MÜLTIPLEKSAJIN AVANTAJLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
(Gelecek zaman) Bu eve ………..
41 adımda ahşap inşaat Yapımcı : Y.Orman Müh. Abdullah Arslan Proje : Y.Mim. Çelik Erengezgin.
RENAULT TRAFIC MULTIX GRAND CONFORT 6M3 2
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
BİLGİSAYARLI MUHASEBE I
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
İkili Arama Ağaçları (Binary Search Trees) BST
1 ERK İSG&İK – –
KİREMİTLE ÇATI MAHYASI YAPILMASI
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
EBOB EKOK.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1/22 GEOMETRİ (Üçgen-Çember-Cisimler) Üç kenarı ve üç köşesi olan kapalı şekillere ne denir? Kare Dikdörtgen Üçgen Çember A B C D.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
SİTE TEMİZLİĞİ.
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
Soğuk nokta (cold junction)
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
DERS 11 KISITLAMALI MAKSİMUM POBLEMLERİ
Mukavemet II Strength of Materials II
Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü C ++ Nesne.
Ek-2 Örnekler.
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
Diferansiyel Denklemler
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
1 Kısa Vadeli Kredi Maliyetlerinin Tahmini Yıllık Yüzdesel Maliyet  Farklı vadelerdeki kredileri karşılaştırabilmek için kredi maliyetlerinin belirlenmesinde.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Metaller, Ametaller ve Yarı metaller
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
AC Kuplajlı Yükselteçler Türev ile İntegral Devreleri
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

MÜLTIPLEKSAJIN AVANTAJLARI NİÇİN MÜLTIPLEKSAJ? MÜLTIPLEKSAJIN AVANTAJLARI FARKLI MÜLTIPLEKSAJ AĞLARI ARIZA ÂNINDA NASIL TESPIT EDILIR ?

EKİPMAN SAYISI DEVAMLI ARTIYOR (konfor) MÜLTİPLEKSAJ GEREKTİREN SEBEPLER ? EKİPMAN SAYISI DEVAMLI ARTIYOR (konfor) ARA BAĞLANTILAR ARTIYOR ELEKTRONIK KUTULAR ARTIYOR KABLOLAR ARTIYOR ARIZA RISKİ ARTIYOR

KABLO UZUNLUĞU (metre) RAKAMLAR KABLO UZUNLUĞU (metre) ARA BAĞLANTI (sayisi) 1960 1985 1995 200 400 600 800 1000 1200 1400 1600 1800 2000 1960 1985 1995 200 400 600 800 1000 1200 1400 1600 1800

MÜLTIPLEKSAJ VE DEĞİŞİMLER MÜLTIPLEKSAJSIZ FAR DEVRESİ

MÜLTIPLEKSAJ VE DEĞİŞİMLER MÜLTIPLEKSAJLI FAR DEVRESİ BUS MOTOR DAĞITIM KUTUSU COM 200X

SU SICAKLIK ALGILAYICISI MÜLTIPLEKSAJ VE DEĞİŞİMLER MÜLTIPLEKSAJSIZ BIR ÖRNEK 1.8 i 16 v AYNI MOTOR ÜZERINDE 3 AYRI SU SICAKLIK ALGILAYICISI GÖREV AYNI

Su sιcaklιk algιlayιcιlarι MÜLTIPLEKSAJSIZ BIR ÖRNEK M Su sιcaklιk algιlayιcιlarι FAN 2 1 2 1 2 1 Analojik Sinyal SOĞUTUCU KUTUSU BITRON ENJEJSYON HESAPLAYICISI GÖSTERGE

Su sιcaklιk algilayιcιsι ENJEKSYON HESAPLAYICISI MÜLTIPLEKSAJLI BIR ÖRNEK 2 1 M U de 0.3 à 4.5v D C B A H G F E Su sιcaklιk algilayιcιsι FAN DÜZ KABLO ANALOJIK SINYAL ENJEKSYON HESAPLAYICISI réseau CAN Fils torsadés BSI akıllı dağıtım kutusu. NÜMERIK SINYAL KLİMA BEYNİ ILETISIM GÖSTERGE

