KALİTE MALİYETLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
Kalite Kavramı.
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
KALİTE EKONOMİSİ T.C. ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
BÖLÜM 6 DENETİM TESTLERİ
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
FMEA Failure Mode and Effects Analysis-Hata Türü ve Etkileri Analizi
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Tamir Bakım Planlaması
M Ü H E N D İ S L İ K S T A N D A R T L A R I
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
KALİTE-VERİMLİLİK Doğru işi yapmak, işi doğru yapmaktan önemlidir.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Toplam Kalite Yönetimi
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
KAL İ TE VE VER İ ML İ L İ K. Kaliteli ve daha verimli üretim ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (Makina,Teçhizat,İnsan, vb.)ile.
KALİTE VE VERİMLİLİK KALİTE MALİYETİ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
İSTATİSTİKSEL SÜREÇ KONTROLÜ (STATISTICAL PROCESS CONTROL)
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
Konu 7 KALİTE KONTROLÜNDE MUAYENE VE ANALİZ
Kalite ile ilgili kavramlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
YER TEMİZLEME MAKİNASI
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sunum transkripti:

KALİTE MALİYETLERİ

Kalite Kalite terimi ne anlama gelir? 05.12.2013 Kalite Kalite terimi ne anlama gelir? Kalite; müşteri beklentilerini uygun bir biçimde karşılayacak ürün veya hizmet üretebilme yeteneğidir. Daha kapsamlı olarak kalite: Mükemmellik Değer Spesifikasyonlara/Teknik şartlara uygunluk Müşteri beklentilerini karşılamak veya üzerine çıkmak

05.12.2013 Kalite Kalite, bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılamaya dayalı karakteristikler toplamıdır (ISO). Kalite, bir ürün veya hizmetin belirli ihtiyaçları karşılama yeteneklerini ortaya koyan karakteristiklerin tümüdür (American Society for Quality Control (ASQC)). Kalite, ürünün sevkiyatından sonra toplumda sebep olduğu en az kayıptır (Taguchi).

Ürün kalitesinin ortaya çıktığı üç aşama şunlardır: 05.12.2013 Ürün kalitesinin ortaya çıktığı üç aşama şunlardır: Üretim öncesi aşama: Pazar araştırmaları, Ürün araştırma ve geliştirme, Ürün tasarımı, Prototip test, Muayene ve kontrol işlemlerinin hazırlanması, Kullanım yönetmeliklerinin oluşturulması. Üretim aşaması: İmalat girdilerinin denetimi, Parçaların üretimi, Süreç kontrolü, Son kontrol ve test, Depolama, Ambalaj Üretim sonrası aşama: Nakliyat, Yerleştirme, İşletme ve ürün garantisi

05.12.2013 Kalite Kontrolü Bir üretim sistemi içinde kalite hedeflerine ulaşmak için sürdürülen tüm faaliyetlerde çeşitli grupların faaliyetlerinin en ekonomik düzeyde ve müşterilerin ihtiyaçlarının tam tatminine yönelik olarak sistematik bir bütün oluşturulacak şekilde bütünleştirilmesidir.

İşletme Fonksiyonları İçinde Kalite Kontrol Faaliyetleri 05.12.2013 İşletme Fonksiyonları İçinde Kalite Kontrol Faaliyetleri

Kalite Kontrol Maliyetleri 05.12.2013 Kalite Kontrol Maliyetleri Kalite Kontrol Maliyetleri Yatırım Maliyeti Faaliyet Maliyetleri Amortisman Faiz Fırsat Koruma Ölçme ve Değerleme Bozuk Mal

