Defansif, Savunmacı ve Güvenli Sürüş Teknikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
9.Örnek Olay Çalışması Emniyet Kemeri Kullanımı: Doktor bey yaralandı!
Advertisements

GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
KARDA VE BUZDA GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
1 Nisan 2008’den itibaren kaza yapan sürücüler, polisi beklemeden tutanağını kendileri düzenleyecek, kazayı fotoğraflayacak ve olay yerinden ayrılacaklar.
İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK)
Gece Yürüyüşlerinde Önlem Alıyorum
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
EMNİYET KEMERİ TAKMANIN ÖNEMİ
Yaşamak için Sür Drive to Stay Alive (Yaşamak için Sür) defansif sürüş alışkanlıkları edinebilmeniz için hazırlanmış, evinizde de uygulayabileceğiniz çalışma.
1 Nisan 2008’den itibaren kaza yapan sürücüler, polisi beklemeden tutanağını kendileri düzenleyecek, kazayı fotoğraflayacak ve olay yerinden ayrılacaklar.
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
YAGMURLU HAVALARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ
Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN
Ramazan ayında sürüş ve sağlık ile
TRAFİK PSİKOLOJİSİ.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
FORKLİFT KULLANIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
İyi İş Güvenliği Uygulamaları Araca Binerken
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
10 OTOMOBİL SÜRÜCÜSÜNÜN SORUMLULUĞUNU TEK BAŞINIZA ÜSTLENİYORSUNUZ MİNİBÜS SÜRÜCÜLERİ : YOLCULARINIZIN GÜVENLİĞİNİ TEHLİKEYE DÜŞÜRECEK İNDİRME VE BİNDİRME.
A-TAŞITLAR Taşıtlar, insan, hayvan ve yük taşımada kullanılan araçlardır. Bisiklet, otobüs, tren, uçak bunlardan birkaçıdır. Taşıtlarla bir yerden bir.
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
Ing. Miguel Angel Espinosa Seguridad Ind. GÜVENLİ SÜRÜŞ “ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI” GÜVENLİ SÜRÜŞ.
FORKLİFT KULLANMA TALİMATI VE KRİTERLERİ
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
Saygıdeğer Öğretmenim ve Sevgili Arkadaşlar
FORKLİFT KULLANIMINDA
Trafik ve eğitim Psikolojisi
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
ÇOCUKLARIN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARI
TEMİZLİK TERTİP DÜZEN.
Öğr.Gör. Sinan YENAL DEÜ-SHMYO
Güvenli Sürüş İçin Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
KARLI HAVADA YOLCULUK.
EMNİYET KEMERİ KULLANIMI
Kazaların Başlıca Nedenleri DDikkatsizlik AAlkol UUykusuzluk AAksamalar ( Önlem Almama,vb) KKorkaklık Ve Kararsızlık SSis YYola Atlama BBuzlu.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Avrupa’da hız algısı Bugün Avrupa trafiğinde aşırı hız yaptığınız zaman polis sizi kanunlardan kaçıyorsunuz diye değerlendiriyor. Bu kadar hızlı gittiğine.
SINAVDAN ÖNCE GENEL TAVSİYELER:  Bir bölüme başlamadan önce o bölümü hızla gözden geçiriniz. Böylece, testin yapısındaki ve soru sayısındaki değişikliğe.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
İŞ UYGULAMALARI VE EKSTRİKASYON YÖNTEMLERİ
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
Ceyhun Yüksel. Yayaların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hâl ve hareketleri trafik olarak adlandırılır. Kamuya açık olan bu alandan herkesin.
Konu : Araçların Işıkları – Bozuk Araçların Çekilmesi
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
Konu : Sigorta – Trafik Cezaları – Trafik Suçları
Konu : Öndeki Aracı Geçme – Geçilen Araç Sürücüsünün Uyacağı Kurallar
NAKLİYEDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PROSEDÜRÜ İNŞ MÜH. ÖZKAN KARADAĞ İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI.
Güvenli Sürüş Teknikleri
  ALKOL VE SÜRÜCÜLÜK Bilimsel araştırmalar alkolün hiç bir seviyesinin sürücülük için güvenli olmadığını göstermektedir. Bütün ülkeler yasal alkol limitini.
TRAFIC SINGS.
GÜVENLİ GEÇİŞ YERLERİ.
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
GEREKSİZ YERE YAVAŞ SÜRME VE YAVAŞLAMA YASAĞI
benim kulübümün adı= trafik ve ilkyardım kulübü
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
2009 Yılı Trafik Kazaları SON 20 YILDA  5.5 milyon trafik kazası  160 Bin Ölü (Milyonlarca öksüz çocuk)  2.2 Milyon yaralı ve sakat  5 Milyar dolar.
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

