BULUŞSAL ARAYIŞ YA DA SAV: BİLİMSEL MAKALE NİTELİĞİ ÜZERİNE DÜŞÜNCELER A. SELAMİ SARGUT BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
GİRİŞ BİLİMSEL MAKALE NEDİR? BİLİMSEL MAKALE TÜRLERİ BİLİMSEL MAKALENİN TEMELİNDEKİ DÜRTÜ I: BULUŞSAL ARAYIŞ BİLİMSEL MAKALENİN TEMELİNDEKİ DÜRTÜ II: BULUŞSAL SAV BİLİMSEL MAKALELERDE NİTELİK SORUNU SONUÇ
GİRİŞ GÖRME ÖZÜRLÜLERİN FİLİ PARADİGMATİK – EPİSTEMOLOJİK DURUŞ FARKLILIKLARI PARÇADAN YOLA ÇIKARAK BÜTÜNÜ GÖREMEZSİNİZ NEREDEN TUTUYORSANIZ O AÇIDAN BAKARSINIZ
BİLİMSEL MAKALE NEDİR? OLAĞAN YA DA DEVRİMSEL BİLİM YAPARKEN MAKALE OKUMAK GEREKLİ BİLİM KİŞİLERİ BİRBİRLERİNİ OKUMALI, İLETİŞİM KURMALI, TARTIŞMALI ARACI YA DA ORTAM BİLİMSEL MAKALEDİR
BİLİM ALANINDAKİ PARADİGMA GELİŞMELERİ UZLAŞMAYA BAĞLIDIR UZLAŞMA ARACI MAKALELERDİR
BİLİMSEL BİR MAKALENİN YAZILMASI VE OKUNMASI BİLME EYLEMİYLE İLİŞKİLİDİR BİLME OLGUSU OLASILIK, NESNELLİK, DÜZEN VE BECERİLERLE İLGİLİDİR BİLİMSEL MAKALE TÜM BU ÖGELERİ İÇERİR
EPİSTEMOLOJİ BOYUTU POZİTİVİST YAKLAŞIM GERÇEKÇİ YAKLAŞIM ADÇI (NOMİNALİST) YAKLAŞIM
EPİSTEMOLOJİK AYRIM NOKTALARI DAHA ALT AYRIMLARA İNMEDEN BİLE MAKALE NİTELİĞİNE ÜÇ FARKLI BAKIŞ AÇISI OLABİLECEĞİNİ GÖSTERİYOR
BU AYRIMLAŞMA, BİLİM KİŞİLERİNİN FARKLI PARADİGMA VE DERGİLER ÇEVRESİNDE TOPLANABİLECEKLERİNİ, EGEMEN PARADİGMANIN DA ALANI PRESTİJLİ DERGİLERLE DENETLEYEBİLECEĞİNİ GÖSTERMEKTEDİR
BİLİM KİŞİLERİ BU AYRIMLAŞMALAR KARŞISINDA NASIL BİR TUTUM İZLERLER? EGEMEN PARADİGMAYA UYGUN BİLİM YAPARLAR FARKLI DERGİLER ÇEVRESİNDE TOPLANIP EGEMEN PARADİGMAYI GERİLETMEYE ÇABALARLAR
BİLİMSEL MAKALE ALANA VE YAZARINA DA KATKILAR SAĞLAR YÜKSELTMELERE KATKI YAZARINA SAYGINLIK ALANA SAYGINLIK VE KAYNAK
BİLİMSEL MAKALE TÜRLERİ DENEYSEL ÇABA İÇEREN GÖRGÜL MAKALELER KURAMSAL MAKALELER İNCELEME MAKALELERİ
BİLİMSEL MAKALENİN TEMELİNDEKİ DÜRTÜ I : BULUŞSAL ARAYIŞ HEURISTIC – BİR ŞEYLERİ BULMAK BULUŞSAL ARAYIŞ BİR MAKALENİN ÖNEMLİ NİTELİK GÖSTERGESİDİR HİÇ OLMAYABİLİR OLAĞAN BİLİMİN YAPILMASINI SAĞLAR DEVRİMSEL PARADİGMA DEĞİŞİKLİKLERİNE NEDEN OLUR
BULUŞSAL ARAYIŞ SOYUTLAMA BENZEŞTİRME GİBİ ARAÇLAR KULLANIR
BULUŞSAL ARAYIŞ ANALOJİ YAPARAK GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR (TOPLUM – ORGANİZMA BENZETMELERİ) BULUŞSAL ARAYIŞ MODEL ÖDÜNÇ ALARAK GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR (ÖRGÜTSEL NÜFUS ÇEVRE) (GENEL SİSTEM KURAMI)
BİLİMSEL MAKALENİN TEMELİNDEKİ DÜRTÜ II : BULUŞSAL SAV BULUŞSAL SAV ESKİ BİLDİK SAVLARIN, YENİ VE YARATICI BİR BİÇİME DÖNÜŞTÜRÜLMESİDİR BİLİNEN BİR KONUYU SORUNSAL HALİNE GETİRMEK BİR OLGUYU TERSİNE ÇEVİRMEK BİR VARSAYIM ORTAYA ATMAK YENİDEN KAVRAMSALLAŞTIRMA
BİLİMSEL MAKALEDE NİTELİK SORUNU PARADİGMA SAVAŞLARI – EPİSTEMOLOJİK FARKLILIKLAR DÜŞÜNCE OKULLARI ARASINDAKİ FARKLILIKLAR BULMACA ÇÖZME (OLAĞAN BİLİM YAPMA) YÖNTEMLERİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR
DOKTORA PROGRAMLARININ VE ÖRTÜK BİLGİNİN MAKALE NİTELİĞİNE ETKİSİ DOKTORA DERSLERİ NASIL YÜRÜTÜLÜYOR? HANGİ NORM VE ETİK ALIŞKANLIKLAR KAZANDIRILIYOR? NE TÜR OKUMALAR, HANGİ DERİNLİKTE
YETKİNLİK HİYERARŞİSİ USTA – ÇIRAK İLİŞKİSİ ÖRTÜK BİLGİ
AKRAN DEĞERLENDİRMESİ VE BİLİMSEL MAKALE AKADEMİANIN TEMELİNDE AKRAN DEĞERLENDİRMESİ YATAR AKRAN DEĞERLENDİRMESİ: BİLİM KİŞİLERİNİN AKADEMİK ÇALIŞMALARIINI ALANIN UZMANI OLAN DİĞER AKADEMİKLERİN ELEŞTİRİSİNE VE İNCELEMESİNE AÇMAK
AKRAN DEĞERLENDİRMESİ HANGİ AŞAMALARDA YAPILIYOR? İŞE ALMADA YÜKSELTMEDE ARAŞTIRMA FONLARININ TAHSİSİNDE MAKALE YAYIM AŞAMASINDA MAKALE YAYIMLANDIKTAN SONRA
SONUÇ AKRAN DEĞERLENDİRMESİ TÜRKİYE’DE HİÇ BİR AŞAMADA DÜZGÜN ÇALIŞMIYOR BULUŞSAL ARAYIŞ YOKSUNLUĞU BULUŞSAL SAV YOKSUNLUĞU KURAMSAL ZAYIFLIK TÖRENSEL GÖRGÜLCÜLÜK TUZAĞI DERS KİTAPLARINA SIKIŞMIŞ DAR OKUMALAR