OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANDIRMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Konulu Çalışma Toplantısı
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
ÖMER ÖZDEMİR NE DERSENİZ ÇARPIM TABLOSUNA BAKALIM MI.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
EBOB EKOK.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
2/H Sınıfı Bilgi Yarışması
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
Proje Konuları.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
SENSİZLİGİN 18 YIL OLDU ÖLÜMÜNE ALIŞAMADIM… 2 Heute Abend bin ich wieder allein Habe Dich gesucht İn meinen Erinnerungen Du warst in meinen Traenen Ich.
AŞK YARASI Liebeswunde
ICH  Mein name ist Muhammed. Ich bin sechzehn jahre alt. Ich komme aus Rize. Ich wohne in İstanbul. Ich höre musik gerne. Mein gesicht ist oval. Meine.
Sunum transkripti:

OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANDIRMA Elazığ RAM

OKUMA MOTİVASYONU VE ALIŞKANLIĞI ANKETİ ÖNTEST –SONTEST SONUÇLARI   ERGEBNISSE DES AUSGANGSTESTS ZUR LESEMOTIVATION UND DEN LESEGEWOHNHEITEN Önbildiri: Karsilastirma sadece iki bölgede ayni sekilde sorulan sorulari icermekdedir. Vorbemerkung: Der Vergleich beinhaltet nur die Fragen, die in beiden Regionen identisch gestellt wurden. Ankete katilan cocuk sayisi: 185 Verilen cevaplar % ile gösteriliyor. Anzahl der befragten Schüler: 123 Angaben der jeweiligen Antwort(en) in % Sontest Ankete katılan Çocuk Sayısı: 170

ANKET MADDELERİ ANALİZİ   1. Kitap okumayı seviyor musun?  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 1. Liest du gerne? Her zaman 69,0 71 2,8 32,5 immer Çoğu zaman 15,6 16 2,5 23,8 meistens Ara sıra 10,2 11 7,8 38,1 manchmal Nerdeyse hiç 0,5 1 100 3,2 kaum Hiçbir zaman 1,1 -9,0 2,4 nie

2. Okul dışında hangi yoğunlukta okuyorsun?   2. Okul dışında hangi yoğunlukta okuyorsun?  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 2. Wie oft liest du außerhalb der Schule? Neredeyse hergün 34,5 37 7,2 40,7 fast täglich haftada 4 veya5 kez 14,5 16 10,3 13,8 vier-fünfmal pro Woche haftada 2 veya 3 kez 6,5 8 23,0 20,3 zwei-dreimal pro Woche haftada bir defa 2,7 5 85,1 15,5 einmal pro Woche nerdeyse hiç 8,1 fast nie hiçbir zaman 1,1 3 172,7 2,4 nie

3a Hangi tarz kitapları severek okuyorsun? 3a Was liest du gerne?   3a Hangi tarz kitapları severek okuyorsun?  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 3a Was liest du gerne? Bilimsel kitaplar 5,4 7 29,63 42,3 Sachgeschichten Komik hikayeler/öyküler 6,0 8 33,3 78,9 lustige Geschichten Çocukları anlatan öyküler/hikayeler 2,2 4 81,8 58,5 Geschichten über Kinder Heyecanlı hikayeler/öyküler 3,7 6 62,1 77,2 spannende Geschichten Hayvanları anlatan öyküler/hikayeler 1,6 3 87,5 56,9 Tiergeschichten Üzüntülü/acıklı hikayeler 0,5 2 300 29,3 traurige Geschichten Çizgi roman 0,1 1900 63,4 Comics Dergi/mecmua 1,5 200 26,9 Zeitschriften Gazete 1 100 17,9 Tageszeitungen 10.Diğer 1,1 - 10 Sonstiges

3b Hangi tarz kitapları sevmiyorsun? 3b Was liest du nicht gerne?   3b Hangi tarz kitapları sevmiyorsun?  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 3b Was liest du nicht gerne? Bilimsel kitaplar 5,4 6 11,1 25,2 Sachgeschichten Komik hikayeler/öyküler 4,9 lustige Geschichten Çocukları anlatan öyküler/hikayeler 2,1 3 42,8 22,8 Geschichten über Kinder Heyecanlı hikayeler/öyküler 2,7 3,3 22,2 6,5 spannende Geschichten Hayvanları anlatan öyküler/hikayeler 3,7 4,3 16,2 17,1 Tiergeschichten Üzüntülü/acıklı hikayeler 10,8 11 1,8 40,7 traurige Geschichten Çizgi roman 4,8 5,2 8,3 17,9 Comics Dergi/mecmua 46,3 Zeitschriften Gazete 50,4 Tageszeitungen Diğer 5 - Sonstiges Arabildiri: Bazi % rakamlarinda direk karsilastirma mümkün degildir. Türk cocuklarinin sirf bir cevap isaretlediklerinden dolayi ve alman cocuklarinin cesitli isaretler yaptiklarindan dolayi. Zwischenbemerkung: Ein direkter Vergleich ist bei einigen der folgenden %-Zahlen nicht möglich, da die türkischen Kinder nur eine Antwort ankreuzten, die deutschen Kinder aber mehrere Möglichkeiten nannten.

