AÇICININ İKİNCİ KONUŞMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Iletişimde üç filtre
Matematik Öğretmeni RAGIP ŞAHİN
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
KUVVET Cihad AYDIN.
Cümlede , fiillerin anlamını etkileyen kelimelere ne ad verilir?
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
ALLAH’ I NEDEN ÇOK SEVİYORUM?
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
KARMA Ş IK SAYILAR Derse giriş için tıklayın... A. Tanım A. Tanım B. i nin Kuvvetleri B. i nin Kuvvetleri C. İki Karmaşık Sayının Eşitliği C. İki Karmaşık.
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
AVL-Ağaçları (Trees).
AÇININ TEK RENKLİ BİR ELLE İKİNCİ KONUŞMASI Tek renkli bir elden bahsederken, gösterilebilecek sadece bir rengi olan (prensip olarak 6 kâğıdı içeren) bir.
BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as.
PUAN HESABI Puan hesabı, bir konuşma yapmaya hazırlanan her oyuncunun vazgeçilmez silahıdır. Pierre Albarran tarafından ortaya atılıp yaygınlaştırılmış.
BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as.
İLK CEVAP Ortağınız 1 renk ile açmışsa ve sizin de en az 5 O puanınız veya 6 OD puanınız varsa, cevap vermeniz gerekir; daha azıyla prensip olarak pas.
ŞLEMLER VE MODERN KONVANSİYONLAR
1 VE 2 SANZATU AÇIŞLARINA CEVAPLAR
Sayın kaymakamım. Sayın İlçe Milli Eğitim müdürüm ve Şube Müdürlerim
Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf (Gündüz)
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
Örnek Bİr VerİtabanI TasarImI
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
MIT503 Veri Yapıları ve algoritmalar Veri ağaçları
AIREX Yansı-1. AIREX Son yaklaşma RW-36 Yansı-2.
DENKLEM.
TEST – 1.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
BTP102 VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 1
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Akış Kontrol Mekanizmaları
Öfkeyi önlemenin yolu kendini bilmektir.
VERİLERİN DERLENMESİ VE SUNUMU
SÜREKLİ ŞANS DEĞİŞKENLERİNİN OLASILIK YOĞUNLUK FONKSİYONLARI
İŞLEM ve MODÜLER ARİTMETİK.
KADIN Bir kadın çocuktur aslında..   Çocuk gibi davranmayı sever.   Erkeğin kendisine bir çocuğa gösterdiği şefkati göstermesini ister. Bir çocuğu.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
ONDALIK KESİRLERLE TOPLAMA İŞLEMİ
Oyun Kuramına Giriş.
Matematik kümeler vedat çelik mesut kılınç.
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
BRİÇ OYNAMAK İÇİN GEREKLİ MATERYALLER. Profesyonel Ortam.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Tamsayılar.
Ders 12 Defansif Oyun.
Briç Oynamayı Öğrenmek
Deklarasyonun Amaçları
Ders 9 Stayman Konvansiyonu.
Ders 6 Deklaranın Oyunu.
Açış Deklareleri (Oyunu açmak)
Arttırma Sonrası Konuşmalar
Üste konuşmalar (Overcall)
Zayıf Açış Konuşmaları
Ders 11 Şilem Konuşmaları.
Ders 5 Açıcının Rebidleri.
Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
Sunum transkripti:

AÇICININ İKİNCİ KONUŞMASI 1 renk ile açtınız ve ortağınız cevap verdi. İki durumdan biri: Ortağınız renk değişikliği yapmış, yani forsing bir deklare vermiştir. Ortağınız açış renginizi desteklemiş veya sanzatu cevabı vermiştir. Bu takdirde pas geçmeye hakkınız vardır.

Önce birinci durumu, yani ortağınızın forsing bir konuşma yaparak sizi bir daha konuşmaya mecbur ettiği durumu inceleyelim. Açıcının: Destekle, Dengeli bir elle, İki renkli bir elle, Tek renkli bir elle yaptığı ikinci konuşmayı (ki buna "rebid" denir) bu dört başlık altında ayrı ayrı ele alacağız.

Ama daha önce, briçin temel amacının 8 kozlu bir majör kontratı bulmak olduğunu hatırlatalım. Ortağınız bir renk gösterdiği zaman, onu destekleye-biliyorsanız desteklemelisiniz. Renk değişikliği en az dört kâğıt garanti eder, onun için desteklemek için o renkten en az dört kâğıdınızın bulunması şarttır. Demek ki desteklemek esastır, yani öncelik taşır. Ortağınız açış konuşmanıza cevap verdiği zaman, ilk yapacağınız şey, onu desteklemeye hakkınız olup olmadığına bakmaktır.

AÇICININ ORTAĞININ RENGİNİ DESTEKLEMESİ HALİNDE YAPACAĞI REBİD Cevapçı gibi, açıcı da elini DK (destek) puanı bakımından yeniden değerlendirmelidir. Özellikle olağanüstü bir dağılımı varsa.

