GÜNDEM Tedarik Zinciri (TZ) Nedir? Neden TZ? TZ süreci ve Elemanları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Lojistik Yönetimi Ders – V
ALPER LAÇİN SERDAR TAŞAN
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
YÖN339 Ders - VI Taşımacılık Yönetimine Giriş
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Strateji Tasarımı İlker acar.
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Lojistik Yönetimi Ders – I
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Lojistik Stratejisinde Tedarik
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Tedarik Zinciri Yönetimi
Pi Magic — İş Uygulamaları Yatay Çözümler Endüstri Çözümleri Yönetim.
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
MRP (Malzeme İhtiyaç Planlama)
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
ERP Kurumsal Kaynak Planlama (Enterprise Resource Planning)
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİM SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

GÜNDEM Tedarik Zinciri (TZ) Nedir? Neden TZ? TZ süreci ve Elemanları İnternet Tabanlı TZ ERP II Tedarikçi Seçimi Diğer TZ Modeli TZ’de Ortak Nokta : ÜRÜN Yeni Bir Tedarikçi : TÜKETİCİ E - İŞLETME

Tanım (klasik/literatür) TZ, müşteri ihtiyaçlarını doğru zamanda, yerde ve uygun bir fiyatla sunabilmek için tüm satın alma, satma, müşteri eğilimlerini belirleyebilme, üretme gibi tedarikçiden son müşteriye kadar olan tüm faaliyetlerdir. E - İŞLETME 2 / 28

Tanım (bana göre) Tedarikçiden tüketiciye ve tüketiciden ana üreticiye kadar uzanan süreçteki planlama, işbirliği, kontrol, dağıtım ve yeniden kazanım faaliyetlerini organize eden stratejik ve teknolojik hedefler ortaklığıdır. E - İŞLETME 3 / 28

Rekabet Edebilirlik Neden TZ? Etkin satın alma kararları Ulaştırma (Dağıtım) Lojistik Uzun dönem Strateji kararları Maliyet ve Zaman Etkinliği Envanter Düzeyleri Pazara en kısa sürede ulaşabilmek Maliyetlerde düşüş Müşteri tatmini Tedarik sürelerinde dinamik yapı MRP/ERP’de olan gerçeğe uymayan varsayımların olmaması Rekabet Edebilirlik E - İŞLETME 4 / 28

TZ’nin Yapısı Hammadde, yarı mamul, mamul parçaların tedarik edilmesi Montaj Hattında nihai ürünün üretilmesi Nihai ürünün müşteriye ulaştırılması Tüm faaliyetlerin fonksiyonelliğini devam ettirebilmesi için oluşturulan Lojistik Destek Sistemi Faaliyetleri E - İŞLETME 5 / 28

TZ’nin Özellikleri Tedarik zinciri özerk değil bütünleşiktir. Stratejik karar verme ile doğrudan bağlantılıdır. Tedarik zinciri üzerindeki envanterler arasındaki dengesizlikleri tespit etme ve uygun çözümler (düzeltme, elimine etme, ayıklama v.b.) getirme ana konularıdır. Zincir boyunca sistem entegredir. E - İŞLETME 6 / 28

TZ’nin Avantajları Rekabet gücü sağlar Şirket içi çalışmaları basitleştirir. Daha fazla müşteri memnuniyeti. Fiyat, Kalite, Teknoloji çıktılarının optimizasyonu Uyumlu haberleşme, işbirliği Daha düşük stok seviyesi Daha etkin dağıtım performansı Daha düşük termin süresi Daha etkin planlama süreci E - İŞLETME 7 / 20

TZ Süreci TEDARİKCİ ANA SANAYİ Ürün Akışı Nakit Akışı Bilgi Akışı MÜŞTERİLER Bayiler Distribütörler Perakendeciler Toptancılar Yetkili Servisler Tüketici Ürün Akışı Nakit Akışı Bilgi Akışı E - İŞLETME 8 / 20

İnternet Tabanlı TZ BİLGİ BİLGİ İNTERNET İNTERNET FİRMA MÜŞTERİ TEDARİKÇİLER TESLİMAT BİLGİLERİ BİLGİ BİLGİ ÜRÜN KATOLOGLARI TESLİMAT BİLGİLERİ SİPARİŞ SİPARİŞ (Fatura Bilgileri,Teslimat Tarihi) (Fatura Bilgileri,Teslimat Tarihi) E - İŞLETME 9 / 20

İnternet Tabanlı TZ Veri tabanı İNTERNET T E D A R İ K Ç L M Ü Ş T E R E - İŞLETME 10 / 28

