BULUŞSAL ARAYIŞ YA DA SAV: BİLİMSEL MAKALE NİTELİĞİ ÜZERİNE DÜŞÜNCELER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
1 Uzlaşma hakkında İ zmir, Eylül Hukuk davalarının ele alınışı hakkında kısa bilgi Dava dilekçesi Deliller Son yazışmalar /______/___________/_______/_____________/_/______________.
1/20 Yazı Türleri “Seçilmiş bir konu üzerinde, yapılan araştırma ve incelemelerin sonucunu bildiren yazılara denir.” Yukarıda hangi türün tanımı yapılmıştır.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
1 Etik Değerler ve İş Ahlakı Bülent Şenver
Yasal Yönleri ile Açık Erişim İlkay Holt, Kütüphane Direktörü 50. Kütüphane Haftası, Panel: Bilimsel Bilgiye Erişimin Sorunları ve Açık Erişim Hareketi.
TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları -
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
1) Gazetelerin ya da dergilerin belli sütunlarında gündelik konuları bir görüş ve düşünceye bağlayarak yorumlayan yazlılardır. Bu türde, yazar ele aldığı.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
Bilimsel Araştırmada Etik Bilim Nasıl Etik Olur?
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
“SAĞLIK HUKUKU YARGILAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR"
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Hatalar için niceliksel hesaplar
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Altın Kurallar 1- Ucuz araba kullan ama, alabileceğin en güzel evi al.
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
Açık Dergi Sistemleri orçun madran. Open Journal Systems (OJS) Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, Ankara - 4 Aralık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
TEST – 1.
March 2, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Kuhn ve Bilimsel Devrimler
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Akademik & Bilimsel Performans Değerlendirmesi Çalıştayı InCites (Web of Science) Marmara Üniversitesi 27 Kasım, 2014 Dr. Metin TUNÇ.
DÖNÜŞÜM GEOMETRİSİ ÖRÜNTÜ VE SÜSLEMELER
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
Kareköklü Sayılar KAREKÖKLÜ BİR İFADE İLE ÇARPILDIĞINDA SONUCU DOĞAL SAYI YAPAN ÇARPANLAR.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
ARAŞTIRMA ETİĞİ. BİLİM Bilimsel araştırma sonuçları bilimin kendi doğasından gelen geçicilik, değişebilirlik ve gelişebilirlik özelliklerini taşırlar.
BÖLÜM 5 LİTERATÜR TARAMASI NASIL YAPILIR?BİR MAKALENİN BÖLÜMLERİELEŞTİREL OKUYUCU İÇİN KONTROL LİSTESİARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI Beşinci Bölüm Konuları.
ARAŞTIRMA ETİĞİ.
MAN-557 Araştırma Yöntemleri
Teknoloji Nedir?.
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
1/17 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ Musa çankaya. 2/17 Bilim; doğruyu ve bilgiyi araştırma, bilgi edinme ve bilgiyi düzenleme süreci, evreni anlama ve tanımlama.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI ToplumSAL DEĞİŞME DOÇ
Temel Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

BULUŞSAL ARAYIŞ YA DA SAV: BİLİMSEL MAKALE NİTELİĞİ ÜZERİNE DÜŞÜNCELER A. SELAMİ SARGUT BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ

GİRİŞ BİLİMSEL MAKALE NEDİR? BİLİMSEL MAKALE TÜRLERİ BİLİMSEL MAKALENİN TEMELİNDEKİ DÜRTÜ I: BULUŞSAL ARAYIŞ BİLİMSEL MAKALENİN TEMELİNDEKİ DÜRTÜ II: BULUŞSAL SAV BİLİMSEL MAKALELERDE NİTELİK SORUNU SONUÇ

GİRİŞ GÖRME ÖZÜRLÜLERİN FİLİ PARADİGMATİK – EPİSTEMOLOJİK DURUŞ FARKLILIKLARI PARÇADAN YOLA ÇIKARAK BÜTÜNÜ GÖREMEZSİNİZ NEREDEN TUTUYORSANIZ O AÇIDAN BAKARSINIZ

BİLİMSEL MAKALE NEDİR? OLAĞAN YA DA DEVRİMSEL BİLİM YAPARKEN MAKALE OKUMAK GEREKLİ BİLİM KİŞİLERİ BİRBİRLERİNİ OKUMALI, İLETİŞİM KURMALI, TARTIŞMALI ARACI YA DA ORTAM BİLİMSEL MAKALEDİR

BİLİM ALANINDAKİ PARADİGMA GELİŞMELERİ UZLAŞMAYA BAĞLIDIR UZLAŞMA ARACI MAKALELERDİR

BİLİMSEL BİR MAKALENİN YAZILMASI VE OKUNMASI BİLME EYLEMİYLE İLİŞKİLİDİR BİLME OLGUSU OLASILIK, NESNELLİK, DÜZEN VE BECERİLERLE İLGİLİDİR BİLİMSEL MAKALE TÜM BU ÖGELERİ İÇERİR