BASİT DESTEK (14—16 DK) Açıcının bu asgarî rebidi vasat bir uvertür ve 4 koz gösterir (14—16 DK). İşte iki örnek:

SIÇRAMALI DESTEK (17—19 DK) Daha kuvvetli bir uvertürle basit bir destekle yetinemezsiniz ve sıçramalı bir destek vermeniz gerekir. Bu cesaret verici fakat forsing olmayan bir konuşmadır. İşte iki örnek:

ÇİFT SIÇRAMALI DESTEK (20—22 DK puanı) Sadece 1’e 1 majör cevaplarında kullanılan çift sıçramalı destek güçlü bir uvertür gösterir, çünkü sadece 6 OD puanı olabilecek bir ortak karşısında manş empoze eder. İşte iki örnek:

DAHA KUVVETLİ DESTEK ELLERİYLE Eliniz ortağınızın cevabından sonra değerlenmiş olabilir. Örneğin, şöyle bir eliniz olsun: Oyunu açarken elinizin değeri 20 OD puanından ibaretti. Ama ortağınız 1 Pik diye cevap verince, dört pikiniz ve karo şikanımızla elinizin değeri 23 destek puanına çıkmıştır.

4 Pik demek için fazla kuvvetli olan bu elle yeni bir forsing renk deklare etmeniz gerekir. Burada 2 Kör. "Forsing yeni renk" veya "yeni renk forsingi" kavramını ilerde inceleyeceğiz (bk. s. 86). NOT. l'e 2 cevabından sonra (en az 11 OD), güzel bir renk ve iyi bir destekle bazen direkt destek vermek için fazla kuvvetli olabilirsiniz. İşte bir örnek: Bu elle de, yukarıdaki gibi, pahalı bir ikinci renginiz varmışçasına, 2 Pik diye cevap vermeniz gerekir.

AÇICININ DENGELİ BİR ELLE YAPACAĞI REBİD Dengeli dağılımları hatırlatalım: 4-3-3-3 4-4-3-2 5-3-3-2 Bu tip ellerle açıcının genel kural olarak sanzatu re-bidi yapması gerekir.

I- ORTAK 1’E 1 CEVAP VERDİ Ortağınızın rengini desteklemiyorsanız, belki 1 seviyesinde kalarak gösterebileceğiniz dörtlü bir majörünüz vardır. İşte bir örnek: 1 Treflle açtınız ve ortağınız 1 Kör cevabını verdi. Dört körünüz yok ama dört pikiniz var. Destekten sonra, ikinci öncelik: 1’e 1 olarak dörtlü majörünüzü gösterin. 1 pik deyin.

Şimdi de, ne desteği ne de 1 seviyesinde gösterilebilecek majörü olan ellerle meşgul olabiliriz. Rebidiniz sanzatu olacaktır. A. 1 SA REBİDİ (13-15 0) Bu rebid dengeli bir el gösterir ve pekâlâ konuşulmayan renkten keser olmadan da yapılabilir.

B. SIÇRAMALI 2 SA REBİDÎ (19-20 O) 1 SA ile açmak için fazla kuvvetli ve 2 SA ile açmak için yeterince kuvvetli olmayan ellerle yapılır.

Özel bir durum: 1 Kör —1 Pik sekansından sonra aşağıdaki üç ele bakın: Soldaki elle (14 O puanı) 1 SA rebidini yapın. Ortadaki elle (19 O puanı) 2 SA rebidini yapın. Sağdaki elle (16 O puanı) ne demeniz gerekir? 1 SA ile açamazdınız, çünkü beşli bir majörle bu açışın yasak olduğunu öğrendiniz. Onun için şimdi 2 Trefl rebidini yapmanız gerekir. (sadece üç kağıtla ekonomik ikinci renk)

II. ORTAĞINIZ 1' E 2 CEVAP VERDİ 2 SA rebidi şimdi orta kuvvette bir uvertür (15-17 O), yani aşağı yukarı 1 SA açışının değerlerini gösterir. İşte iki örnek:

Dengeli bir dağılımınız ve 13-14 O değerinde minimum bir açışınız varsa, renginizi tekrar etmekten başka çareniz yoktur. Örnek: Ortağınızın her halükârda en az 10 puanı vardır. Mutlaka bir daha konuşacaktır.

İSTİSNA (Bu istisnanın sebebi şudur: açıcı dörtlü ve hattâ üçlü olabilecek olan karosunu - ya da treflini - tekrar edemeyeceğine ve dörtlü majörünü söylemesi en az 18 OD puanı gösteren bir "reverse" teşkil edeceğine göre, 2 SA rebidini yapmaktan başka çaresi yoktur )

Şunu da belirtelim ki, 2 SA rebidinden sonra, açıcı 15-17 O (istisnaî durum dışında) ve cevapçı da en az 10 O göstermiş olduğuna göre, toplam puanlarınız 15-17+10 = asgarî 25-27 olacağından, ortağınızın pas geçmeye hakkı yoktur. Daha kuvvetli ellerle (18-20 O), 3 SA deklare edin:

AÇICININ İKİ RENKLİ BİR ELLE İKİNCİ KONUŞMASI (REBİDİ) YENİ RENK Bundan önceki bölümde, açıcının çok kuvvetli veya oldukça kuvvetli ellerle yeni bir renk kullanabileceğini görmüştünüz. İşte yeni rengin tanımı: Bir renk göstermiş olan bir oyuncu, bir sonraki turda başka bir renk okursa, bu ikinci renge yeni renk denir.  