05.12.2013 Kalite Ekonomisi Tasarım spesifikasyonları ile tanımı yapılmış olan kalite karakteristiklerine tam uygunluk gösteren ürünün, tüketicisi ile buluşması bir «kalite denklemi» ile ifade edilebilir. Ürün özellikleri: C1, C2, …, Cn Ürünün tüketici gözündeki ağırlıklı değerleri: W1, W2,…,Wn ÜRÜNÜN KULLANIŞLILIĞI: W1C1+W2C2+…+WnCn Tüketicinin ürünü satın alabilmek için ödemek zorunda olduğu paranın değeri (mp); p parasal birim olarak fiyat m bir birim paranın tüketici için taşıdığı değeri

Tüketici, Ürün ve Karakteristikler Arasındaki İlişkiler 05.12.2013 Tüketici, Ürün ve Karakteristikler Arasındaki İlişkiler Tüketicinin ürüne verdiği «değer»

05.12.2013 Kalite Maliyetleri Kalite, kabul edilebilir bir maliyette, değişkenliğin kontrolünü sağlayarak elde edilen mükemmelliğin derecesidir. Kalite maliyetleri, meydana gelebilecek hataları önlemek amacı ile yürütülen faaliyetlerin, planlı kalite muayenelerinin ve mamulün üretim sırasında veya müşteriye tesliminden sonra görülen hataların sonucunda ortaya çıkan maliyetlerdir.

Kalite ve Kalite Maliyetleri 05.12.2013 Kalite ve Kalite Maliyetleri Firma yöneticileri yüksek kaliteyi, yüksek maliyetin izlediğini varsaymışlardır. Daha yüksek kalite daha yüksek maliyete neden olur görüşü, kalite öncüleri tarafından sorgulanmıştır. Juran, kalitenin ekonomik yönünü incelemiş ve yararların maliyetlerden fazla olduğu sonucuna ulaşmıştır. Fiegenbaum ise «Toplam Kalite Kontrolü» düşüncesini ortaya atmıştır. Crosby 1979 yılında «kalite ücretsizdir» kavramını geliştirmiştir.

Kalite Maliyetleri ve Toplam Kalite Yönetimi İlişkisi 05.12.2013 Kalite Maliyetleri ve Toplam Kalite Yönetimi İlişkisi Toplam Kalite Yönetimi, müşteri gözüyle örgüte daha fazla değer katmayı amaçlamaktadır. Bu açıdan değer; maliyetlerinin düşmesi, kalitenin artması, teslim sürelerinin düşmesi ve değişen müşteri isteklerine cevap verilmesiyle sağlanabilir. Kalite yönetiminin temel amacı, hatalı ürünün müşteriye aktarımını, hata oranlarını ve üretimdeki kalite maliyetlerini düşürerek müşteri tatminini sağlamaktır. Dolayısıyla, kalite maliyetlerinin düşürülmesi, müşteri tatminin artması anlamına gelmektedir.

Klasik Yönetimde Hata-Maliyet İlişkisi 05.12.2013 Klasik Yönetimde Hata-Maliyet İlişkisi

Üst yönetim paranın dilinden anlar, 05.12.2013 Üst yönetim paranın dilinden anlar, Kalite maliyetlerini incelemek kalite problemlerini çözmez, Etkin olmayan prosesler ve kayıp formları da hesaba katılmalıdır.

05.12.2013 Kalite Maliyetleri Toplam kalite faaliyetlerinin değerlendirilmesinde ve geliştirilmesinde bazı maliyet unsurları kriter olarak kullanılmaktadır. “Kalite maliyetleri” terimi farklı anlamlara gelebilmektedir: Kaliteye ulaşma maliyetleri Kalite departmanını çalıştırma maliyeti Yetersiz kalitenin (esas olarak kusurlu işi bulma ve kusursuz hale getirme maliyetleri) neden olduğu maliyetler

05.12.2013 Kalite Maliyetleri Başka bir deyişle kalite maliyeti; müşterinin beklediği kalitedeki ürün veya hizmeti üretebilmek için katlanılan maliyetler toplamıdır.