Avantajları Düşük ilk kurulum (yazılım, donanım ve eğitim) maliyetleri. Müşterilere ve tedarikçilere herhangi bir yük getirmemesi Satın alma maliyetlerinde düşüş Satın alma faaliyetlerinde performans yükselişi Tedarik sürelerinde azalma Doğru yerde, doğru zamanda, doğru ürünle teslimat e - Tasarım imkanı Pazar değişimlerine cevap verebilme hızı Tahminlerde iyileşmeler Daha etkin envanter yönetimi E - İŞLETME 11 / 28

Dezavantajları Güncellemelerde kişi yada kurumlara bağımlılık Güncellenmiş bilgilere zamanında ulaşamama riski Tedarikçilerin üretim programını düzenleyememe Tahmini planlara daha çok bağımlılık. Daha fazla stok ve stok maliyetleri E - İŞLETME 12 / 28

ERP II ERP İŞ ZEKASI SCM CRM E - İŞLETME 13 / 28

TZ’de Tedarikçi Stratejik Ortak mı? Taşeron mu? İhale usulü mü? Yan sanayi mi? Performansa göre mi? E - İŞLETME 14 / 28

Tedarikçi Seçimi Ön kriterler Tedarikçi performans kriterleri Kalite Uygunluk Belgesi Garanti Şartları Mali yeterlilik Tedarikçi performans kriterleri Teknoloji ve İmalat İlişkili Kriterler Teknik Yeterlilik Kriterleri İşletme Kriterleri Bilgi Sistemleri ve İletişim Kriterleri İnsan Kaynakları Kriterleri Kalite Güvence Kriterleri Ürün kriterleri Kalite Performans Değerlendirilmesi Kriterleri Maliyet analizi Kriterleri Teslimat Performans Kriterleri E - İŞLETME 15 / 28

Diğer TZ Modeli ANA SANAYİ Lojistik Şirketi MÜŞTERİLER TEDARİKCİ E - İŞLETME 16 / 28

TZ’de Karar Nerden ne? Nereye ne? Ne zamana kadar? Hangi Miktarda? E - İŞLETME 17 / 28

TZ’de Ortak Nokta : ÜRÜN Talep ürüne gelir Ürün ağaç bilgilerine göre ihtiyaçlar belirlenir Satınalma faaliyetleri “hangi tedarikçi” sorusunu cevaplayarak sonuçlanır. Dağıtım yine ürün özelliklerine göre yapılır. E - İŞLETME 18 / 28

TZ’ye Zeki Yaklaşım : BİLGİ Nasıl Ulaşacak? Müşteriden - Ana Firmaya Ana Firmadan – Tedarikçiklere Çözüm: Peryodik olarak İhtiyaç duyulan anda E - İŞLETME 19 / 28

TZ’de Zeki Yaklaşım : Tedarikçi Seçimi Hangi Tedarikçi? Stratejik ortak mı? Kriter mi? Yan Kuruluş mu? Piyasa mı? (Üretim planı/Stok Durumu?) E - İŞLETME 20 / 28

TZ’de Zeki Yaklaşım : Ulaştırma Müşteri talepleri Belli bir sistematik içindemi? (Teslimatta geçikme?) Rasgele mi? (Maliyet mi? Müşteri özellikleri mi?) E - İŞLETME 21 / 28

TZ’de Zeki Yaklaşım : Sipariş Üretim planına etki Tahminler E - İŞLETME 22 / 28

TZ’de Zeki Yaklaşım : TZ Süreci Kendi içinde bağımsız Kendisinden bir sonraki adımı tetikleyebilen Kendi başına çıkarsama yapabilen Stratejik politikalara uygun çözüm sunabilen Güvenirlik Devamlılık E - İŞLETME 23 / 28

TZ’de Süreçler Ayrımı Ürüne ait bir çok verinin diğer üyeleri etkilememesi Daha etkin görev bilinci Dağınık veri kümeleri ve bunlara ulaşma problemleri Sistemin içinde yer alarak değil de içersini dışardan kontrol edebilen yapı. E - İŞLETME 24 / 28

Uygulanabilir TZ Süreci Halkalar arası bilgi transferinde, işlenmesinde Süreç içersindeki kararlarda Kişi, ortam ve zamandan bağımsız Özel durumlara cevap verebilen E - İŞLETME 25/ 28

Uygulanabilir TZ Süreci Halkalar arası bilgi transferinde, işlenmesinde Süreç içersindeki kararlarda Kişi, ortam ve zamandan bağımsız Özel durumlara cevap verebilen NASIL ? Dağıtık Verilere Ulaşabilen Süreçler için alternatifli kararlar üretebilen E - İŞLETME 26 / 28

Yeni Bir Tedarikçi : TÜKETİCİ Çevre bilincinin artması Değişen kanuni yapı Geri Dönüşümlü Malzeme Kullanımı E - İŞLETME 27 / 28

Teşekkürler E - İŞLETME 28 / 28