4. Hangi ortamlarda okuyorsun? 4. Wo liest du … a) EVDE a) … zu Hause?   4. Hangi ortamlarda okuyorsun?  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 4. Wo liest du … a) EVDE a) … zu Hause? yazı masamda 44,8 48 7,1 13,7 an meinem Schreibtisch yatağımda 15,6 17 8,9 80,5 im Bett koltukta 29,7 32 7,7 54,5 auf dem Sofa/Sessel b) OKULDA b) … in der Schule? Sıramda 81,6 83 1,7 48,8 an meinem Sitzplatz okuma köşesinde 5,9 6 1,6 56,9 in der Leseecke Yerde 2,1 3 42,8 29,3 auf dem Fußboden c) EV DIŞINDA c) … außer Haus? bahçede 18,9 19,5 3,13 35,0 im Garten sahilde/plajda/kumsalda -49,1 25,2 im Freibad/am Strand Kütüphanede 59,4 62 4,3 in der Stadtbibliothek/Mediathek Boş 9,1 15 64,8 15,5 Sonstiges

5. Şekillerden En Çok Hangi okuma Şeklini Tercih Ediyorsun?   5. Şekillerden En Çok Hangi okuma Şeklini Tercih Ediyorsun?  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 5. In welcher Körperstellung liest du gerne? Oturarak-masa başında 30,0 32 6,6 41,5 sitzend(am Tisch) Yatarak-yatakta 11,8 13 10,1 78,9 liegend (im Bett) oturarak-koltuk,kanepe 15,1 18 19,2 56,1 sitzend (auf dem Sofa/Sessel) ayakta 0,5 0,4 -20 9,8 stehend 29,3 sitzend mit hochgelegten Beinen 55,3 bäuchlings liegend

6. Okul haricinde hangi zamanlarda okuyorsun?   6. Okul haricinde hangi zamanlarda okuyorsun?  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 6. Wann liest du außerhalb der Schule? Öğleden sonra 10,8 11 1,8 61,8 nachmittags Akşamları 40,0 42 5 60,2 abends Hafta sonları 10,2 12 17,6 62,6 am Wochenende Tatillerde 15,6 16 2,5 in den Ferien Diğer 1,1 2 81,8 22,8 Sonstiges Birden Fazla Madde İşaretleyen 21,6 24 11,1 - Schüler mit mehreren Antworten

7. Okulda En Çok ne zaman okumayı seviyorsun?   7. Okulda En Çok ne zaman okumayı seviyorsun?  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 7. Wann liest du in der Schule am liebsten? Türkçe dersinde 31,3 32 2,2 34,2 im Deutschunterricht Diğer derslerde 3,7 4 8,1 18,7 in anderen Schulfächern Sınıfta sesli okuduğum zaman 16,7 17 1,7 35,8 beim lauten Lesen in der Klasse Özel okuma zamanlarımızda 28,6 30 4,8 78,9 in freien Lesezeiten diğer 1,0 2 100 13,0 Sonstiges

8a Sana Kimler Kitap Okuyor? 8a Wer liest dir vor? anne-baba 29,7 31   8a Sana Kimler Kitap Okuyor?  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 8a Wer liest dir vor? anne-baba 29,7 31 4,3 70,7 Mutter/Vater kardeşlerim 5,4 6 11,1 26,8 Geschwister nine-dede 0,5 0,8 60 33,3 Oma/Opa teyze,hala-amca,dayı 0,6 20 20,3 Tante/Onkel erkek arkadaş-kız arkadaş 2,1 3 42,8 34,2 Freund/Freundin öğretmenim bay-bayan 6,4 7 9,3 Lehrer/Lehrerin sınıf arkadaşlarım 22,8 Mitschüler Diğer 0,1 17,99 Sonstiges

8b Sen Kimlere Kitap Okuyorsun?   8b Sen Kimlere Kitap Okuyorsun?   ÖN-TEST SON-TEST FARK % 8b Wem liest du vor? anne-baba 16,2 17 4,9 57,7 Mutter/Vater kardeşlerim 13,5 11 -18,5 44,7 Geschwister nine-dede 3,2 2 -37,5 36,6 Oma/Opa teyze,hala-amca,dayı 4,8 3 26,8 Tante/Onkel erkek arkadaş-kız arkadaş 4,3 5,5 27,9 Freund/Freundin öğretmenim bay-bayan 1 1,2 20 37,4 Lehrer/Lehrerin sınıf arkadaşlarım 2,1 42,8 26,0 Mitschüler Diğer 0,5 0,7 40 13,0 Sonstiges

