Hizmet Tesisi Yerleşimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KARAR TEORİSİ.
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
Google Analytics Nedir?
Serkan UĞUR Business Sunumu 2. Kısım Paranız nasıl geri döner?
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
2 3 ÜST YÖNETİMİN LİDERLİĞİNDE, TAKIM HALİNDE BELİRLENEN HEDEFLER DOĞRULTUSUNDA, İŞLETME PROBLEMLERİNE GÖRE ÇÖZÜM BULUNMASIDIR. 4.
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
A.7-1 ÇİKOSAN A.Ş. Tek bir üretim bölümünde çeşitli mamuller üretmektedir. Genel üretim giderlerini üretilen mamul maliyetlerine götürü olarak yükleyen.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
DÖNEM SONU İŞLEMLERİ ÜNİTE 4 STOKLAR.
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Türkiye / Bölüm II Her alışverişte para kazanın..
FABRİKA KURULUŞ YERİNİN SEÇİMİ
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
Müşteri-Sektör-Rekabet
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Metron eğitim araştırma prom gıda tur ltd şti
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Bölüm 1 Mühendislik Ekonomisi Kararları
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
TEST – 1.
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
YÜZDELER YÜZDELER.
HAFTA I.
Endüstride Veri Madenciliği Uygulamaları Yrd. Doç. Dr. Ayhan Demiriz 28/2/2006.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
SICAK GÜNDEM: CARREFOURSA/GİMA VE MİGROS/TANSAŞ DEVRALMALARI
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
Retail Mgt. 11e (c) 2010 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall 7-1 Identifying and Understanding Consumers 1.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
1 Kısa Vadeli Kredi Maliyetlerinin Tahmini Yıllık Yüzdesel Maliyet  Farklı vadelerdeki kredileri karşılaştırabilmek için kredi maliyetlerinin belirlenmesinde.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1.  Banka Adı : Albaraka Türk Katılım Bankası A.Ş.  Faaliyete Başlama: 1985  Sermaye: 900 Milyon TL  Şube Sayısı: 148 / Yıl Sonu 165 Şube  Personel.
İNTERNET’TE ALIŞVERİŞİN KENTİN EKONOMİK VE FİZİKSEL DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMÜNE KATKISI Yrd. Doç. Dr. K. Mert Çubukçu Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi.
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
KURULUŞ YERİ SEÇİMİ Yrd. Doç. Dr. Kamil Taşkın.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
London Sandwich Wars: The Role Of Strategic Interactions In Urban Chain Store Proliferation.
1 9 Marka Değeri Yaratma.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Lojistik Merkez Yer Seçimi
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
YAPI GEREÇLERİ SAN.TİC.A.Ş. ANNUAL GENERAL ASSEMBLY 30 MARCH 2010
Sunum transkripti:

Hizmet Tesisi Yerleşimi

Öğrenim Hedefleri İç ve dış müşteriler üzerinde hizmet tesisi yerinin rekabetçi rolünün tartışılması. Farklı müşteri servis kriterlerinin tesis yerini nasıl etkilediğinin tartışılması. Bir perakende hizmet yerinin ekonomik fizibilitesinin değerlendirilmesinde Huff modelinin kullanılması. Geleneksel olmayan yerleşim stratejilerinin tartışılması

Stratejik Yerleşim Yeri ile ilgili Görüş ve Düşünceler Ön ofis Arka Ofis Dış Müşteri (tüketici) Erişilebilirlik Giriş engeli Süreç elemanları Yan-Birlikte yerleşim(?) İletişim Görünürlük İç Müşteri (çalışanlar) Kalifiye Çalışan Elverişlilik Düşük işçilik maliyetleri Süreç Bilgisi

Hizmet Tesisi Yerleşim Yeri Planlama Rekabetçi konumlandırma: İlk lokasyon girişe engel teşkil edebilir. Talep yönetimi: Pazar üreteçlerinin farklı kurulumları Esneklik: Gelecekteki ekonomik değişimlerin planlanması ve portföy etkisi Büyüme Stratejisi: Bitişik, bölgesel, tamamlayıcı veya konsantre

Coğrafi Gösterim Location on a Plane Yi Metropolitan X Xi Xj Y Destination j Yj Euclidean Origin i Yi Metropolitan X Xi Xj

Optimizasyon Kriterlerinin Etkileri City A 1. Kullanımı Maksimize Et (C Şehri: yaşlılar mesafeyi engel olarak görürler) 2. Kişi Başına Düşen Mesafeyi Minimize Et (B Şehri : Merkezi Yerleşim) 3. Ziyaret Başına Düşen Mesafeyi Minimize Et (A Şehri: Çok sık kullanıcı) 3 * 2 -10 -5 5 10 15 * -15 -10 -5 5 10 15 20 25 * City C City B 1