Örnek: Genellikle, ikinci bir renk okuyan oyuncunun "iki renkli" ("bicolore") denilen, yani dağılımı 5-4, 5-5, 6-4, 6-5, vs. olan bir eli vardır. Birazdan göreceğiniz gibi, iki renkli elin değeri ortağın cevap vermek zorunda kaldığı seviyeye göre değişir.

ÜÇ TÜRLÜ İKİNCİ RENK Ekonomik ikinci renk (14-19 OD, FORSİNG DEĞİL) Ekonomik ikinci renk 2 seviyesinde açış rengine dönülmesine izin verir. Pahalı ikinci renk (18-23 OD, BİR TUR İÇİN FORSİNG) Pahalı ikinci renk, ortağı, açış rengine dönmek için 3 seviyesine çıkmak zorunda bırakır. Sıçramalı ikinci renk (20-23 OD, MANŞA KA­DAR FORSİNG) Adından da anlaşılacağı gibi, açıcı ikinci bir rengi sıçrayarak söyler ama bu arada cevapçının 3 seviyesinde açış rengine dönmesine imkân verir.

Bu kurallardan sonra, daha basit bir açıklama yapalım: 1. Ekonomik ikinci renk Örnek: Cevapçı 2 Köre düzeltebilir, yani seviyeyi yükseltmeden kontratın ekonomik olarak 2 Köre oynanmasını sağlayabilir. Örnek:

2. Pahalı ikinci renk (“Reverse") Örnek: Bu ikinci renk sıçramasız söylenmiştir. Şimdi de cevapçının şöyle bir eli olduğunu varsayalım: Açıcının renginde oynamak için, cevapçının 3 Karo demesi, yani 3 seviyesine çıkması gerekir.

3. Sıçramalı ikinci renk Örnek: Şu elle: cevapçı, isterse, 3 seviyesinde açış rengine dönebilir. Sekans o zaman şöyle olur:

Ve konuşmalar devam eder Ve konuşmalar devam eder. Sıçramalı ikinci rengin manşa kadar forsing (veya "manş forsingi") olduğunu hatırlatalım. Açıcının iki renkli bir elle sahip olduğu olanakları gözden geçirmeden önce, yeni bir rengin sıçramalı olarak ve ortağı, desteklemek istiyorsa, 4 seviyesinde konuşmak zorunda bırakacak şekilde deklare edilmesinden bahsetmek istiyorum. İşte bir örnek: Bu konvansiyonel konuşma olağanüstü güçlü bir destek gösterir. (SÜPER FORSİNG'tir.)

İki renkli bir eli olan açıcının her zaman gücünü ve dağılımını gösterebilme imkânı olmayabilir. Bazen, konuşmaların kademesi ve elinin gücü açıcının ikinci rengini göstermesine izin vermez. Örnek: Aşağıdaki eli 1 Trefl ile açtınız. Ortağınız: 1 Karo diye cevap verirse, sorun yoktur, ı Kör dersiniz; 1 Kör diye cevap verirse, rengini desteklemeniz gerekir.

Ama ya 1 Pik diye cevap verirse? Eliniz 15 OD değerindedir; farz edelim ki 2 Kör dediniz ("reverse"); ortağınız, dört körü yoksa, 3 Trefle düzeltmek zorunda kalacaktır. Onun için buna hakkınız yoktur: pahalı ikinci renginizi ancak 18 OD puanından itibaren gösterebilirsiniz. O halde tek seçeneğiniz renginizi tekrar etmektir. Tabiî ortağınızın buna pas geçmeye hakkı vardır.

Öte yandan, 18-19 OD puanlık ellerle de gücünüzü, yani pahalı bir ikinci renk değerini ilk turda göstermek imkânını bulamayabilirsiniz. Bu bir önceki örneğin tersi gibidir. Şöyle bir eliniz olduğunu varsayalım: 1 Pik üzerine rahatça 2 Kör dersiniz ve böylece bir defada kuvvetinizi (en az 18 OD) ve dağılımınızı (beş trefl ve dört kör) göstermiş olursunuz.

Şimdi de ortağınızın 1 Treflinize 1 Karo diye cevap verdiğini farz edelim. Sadece 19 OD puanınız olduğundan, sıçrayarak 2 Kör diyecek kadar kuvvetli değilsiniz (bunun için 20-23 OD gerekir.) Onun için, sanki minimum bir uvertürünüz varmış gibi, 1 Kör demekle yetinirsiniz. Konuşmalar da şöyle bir seyir izler:

ÖZET TABLO İKİ RENKLİ ELLER