Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim HAZIRLAYANLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Advertisements

FAİZ HESAPLARI ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
TÜRKİYE’DE EĞİTİM VE İKTİSADİ BÜYÜME ARASINDAKİ İLİŞKİNİN VAR MODELİ İLE ANALİZİ Yrd.Doç.Dr. Ceyda ÖZSOY Anadolu Üniversitesi Eskişehir 2007
DOĞAL SAYILAR.
REHBERLİK SERVİSİ SBS TANITIM SEMİNERİNİ SUNAR Abdullah ŞENCAN Psikolojik Danışman.
Kadir Has Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırmaları Merkezi’nin amacı disiplinlerarası araştırmalar ve kadın ve toplumsal cinsiyet.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof.Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
-Demografik- Nüfus Analizi
Yaşam3Geni Eğitim Danışmanlık
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
1www.turkegitimsen.org.tr Şuayip ÖZCAN Türk Eğitim – Sen Genel Başkanı ÖĞRENCİLERİN, EĞİTİM VE EĞİTİM SORUNLARINA BAKIŞI.
100 SORUDA KAVRAM HARİTALARI İLE FONKSİYON ANALİZİ & MANTIK
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
TÜRKİYE’DE VEREM SAVAŞI 2009 RAPORU. Yöntem Türkiye’de Verem Savaşı 2009 Raporu’nda Nüfus olarak 2007 yılında yapılan adrese dayalı nüfus sayımı rakamları.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
SERBEST VETERİNER HEKİMLİĞİN SORUNLARI (PET SEKTÖRÜ)
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
Soruya geri dön
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
Türkiye’de yıllara göre tıp fakülteleri sayıları.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
İŞLEM ÖNCELİĞİ MATEMATİK 5,6.
CBÜ HAFSA SULTAN HASTANESİ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ 2011 OCAK-ARALIK 2012 OCAK- MART VERİLERİ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
TÜRKİYE’DE VEREM SAVAŞI 2010 RAPORU. Ülkemizde “24 Mart Dünya Tüberküloz Günü” etkinlikleri kapsamında 2007 yılından itibaren her yıl Daire Başkanlığımızca.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
T.C. UŞAK ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRESİ BAŞKANLIĞI KÜLTÜR SERVİSİ Akademik Yılı Öğrenci Kulüpleri Etkinlik İstatistikleri.
PROTOKOL.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof. Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
Toplumsal Cinsiyet: GÜNDEM
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
Prof.Dr.Seçil ÖZKAN Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi
4 X x X X X
TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI KORUMA VE KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Hayvan Sağlığı Hizmetleri Daire Başkanlığı Veteriner Hekim Süleyman UĞURLU 1.
Mukavemet II Strength of Materials II
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
ÖDÜL YÖNERGESİ. Kaymakamlığımız himayesinde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Ödül Yönergesi üç farklı alanda verilmektedir. 1.Yönetici.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Hacettepe Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet Sorunlarını Araştırma Topluluğu Merve SOYSAL HÜTF D5 Öğrencisi.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Kamu Okulları ve Özel Okullar:
Sunum transkripti:

Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim HAZIRLAYANLAR Çiğdem ÇAKIR Didem AKYOL Esma YILDIZ Münire Merve ŞAHİN Nihan KALKANDELER Selen ŞALT Yasemin TUNÇER

Eğitim Materyallerinde Cinsiyetçi Öğeler

İlköğretim Kitaplarında Metinlerde Cinsiyet -Temel Karakter İlişkisi Arslan, Şengül Altan, Ders kitaplarında cinsiyetçilik, Aralık 2000.

Metinlerde Temel Karakter Özelliklerine Göre Kategori Dağılımı Kategoriler Kadın (%) Erkek (%) Geleneksel Davranan 17.07 1.61 Fedakar 8.54 1.53 Şefkatli 6.91 0.96 Uysal/ Pasif 5.28 0.88 Alıngan 1.62 - Başarılı 2.43 8.13 Bilinçli Hareket Eden 3.25 7.89 Lider 0.81 4.27 Girişken/ Etken 6.44 Yetenekli 0.41 3.30 İnatçı/ Azimli 5.64 Diğer 50.44 59.35 Toplam 100

Metinlerde Cinsiyete Göre Önerilen İşler Meslek Kadın (%) Erkek (%) Ev Kadını 62.2 0.5 Uşak/ Dadı/ Hizmetçi 8.1 0.2 Öğretmen 1.7 Çiftçi 2.7 İmam/ Hafız 1.0 Milletvekili Asker 15.9 Devlet Başkanı/Başbakan - 32.8 Araştırmacı/ Bil. Adamı 10.0 Mimar 2.0 Doktor/ Diş Hekimi 2.2 Mucit Diğer 10.8 28.8 Toplam 100

Metinlerde Cinsiyet - Mekan İlişkisi

Eğitimde Kadın Öğretmenlerin Niteliği ve Niceliği

Farklı Eğitim Kademelerinde Kadın Öğretmenlerin Sayıları ve Yüzdeleri Toplam Okul Öncesi 40.647 %95 42.716 %100 İlköğretim 252.729 %52 485.677 Ortaöğretim 86.688 %41.9 206.862 Kadın Statüsü Müdürlüğü, “Türkiye’de Kadının Durumu”, 2009/2010 öğretim yılı araştırması. Yükseköğretimde, kadın akademisyenlerin yüzdesi ise sadece %40’ı buluyor. Global Gender Gap Report 2010, s.296.

2006/2007 Ders Yılında Yükseköğretimde Akademik Görevlerine Göre Kadın Akademisyenlerin Dağılımı Özel (%) Kamu (%) Toplam 50 39.3 Profesör 20.8 28 Doçent 39.4 31.7 Yrd. Doç. 39.9 32.9 Öğr. Görevlisi 52.1 39 Okutman 76 54.7 Uzman 50.8 46.2 Arş. Gör. 60 45.2 “Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Sorunlar, Öncelikler ve Çözüm Önerileri” içinde ÖSYM, 2007 verileri. TÜSİAD, KAGİDER, 2008. s.65.

Farklı Eğitim Kademelerinde Kadın Öğretmenlerin Branşları ve Uzmanlaşma Durumu Kadın öğretmenler, genelde pek fazla uzmanlaşma gerektirmeyen, hatta önemsiz olarak kabul edilen okuma-yazma becerileri gibi alanlarda yoğunlaşıyor. Erkek öğretmenler, daha çok uzmanlaşma ve beyin gücü gerektiren matematik, fen bilimleri gibi “önemli” konularda uzmanlaşıyor. “Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Sorunlar, Öncelikler ve Çözüm Önerileri”. TÜSİAD, KAGİDER, 2008. s.62.

2007 yılında Okullarda Yönetici Pozisyonundaki Kadınların Yüzdesi MEB 2007 (*) ve Eğitim Sen 2007 (**) verilerinden derlenmiştir. “Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Sorunlar, Öncelikler ve Çözüm Önerileri” TÜSİAD, KAGİDER, 2008.