Yrd. Doç. Dr. Müge YURTSEVER KILIÇGÜN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKAN YÜKSEL Tıkır Top.
Advertisements

ÜÇ FİLTRE SOKRATES. ÜÇ FİLTRE SOKRATES SOKRATES (M.Ö ) “Kendi kendini tanı" özdeyişinin felsefesinin temel kuralı olduğuna inanmış, “Hiç bir.
Iletişimde üç filtre
“İnsanoğlu hakkında en çok ney şaşırtır sizi?…”
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
NASIL ÖĞRENİYORUM?.
Günlerden bir gün zengin bir baba oğlunu köye götürdü
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
BİR ÖYKÜMÜZ VAR.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
Kendimizi evlenince, bir bebek sahibi olunca, sonra bir tane daha olunca yaşamın daha güzel olacağına inandırmışızdır. Sonra çocuklarımızın yeterince yetişkin.
Günlerden bir gün zengin bir baba oğlunu köye götürdü.
Bu sabah kalktığında...sana dikkatle baktım...bana konuşmanı umdum....
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ÇOCUKLARIMIZA DİNİMİZİ NASIL ANLATALIM
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
DİNLEME ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Ş. Dilek BELET.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
KONU: İSİM: SINIF: NO: MATEMATİK TARİHİ Konu analİzİ Konu anlatIMI
İDEALİZM NEDİR ?.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
Nasıl Genç Kalırsınız?.
Hayatta,birşeyin eksikliğini hissettiğimiz
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
SURRAM.
SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA 1 KARAADİLLİ ORTAOKULU 1 1.
1.Yaş, kilo ve boy dahil tüm işe yaramaz rakamları unut. Bırakın bunlara doktorlar üzülsün. Onlara bunun için para ödemiyormusun?
TÜRKÇE / Noktalama İşaretleri
MATEMATİK BU SLAYT GÖSTERİSİNDE YUVARLA İLE İLGİLİ SORULAR ÇÖZECEĞİZ.
Tıkır Top
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Bu sabah kalktığında...sana dikkatle baktım...bana konuşmanı umdum....
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
GENÇ RESSAM.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

ayrı soru kitapçıkları ve ayrı süreler Matematik ve Geometri testleri için ayrı soru kitapçıkları ve ayrı süreler verilecek. Cevap kağıdı iki test için.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TAKIM RUHU 11-A.
BAŞARININ SIRLARI.
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
İnternet ! Dünyamızı değiştiriyor Eşsiz bir bilgi kaynağı, kütüphane Bir tıkla uzakları yakınlaştıran Bazen okul, bazen banka şubesi, bazen alışveriş.
DUYU ORGANLARI GÖZ BURUNKULAK DİL DERİ DUYU ORGANLARIMIZ Çevremizde olup bitenleri duyu organlarımızın yardımı ile kavrarız. Görme, işitme, koklama,
Diksiyon nedir? Konuşmada, kelimenin seçilmesi, imlasına ve veznine göre söylenmesi ve ifadenin rahatlıkla anlatılması. Fesahat, belagat, telaffuz ve natıka kelimeleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
Kişisel rehberlik kapsamında öğrencilerin iletişim becerilerini iyileştirmeye, sorumluluk bilinci kazanmalarını, farkındalıklarını artırmaya, problem.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
ÇOCUKLARDA CİNSEL GELİŞİM
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
bitmeyen sevgi Genç adam ellerinde bir buket çiçek, sahile koşarak geldi... Gözleri şöyle bir sahilde gezindi, aradığını göremeyince ilk gördüğü banka.
Verimli Ders Çalışma Semineri
DUYU ORGANLARIMIZ BALKAN DORUK UZUNER 3/A SINIFI ERYAMAN
Gökçe Erinç Büyükşengür
Simetri Hikmet Sırma.
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Müge YURTSEVER KILIÇGÜN MANTIK Yrd. Doç. Dr. Müge YURTSEVER KILIÇGÜN

Her zaman diğer insanların görüşlerini dinlemeli misiniz?

