PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARI ÇALIŞTAY

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Elektronların Dizilimi ve Kimyasal Özellikleri
Advertisements

Elektronların Dağılımı ve Kimyasal Özellikleri
1-ELEMENTLER VE SEMBOLLERİ
MADDENİN YAPISI ve ÖZELLİKLERİ
5. BİLEŞİKLER VE FORMÜLLERİ
MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
MADDENİN YAPI TAŞLARI MADDE :Uzayda yer kaplayan kütlesi,hacmi ve eylemsizliği olan her şeye denir. Örnek: Demir,bakır,kurşun,altın, Tüm maddeleri bölerek.
Elektronların Dizilişi ve Kimyasal Özellikleri
ELEMENT VE BILESIKLER a) Elementler :
Elementler ve Sembolleri
HAZIRLAYAN VE SUNAN: Adınız Soyadınız.
1. Atomun Yapısı MADDENİN YAPI TAŞLARI
ELEMENT VE SEMBOLLERİ SAF MADDE: Kendisinden başka madde bulundurmayan maddelere denir. ELEMENT: İçerisinde tek cins atom bulunduran maddelere denir. Yani.
SU DEĞİRMENLERİNİN ENERJİ SANTRALİNE DÖNÜŞÜMÜ
· Elementler tek cins atomu içeren maddelerdir.
….Periyodik cetvel….. Konu anlatımı sorular.
MADDENİN YAPISI ve ÖZELLİKLERİ
……………………………….. ALT BAŞLIKLAR: -Tanım ve Tarihi
ELEMENTLER VE SEMBOLLERİ
MADDENİN YAPISI ve ÖZELLİKLERİ
ELEMENTLERİN SINIFLANDIRILMASI
T.C.Milli Eğitim Bakanlığı-TÜBİTAK - BİDEB YİBO Öğretmenleri (Fen Ve Teknoloji,Fizik,Kimya,Biyoloji Ve Matematik)Proje Danışmanlığı Eğitimi Çalıştayı.
ELEMENTLERİN SINIFLANDIRILMASI ve PERİYODİK CETVEL
1.BÖLÜM PERİYODİK SİSTEMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ELEKTRON DİZİLİMİ VE ÖZELLİKLERİ
MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ (PERİYODİK CETVEL)
FEN ve TEKNOLOJİ / KİMYASAL TEPKİMELER
Metaller, Ametaller ve Yarı metaller
SAF MADDELER: ELEMENTLER VE BİLEŞİKLER
PERİYODİK CETVEL.
Eğer bu üç elementin birer elektronu daha olsaydı, her birinde yeni bir katman oluşacaktı. Çünkü her üçünün de en dıştaki katmanları tamamen dolu durumdadır.
ELEMENTLERİN GRUP NUMARALARIYLA İYON YÜKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
ELEKTRON DİZİLİMİ VE KİMYASAL ÖZELLİKLERİ
Farklı elementlere ait atomların belirli oranlarda bir araya gelerek bağ yapmasıyla oluşan yeni ve saf maddeye bileşik denir.
ELEMENTLERİN GRUPLARA GÖRE ÖZELLİKLERİ
Periyotik Cetvel ve Özelikleri
Elektronların Dizilimi
ELEMENTLER VE SEMBOLLERİ
ELEMENTLER VE SEMBOLLERİ
Elektronların Dizilimi ve Kimyasal Özellikler
SAF MADDE: Kendisinden başka madde bulundurmayan maddelere denir.
ELEKTRON DİZİLİMLERİ.
PERİYODİK SİSTEMİN TARİHÇESİ
ELEMENT VE SEMBOLLERİ.
MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
MADDENİN SINIFLANDIRILMASI
MADDENİN YAPISI ve ÖZELLİKLERİ
ELEMENTLER VE SEMBOLLERİ
Elektronların Dizilimi ve Kimyasal Özellikleri
Hiçbir kimyasal ayırma yöntemi ile kendinden daha basit maddelere ayrıştırılamayan saf maddelere element denir.
S d p f PERİYODİK SİSTEM.
MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Saf değillerdir Farklı cins atom yada moleküllerden oluşurlar Fiziksel yollarla bileşenlerine ayrılırlar Kendilerini oluşturan maddelerin özelliklerini.
Elektronların Dizilimi ve Kimyasal Özellikler Eğer bu üç elementin birer elektronu daha olsaydı, her birinde yeni bir katman oluşacaktı. Çünkü her üçünün.
ELEMENT LER VE BİLEŞİKLER
PERİYODİK CETVELİN ÖZELLİKLERİ. PERİYODİK CETVEL Hadi kullanacağımız şekli tanıyalım… İlk sayfa döner. İleri Film gösterimi şeklinde sunar. Geri Son sayfaya.
Periyodik Tablo ve Özellikleri.
ELEMENTLER VE SEMBOLLERİ Latince harflerinin yerine adların ilk harflerinin büyük harf ile yazılmasıyla oluşturulmuştur. HİDROJEN---H OKSİJEN---O.
Hazırlayan: Sınıf: No.:
FEN VE TEKNOLOJİ.
A T O M Camı kırmaya devam edersek.
ELEMENTLER.
ELEMENTLERİN TEKERLEME YÖNTEMİYLE ANLATIMI HAZIRLAYAN: Özmüt ALTINTAŞ Uzman Kimya Öğretmeni.
1. Atomun Yapısı MADDENİN YAPI TAŞLARI
MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
ELEKTRONLARIN DİZİLİMİ VE KİMYASAL ÖZELLİKLER
MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARI ÇALIŞTAY 2009-2 TÜBİTAK-BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ-FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ-MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARI ÇALIŞTAY 2009-2 KOORDİNATÖR: Prof. Dr. Mehmet AY TÜSSİDE-GEBZE 23-30 HAZİRAN

