Hyogo Bölgesinin Uyguladığı Afet Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Advertisements

TÜRKİYE’DE DEPREMLER.
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ
DEPREM KADERİNİZ OLMASIN!!!
Göç Nedir? İnsanların, doğdukları yerden başka yerlere geçici ya da sürekli olmak üzere taşınmasına GÖÇ denir.
12.MAG ÇALIŞTAYI 7 Ocak 2010 Maltepe Yılı Faaliyetleri.
Durum Yönetimi Başkanlığı
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1.
ERK İSG&İK ERK –
Mahalle Afet Gönüllüleri Uygulaması
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi
Maltepe Magder Başkanı Dr. Osman AYDIN
Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Psikoloji Bölümü
Acil Durum Yönetimi Eğitimleri
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
MESLEK LİSELERİNDE GÖNÜLLÜLÜK VE AFETLERDE YEREL İŞBİRLİĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ Mustafa AYDIN İzmir Vali Yardımcısı
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ AFET TIBBI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SİVİL SAVUNMANIN YURT İÇİ VE DIŞI GÖREVLERİ NELERDİR?
TOTAL MANAGEMENT SYSTEM TMS (En son Toyota yönetim sistemi)
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
KARTAL MAHALLE AFET GÖNÜLLERİ DERNEĞİ KOORDİNASYON KURULU RAPORU \ Eğitim Tekrarları OCAK-2009 Kartal Kaymakamlığı Afet Yönetim Merkezinde.
Sayın Valimiz Ömer Faruk KOÇAK'ın talimatları doğrultusunda; Temel Afet Bilincinin öğretmenler tarafından öğrencilere öğretilmek suretiyle yaygınlaştırılması,
DOĞAL AFETLER DEPREM Hazırlayan:H.Özden Özdemir
Emergency Call Numbers; a Study From Gümüşhane
AFET/KAZA NEDİR? İnsan ya da doğal kaynaklı, yaşam, doğal kaynak ya da mülk kaybına yol açan; Yol açtığı zararın azaltılabilmesi için yardım personeli.
Kapılarımızı yetim dünyalara açalım. Emaneti üzerimize alalım. Tüm yetimlere sahip çıkalım.
GURUP ELEMANLARI AHMET TOROĞLU SÜHEYLA AKKAR ÖZGE KARA MEHMET CANATAN.
Lütfen fikirlerinizi bizimle payaşınız
8 Mart 2010 BAŞYURT- KARAKOÇAN (ELAZIĞ) DEPREMİ B.Ü. KANDİLLİ RASATHANESİ ve DEPREM ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ.
Kızılay.
1 İLKYARDIM EĞİTİMİ HAZIRLAYAN: ALİ İHSAN KÖRPEŞ SAĞLIK MEMURU İLKYARDIM VE AMBULANS BİRİM AMİRİ.
BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ AİLE İÇİ ŞİDDET.
ANTALYA VALİLİĞİ 112 Acil Çağrı Merkezi SAYILARLA 112 MART
DEPREM.
DEPREM HAZIRLAYAN ESRA NUR ŞİMŞEK 2/A-164
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PROJE ve YAPIM İŞLERİNDEN SORUMLU ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ 1.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026)
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
MURATLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MURATLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MURATLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
BUGÜNKÜ KONUMUZ DOĞAL AFETLER
DOĞAL AFETLER.
TOPLUM İÇİN ÇALIŞANLAR
SİVİL SAVUNMA KAVRAMI TOPLUMLAR ARASI ÇATIŞMALAR SAVAŞ TEKNOLOJİSİNDEKİ GELİŞMELER CEPHE GERİSİ SAVAŞLARI SİVİL HALKIN KORUNMASI ZORUNLULUĞU.
KONTEYNER KENT/MEVLANA EVLERİ KURULUM VE YÖNETİMİ TECRÜBE PAYLAŞIMI.
1. 2 RİSK YÖNETİMİ (Olay öncesi /Proaktif davranış)  Risk değerlendirme / Olası riskler  Kabul edilemez risk/ Risk yok etme/ Risk azaltma çalışmaları.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE KRİZ VE AFET YÖNETİMİ
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
Afet Zararlarının Azaltılmasında Türkiye’deki Yerel Yönetimlerin Rolü
AFET YÖNETİMİ YRD.DOÇ.DR. NEHİR VAROL KAYNAK: ANONİM.
AFETLERLE İLGİLİ OLAYLARIN SAFHALARI
Cihan Yalçın Burdur Bilim Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
TEHLİKE, ZARAR GÖREBİLİRLİK, RİSK VE AFET İLİŞKİSİ
AFET YÖNETİMİ YRD.DOÇ.DR. NEHİR VAROL
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
Depreme Maruz Kalanlara Yönelik Bir Ruh Sağlığı Destek Modeli Başoğlu, M., Şalcıoğlu, E. (2011) A Mental Healthcare Model for Mass Trauma Survivors. Control-Focused.
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
1 NOLU ARSA 2500 KİŞİLİK NÜFUS.  2500 kişilik nüfus için;  %10’ u yalnız yaşayan ve çocuksuz aileler= 250 kişi  %45’ i 3-4 kişilik aileler = 1125.
AKUT 1994 senesinde Bolkar Dağlarında kaybolan 2 üniversite öğrencisinin 14 gün arandığı ve sonuçsuz kalan arama çalışmalarının akabinde, dağları iyi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Hyogo Bölgesinin Uyguladığı Afet Eğitimi 兵庫県の進める防災教育についてお話させていただきます。 Hyogo Bölgesi Eğitim Kurulu   