(Aide au Stationnement) Bi VAN-CAN YAPISI OPSIYONLAR : BSI VAN 125 Boîte de Servitude Moteur HAVA YASTIĞI VAN KAROSERI 1 COM 2000 VAN KAROSERI 2 YOLCU KAPI MODÜLÜ SÜRÜCÜ KAPI MODÜLÜ ALARM AÇILIR TAVAN 1 YAKIT KATKI DEVRESI (FAP) 2 3 ELEKTRIK KOLTUKLAR MOTORLU YAN KAPI VAN KONFOR Configuration RB3 et RD3 KLIMA RADYO CD AAS (Aide au Stationnement) RadYo TELEFON) EMF B CD DEĞİŞTİRİCİ GÖSTERGE TELEMATIQUE (+ RADIO - TEL - NAV) AFFICHEUR CT ou DT BOITIER TEMOIN ODOMETRE AMPLI - HI -FI CAN 250 CAPTEUR VOLANT CDS (ESP) Contrôle Moteur Multi fonctionnel Vitesses Automatique SISTEMLER ARASI (CAN) ESP ABS / ASR C8 VAN 62.5

1 MÜLTIPLEKSAJ NASIL ÇALIŞIR İLETİŞİM NUMERIK FORMATTA GERÇEKLEŞİR HESAPLAYICI 1 VE 0 (Biner) sayesinde iletişim kurar BIT 01010110 : 8 Bit = 1 OKTE SERİ İLETİŞİM 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit 1 Bit « » « 1 » « » « 1 » « » « 1 » « 1 » « » « » « 1 » PARAZITLERE KARŞI DAHA ETKİLİ 1

MÜLTIPLEKSAJDA İLETİŞİM İLETİŞİM 2 BAKIR TELDEN OLUŞUR BU TELLERİN DÜĞÜM SEBEBİ PARAZİTLERE KARŞI parazit FARK DATA DATA/ DATA

VAN KONFOR (125 Kbit/s) ve VAN KAROSERİ (62,5 Kbit/s) FARKLI MÜLTIPLEKSAJ YAPI TİPLERİ VAN ( Vehicle Area Network) PSA VE RENAULT ORTAKLIĞIYLA GERÇEKLEŞTİRİLDİ. RENAULT HİÇ KULLANMADI. DEBI (iletişim hιzι) 1Mbit/s fakat kullanιlan hιzlar bu kadar değildir. VAN KONFOR (125 Kbit/s) ve VAN KAROSERİ (62,5 Kbit/s) KULLANILMAKTADIR

VAN VAN KONFOR AĞI KONFOR EKİPMANLARI İÇİN UYGUNDUR VAN KONFOR ÜZERINDE MEVCUT HESAPLAYICILAR: RADYO (8410) KLIMA (8080) EMF (çok işlevli ekran) (7215) GÖSTERGE (0004) PARK YARDIM HESAPLAYICI (7500) NAVIGASYON (yol yönledirme sistemi) (8500)

DUVAR RADYO VAN VAN KONFOR ÜZERINDE İLETİŞİM ÖRNEĞİ MÜLTİPLEKSAJ ILE DIKKAT EDILMESI GEREKEN BAZI DURUMLAR DUVAR EMF (çok işlevli ekran) PARK YARDIM HESAPLAYICI RADYO

MALİYETİ DÜŞÜK VE ÇALIŞMA GÜVENLİĞİNE YÖNELİK TASARLANMIŞTIR VAN Karoseri AĞI MALİYETİ DÜŞÜK VE ÇALIŞMA GÜVENLİĞİNE YÖNELİK TASARLANMIŞTIR VAN KAROSERİ 1 ÜZERINDE MEVCUT HESAPLAYICILAR: CAM AÇMA AÇILIR TAVAN AYDINLATMA SİLME FONKSIYONLARI COM 200X (direksiyon alti komütatör) COM 2000 HAVA YASTIĞI 6570 BSM (motor içi dağιtιm kutusu) BM34 ALARM MOTORLU YAN KAPILAR (C8) Vs……………………

VAN Karoseri AĞI VAN KAROSERİ 2 ÜZERINDE MEVCUT HESAPLAYICILAR: AÇILIR TAVAN 6820 SAĞ VE SOL KAPI DEVRESİ 9030/9050 ALARM 8600 YAKIT ISITICISI 1282 Vs…………………… VAN KAROSERİ 2

İLETİŞİM MODELİ Data 4.5 v Data / 0.5 v VAN EMF Üzerinde Akιm VAN ÜZERİNDE İLETİŞİM İLETİŞİM MODELİ Üzerinde Akιm Data 1.2mA Data/ 50mA BSI EMF Radyo ÇOK DÜŞÜK Data 4.5 v Data / 0.5 v

KISA DEVRE +12V VAN ÜZERİNDE ARIZA VAN ÜZERINDE EĞER BİR KABLO (DATA veyahut DATA/) ARIZA OLUR ISE İLETİŞİM MÜMKÜN KISA DEVRE Data +12V Data/ Data Data/

Data ou Data/ kesik (açιk devre) olur ise Iletişim devam eder VAN ÜZERİNDE ARIZA Data ou Data/ kesik (açιk devre) olur ise Iletişim devam eder (açιk devre) Data Data/