GRUBUN ADI: YOLCULAR

ELEMENTLERİN YOLCULUĞU PROJE ADI: ELEMENTLERİN YOLCULUĞU

PROJE EKİBİ: Fikriye Sinem ŞEN 75.YIL YİBO ANDIRIN/K.MARAŞ sinem_sen@hotmail.com Fatma KARAASLAN ORHANGAZİ YİBO YIĞILCA/DÜZCE fatmakaraaslan10@hotmail.com Ayşegül KATİPOĞLU KAPTANPAŞA İZZET AKÇAL YİBO ÇAYELİ/ RİZE aysegul_katip@hotmail.com

DANIŞMANLAR: Prof. Dr. Mustafa SOYLAK Erciyes Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü Prof. Dr. Musa ŞAHİN Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Bölümü

İÇİNDEKİLER 1.AMAÇ 2.GİRİŞ 3. İLKÖĞRETİM 7.SINIF FEN VE TEKNOLOJİ MÜFREDATINDA ELEMENTLER VE ÖZELLİKLERİNİN ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİLERİN YAŞADIĞI ZORLUKLAR 4.YÖNTEM 5.SONUÇLAR VE TARTIŞMA 6.ÖNERİLER 7.KAYNAKLAR

AMAÇ: 7.sınıf fen ve teknoloji elementler ve özellikleri konusunda birden fazla duyu organına hitap ederek ve konuyu çeşitli materyaller kullanıp somutlaştırarak öğrenmenin daha kalıcı olmasını sağlamak.

GİRİŞ: Aynı cins atomlardan meydana gelen fiziksel yada kimyasal yöntemlerle kendisinden daha basit maddelere ayrılmayan saf maddelere element denir. (www.ödevistan.net ) Şu an bilinen yaklaşık 116 element vardır. Elementler sembollerle gösterilir. Elementler atom numaralarına göre Periyodik Tablo adı verilen bir tabloda yer alır.Periyodik tablonun yatay satırlarına PERİYOD,düşey sütunlarına ise GRUP denir. (www.fenokulu.net )

YÖNTEM: İlköğretim 7. sınıf öğretim programında öğrencilere periyodik tablodaki ilk 20 elementin sembolleri, fiziksel ve kimyasal özellikleri, periyodik tablodaki yerleri hakkında bilgi sahibi olmaları kazanımlar arasında yer almaktadır.

Tren seti,vagonlar ve duraklar hazırlandı.

İlk 20 elementi temsil edecek balonlar hazırlandı.

Trenin her vagonu bir periyodu temsil edecek şekilde dört periyot hazırlandı. Hazırlanan balonlar vagonlara bulundukları periyotlara dikkat edilerek yerleştirildi.

Birinci periyodu temsil eden vagon ve birinci periyotta yer alan Hidrojen elementi

İkinci periyodu temsil eden vagon ve birinci periyotta yer alan Lityum ve Karbon elementi

Üçüncü periyodu temsil eden vagon ve birinci periyotta yer alan Argon ve Kükürt elementi

Dördüncü periyodu temsil eden vagon ve birinci periyotta yer alan Kalsiyum ve Potasyum elementi

Belirlenen noktalara Çiçek Durağı, Kelebek Durağı ve Yıldız Durağı olmak üzere üç tane durak; daha önce vagonlara konulan elementlerin dışındaki elementler de bu duraklara yerleştirildi.

Kelebek durağı ve bu durakta yer alan Silisyum, Magnezyum, Azot, Oksijen ve Bor elementleri

Yıldız durağı ve bu durakta yer alan Flor, Klor, Helyum, Neon ve Sodyum iyonları

Çiçek Durağı ve Bu durakta yer alan Fosfor, Alüminyum ve Berilyum elementleri

Oynanılan oyunun sonunda öğrencinin dönüt alması için balonların içerisine yerleştirildikleri durakların işaretleri konulmuştur. Duraktaki işaretle öğrencinin yerleştirdiği balonun içindeki işaret birbiriyle ile aynı ise öğrenci hedeflenen kazanıma ulaşmıştır; eğer balon ile duraktaki işaret farklı ise öğrencinin o konuyu tekrar etmesi gerekmektedir.

SONUÇLAR VE TARTIŞMA Yapılan bu çalışma ile öğrencilere elementler hakkındaki bilgilerinin günlük yaşamdan kopuk, soyut ve tek duyu organına hitap eden bir etkinlikle değil de yaparak yaşayarak, somut ve birden fazla duyu organına hitap eden bir etkinlikle kendi bilgisini yapılandırma fırsatı vermiştir.

ÖNERİLER: Bu projede sadece altı elementin özellikleri anons edilmiştir. Element sayısı ve durak sayısı arttırılarak oynanılabilen bu eğitici oyun daha kapsamlı hale getirilebilir.

KAYNAKLAR: www.fenokulu.net www.ödevistan.net www.kimyacı.net www.biltek.tubitak.gov.tr www.memocal.com www.meb.gov.tr maycalistaylari.comu.edu.tr

TEŞEKKÜRLER: Bu çalıştayı düzenleyen Prof. Dr. Sayın Mehmet AY’a, projenin hazırlanmasında emeği geçen herkese, başta danışman hocalarımız Prof. Dr. Sayın Musa ŞAHİN’e ve Prof. Dr. Sayın Mustafa SOYLAK’a, Sayın Hamza SUCU’ya teşekkür ederiz.