05.12.2013 Kalite Maliyetleri Kalite, kesinlikle daha fazla maliyet demek değildir. Daha kaliteli üretmek; daha az fire, daha az hatalı ürün, daha az muayene ve daha az müşteri şikayeti demektir. Çünkü, kalite arttıkça verimlilik artar ve maliyetler azalır.

Deming Döngüsü Reaksiyon Modeli 05.12.2013 Deming Döngüsü Reaksiyon Modeli Daha iyi kalite ve daha düşük maliyet ile pazara hakim olma Kaliteyi Artır Daha az yeniden işleme, daha az hata, daha iyi ekipman, zaman ve malzeme kullanımı Üretkenlik artar Faaliyetlere devam et Daha fazla iş sağlama

05.12.2013 Kalite Maliyetleri Örneğin; bir makinede hareket iletme görevi yapan bir milin çapı 50 mm ve toleransı 0.05 mm olarak işlenmekteyken, tasarım mühendisi bu toleransı 0.005 mm olarak değiştirirse milin kalitesi iyileşmiş mi olacaktır?

05.12.2013 Kalite Maliyetleri İlk toleransa göre işlenen mil kendinden beklenen görevi yeterince yapıyorsa, "optimum kalite" kavramına göre, toleransı sıklaştırmak maliyet arttırmaktan başka bir işe yaramayacaktır.

Kalite Maliyetlerinin Etkisi 05.12.2013 Kalite Maliyetlerinin Etkisi

Kalitesizlik Maliyetleri 05.12.2013 Kalite Maliyetleri Kalite başarısızlığını önlemek için katlanılan çabaların maliyetidir. Kalitesizlik Maliyetleri Son ürün kalitesinin %100 garantisinin mümkün olmadığı durumlarda ortaya çıkan maliyettir.

Kalitesizlik Maliyetleri 05.12.2013 Kalitesizlik Maliyetleri Kaliteli ürün veya hizmet üretmek için katlanılması gereken kalite maliyetlerinden kaçındıktan sonra karşılaşılan maliyetlerdir. Çok büyük bir çoğunlukla işletmelerin yok olmalarına sebep olur.

Kalitesizlik Maliyetlerinin Sonuçları 05.12.2013 Kalitesizlik Maliyetlerinin Sonuçları İşletme prestij kaybeder. Müşteri memnuniyeti azalır. Müşteri güveni azalır. Müşteri şikayetleri artar. İşletmenin pazar payı azalır. İşletme maddi ve manevi tazminatlar ödemek zorunda kalabilir. İşletme artan maliyet ve azalan müşteriler neticesinde yok olur.

Kalite Maliyetleri Kalite maliyetleri 3’e ayrılır (Feigenbaum): 05.12.2013 Kalite Maliyetleri Kalite maliyetleri 3’e ayrılır (Feigenbaum): Önleme Maliyetleri Ölçme ve Değerleme Maliyetleri Başarısızlık Maliyetleri İç Başarısızlık Maliyetleri Dış Başarısızlık Maliyetleri

Kalite Maliyetleri İçin Zaman Evreleri 05.12.2013 Kalite Maliyetleri İçin Zaman Evreleri

05.12.2013 Önleme Maliyetleri Kusur ve uygunluk riskini azaltmak, önlemek veya araştırmak için yapılan tüm faaliyetlerin maliyetleridir. Eğer söz konusu maliyet, müşteri memnuniyetini karşılayamama riskini ortadan kaldırıyorsa, bu bir önleme maliyetidir. Önemli olan, hatalar ortaya çıkmadan önce onları engellemektir. Kalite; ilk defasında, her defasında ve zamanında doğru üretmektir. Bu tür maliyetler daha çok kalite planlaması, yeni üretilen mamullerin gözden geçirilmesi, kaliteye ilişkin bilgilerin raporlanması ile birlikte kaliteye ilişkin eğitim, kontrol ve raporlama faaliyetleri ile ilgili faaliyetler olarak karşımıza çıkmaktadır.