Birçok yolla öğreniriz: Okuyarak, düşünerek, etrafımızda olup bitenleri gözlemleyerek ve insanlarla konuşarak. Soktares, zamanının büyük bölümünü diğer insanlarla konuşarak geçirmiştir ama bir o kadar da onları dinleyerek ilişki kurmuştur. Bunu yapmasının nedeni de, onlardan öğrenebileceği birçok önemli şeyin olduğunu düşünmesinden dolayıdır. Sokrates'e göre iyi dinlemek, insanların ona söyledikleri üzerine doğru düşünebilmenin ön şartıdır.

Yaşamımız boyunca, bol miktarda ve çeşitlilikte görüş duyarız Yaşamımız boyunca, bol miktarda ve çeşitlilikte görüş duyarız. Aşağıda verilen görüşler, bir gün muhtemelen duyabileceğiniz ya da duymuş olduğunuz görüşlerden bazılarıdır. Birisiyle beraber olduğunuzu ve bu görüşlerin o sırada ortaya atıldığını düşünün. Söz konusu görüşleri sunan kişiyle bunlar üzerine konuşmak isteyip istemeyeceğinizi, her bir görüşün yanında verilen boşluğa, "evet" yazarak, bu konuda konuşmaya devam etmek isteyeceğinizi, "hayır" yazarak da, konuyu değiştirmek isteyeceğinizi -hatta mümkünse sihirli bir yolla, böyle düşüncesi olan birinin yanından olabildiğince uzaklara ışınlanmak isteyeceğinizi- belirtin.

1. Sınıfa yeni gelen şu öğrenci hiç hoş biri değil. ———— 2 1.Sınıfa yeni gelen şu öğrenci hiç hoş biri değil. ———— 2.Oğlanlar öyle salak ki! ———— 3.Öğretmen, kompozisyon ödevlerine haksız notlar vermiş. ——— 4.En iyi sporcu, beysbol oynayandır. ———— 5.Basketbol beysboldan daha iyi bir spor. ———— 6.Matematik, tarihten daha işe yarar bir ders. ———— 7.Klasik müzik sıkıcı bir müzik türü. ———— 8.Dindar insanlar, birlikte eğlenebilmek için iyi tipler değil. ———— 9. Komünizm kötü; bak Sovyetler Birliğine ne hale geldi. ———— 10. Bence felsefe çok enteresan bir uğraş. ————

Yukarıdaki 10 görüşe birkaç dakikanızı daha ayırıp, bir kez daha bakın Yukarıdaki 10 görüşe birkaç dakikanızı daha ayırıp, bir kez daha bakın. Sıralamada izlenen yolu görebiliyor musunuz? Önce tek tek insanlarla ilgili başlayan görüşler, daha sonra grupları, okuldaki konuları ve ardından insan aktivitelerini kapsıyor. Ve en iyi görüş en sona saklanmış çünkü felsefe, önceki 9 görüşün hepsiyle birden doğrudan ilgili; ve nice başka görüşlerle de! Eğer görüşlerin hepsinin yanlarına "evet" yazdıysanız, sizin birçok konuyla, kişisel nitelemelerden, sanat, din ve felsefe gibi önemli konuları içeren meselelere kadar her şeyle ilgilenmeyi sevdiğiniz rahatlıkla söylenebilir.

Eğer birkaç tane görüşe "evet" dediyseniz, bu konular konuşulurken sizin de katılmak istediğinizi veya söz konusu konular hakkında okumayı, bir şekilde deneyip görmeyi istediğinizi belirtmiş oldunuz. Sonuç olarak burada yer alan görüşlerin birçoğu, sıradan ve duymaya alıştığımız görüşler -hatta bazılarının biraz salakça oldukları bile söylenebilir. Söylemek istediğim, yukarıdaki bu görüşlerden herhangi birinin etrafında dönen bir konuşmada, muhtemelen tartışılan konu hakkında ve o konuda kendi görüşünüzü belirtip, bir düşünce geliştireceğinizden dolayı kendiniz hakkında da yeni bir şeyler öğrenebilirsiniz.