Data ve Data/ kesik (açιk devre) olur ise iletişim kesilir VAN ÜZERİNDE ARIZA Data ve Data/ kesik (açιk devre) olur ise iletişim kesilir (açιk devre) Data Data/

Data ve Data/ kesik (kιsa devre) olur ise iletişim kesilir VAN ÜZERİNDE ARIZA Data ve Data/ kesik (kιsa devre) olur ise iletişim kesilir (kιsa devre) Data Data/

+VAN BSİ TARAFINDAN ÜRETILMEKETEDİR EKONOMİ MODU VAN AĞI (KAROSERİ VE KONFOR) ÜZERİNDEKİ BÜTÜN SİSTEMELER +VAN İLE BESLENMEKETDIRLER +VAN BSİ TARAFINDAN ÜRETILMEKETEDİR VAN KONFOR VE KAROSERİ +VAN

VAN KAROSERİ VE KONFORUN TEYAKKUZA GEÇİRME/ UYANDIRMA YÖNETMEKTEDİR EKONOMİ MODU +VAN SAYESİNDE BSİ VAN KAROSERİ VE KONFORUN TEYAKKUZA GEÇİRME/ UYANDIRMA YÖNETMEKTEDİR AKÜNÜN BOŞANMAMASINI ENGELLEMEK İÇİN

SİSTEMİ UYANDIRMAK İÇİN DATA/ NIN ŞASEYE BAĞLANMASI GEREK EKONOMİ MODU UYANDIRMA ŞASE BSI KAPI DATA DATA/ + VAN RADYO SİSTEMİ UYANDIRMAK İÇİN DATA/ NIN ŞASEYE BAĞLANMASI GEREK SİSTEMİ UYKU ANINDA DATA/ ÜZERİNDE 12 volt mevcut

BUS ÜZERİNDE ARIZA ANINDA VEYA +VAN KAYBI ANINDA VAN ÜZERİNDE ARIZA BUS ÜZERİNDE ARIZA ANINDA VEYA +VAN KAYBI ANINDA SİSTEM KURTARMA MODUNA GEÇECEKTİR CAM SILECEKLERİ VE PARK FARLARI YANMASI DEVREYE GİRECEKTİR

Motor Bölümünde bulunan hesaplayιcι arasιnda kullanιlan ağ. CAN HIGH SPEED ( Controller Area Network) 1980 Senesinde BOSCH tarafιndan üretilmiştir. İlk olarak 1992 MERCEDES Classe S üzerinde kullanιlmιştιr. DEBI (iletişim hιzι) 1Mbit/s fakat kullanιlan hιzlar bu kadar değildir. CAN HS (High Speed): Motor Bölümünde bulunan hesaplayιcι arasιnda kullanιlan ağ. HIZ: 250 Kbits/s ve 500 Kbits/s (C5 Full CAN) CAN LS (Low speed): Araç içinde bulunan hesaplayιcι arasιnda kullanιlan ağ. HIZ: 125Kbit/s, VAN gibi çalιşιr

CAN HIGH SPEED ( Controller Area Network) DİRENÇ DİRENÇ CAN AĞI ÜZERİNDE ENJEKSYON HESAPLAYICISI VE BSI DIRENÇ İÇERMEKTEDİR

CAN HIGH SPEED ( Controller Area Network) BAĞLANTILAR PARALEL BAĞLANTI SERİ BAĞLANTI

ENJEKSYON HESAPLAYICISI CAN HS ( Controller Area Network) BSI ENJEKSYON HESAPLAYICISI R 60 Ω C CAN_H CAN_L Ommètre

ENJEKSYON HESAPLAYICISI CAN HS ( Controller Area Network) açιk devre BSI ENJEKSYON HESAPLAYICISI R 60 Ω C CAN_H CAN_L 120 Ω Ommètre BUS ÜZERİNDE ARIZA ANINDA HİÇBİR TOLERANS KABUL ETMEZ ARAÇ ÇALIŞMAZ DURUMA GELİR

CAN HS ( Controller Area Network) 60 Ω C CAN_H CAN L 0 Ω Ommètre ARAÇ ÇALIŞMAZ DURUMA GELİR

CAN HS ( Controller Area Network) ENJEKSYON HESAPLAYICISI R T OTOMATIK VITES ABS BSI SERİ BAĞLANTIDA HEHANGİ BIR HESAPLAYICI DEVRE DIŞI İSE, ARAÇ ÇALIŞMAZ DURUMA GELİR

CAN ÜZERİNDE İLETİŞİM CAN L CAN H 2.5v 3.5v 1.5v

FULL CAN AĞI