Büyük Hanshin-Awaji Depremi Kaynak: Kobe Şehri İtfaiye Birimi 兵庫県の防災教育は、今から16年前に発生した阪神・淡路大震災が原点になっています。 そのため、まず阪神・淡路大震災の概要やこの震災から何を学んだのかをお話します。 この地震は、1995年1月17日午前5時46分に兵庫県を震源に起きました。 規模はマグニチュード7.3、いくつかの市町で震度7を記録しました。 この写真は、いたる所で火災が発生している様子です。 Kaynak: Kobe Şehri İtfaiye Birimi 2 2

Kaynak: Kobe Şehri İtfaiye Birimi (左上)この写真は、大きなビルが倒れたり傾いたりしている様子です。 (右下)この写真は、電車が脱線している様子です。 Kaynak: Kobe Şehri İtfaiye Birimi 3 3

Kaynak: Kobe Şehri İtfaiye Birimi (左上)この写真は、液状化が起きている様子です。 (右下)この写真は、港が被害を受けている様子です。 Kaynak: Kobe Şehri İtfaiye Birimi 4 4

この写真は、学校の被害の様子です。 窓ガラスが壊れ、廊下には、壁や窓ガラスの破片等が散乱しています。 大きな棚も倒れています。  この写真は、学校の被害の様子です。  窓ガラスが壊れ、廊下には、壁や窓ガラスの破片等が散乱しています。  大きな棚も倒れています。  このように、阪神・淡路大震災は、兵庫県のまち、学校等に大きな被害をもたらしました。           5 5

Hanshin Awaji Depremine Genel Bakış 1 Tarihi            17 Ocak 1995 2 Şiddeti(Mag.)       7.3 3 Deprem Büyüklüğü          7 4 Kayıp(Ölüm)       6,434  Kaybedilen Öğrenci Sayısı      296   Ailesini Kaybeden Öğrenci Sayısı    231 5 Hasar Gören Okul Sayısı      1096              6 Toplanma Alanı olan Okul Sayısı 389 7 Okullarda Toplanan Kişi Sayısı 180,227 阪神・淡路大震災の概要は、このようになっています。 1 発生年月日は、1995年1月17日 2 規模(マグニチュード)は、7.3 3 震度は、いくつかの市町で7を記録 4 人的被害(死者)は、6,434人   亡くなった児童生徒数は、296人   保護者を亡くした児童生徒数は、231人 5 被害のあった学校数は、1096校              6 避難所となった学校数は、389校 7 学校への避難者数は、180,227人 6 6

Hanshin-Awaji Depreminden Öğrenilenler Yaşamın Değeri Yardımlaşmanın Önemi Gönüllülüğün Önemi 阪神・淡路大震災では、多くの悲しいことがありました。 しかし、この経験を通して、 ①命の尊さ ②助け合いの大切さ ③ボランティアの大切さ  などの教訓を得ました。 兵庫県は、この教訓を生かして、 人間としての在り方生き方を考えさせたり、様々な自然災害に対応する力を育成したりする 兵庫の防災教育を進めてきました。 İnsan olarak nasıl yaşamamız gerektiğini düşündüren bir çok doğal afete karşı koyabilecek gücün eğitimle verilmesi. 