EPİSTEMOLOJİ BOYUTU POZİTİVİST YAKLAŞIM GERÇEKÇİ YAKLAŞIM ADÇI (NOMİNALİST) YAKLAŞIM

EPİSTEMOLOJİK AYRIM NOKTALARI DAHA ALT AYRIMLARA İNMEDEN BİLE MAKALE NİTELİĞİNE ÜÇ FARKLI BAKIŞ AÇISI OLABİLECEĞİNİ GÖSTERİYOR

BU AYRIMLAŞMA, BİLİM KİŞİLERİNİN FARKLI PARADİGMA VE DERGİLER ÇEVRESİNDE TOPLANABİLECEKLERİNİ, EGEMEN PARADİGMANIN DA ALANI PRESTİJLİ DERGİLERLE DENETLEYEBİLECEĞİNİ GÖSTERMEKTEDİR

BİLİM KİŞİLERİ BU AYRIMLAŞMALAR KARŞISINDA NASIL BİR TUTUM İZLERLER? EGEMEN PARADİGMAYA UYGUN BİLİM YAPARLAR FARKLI DERGİLER ÇEVRESİNDE TOPLANIP EGEMEN PARADİGMAYI GERİLETMEYE ÇABALARLAR

BİLİMSEL MAKALE ALANA VE YAZARINA DA KATKILAR SAĞLAR YÜKSELTMELERE KATKI YAZARINA SAYGINLIK ALANA SAYGINLIK VE KAYNAK

BİLİMSEL MAKALE TÜRLERİ DENEYSEL ÇABA İÇEREN GÖRGÜL MAKALELER KURAMSAL MAKALELER İNCELEME MAKALELERİ

BİLİMSEL MAKALENİN TEMELİNDEKİ DÜRTÜ I : BULUŞSAL ARAYIŞ HEURISTIC – BİR ŞEYLERİ BULMAK BULUŞSAL ARAYIŞ BİR MAKALENİN ÖNEMLİ NİTELİK GÖSTERGESİDİR HİÇ OLMAYABİLİR OLAĞAN BİLİMİN YAPILMASINI SAĞLAR DEVRİMSEL PARADİGMA DEĞİŞİKLİKLERİNE NEDEN OLUR

BULUŞSAL ARAYIŞ SOYUTLAMA BENZEŞTİRME GİBİ ARAÇLAR KULLANIR

BULUŞSAL ARAYIŞ ANALOJİ YAPARAK GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR (TOPLUM – ORGANİZMA BENZETMELERİ) BULUŞSAL ARAYIŞ MODEL ÖDÜNÇ ALARAK GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR (ÖRGÜTSEL NÜFUS ÇEVRE) (GENEL SİSTEM KURAMI)

BİLİMSEL MAKALENİN TEMELİNDEKİ DÜRTÜ II : BULUŞSAL SAV BULUŞSAL SAV ESKİ BİLDİK SAVLARIN, YENİ VE YARATICI BİR BİÇİME DÖNÜŞTÜRÜLMESİDİR BİLİNEN BİR KONUYU SORUNSAL HALİNE GETİRMEK BİR OLGUYU TERSİNE ÇEVİRMEK BİR VARSAYIM ORTAYA ATMAK YENİDEN KAVRAMSALLAŞTIRMA

BİLİMSEL MAKALEDE NİTELİK SORUNU PARADİGMA SAVAŞLARI – EPİSTEMOLOJİK FARKLILIKLAR DÜŞÜNCE OKULLARI ARASINDAKİ FARKLILIKLAR BULMACA ÇÖZME (OLAĞAN BİLİM YAPMA) YÖNTEMLERİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR

DOKTORA PROGRAMLARININ VE ÖRTÜK BİLGİNİN MAKALE NİTELİĞİNE ETKİSİ DOKTORA DERSLERİ NASIL YÜRÜTÜLÜYOR? HANGİ NORM VE ETİK ALIŞKANLIKLAR KAZANDIRILIYOR? NE TÜR OKUMALAR, HANGİ DERİNLİKTE

YETKİNLİK HİYERARŞİSİ USTA – ÇIRAK İLİŞKİSİ ÖRTÜK BİLGİ

AKRAN DEĞERLENDİRMESİ VE BİLİMSEL MAKALE AKADEMİANIN TEMELİNDE AKRAN DEĞERLENDİRMESİ YATAR AKRAN DEĞERLENDİRMESİ: BİLİM KİŞİLERİNİN AKADEMİK ÇALIŞMALARIINI ALANIN UZMANI OLAN DİĞER AKADEMİKLERİN ELEŞTİRİSİNE VE İNCELEMESİNE AÇMAK

AKRAN DEĞERLENDİRMESİ HANGİ AŞAMALARDA YAPILIYOR? İŞE ALMADA YÜKSELTMEDE ARAŞTIRMA FONLARININ TAHSİSİNDE MAKALE YAYIM AŞAMASINDA MAKALE YAYIMLANDIKTAN SONRA

SONUÇ AKRAN DEĞERLENDİRMESİ TÜRKİYE’DE HİÇ BİR AŞAMADA DÜZGÜN ÇALIŞMIYOR BULUŞSAL ARAYIŞ YOKSUNLUĞU BULUŞSAL SAV YOKSUNLUĞU KURAMSAL ZAYIFLIK TÖRENSEL GÖRGÜLCÜLÜK TUZAĞI DERS KİTAPLARINA SIKIŞMIŞ DAR OKUMALAR