Defansif, Savunmacı ve Güvenli Sürüş Teknikleri Firma LOGO

İçerik Savunmacı sürüş nedir? Savunmacı sürüş teknikleri nelerdir? Savunmacı sürüş teknikleri nasıl anlaşılır? Savunmacı sürüş teknikleri nasıl kullanılır? Sürüş tehlikeleri nelerdir?

Sürüş Emniyeti İstatistikleri Her 18 saniyede bir kişi yaralanıyor. Bir yılda yaklaşık 2 milyon yaralanma vakası var ve bunların tamamı engelli olmakla sonuçlanıyor. Her 11 dakikada bir kişi çarpışma nedeniyle yaşamını yitiriyor. Motorlu araç kazaları en yaygın ölüm nedenini oluşturuyor. İş kazalarının büyük çoğunluğunu da araç kazaları oluşturuyor. Her 18 saniyede bir yaralanma! 3

Direksiyon Başında Bir aracın direksiyonuna geçtiğiniz her seferde, bir dizi karmaşık ve saniyelik eylemi yerine getirmeniz gerekir. El, ayak, göz ve kulaklarınızın hareketi ile vücut hareketlerinizi koordine etmeniz gerekir. Aynı anda diğer araç ve sürücülerden, trafik işaretlerinden, sinyallerden, yol koşullarından ve kendi aracınızın performansından aldığınız duyumlara göre nasıl tepki vereceğinize karar vermeniz gerekir.

Direksiyon Başında Bu kararlar, genellikle yüksek hızda seyahat ederken ve yine yüksek hızda giden diğer araçların yakınındayken alınır ve bu kararların doğru eylemlere dönüştürülmeleri gerekir. Alınan bu kararların sürekli bir şekilde yapılması gerekir.

Sürüş Tehlikeleri: İnsan Faktörü Dikkatsiz, düşüncesiz sürüş Çılgınca ya da telaşlı sürüş Yorgunluk Agresif sürüş Aracın uygun operasyon durumunda tutulmasının başarılamaması Etki altında (alkol, ilaç vs.) sürüş 6

Sürüş Tehlikeleri: Tehlikeli Durumlar Olumsuz hava koşulları Zorlu yol koşulları Zayıf aydınlatma veya göz kamaşması Yoğun trafik Yol yapım veya onarım çalışmaları Kazalar 7

Emniyet Kemerleri 100.000’den fazla hayat kurtarmıştır. Sürücünün araç direksiyon simidi, gösterge paneli ya da ön camına şiddetle çarpmasını önler. Sürücüyü araç içinde tutar, onun dışarı fırlamasını engeller. Vücut organlarını korur. Ayık kalma ihtimalini artırır. Aracı aniden başka yöne yöneltme, ani şerit değiştirme veya aniden hızla frene basma durumlarında sürücünün direksiyon simidinin arkasında kalmasını sağlar. 8

Araç Bakımı Uygun aralıklarla periyodik bakım Yağ değişimleri Likit seviyeleri Frenler Lastik basınç seviyesi ve diş derinliği Işıklar, sinyaller ve silecekler 9

Sürüş Öncesi Kontrol Araç çevresinde genel kontrol Lastikler Araç altında sızıntı Temiz cam, uygun görüş Uygun ayna duruşu Uygun ışık 10

Yük Taşıyacak Mısınız? Aracınızı aşırı yüklemeyin. Araç içindeki herkesin bir koltuk ve bir emniyet kemerine sahip olduğundan emin olun. Yükü emniyetli ve sağlam bir şekilde yerleştirin. Görüşünüzün kapanmadığından emin olun. 11

Trafik Kurallarına Uyun ve Sağduyunuzu Kullanın Hız limitlerine uyun. Trafik işaretleri, sinyaller ve işaretçilere mutlak suretle uyun. Sinyalsiz ASLA şerit değiştirmeyin! 12

Yavaşlayın, Yavaşlayın ve Biraz Daha Yavaşlayın! Aracınızı ne kadar yavaş kullanırsanız, onun üzerinde o kadar fazla kontrol sahibi olabilirsiniz. Savunmacı ve emniyetli sürüş, iyi bir sürüşün anahtarıdır. Biraz geç kaldığınızda bu kuralı unutmak çok kolaydır; fakat UNUTMAYIN! Bu, aracınızı ve yolları güvenli kılmak için atabileceğiniz ilk ve tek adım olabilir.

