1www.turkegitimsen.org.tr Şuayip ÖZCAN Türk Eğitim – Sen Genel Başkanı “ÖĞRETMENLERİN, EĞİTİM VE EĞİTİM SORUNLARINA BAKIŞI”
2www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası 16815,215, ,829,145, ,420,365, ,316,081, ,818,6100, ,5100,0 504, ,0 Kaç yıldır öğretmensiniz? Toplam Cevapsız Genel Toplam FrekansYüzde Geçerli Yüzde Kümülatif Yüzde ANKETE ÇALIŞMASINA KATILIM DAĞILIMI
3www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ANKETE KATILIMDAKİ CİNSİYET AYRIMI
4www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN MİLLİ EĞİTİME BAKIŞI
5www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası 29126,328, ,671,1100, ,9100,0 1019, ,0 Mevcut eğitim sisteminin Türk toplumunun kimliğine ve kültürel gelişmesine katkı yaptığını düşünüyor musunuz? Evet Hayır Toplam Cevapsız Genel Toplam FrekansYüzde Geçerli Yüzde Kümülatif Yüzde ÖĞRETMENLERİN MEVCUT EĞİTİM SİSTEMİNE BAKIŞLARI
6www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN DEVLET VE ÖZEL OKULLARINI KIYASLAMASI 44139,841, ,058,4100, ,8100,0 464, ,0 Devlet okulları mı özel okullar mı Akademik açıdan daha başarılıdır? Devlet okulları Özel okullar Toplam Cevapsız Genel Toplam FrekansYüzde Geçerli Yüzde Kümülatif Yüzde
7www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN DEVLET OKULLARININ İTİBAR ARTTIRILMASINA YÖNELİK ÖNERİLERİ 12611,421, ,737,759,4 1079,718,577,9 353,26,083,9 938,416,1100, ,3100, , ,0 Devlet okulları eski itibarlarını nasıl yeniden sağlayabilir? Öğretmenlerin performansa dayalı ücretlendirilmeleriyle Sınıflardaki öğrenci sayılarının azaltılmasıyla Öğretmenlerin dershanelere gitmelerini önleyecek bir ücret artışıyla Sağlanamaz Diğer Toplam Cevapsız Genel Toplam FrekansYüzde Geçerli Yüzde Kümülatif Yüzde
8www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN LİSELERİN DÖRT YILA ÇIKMASINA BAKIŞLARI
9www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN YILLARA GÖRE ÖĞRENCİ BAŞARISINA BAKIŞI
10www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN ARTAN ÖĞRENCİ BAŞARISIZLIĞINI NASIL DEĞERLENDİRDİĞİNE BAKIŞLARI
11www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN DERSHANEYE ATFETTİKLERİ BAŞARI
12www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERE GÖRE MEB MÜFREDATI VE ÖSS İLİŞKİSİ
13www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN OÖBY’YE BAKIŞLARI 81873,977,8 1039,39,887, ,712,4100, ,9100,0 565, ,0 OÖBP'nın ÖSS'ye girişte arttırılması, öğrencilerin liselere olan devamlılığını sağlar mı? nasıl etkiler? Olumlu yönde etkiler, devam artar Olumsuz yönde etkiler Diğer Toplam Cevapsız Genel Toplam FrekansYüzde Geçerli Yüzde Kümülatif Yüzde
14www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN HANE GELİRLERİNE GÖRE DAĞILIMLARI
15www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN TOPLUMSAL İTİBARLARINA BAKIŞ
16www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN TOPLUMSAL İTİBARLARINI ARTTIRMAYA YÖNELİK ÖNERİLER
17www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN BAŞÖĞRETMEN, UZMAN ÖĞRETMEN VB’NE BAKIŞLARI
18www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN SENDİKA ÜYELİĞİ
19www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN NEDEN BİR SENDİKA ÜYESİ OLMADIKLARINA DAİR GETİRDİKLERİ AÇIKLAMALAR
20www.turkegitimsen.org.tr Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası ÖĞRETMENLERİN SENDİKA ÜYESİ OLMALARINDA BELİRLEYİCİ NEDENLER
21www.turkegitimsen.org.tr Katılımınız İçin Teşekkür Ederiz. TÜRK EĞİTİM-SEN