Önleme Maliyetleri Kalite planlama maliyeti 05.12.2013 Önleme Maliyetleri Kalite planlama maliyeti Kalite organizasyonu çalışmaları maliyeti Kalite kontrol ekipmanlarının araştırma, geliştirme ve tasarımı maliyeti İmalat akışının tanımlanması ve değerlendirilmesi maliyeti Kalite planlarının hazırlanması maliyeti Alınacak ürünlerin numune testi maliyeti Ürün için kalite kontrol standart ve spesifikasyonlarının belirlenmesi maliyeti Kalite denetim organizasyonu maliyeti Yan sanayi ve diğer girdi sağlayan kuruluşların değerlendirilmesi ve takibi maliyeti Kalite eğitimi ve bilinçlendirilmesi maliyeti Kalite raporlarının tasarımı maliyeti Kalite bilgi sisteminin düzenli işleyişinin denetimi maliyeti

Önleme Maliyetleri Örnekleri 05.12.2013 Önleme Maliyetleri Örnekleri Tasarımı Gözden Geçirme (tasarım) Tedarikçi Değerlendirmesi (satın alma) İmalat Yeterlilik Çalışması (imalat planlama) Çalışanların Eğitimi (imalat) Müşteri İsteklerinin Tam Tespiti (satış)

Ölçme ve Değerleme Maliyetleri 05.12.2013 Ölçme ve Değerleme Maliyetleri Kalite kontrol işleminin herhangi bir aşamasında kalite kontrolü ve kalite doğrulaması gibi arzulanan kaliteye ulaşmak amacı ile yapılan tüm değerleme maliyetleridir. Ölçme değerleme maliyetlerine kusurlu mamuller için yapılmış olan ek maliyetler ile yeniden muayene sonucu ortaya çıkan maliyetler dahil edilmemektedir. Eğer maliyet; ürün veya hizmetlerin kalite standartlarının veya performans gereksinmelerine uygunluğunun belirlenmesi ile ilgili ise, bu maliyet bir ölçme ve değerleme maliyetidir.

Ölçme ve Değerleme Maliyetleri 05.12.2013 Ölçme ve Değerleme Maliyetleri Giriş kontrolü maliyeti Süreçte kontrol maliyeti Nihai kalite kontrol maliyeti Denetim maliyeti Değerlendirme testleri maliyeti Test cihazlarının kontrol ve kalibrasyonu maliyeti Kalite kontrol raporları maliyeti Kuruluş dışına yaptırılan muayene ve testlerin maliyeti

Ölçme ve Değerleme Maliyetleri Örnekleri 05.12.2013 Ölçme ve Değerleme Maliyetleri Örnekleri Tasarım Doğrulaması Geçerliliği (tasarım) Girdi muayene ve deneyleri (satın alma) Cihazların Kalibrasyonu (imalat planlama) Proses Muayene ve Deneyleri (imalat) Anketler ve Pazar Payının Araştırılması (satış)

Başarısızlık Maliyetleri 05.12.2013 Başarısızlık Maliyetleri Eğer maliyet; uygun olmayan ürün veya hizmetlerle ilgiliyse, bu maliyet bir başarısızlık maliyetidir.

İç Başarısızlık Maliyeti 05.12.2013 İç Başarısızlık Maliyeti Bu maliyet, ürün veya hizmetin müşteriye sunulmasından önce gerçekleşmişse iç başarısızlık maliyetidir. Artık, kusurlu mamul, yeniden test etme, yeniden muayene etme ve yeniden tasarımlamadan doğan maliyetler ile kalite halkasının herhangi bir aşamasında bulunan hatalar veya uyumsuzluklardan dolayı bir işletmede ortaya çıkan maliyetlerdir.

