Her gözden iyilik Uluslararası ÜNİVERSİTELER KISA FİLM FESTİVALİ
Etkinliğin Amaçları Bütün dünya üniversite öğrencilerinin temelde iyilik duygularını harekete geçirmek. Sinema sanatında özgün fikirler üretebilecek, farklı bakış açılarıyla sinemaya katkıda bulunabilecek öğrencilerin düşüncelerini hayata geçirmek. Kısa filmlerin uluslararası gelişmesine katkıda bulunmak
Kısa filmlerin seyirciyle buluşmasını sağlamak Festivalin bir diğer amacı da sinema ile ilgilenen öğrenciler, akademisyenler ve sinema alanında üretim yapan profesyonelleri uluslararası bir platformda bir araya getirip, düşünce ve birikimlerin paylaşılabildiği üretken bir ortam hazırlamaktır. Ana jüri tarafından değerlendirilecek 20 eserin sahibi olan öğrenciler organizasyon tarafından İstanbul’a davet etmek ve festival boyunca iyilik üzerine sinerji sağlamak. Dünyanın en geniş katılımlı kısa film festivali olma özelliğini taşıyacak olan proje, Türkiye’den ve Dünya’nın değişik ülkelerinden Üniversite öğrencilerini İstanbul’da buluşturacak ve farklı dinlerin, farklı kültürlerin iyiliğe bakışını ortaya çıkaracak, iyiliklerle dolu bir dünya için gençler birlikte hareket edecekler. Her yıl, bu sanat elçileri ülkemize gelecek ve daha çok öğrencinin Türk kültürü ve Türk sanatıyla buluşup kaynaşması sağlamış olacak.
Hedef Kitle Bu festivalin hedef bölgesi bütün dünyayı kapsar. Tüm dünya üniversitelerindeki öğrenciler hedef kitle olarak belirlenmiştir. Uluslararası üniversiteler ‘’Her Gözden İyilik’’ kısa film festivalinin hedef kitlesi Türkiye’nin ve dünyanın tüm üniversitelerinde öğrenim gören öğrenciler olacaktır. Dünyanın farklı ülkelerinde, her yıl binlerce üniversite öğrencisi dilleri, dinleri, ırkları farklı olsa da hepsinin ortak buluşma noktası ‘’iyilikte yarışmak’’ olacak. Her öğrenci kendi sanatıyla iyiliği anlatacak. Her yıl, bu sanat elçileri Türkiye’ye gelecek ve daha çok öğrencinin Türk kültürü ve Türk sanatıyla buluşup kaynaşması sağlanacaktır.
Etkinliğin Ayrıntılı Açıklaması Uluslararası üniversiteler Her Gözden iyilik kısa film festivaline Türkiye’den 172 Dünya genelinde 772 Üniversite davet edilmiştir. Festivale katılan tüm eserler 1-15 Mayıs tarihleri arasında elemelere tabi tutulacak, jüri tarafından belirlenen kriterlere göre puanlamaları yapılacak ve ön elemeler gerçekleşmiş olacak. Bu eleme işlemleri bittikten sonra 16 – 22 Mayıs tarihleri arasında ilk 20 ye kalan filmlerle ilgili olarak değişik yerlerde gösterimler, programlar ve etkinlikler gerçekleştirilecektir. Yurt içi ve Yurt dışında katılımları artırmak için değişik platformlarda festivalin tanıtım çalışmaları en üst seviyede yürütülmektedir. Bu hedef doğrultusunda üniversite gençliğini etkileyecek tanıtım mecralarında festival reklamları en etkili şekilde yapılmaktadır.
Elemeden başarıyla çıkan 20 eserin sahibi olan öğrenciler bir hafta boyunca festival organizasyonu tarafından konuk edilecektir. Ayrıca, katılan tüm öğrenciler gala gecesine davet edilecektir. 26 Mayıs 2012 Cumartesi günü 20.30’ da CRR’ salonlarında ulusal bir tv kanalının canlı yayınının da gerçekleşeceği ödül töreni ile festival sona erecektir. Ödül töreni, Uluslararası siyasetçiler, sanatçılar, akademisyenler, kültür elçileri, aktivistlerin katılımıyla gerçekleşecektir.
Yurtiçi reklam ve duyuru çalışmalarımız; Tüm Üniversitelerin ilgili birimlerine asılacak 20.000 adet 70x100 ebatlarında festival afişleri asılacak. Festivale ilgiyi ve öğrencilerin katılımını artırmak için 4 ulusal TV kanalında, festival için hazırlanacak reklam filmi 15 gün süreyle yayınlanacak. Daha çok gençliğin dinlediği 5 ulusal radyoda festival için hazırlanacak jingle reklam 15 gün boyunca yayınlanacak. Türkiye genelinde 45 ilde Billboard, Megalight, Raket, Durak, Otobüs ve Metro durakları ve içinde festivalin reklamı yapılacak.
Festivalin ulusal 5 gazetede ve gençlik dergilerinde reklamları yapılacak. Gençlerin Kullandığı sosyal medyada festivalin reklamları yayınlanacak. Tüm Tv, Radyo, Gazete, Dergi ve haber ajanlarına festivali anlatan basın bültenleri gönderilecek ve değişik zamanlarda jüri üyeleri ile beraber mülakatlar verilecektir.
Yurtdışı reklam ve duyuru çalışmalarımız; Yurtdışında festivale davet edilen üniversitelere asılmak üzere 70x100 ebatlarında İngilizce 20.000 adet afiş gönderilecek ve ilgili birimlere asılması sağlanacak. Uluslar arası haber ajanslarına festivali anlatan etkili basın bültenleri sürekli servis edilecek. Uluslar arası yazılı medyadaki etkili köşe yazarlarına projeyi anlatan basın bültenleri, ve projenin içerik bilgilendirmeleri sürekli gönderilecek ve köşelerinde festivali anlatan yazılar yazmaları hedeflenmektedir. Uluslararası Tv kanallarında ( BBC, CNN vs..) sanatsal içerikli programlara festivalle ilgili bilgi belge, bülten, reklam ,fikirsel çalışmalar gönderilecek ve festivalin gündeme alınması hedeflenmektedir.
İlgili ülkelerin Tv, Radyo, gazete, dergi ve haber ajanslarına ülke dillerinde festivali anlatan basın bültenleri ve jüri ile yapılan mülakatlar gönderilecektir. Gala gecesine uluslararası basın davet edilecek, ABD, Almanya, Fransa’da belirlenecek üç üniversitede bir günlük kültür etkinliği yapılacak
JÜRİ Sinan Çetin Mesut Uçakan Mustafa Altıoklar Kenan Işık Hasan Kaçan İskender Pala Cem Erkul
SOSYAL PAYDAŞLAR Kültür Bakanlığı Tika YÖK TRT Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Türkiye Öğrenci Konseyi İBB Kültür A.Ş
MEDYA PLANI (AÇIK HAVA) Açık Hava Adet Billboard 500 Megalight 50 Raket 223 Durak 197 Köprü Alınlığı 134 Otobüs içi Afiş 502 Metro içi Afiş 60 Metro Durak Reklamı Genel Afiş 45.000 Otobüs Önü Afiş 220 Broşür 100.000 Duvar reklamı 10
MEDYA PLANI ( TV, RADYO, GAZETE, GERGi) Adet Tv (Ulusal) 5 Radyo (Ulusal) 7 Gazete (Ulusal) Dergi (Ulusal,Yerel) 20 İnternet Siteleri 15
TEŞEKKÜRLER www.hergozdeniyilik.com