Coğrafi Talebin Değerlendirmesi Hedef Pazarı Belirle Bölge birimini seç (Posta Kodu) Coğrafi Talebi Değerlendir (Regression analysis) Coğrafi Talebi Haritalandır (3D görsel çizim)

Yer seçimi ile İlgili Görüş ve Düşünceler 1. Giriş: 4. Park Olanağı: Otoyol çıkışlarına uygun yerde, Yan-ara caddelere uygun park imkanı Toplu taşıma hizmetinin mevcudiyeti 2. Görünürlülük: 5. Genişleme İşaretlerle yeri göstermek Genişleme için boş alan 3. Trafik 6. Çevre Caddeki trafik hacmi, Mevcut çevredeki yapılanma satınalma hizmeti tamamlayıcı nitelikte potansiyelinin göstergesi olabilir. olmalı Trafik izdihamı bir engel teşkil edebilir. 7. Rekabet ( ör: itfaiye merkezi) Rekabetçilerin yerleşimi 8. Devlet: Bölgesel kısıtlamalar, vergiler

Stratejik Düşünceler Rekabetçi Kümelenme (Rekabetçiler Arasında) (Otomobil Satıcıları, Moteller) Saturasyon Pazarlama (Aynı Firma) (Burger King, Starbucks) Pazarlama Aracıları (Kredi Kartları, HMO) Elektronik Ekipmanların Taşınmasında Yedekler (e-ticaret)

Huff Perakende Yerleşim Modeli 1, j dükkanının i bölgesindeki müşteriler için çekiciliğinin belirlenmesinde bir ağırlık analojisi kullanılır. Aij= i bölgesindeki müşteriler için j mağazasının çekiciliği Sj = Dükkanın büyüklüğü Tij= i bölgesinden j dükkanına olan yolculuk zamanı lambda = Yolculuk eğilimini gösteren parametre

Huff Perakende Yerleşim Modeli 2., Rekabetçiler için, i bölgesindeki müşterilerin belirli bir j dükkanını ziyaret edebilmelerinin ihtimalini hesaplıyoruz

Huff Perakende Yerleşim Modeli 3, j dükkanındaki k ürünü için müşterilerin yıllık harcamaları şimdi hesaplanabilir Pij = Müşterilerin i bölgesinden j dükkanına seyahat edebilme ihtimali Ci = i bölgesindeki müşterilerin sayısı Bik = i bölgesindeki müşteriler için, k ürününün yıllık bütçesi m = Pazar civarında müşteri bölgelerinin sayısı

Huff Perakende Yerleşim Modeli 4, j dükkanından satın alınan k ürününün Pazar payı şimdi hesaplanabilir.

İnegöl Mobilya yerleşim Alternatifleri 4 1 State Park 2 3 A 5 Bluff lake 7 6 Z 9 Railroad Freeway Major street Park boundary River Census block group Existing retail outlets Potential sites 8 B Y 11 4 10 12 X

İnegöl Mobilya Verisi COMPETITORS’ STORE SIZES MAXIMUM SIZE LIMIT OF SITES Store Sales area, sq ft Site Maximum sales area, sq ft A 10,000 X 15,000 B 15,000 Y 20,000 Z 10,000 MINIMUM TRAVEL TIME BETWEEN POTENTIAL AND EXISTING SITES AND BLOCK GROUPS, Min Census block group Site 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 A 7 5 5 9 1 3 4 5 7 10 14 17 B 10 8 8 10 7 3 3 2 1 2 2 5 X 16 14 14 16 13 8 7 6 4 4 2 2 Y 12 10 10 12 9 5 4 3 2 4 2 5 Z 7 5 5 7 4 2 1 4 3 10 10 13 RELATIONSHIP OF STORE SIZE TO MARGIN ON SALES, EXPENSES, AND NET OPERATING PROFIT AS % OF SALES Sales area, Margin Net operating profit sq ft on sales Expenses before taxes 10,000 16.2 12.3 3.9 15,000 15.6 12.0 3.6 20,000 14.7 11.8 2.0

İnegöl Mobilya Demographics MARKET DATA Census block Number of Average annual Average annual furniture group households income expenditures per household 1 730 $12,000-$12,500 $180 2 1130 8,500-9,000 125 3 1035 19,500-20,000 280 4 635 25,000-over 350 5 160 4,500-5,000 75 6 105 4,000-4,500 50 7 125 4,000-4,500 60 8 470 8,000-8,500 115 9 305 6,000-6,500 90 10 1755 18,500-19,000 265 11 900 15,000-15,500 215 12 290 25,000-over 370 7640