İç Başarısızlık Maliyetleri Örnekleri 05.12.2013 İç Başarısızlık Maliyetleri Örnekleri Hurda maliyetleri Yeniden işleme ve tamir maliyetleri Problemlerin giderilmesi veya kusur / başarısızlık analizi Yeniden muayene ve yeniden test Taşeron hataları Düzeltme izinleri ve imtiyazlar Kazanç kayıpları Duruş süreleri

Dış Başarısızlık Maliyeti 05.12.2013 Dış Başarısızlık Maliyeti Hatalı mamullerin yenisi ile değiştirilmesi, garanti kapsamındaki hizmetler ve tahakkuk eden cezaların değerlendirilmesi sonucu mamullerin müşteriye tesliminde sonra ortaya çıkan maliyetlerdir.

Dış Başarısızlık Maliyetleri Örnekleri 05.12.2013 Dış Başarısızlık Maliyetleri Örnekleri Müşteri şikayetleri Garanti istekleri Reddedilerek geri dönen ürünler Uzlaşmalar Müşteri (satış) kayıp maliyetleri Geri çağırma maliyeti Ürün sorumluluğu

Kalite Maliyetleri Arasındaki İlişki 05.12.2013 Kalite Maliyetleri Arasındaki İlişki Kalite maliyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, bunlardan biri değiştiğinde, diğer kalemlerde ne gibi bir değişiklik olacağının belirlenmesi için kullanılabilir.

Kalite Maliyetleri Arasındaki İlişki 05.12.2013 Kalite Maliyetleri Arasındaki İlişki Örneğin, başarısızlık maliyetlerindeki düşüşün, ne kadarının önleme, ne kadarının ise değerlendirme maliyetlerindeki artıştan kaynaklandığı bilinmek istenebilir. Benzer bir şekilde, başarısızlık maliyetlerinde belirli bir düşüşün sağlanması için, önleme maliyetlerinin ne kadar arttırılması gerektiği tespit edilebilir.

Kalite Maliyetleri Arasındaki İlişki 05.12.2013 Kalite Maliyetleri Arasındaki İlişki Önleme faaliyetlerine yatırım yapılması diğer maliyet kalemlerinde bir azalma sağlayacaktır.

Uygunluk ve Uygunsuzluk Maliyetleri 05.12.2013 Uygunluk ve Uygunsuzluk Maliyetleri

Uygunluk ve Uygunsuzluk Maliyetleri 05.12.2013 Uygunluk ve Uygunsuzluk Maliyetleri Uygunluk Maliyeti Uygunsuzluk Maliyeti Önleme Değerleme İç Hata Dış Hata %5-%10 %20-%25 %65-%70

Hata Türlerine Göre Kalite Maliyetleri 05.12.2013 Hata Türlerine Göre Kalite Maliyetleri

Bir Girdi Olarak Kalite Maliyetleri 05.12.2013 Bir Girdi Olarak Kalite Maliyetleri

Geleneksel Maliyet Yapısı 05.12.2013 Geleneksel Maliyet Yapısı

Artan Kalite Maliyetleri 05.12.2013 Artan Kalite Maliyetleri

Azalan Kalite Maliyetleri 05.12.2013 Azalan Kalite Maliyetleri

Kalite Maliyetlerini Yakalamak 05.12.2013 Kalite Maliyetlerini Yakalamak Gizli kalite maliyetleri bir prosesteki varyasyonlardır. Eğer bu maliyetlerin kaynakları anlaşılmazsa, bu maliyetler zamanla temel nedenler olarak kabul edilir. Eğer sistemi bu maliyetleri yakalamak için tasarlanırsa, bu maliyetler engellenebilir ve kök nedenleri ortadan kaldırılabilir.

