

Bazı üstün yetenekliler Beethoven’ in müzik öğretmeni onun için ümitsiz vaka dedi.

Bazı üstün yetenekliler Tolstoy başarısızlık nedeniyle okulu bıraktı.

Bazı üstün yetenekliler Walt Disney, iyi fikirleri olmadığı için çalıştığı gazeteden kovuldu.

Bazı üstün yetenekliler Abraham Lincoln yüzbaşı olarak katıldığı savaştan er olarak terhis oldu.

Bazı üstün yetenekliler Winston Churchill altıncı sınıfı tekrarladı.

Bazı üstün yetenekliler Newton`un okulda notları çok düşüktü.

Bazı üstün yetenekliler Edison’un öğretmeni onu hiçbir şey öğrenemeyecek kadar aptal buluyordu.

Üstün Yetenekli Çocuk Çoğu okuldan hoşlanmaz. Uyumsuz davranışlar gösterebilirler.

Üstün yetenekli çocuklar ilk ve orta öğretimde başarılı olmaktadır. Öğretim seviyeleri arttıkça bu başarı düzeyi düşmektedir. Bunun nedeni ne olabilir??? Sonuçları ne olabilir?????

Çocuktaki üstün yetenek çoğu zaman anne-baba ve öğretmen tarafından fark edilememektedirler. Özellikle sınıf ortamında kimi zaman bu farklılıklar, anormallik görüntüsü olarak da yorumlanabilmektedir.

Üstün yeteneklilerin oranı Zeka yaşı akranlarından iki yaş önde olan bireylere rastlanılma oranı yüz kişiden iki kişidir. Fakat Einstein düzeyinde bir çocuk için bir milyon çocuğu taramak gerekir. Bu çocuklar tanılanmazsa ne olur ?????

Kaç çeşit üstün yetenek??? Üstün yetenekli çocuk Üstün özel yetenekli çocuk Yaratıcılık yeteneği ayrıcalıklı olan çocuk Liderlik gizilgücü ayrıcalıklı olan çocuk Olağanüstü yetenekli çocuklar Psikomotor alanda olağanüstü yetenek gösteren çocuk

Eğer sınıfınızda bir çocuk: Eğer sürekli olarak huzursuzluk ya da aşırı hareketlilik gösteriyorsa Aşırıya kaçan ölçülerde şaka ve yaramazlık yapıyorsa Bütün olumlu ve uyumlu davranışlarına karşın, akademik olarak göstermesi gereken başarıyı gösteremiyorsa,

Sıklıkla okula gelmek istemiyorsa, Ders etkinliklerine katılmayıp bir kenarda oturuyor, içine kapanarak gündüz düşleri kuruyorsa, Öğretmenin sonuçlandırdığı bir konuda hala ısrarlı bir biçimde tartışmaya devam etmeye çabalıyorsa,

Sebebi ?????? Uyguladığınız program bu çocuğa çok basit geliyor . (kolay) Sınıf çalışmalarındaki hız oldukça yavaştır. Aşırı tekrar söz konusu Derinlemesine tartışmalara yeterince yer verilmiyor. Konular öğrencinin olgunluk ve yetenek seviyesinin çok altında olduğu için konular öğrenciye ilginç gelmiyor.

Sınıf öğretmenleri sınıflarında yer alan üstün yetenekli çocuklar için neler yapabilir ? Daha güç sorular sorması, yeni düşünceler ve kavramlara ilişkin yeni uygulamalar geliştirmesini isteyerek öğrencinin düşüncelerine esneklik kazandırması,

Sınıf çalışmalarına ilişkin özel araştırma, inceleme ödevleri verilmesi, İlgilendikleri bir konuda özel bir proje geliştirmelerine fırsat tanınması, İlgili projeyi sınıf arkadaşlarına sunması sağlanmalıdır,

Eğitsel kol başkanı olmalarına etkinlikleri planlamalarına ve oyunları yönetmelerine fırsat tanınması, Sınıf düzeyini dikkate almadan; çocukların kendi hızlarında programda ilerlemelerine fırsat tanınması,

Açık bir biçimde üstün oldukları matematik, fen vb Açık bir biçimde üstün oldukları matematik, fen vb. derslerde daha üst düzey sağlanması, Bu alanlarda daha özgür ve ileri çalışmalarını teşvik edip, tekrarlayıcı alıştırmalardan uzak tutmaya çalışması,

Bazı konuların öğretilmesinde öğretmene yardımcı olmalarına, arkadaşlarına konularını öğretmelerine izin vermesi, Bu çocuklar için, ana babaları ve okul aile birliği ile ilişki kurup özel ders ya da en yakın üniversiteden ders almaları sağlanmalıdır. Yeteneklerinin farkında olmalarını ve değerlerini bilmelerini sağlanmalıdır.

Sınıfta yapılmaması gerekenler Üstün yetenekli çocuklara aynı konuda çok uzun ödevler vermek Söz hakkı vermeme Tek düze, tekrarlayan görevler ve ödevler verme

Alışılmışın dışındaki görüşlerini reddetme Zamanlarının boşa harcanmasına neden olma Angarya niteliğinde görevler verme

Öğretmen özellikleri Öğrenmeye ilgili ve yeterli olma Sıradışı yöntem ve tekniklere sahip olma Adil ve tarafsız olma İşbirlikçi ve demokratik tutum sergileme Esnek olma

Espri duygusuna sahip olma Ödüllendirme ve taktir etme becerilerine sahip olma ilgili alanların da çeşitlilik gösterme İnsanların sorunlarıyla ilgilenme

OLUMLU ÖZELLİKLER OLUMSUZLUĞA DÖNÜŞÜMÜ Dikkatsizliğe, tembelliğe, ayrıntıları gözden kaçırmaya dönüşebilir, rehberliğe direnç göstermeyi geliştirebilir. Kolay öğrenmesi Gerçeklerden uzaklaşmasına, neden uydurmasına, yalancı bir entelektüel hava yaratmasına neden olabilir. Soyut uslamlama yeteneği, filozofça görünüş Toplumla uyumunu etkiler, kendini seçkin olarak hissetmesine, uyumsuzluk geliştirmesine neden olabilir. Bağımsız çalışma eğilimi, özgün görüşleri formüle etme biçimi Diğer kişileri iğneleyici, aşağılayıcı, kabalık olarak algılanabileceği gibi diğer kişilere acı verebilir. Keskin mizah anlayışına sahip olması Alıştırma ya da rutinlerden hoşlanmama, görevleri yerine getirmeme, çabucak sıkılma davranışı geliştirebilir. Güçlü bellek, güçlü analiz ve sentez yeteneği Yönünü değiştirmeyi inatla reddetme, dik başlılık davranışı gösterebilir. Amaç odaklı olma, kendini görevine adama Bazen ilginin çok dar, tek alanda sıkışmasına ve esnek olmayan bir yol izleme tehlikesiyle karşı karşıya kalabilir. İlgi alanlarının çeşitliliği İşler kendi istediği biçimde gitmediğinde engellenme duygusu hissetmesine neden olabilir. İstekli, uyanık, yüksek enerji düzeyi Kırılgan bir benlik, eleştiriye aşırı duyarlılık geliştirme. Duyarlı, empatik oluş