Sürüş Esnasında Telefonla Konuşmak Sürüş esnasında araç kiti kullanmadan cep telefonu kullanımı, yasalara aykırıdır. Telefonla konuşurken öndeki arabaya çarpma riski, %400 artmaktadır. Bu da görüşmeyi daha sonra yapmak için yeterli bir sebeptir. Bu, ayrıca sürücüsünün telefonda sohbet ettiği bir arabayla arabanız arasına fazladan mesafe koymanız için de yeterli bir sebeptir.

Tetikte Olun, Hazırlıklı Davranın Sürüşe odaklanın ve ellerinizi sürekli direksiyonda tutun. Muhtemel tehlikelere karşı yolu, ileri doğru tarayın. Aynaları sık sık kontrol edin. Beklenmeyeni bekleyin. Hedefine varmada birinciliğe şartlanmış diğer sürücülere yol verin! 15

Kötü Hava Koşulları Yol koşulları kötü olduğunda dikkatli olun. Aracınızı, özellikle de tüm ışık ve pencerelerinizi temiz tutun. Güvenli bir fren mesafesini korumak için yavaşlayın; ancak arkanızdaki sürücüler için tehlike yaratacak derecede yavaşlamayın. Frenlere hafifçe basın ve direksiyonda sert hareketler yapmayın. Görüş azaldığında, gerekirse yavaşlayın ve şartların iyileşmesini beklemek için aracınızı kenara çekin. Yolda kaldığınızda bir ‘yol kurtarma servisine üyelik’, diğer her şeyden daha çok işinize yarayacaktır.

Hava ve Yol Koşullarına Uyum Sağlayın Hız kesin. Işıklarınızı yakın, silecekleri çalıştırın. Takip mesafesini 4 saniyeye çıkarın. Su birikintilerine girmeyin. Sıcak hava sonrasında oluşan yağış nedeniyle, görüş mesafesini kısıtlayan yere yakın su buharı oluşumuna dikkat edin. Patinaj, kızaklama vs. hazırlıklı olun. Buzlu alanlara dikkat edin. 17

Gece Sürüşlerinde Daha Dikkatli Olun Görüşü iyileştirmek için araç ön camını sürekli temiz tutun. ‘Yakın ışıklarınızı’ güneş batmadan yarım saat öncesinde yakın. Takip mesafesini 4 saniyeye çıkarın. Dönemeç, kavis ve kavşaklarda dikkatinizi artırın. Diğer sürücülerin görüşlerine engel olmamak için uzun huzmeli far yerine kısa huzmeliye geçin. Sorun yaşıyorsanız yoldan tamamen çıkın ve flaşörlerinizi yakın. 18

Yorgunluğa Dikkat Edin Gece geç saatlerde, sabahın erken saatlerinde ve ikindi vakti araç kullanırken özellikle dikkatli olun. Eğer yorgunluk hissediyorsanız durun, kısa bir uyku çekin ve bir fincan kahve için. Uzun yola gidecekseniz sık sık bu şekilde aralar verin. Rehavet veya sersemlik yaratan ilaçlardan uzak durun. 19

Dikkatli ve Dinç Bir Sürücü Olun Yola çıkmadan önce iyi bir gece uykusu uyuyun. Planınızı, normalde uyanık olduğunuz saatlerde araç sürecek şekilde yapın ve gece yarısı ile sabah 6 arasında seyahat etmekten kaçının. Mümkünse bir yol arkadaşıyla birlikte seyahat edin, birbirinizle konuşun ve arabayı ortaklaşa sürün.

Dikkatli ve Dinç Bir Sürücü Olun Her iki saatte bir veya 150 kilometrede bir on dakikalık molalar vermeyi planlayın. Gözlerinizi odaklamakta, başınızı dik tutmakta zorlanıyor, esnemenizi durduramıyor ve açık şekilde düşünmekte, son birkaç kilometreyi hatırlamakta ve şeridinizde kalmakta zorlanıyorsanız dinlenmenin zamanı gelmiştir.