Kalite Maliyetlerinin Ölçülmesi 05.12.2013 Kalite Maliyetlerinin Ölçülmesi Kalite maliyetlerinin ölçümünde dört adet temel adım bulunmaktadır: Düşük kaliteden kaynaklanan faaliyetlerin belirlenmesi Düşük kaliteyi yaratan faaliyetlere ait maliyetlerin nasıl tahmin edileceğine karar verilmesi Verilerin toplanması ve maliyetlerin tahmin edilmesi Sonuçların analizi ve gelecekteki adımların belirlenmesi

Kalite Maliyetleri Ölçümleri 05.12.2013 Kalite Maliyetleri Ölçümleri

Kalite Maliyetleri Ölçümleri 05.12.2013 Kalite Maliyetleri Ölçümleri Alıcı beğenisine dönük kalite, yani «tasarım kalitesi» ile hatasız anlamına gelen «uygunluk kalitesi» rekabette belirleyici olmaktadır. Tasarım kalitesi, alıcı hoşnutluğu, ürünün satılabilirliği, pazar payını artırma gibi olumlu etkiler sağlar. Başka deyimle, ölçülemeyen kalite maliyetlerini azaltır. Tasarım kalitesine ulaşma, maliyetlerin düşmesine ve satışların artmasına neden olabilir ve böylece ürün karlılığını artırmaktadır. «Ölçülemeyen maliyetler, buz dağının su altında kalan kitlesine benzetilebilir. Ölçülemeyen maliyetler görülmez ama uzun vadede olumsuz etkileri çok fazla hissedilebilir» Önleme ve ölçme-değerleme maliyetleri; kalite sağlama ve geliştirme maliyeti kabul edilir.

Kalite Maliyetleri Ölçümleri 05.12.2013 Kalite Maliyetleri Ölçümleri Uygunluk kalitesi, tasarımda belirtilen özelliklere göre üretimin gerçekleştirilmesidir. Bu standartlara uygunluk, hata oranını azaltmak, yeniden isleme, hurda, satış sonrası garanti ve arıza maliyetlerini azaltmaktır. Bu durum ölçülebilen kalite maliyetlerini azaltır. Uygunsuzluk ve kaçınılabilecek kalite maliyetleri ise başarısızlık maliyetleridir. Kalitesizlik maliyeti kavramı genellikle bu maliyetler için kullanılabilir.

05.12.2013 Örnek 1 Matbaa Örneği ($000) Kalite hatalarına bağlı olan kayıplar   Baskı duruş süresi 404 Yazım hatalarının düzeltilmesi 309 Cilt atıkları 74 Kalıp değişiklikleri 40 Kaplama atıkları 56 Müşteri şikayetleri yeniden işleme 41 Toplam 924 Değerlendirme maliyeti Düzeltme 709 Diğer kontroller 62 771 Önleme giderleri Kalite geliştirme projeleri 20 Kalite planlama 10 30 Toplam Kalite Maliyeti 1725 1.7 milyon dolar üst yönetimin dikkatini çekmek için yeterli büyüklükte bir maliyettir. Maliyetlerin büyük çoğunluğu düzeltme, baskı duruş süresi ve yazım hatalarının düzeltilmesinden kaynaklıdır. Büyük bir gelişme yapmak için öncelikle bu kategorilerde iyileştirme yoluna gitmek gerekir. Önleme maliyetleri toplam maliyetler içerisinde çok az bir yer tutmaktadır. Bu maliyetlerin artması diğer maliyetleri nasıl etkiler?

Örnek 2 Ölçüm araştırması için kaybedilen zamanın maliyeti Makine Tipi 05.12.2013 Örnek 2 Ölçüm araştırması için kaybedilen zamanın maliyeti Makine Tipi Makine Sayısı Kaybedilen süre(gün) Otomatik Bağlama 249 18052 Sondaj 147 10658 Matkap 481 34872 Bileme 169 12252 Toplam 1046 75834 1 denetçi için haftalık kaybedilen süre 2.1 saat 50 hafta için toplam kaybedilen süre 2.1*50*257 = 26.985 saat   Kaybedilen zamanın maliyeti: Operatörler 75834 * 15$(işçi ve makine) $1.137.510 Denetçiler 26985 * 6$(işçi) $161.910 Yıllık olarak kaybedilen ölçüler $40.000 Toplam kayıp maliyeti $1.339.420