Polymorphism.  Bir işlem birden fazla tip üzerinde çalışabilir  Metot temel tip arayüzünü kullanır  İşlem çalışan metot tarafından yapılır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
Zeynep Çelik Sunar….
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Nesneye Dayalı Programlama
Tip Bilgisi & Reflection.  Farklı şekillerde tutulan objelerin asıl tipleri  Uzaktan Kumanda aslında neyi kontrol ediyor?  Kesin olmayan tip dönüşümü.
Hata Kontrol & İstisna durumları
Erişim Kontrolü.  Değişebilir / Değişemez yapılar  Çok programcının dahil olduğu projeler  Kütüphaneler  Çözüm  Konvansiyonlar  Erişim kontrol sözcükleri.
Arayüzler.  Bir classın ne yaptığı nasıl yaptığından daha önemlidir  abstract kelimesi bir classın ne yapacağını belirler  interface tamamı abstract.
Miras Alma EM-406 Java.
Sarma (Encapsulation) / Kalitim (Inheritance) /Final Terimleri
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
Sınıfların Tekrardan Kullanılması
Nesne Tabanlı Programlama
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
LINQ (Language Integrated Query)
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
Sınıflar ve Fonksiyonlar
NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA
Metotlar.
Nesne Yönelimli Programlama Dersi
SABİT NESNE VE ELEMAN FONKSİYONLAR VE ELEMAN NESNELER
METOTLAR.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Önceki Dersi Hatırlama !!
JAVA’DA DÖNGÜLER.
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Polimorfizm.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
JAVA’DA DİZİLER Dr.Galip AYDIN.
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Ekim ayı sonuna (18 Ekim Perşembe, 12.00’a) kadar teslim edilecek belgeler Staj Defteri – Fakülte sekreterliğinden ve staj yapılan kurumdan onaylı Sicil.
Görsel C# ile Windows Programlama
ODTU-SEM Copyright (c) 2011 Kalıtım(Inheritance) Subclass lar tüm method ve attributes larının superclass ından alırlar. Bu işlem için extends keyword.
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
METOTLAR.
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
Bölüm 11: Nesneye Yönelik Programlama
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 7. Hafta.
BİLGİSAYAR programlama II
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Prof. Dr. Ümit Kocabıçak Prof. Dr. Cemil Öz Doç. Dr. Ahmet Turan.
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
7. Hafta İçeriği 1.Kalıtım (Inheritance) 2.Soyut sınıf (abstract class) 3.Sealed sınıf(sealed class) 4.Çok biçimlilik (polymorphism)polymorphism.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
Nesneye Dayalı Programlama
SOYUT(ABSTRACT) SINIFLAR METODLAR
5- class & object Nesne Yönelimli Programlama - i
Nesne Yönelimli Yaklaşım
Nesneye Dayalı Kavramlar Uygulama 2
Nesneye Dayalı Programlama Temel Kavramlar Hüseyin ESKİ.
Excel’de VBA Programlama (Visual Basic Application)
Nesneye Dayalı Programlama 1
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Polymorphism

 Bir işlem birden fazla tip üzerinde çalışabilir  Metot temel tip arayüzünü kullanır  İşlem çalışan metot tarafından yapılır

 Bir objeye temel class larından bir objeymiş gibi davranmak  Aynı class tan türeyen objelerin her biri için ayrı metot yazmak gerekmeyebilir

 Bir metot çağrıldığında hangi metot çalışır  Erken: Derleme esnasında  Geç/Dinamik/Runtime : Çalışma esnasında  Objeler hangi tipten olduklarını bildirirler  Java’da static ve/veya final hariç geç bağlama

 Shape sh = new Circle();  sh.draw();  Shape üzerindeki draw değil Circle üzerindeki draw çalışır  Belli bir noktada draw metoduna bağlı bir kod olabilir  Sisteme yeni şekiller eklenmesi bozulma yaratmaz

 Temel classtaki private bir metot alt classta tekrar tanımlanmaya çalışılırsa (override) nasıl bir davranış olur?

 Temel classta anlamsız olan metotlar  shape.draw() ???  Gövdesi olmayan metotlar abstract olur  abstract metodu olan classlar abstract olur  abstract classtan obje üretilmez

 Constructor içinden polymorphic metot çağrılırsa ne olur?  Obje için hafıza alanı hazırlanır  Temel class constructorları çağrılır  Bu aşamada bir tekrar tanımlanmış metot çağrılırsa boş döner.  Tanımlama sırasına göre değişkenler başlatılır.  Türemiş class constructor u çağrılır.