ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
Pazarlama Teknikleri.
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Pazarlama İlkeleri.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA

ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA Şikayet çözmede aktif olarak kullanılan telefon ve faks gibi iletişim araçları, zamanla tutundurma ve doğrudan pazarlama alanında kullanılmaya başlanmıştır.

Turizm alanında elektronik ticaretin kullanımı geçmişe dayanır. Amadeus, Galileo, Apollo, Worldspan ve Sabre gibi küresel dağıtım sistemleri, 1970’li yıllardan bu yana, turizmle ilgili pek çok alanda kullanılmaktadır.

Neler elektronik ticaret kapsamında değerlendirilebilir? elektronik ortamda açık ve kapalı ağlar üzerinden yapılan hizmet ticareti, doğrudan tüketiciye pazarlama, reklam ve bilgilendirme, banka işlemleri vb.

Elektronik pazarlama ise, pazarlama etkinlikleri kapsamına giren işlerin elektronik ortamda yürütülmesiyle oluşmaktadır.

Neler elektronik pazarlama kapsamına girer? Ürün geliştirme, fiyatlama, pazarlama araştırması, pazar hedefleme, pazar bölümlendirme, dağıtım, tutundurma

Elektronik pazarlamanın turizmde en yoğun kullanıldığı alanlar: havayolu işletmeciliği, konaklama işletmeciliği, seyahat işletmeciliği, araba kiralama, turizm bölgesi yönetimi, tur operatörlüğüdür.

E.Pazarlamanın turizmde kullanıldığı alanlar Pazarlama araştırması Müşteri hizmetleri Pazarlama araştırması Pazar hedefleme Ürün geliştirme Fiyatlama Dağıtım Tutundurma Pazar bölümlendirme

1. Pazarlama Araştırması Internet, alan araştırması gerçekleştirmek amacıyla kullanılabilir. Bu konudaki en yaygın teknik ankettir.

2. Pazar Hedefleme Web sayfalarını ziyaret edenler, çeşitli değişkenlere göre analiz edilir. Web sayfalarında yer alan anketler müşterilere doldurtulabilir. Hangi ürünlerin kimler tarafından daha fazla tercih edildiği…

3. Ürün Geliştirme Elektronik araçlar yoluyla, pazarda ön talep testlerinin yapılması olası olmaktadır.

3. Ürün Geliştirme Ürünün pazarda kabulüne ilişkin veriler derlenir. Müşteri istek ve beklentileri hangi ürünlerden yana???

4. Fiyatlama Internet, pazarlamacılara fiyatla ilgili hangi konularda önemli fırsatlar sunar? Talebe göre fiyatlama, rekabete göre fiyatlama, esnek fiyatlama, son dakika satışları

5. Dağıtım E-posta, interaktif TV, elektronik ödeme yöntemleri ve WAP, doğrudan satış amacıyla kullanılmaya başlanmıştır. Elektronik araçların kullanılması yoluyla, pazarlama yönetimi, hangi aracının ne kadar satış yaptığını görebilir.

6. Tutundurma Web sayfasında yer alan fotoğraflar, filmler, çizimler, haritalar, tüketicilere gereksinme duydukları bilgileri kazandırmaktadır.

6. Tutundurma Internet vasıtasıyla satış temsilcileri müşterilerle iletişim kurabilir. Müşterilerin şikayetlerinin takibi, cep telefonlarına mesaj gönderilmesi, tutundurma çabalarıyla ilgili bilgiler verilmesi amacıyla da internetten yararlanılabilir.

7. Pazar Bölümlendirme Web sayfasının ziyaret edilmesi ve incelenen ürünlerin dağılımı yoluyla müşterilerin yaş, cinsiyet, meslek, aile durumu, eğitim durumu dağılımları elde edilebilir.

8. Müşteri Hizmetleri Müşterilerin ürünlerle ilgili görüşleri, İstek ve şikayetleri, Müşteri memnuniyeti gibi konular takip edilebilir.

Elektronik Ticaret Modelleri Ticaret modeli Aracılık modeli Tanıtım modeli Abonelik modeli Karışık model Bilgi bankacılığı modeli Elektronik Ticaret Modelleri

Elektronik Ticaretin Uygulanma Alanları 1. Turizm işletmesinden müşteriye, 2. Turizm işletmesinden turizm işletmesine, 3. Müşteriden müşteriye, 4. Müşteriden turizm işletmesine, 5. Ticari olmayan kurumdan kamu kurumlarına, 6. Kurumsal.

İnternet’in Turizm Pazarlamasındaki Üstün Yönleri Turizm işletmeleri açısından: Müşterilere ulaşmada kolaylık Etkileşim Esneklik 7/24 Ulaşılabilirlik Ürün geliştirme Tasarruf

Tüketiciler açısından üstünlükleri: Ürün çeşitliliğinin sunulması Ödeme konusundaki kolaylıklar Uygun fiyattan satın alabilme Son dakika satışları Erken ödeme fırsatları sayesinde indirim Kalite Esneklik Görsel zenginlik..

İnternet’in Turizm Pazarlamasındaki Olumsuz Yönleri Sistemin kapasite sorunu Güvenlik sorunları Ulaşılabilirlik/hız açısından yaşanan sıkıntılar Internet teknolojisine herkesin sahip olmaması Konuyla ilgili bilgi eksikliği