Daha iyi okuyabilmeliydim 15,7 14 -10,8 33,3   9a Eğer okumayı sevmiyorsan: Senin okumayı sevmen için neyin değişmesi gerekirdi?  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 9a Falls du nicht gerne liest: Was müsste passieren, dass du gerne lesen würdest? Daha iyi okuyabilmeliydim 15,7 14 -10,8 33,3 Ich müsste besser lesen können Daha çok vaktim olmalıydı 10,0 11 10 10,7 Ich müsste besser Deutsch können . 34,7 Ich müsste mehr Zeit haben. Daha sessiz bir ortamda olmalıydım 25,9 23,1 53,3 Ich müsste mehr Ruhe haben. Okumak için güzel ve özel bir okuma yerim olmalıydı 8,1 7,2 -11,1 Ich müsste einen schönen Leseplatz haben Beni daha çok ilgilendiren kitaplar/öyküler/hikayeler bulabilmeliydim 7,5 6,3 -16 38,7 Ich müsste Texte/Geschichten/Bücher finden, die mich mehr interessieren.

9b Kitap okumanıza en çok engel olan şey nedir?   9b Kitap okumanıza en çok engel olan şey nedir? Was hindert am meisten daran, Bücher zu lesen  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 9b Wer oder was hindert dich daran, (mehr) Bücher zu lesen? Derslerin yoğunluğu 14,6 12,1 -17,1 44,5 Hausaufgaben 22,7 Hobbies Spor 6,0 5,2 -13,3 38,7 Sport 15,1 Musik Televizyon 16,2 15 -7,4 Fernsehen Bilgisayar 1,1 1,3 18,1 20,1 Computer Arkadaşlar 6,5 7 7,6 40,3 Freunde Ev işleri (Erledigungen im Haushalt) 9,7 8 -17,5 Birden Fazla Madde İşaretleyen 38,9 35 -10,0 mehrere Antworten

12. Von wem bekommst du Bücher und Lesetipps?   12. Kimlerden kitap veya okuyabileceğin kitaplar hakkında tavsiyeler alıyorsun?  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 12. Von wem bekommst du Bücher und Lesetipps? Annemden/babamdan 16,8 17 1,16 81,3 von meiner Mutter/meinem Vater Kardeşlerimden 6,0 7 16,6 33,3 von meinen Geschwistern Başka akrabalardan 0,5 0,7 40 36,6 von anderen Verwandten Arkadaşlarımdan 1,2 140 34,2 von meinen Freunden Öğretmenlerimden 16,2 18 11,1 31,7 von meinen Lehrern 9,8 Sonstiges Hiç kimseden 7,0 5 -28,5 von niemandem

13. Kimlerden veya nerelerden ödünç kitap alıyorsun?   13. Kimlerden veya nerelerden ödünç kitap alıyorsun?  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 13. Von wem oder wo leihst du dir Bücher aus? Akrabalarımdan 8,7 9 3,4 17,9 bei Verwandten Arkadaşlardan 7,0 10 42,8 26,8 bei Freunden Okul kütüphanesinden 15,1 18 19,2 23,6 in der Schulbücherei Sınıf kütüphanesinden 16,2 11,1 61,8 in der Klassenbücherei Şehir kütüphanesinden 1,1 2,1 90,9 68,3 in der Stadtbibliothek/Mediathek Diğer 1,4 27,2 6,5 Sonstiges

14. Wie gut findest du dich in der tadtbibliothek/Mediathek zurecht?   14. Kütüphanede kitap almaya yönelik işlemler hangi derecede kendi başına halledebiliyorsun?  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 14. Wie gut findest du dich in der tadtbibliothek/Mediathek zurecht? Çok iyi 48,1 50,2 4,3 53,8 sehr gut İyi 12,4 13 4,8 22,7 gut Orta Derecede 8,1 9 11,1 15,2 es geht so Biraz Zor-Kötü 2,2 2,3 4,5 3,0 eher schlecht Çok kötü sehr schlecht Hiçbir tecrübem yok 2,7 2,1 -22,2 5,3 keine Erfahrungen

15. Sınıf arkadaşlarımla karşılaştırıldığımda, ben….   15. Sınıf arkadaşlarımla karşılaştırıldığımda, ben….  ÖN-TEST SON-TEST FARK % 15. Im Vergleich zu meinen Mitschülern bin ich ein… …..çok iyi bir okuyucuyum 55,6 57 2,5 41,1 ... sehr guter Leser …..iyi bir okuyucuyum 22,1 23 4,0 32,6 ... guter …..orta derecede bir okuyucuyum 11,8 14 18,6 25,6 ... mittelmäßiger …..kötü bir okuyucuyum 1,6 1,7 6,2 0,8 ... schlechter …..çok kötü bir okuyucuyum ... sehr schlechter Leser

ANALİZ VE SONRASINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR ANALYSE UND NACH DER WERKE Okuma alışkanlığı konusunda veli bilgilendirme çalışmaları (Rol-Model olma, evde uygun ortam hazırlama, haftanın bir günü belirlenen bir saatte kitap okuma etkinliği, kitap okumanın alışkanlık halini alması adına pekiştirmelerde bulunma,)

Veli Toplantıları

Uzman Öğretmenler Bilgi Paylaşımı

Kanal E TV’de Program

SON-TEST UYGULAMALARI