Deprem Sonrası Çalışmalar 1995…Büyük Hanshin Awaji Depremi 1995…Hyôgo’daki eğitimin iyileştirilmesi için(Motto)        ・Afet Eğitimi         ・Afet Yönetimi Düzeni        ・Psikolojik Bakım 1996…Afet ile ilgili yardımcı kaynak『Yarını Yaşamak』Hazırlandı. 1997…  『Okul Afet Yönetim Klavuzu』Hazırlandı  〃  …Afet Geçiren Çocukların Psikolokik Bakımı                     (Eğitim Materyali)             震災後(3年間)の取組を紹介します。 震災が起こった年には、有識者等による「これからの兵庫の教育の復興」に向けて 3つの柱で検討が行われました。  ①防災教育  ②防災体制 ③心のケア  です。 震災の翌年には、防災教育副読本「明日に生きる」の作成にとりかかり、防災教育の推進に取り組みました。 震災の2年後には、学校における防災体制の指針となる「学校防災マニュアル」の作成にとりかかりました。 また、同じ年に、災害を受けた子どもたちの心のケアに係る指導資料の作成にもとりかかりました。 震災以降、これら3つの柱で、兵庫の防災教育を推進してきました。

<Hyogo Bölgesi> Şehirler; 29 şehir 12 kasaba Nüfus; 5600000 Okul/öğrenci sayısı;   İlkokul 809  Yaklaşık 316,000 kişi    Ortaokul 392 okul Yaklaşık 162,000 kişi  ※兵庫県を10地区に分けて防災教育を推進しています。 <参考> 兵庫県 市町数は、29市12町 人口は、 約560万人 学校数は、小学校 809校 約316,000人       中学校 392校 約162,000人

Afet Eğitimcileri Yetiştirilmesi/Kullanılması 1 Afet Eğitimi Uzmanlarının Kullanılarak Eğitim yaygınlaştırılması.     2  Afet Eğitimi yaygınlaştırıcıları eğitmen yetiştirme kursu    ・İlk Seviye→Orta S.→Yüksek S.(Her biri 2 gün) 3 Afet Eğitimi Araştırma Toplantısı(Mahalli)   ・Yılda 2 kez 防災教育の指導者養成についてお話します。 震災以降、防災教育を推進していく上で、指導者が必要になってきます。 1 兵庫県では、各地区の教育事務所に防災教育専門推進員を配置し、防災教育の推進に取り組みました。 2 防災教育推進指導員養成講座(初級編~上級編)を開催し、毎年約30名の推進指導員を養成しました。 3 各地区では、防災教育専門推進員が中心になって、各学校の防災教育担当者を対象に年2回の防災教育研修会を開催しました。 これらの取組は、現在も続いております。

Deprem-Okul Destek Takımı(EARTH) Emergency And Rescue Team by school staff in Hyogo Öğretmenler Tarafından E(acil durum) A(ve) R(Kurtarma) Takımı Hyogo <Afet Anında>   Zarar gören okullara destek <Normal Zamanlarda>  「Hyogo’daki Afet Eğitimi」’nin sürdürülmesi 県教育委員会では、震災後5年が経過した2000年に、震災・学校支援チーム(EARTH)を設立しました。 EARTHは、県内の公立学校の教職員から構成され、現在150名のメンバーがいます。 このEARTH員は、年2回の研修を受けるとともに、 災害時には、被災した学校の支援を行うために派遣されます。 平時には防災教育のリーダーとして、兵庫の防災教育の推進に取り組んでいます。

Afet Eğitimi Yaygınlaştırma Düzeni Tüm Bölge Toplanır(Önemli noktalar görüşülür) (İletişim Ayarlamaları) (Eğitim) Tüm alt-bölge’ward’ toplanır.(Her Eğitim Müdürlüğü) Her alt bölge ‘ward’ Afet Eğitimi Toplantısı gerçekleştirir.(Her Eğitim Müdürlüğü) Tüm Şehirler Toplanır 兵庫県では、防災教育を推進する上で、様々な連絡調整を行ったり、 防災教育研修会を開催したりしています。 まず兵庫県教育委員会では、毎年県全体会議を開催し、防災教育の重点的に取り組む事項を示します。 この重点的に取り組む事項は、各教育事務所、各市町が連絡会議を開催して周知され、各学校の反映されます。 研修会については、各教育事務所が中心になって、年2回開催します。 各学校の防災教育担当者が研修を受けた内容を各学校に持ち帰り、校内研修会を実施します。 このようにして、阪神・淡路大震災を原点とする兵庫の防災教育を推進しています。 Tüm Okullar Tüm Okullar ※Her okul kendi içinde eğitim gerçekleştirir