Trafikte Serinkanlı Olun Duygularınızı kontrol altında tutun. Ne olursa olsun sakin kalabilmek için önlem alın. Kendinize hedefinize ulaşmak için gerekli zamanı tanıyın. Diğer sürücüleri öfkelendirmeyin, tahrik etmeyin. Agresif sürücüleri polise bildirin. 22

Risk Almayın Geçmeye çalıştığınız araç hızlanıyorsa bırakın gitsin, bir yarışa girmeyin ve onu geçmeyin. Otoyolda seyahat ederken, diğer sürücülerle mesafenizi koruyun. En önemli kural, “güvenli takip mesafesi”ni korumaktır. Her on beş kilometre hız için önünüzdeki araçtan bir araba boyu uzakta durun. Örneğin; saatte 60 km hızla sürüyorsanız, önünüzdeki araçtan en az dört araç boyu uzakta olmalısınız. Bu takip mesafesini mümkün olan her durumda korumak, çarpışma riskini büyük ölçüde azaltacaktır.

Risk Almayın Önünüzdeki araçları göremiyorsanız önünüzdeki araç ile olan mesafenizi artırın. Önünüzdeki sürücü, yavaş veya durmuş bir aracı geçmek için yan şeride geçebilir ve sizi çarpışma tehlikesi ile baş başa bırakabilir.

Kenara Çekmek Eğer aracınızı kenara çekmek zorunda kalırsanız aracın tamamının yol kenarında olduğundan emin olun. Aracınızın bir kısmının bile yol üzerinde kalması, ciddi tehlikeler yaratabilecektir. Gece ya da gündüz olmasına bakmaksızın dörtlülerinizi yakın. Geceleri, arka lambalarınızı izleyen uykulu sürücüler, halen hareket ettiğinizi düşünerek sizi takip edebilirler.

Kenara Çekmek Acil bir durum nedeniyle otoyolda durmak ve park etmek zorunda kalırsanız derhal dörtlülerinizi yakın ve arabadan çıkıp güvenli bir yerde durun. Yanınızda mutlaka üçgen reflektörler taşıyın. Gece aracınızı kenara çekmeniz gerektiğinde reflektörleri aracınızın etrafına yerleştirmeniz, sizi yoldaki diğer sürücüler için daha görünür kılacak ve aracınıza çarpılması riskini azaltacaktır.

Sürüş Başlamadan Önce İçki veya İlaç Almayın Alkol ve ilaçlar aşağıdaki yeteneklerin körelmesine neden olur: Mesafeleri tespit etme Reaksiyon (tepki) zamanı Karar verme Görüş Hatırda tutulmalıdır ki: Sizi kahve değil; yalnızca dinlenme ayık tutar. Bira vs. hafif içkiler alındıktan en az 1 saat sonra araç kullanılmalıdır. Eğer içki almışsanız, aracı içki almamış biri kullansın. 27

Yayalara Dikkat Edin Aracınızın önüne çıkabilecek yayalara karşı dikkatli olun. Yayaların, ne kadar hızlı yaklaştığınızı doğru şekilde tahmin etmeleri zordur. Eğer o bölge için normal olan hızdan daha yüksek bir hızla seyahat ediyorsanız, yayalar, zamanları olmadığı halde, karşıya geçebileceklerini düşünebilir. Geceleri, yayalar farlarınızı kolaylıkla görebildikleri için, sizin de onları görebildiğinizi düşünürler. Bu nedenle dikkatli olun.

Eğer Bir Kazaya Maruz Kalmışsanız; Yol kenarına çekin ve kontak kapatın. Kazaya karışan tüm sürücü ve yolcular için ilk yardım kontrolü yapın. Polis çağırın, polise olay mahallini tarif edin, yaralılar hakkında bilgi verin. Sigorta ve ehliyetname bilgilerini derleyin, polis raporunun bir kopyasını alın. Kaza mahallini çizin. Belirli bir kişiyi suçlamayın, kazayı tartışmayın, bırakın sigorta şirketleri bu tür detaylarla uğraşsın. 29

Son Olarak Yolda karışılacağınız sürüş tehlikelerini bilin. Aracınızı daima sürüş için hazırlıklı tutun, araç bakımını aksatmayın. Mutlaka emniyet kemeri kullanın. Trafik kurallarına, işaret ve işaretçilerine, sinyallere uyun. Her gün, emniyetli ve savunmacı bir sürücü olun. Bir kazaya karıştığınızda nasıl davranacağınızı bilin ve ona göre davranın. 30

Teşekkürler!